Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jeg kjeder meg skikkelig! Mine veldig få venner her i denne byen er ikke tilgjengelige akkurat nå, Casper kan ikke gå tur, og jeg er lei av sjokolade. Får kjøre en tur til byen og bare sitte i parken. Så får Casper iallefall litt inntrykk utenifra i det minste, selv om han sikkert helst vil gå tur. Men jeg ser jo at han ikke tåler det, så da må jeg begrense ham helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sånne oppdrettere er teite @JeanetteH.  Lurer litt på hvorfor de gjør slike ting? Forstår de ikke at det går utover rasen,  eller driter de i det tro?

 

Hun her sørger for å avle en generasjon eller to, eller får andre til å gjøre det, slik at det på en måte er "foreldet" og dermed mindre viktig og kan ikke ta linjene ut av avl. Altså jeg er ikke slik at alle sykdommer skal automatisk ut av avl, men i mitt hode skal det begrenses og gjøres bevist. 

Så ja, jeg tror det rett og slett er at hun ikke trenger ta de kullene ut av avl da. Også bare vente lenge nok, så er hun "ærlig" noen år senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco til frokost var helt greit!

Kom til Bergen i går ettermiddag så meg og sambo var oppe nesten hele natten og har sovet litt utpå i dag! Helg er deilig! Jeg har vanligvis ikke så ofte fri i helgene, så det er godt å ikke ha noen planer for en gangs skyld!

Nå må jeg frem med skolebøkene for å få unnagjort noe matte!

Ha en super lørdag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser av og til noen utilpasse personer som står og lengter etter at polet skal åpne ja. :lol:

Ja, i dag var jeg en av dem. Trøster meg med at jeg var på vei til jobb etter å ha levert mr. Eple på kurs. Virker som om de koser seg. Jeg, derimot, er sint på kollega og kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først langtur i skogen med @LØJ :D så 2 timer lptrening. Nå håper jeg dyra er fornøyd!

@Teserere: takk for kjempe fin tur i flotte omgivelser:) App var utslitt etter å ha vært bytte for Aida og Twiggy og sov hele veien hjem... Vi krysser fingrene for gode resultater for dere i dag!!

I dag handler det om å kjempe seg gjennom forkjølelsen som virkelig har satt seg i halsen.

@Margrete og @LolaPagola: App er etter Storm og Fella, skikkelig godgutt som ja han har jakt men gud så enkel den er å styre med god innkalling. Skal vi bytte hund en dag @LolaPagola?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten lurer jeg litt på hvordan jeg tenkte at jeg skulle ordne det der med arbeidsdager + kommunestyremøter + hunder? Hva var plana liksom?

Da har man en datter (og en sønn) som kan hjelpe til. Du spør ALDRI om hjelp til noe du, og det må man lære seg før man blir gammel og grå og faktisk trenger hjelp til saker og tinger. Ok? :P

Den nederste plena klippet og plommer plukket. Det får være nok hagearbeid for i dag. Slappe av litt før jeg begynner på pelsarbeid tror jeg.

Tenkte jeg skulle ut å klippe plen jeg også, men så sa sambo at det var vått i gresset og da klumpet seg veldig i klipperen. Men kanskje jeg skal prøve likevel da. Ser ikke for meg at det blir så veldig mange tørre dager fremover før snø uansett liksom.

Også skal jeg DIYe to vegglamper. De er gullfarget med hvit/beige lampeskjerm, så jeg skal lakke de matt hvit med grå lampeskjerm isteden.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man en datter (og en sønn) som kan hjelpe til. Du spør ALDRI om hjelp til noe du, og det må man lære seg før man blir gammel og grå og faktisk trenger hjelp til saker og tinger. Ok? :P

Tenkte jeg skulle ut å klippe plen jeg også, men så sa sambo at det var vått i gresset og da klumpet seg veldig i klipperen. Men kanskje jeg skal prøve likevel da. Ser ikke for meg at det blir så veldig mange tørre dager fremover før snø uansett liksom.

Også skal jeg DIYe to vegglamper. De er gullfarget med hvit/beige lampeskjerm, så jeg skal lakke de matt hvit med grå lampeskjerm isteden.

Tusen takk, men dere har liksom to hunder og lange arbeidsdager dere også da. Vi finner nok på noe lurt.

Jeg klippet skråningene nedi hagen med kantklipper, men jeg tror det var tørt nok for gressklipper også. Det er kanskje fuktigere på grunn av skygge fra trær hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og gleder meg til å gå tur med @Margrete og begge hundene, igjen. Det var skummelt stille uten Asti. Nå er han heldigvis tilbake, med sitt lille snev av galskap :ahappy: Ble det litt mye for deg @‌SoppenCamilla ? Siden du bytter ham med Sansa, mener jeg :rofl:

Jeg har med mennesket hans når vi er sammen, så jeg bare koser meg, jeg :wub:

Endret av ida
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man en datter (og en sønn) som kan hjelpe til. Du spør ALDRI om hjelp til noe du, og det må man lære seg før man blir gammel og grå og faktisk trenger hjelp til saker og tinger. Ok? :P

Tenkte jeg skulle ut å klippe plen jeg også, men så sa sambo at det var vått i gresset og da klumpet seg veldig i klipperen. Men kanskje jeg skal prøve likevel da. Ser ikke for meg at det blir så veldig mange tørre dager fremover før snø uansett liksom.

Også skal jeg DIYe to vegglamper. De er gullfarget med hvit/beige lampeskjerm, så jeg skal lakke de matt hvit med grå lampeskjerm isteden.

Har ikke plen jeg :sleep:   Det er bare så hyggelig å se deg her inne igjen :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på tur i nærheten av Hovden i dag, møtte en pick up på vei til bilen som hadde noe rare pinner stikkende ut på planet, Leo ble veldig gira, og når den passerte oss så vi at det lå en elg oppi der :P så da var jakta i gang i fjellet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på zoolac og canicur, egentlig? 

Canicur inneholder også kull og har dermed en mer bindene effekt.

Personlig syns jeg canicur har mye bedre effekt på tisper som har diare etter valping eller valper med diare enn zoolac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og gleder meg til å gå tur med @Margrete og begge hundene, igjen. Det skummelt stille uten Asti. Nå er han heldigvis tilbake, med sittlile snev av galskap :ahappy: Ble det litt mye for deg @‌SoppenCamilla ? Siden du bytter ham med Sansa, mener jeg :rofl:

Jeg har med mennesket hans når vi er sammen, så jeg bare koser meg, jeg :wub:

Haha, bytter han ikke nå, nå blir vi hundeløse til valpen kommer. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...