Gå til innhold
Hundesonen.no

Gulv i stue


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Sitter litt fast her. Vi skal pusse opp kjøkkenet nå og har bestemt oss for fliser. Skal ha fliser i gangen også, og jeg vil ha nytt gulv i stua så da foreslår samboeren fliser der også. Det er ikke vanlige små fliser det er snakk om, men store fliser.. Uansett klarer jeg ikke helt å se det for meg men tenker at det blir himla mye flis? Noen som har fliser på stua? Han er fast bestemt på at det er det beste å kjøpe

Jeg vil uansett se meg om etter et alternativ. Parkett er uaktuelt pga hund. Må tåle 60kg hund som herjer en gang i blant uten å bli stygt. Må tåle å bli sølet på da saltvannsakvariet står på stua og jeg griser, mye. Må ikke se skittent ut med en gang og lett å rengjøre (nå har vi svart gulvbelegg, jeg vasker gulvet også går Damir på stua og vips så er det skittent..) Pris er ikke så nøye.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fliser i hele leiligheten, var sånn når vi kjøpte. Tenker ikke mye over det egentlig, og synes det fungerer greit. Må ha varmekabler da, ellers blir det iskaldt. Superpraktisk mtp på hundehold - både slitasjemessig og renhold :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har bodd på flisgulv, og med varmekabler under var eneste minuset at det var litt hardt å gå på (og litt glatt, men det avhenger av flistypen da). Her valgte vi bambusparkett, og jeg angrer hver eneste dag, gulvet var ødelagt før det var ett år gammelt. Kom ingen vei med importøren vi kjøpte av (styr unna Hard stuff!) så vi må bare leve med det, vi har ikke råd til å bytte med det første. Om du velger bambusparkett, kjøp en type noen har testet med hund (feks høres det ut som Simira har kjøpt bedre kvalitet enn oss), og kjøp fra en kjede eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo masse fint vinyl-gulv om dagen. De skal jo tåle det meste. Jeg personlig liker ikke å gå på flis. Dessuten er det noe herk å rengjøre fuger hvis det skulle komme spy eller noe annet "deilig" i dem. Snakker av erfaring.

Se her f.eks:

http://www.pergo.no/nb-NO/vinylgulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har bodd på flisgulv, og med varmekabler under var eneste minuset at det var litt hardt å gå på (og litt glatt, men det avhenger av flistypen da). Her valgte vi bambusparkett, og jeg angrer hver eneste dag, gulvet var ødelagt før det var ett år gammelt. Kom ingen vei med importøren vi kjøpte av (styr unna Hard stuff!) så vi må bare leve med det, vi har ikke råd til å bytte med det første. Om du velger bambusparkett, kjøp en type noen har testet med hund (feks høres det ut som Simira har kjøpt bedre kvalitet enn oss), og kjøp fra en kjede eller liknende.

Hva sa de da?

Vi kjøpte fra Hardstuff og var veldig fornøyde med servicen. Men vi hadde ingen problemer heller da. Hvis det er masse riper så ville jeg nok gått hardere på dem med reklamasjon, forbrukerrådet osv. De skryter jo av at gulvet tåler "alt", og etter vår erfaring gjør det det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar fram familie medlemmer igjen jeg @Ozzy :lol:

Denne gangen min mor og mann, de har fliser i hele huset sitt (utenom i andre etasje) og de erbså fornøyde med det i forhold til hunder og søk at de gjorde det samme i hytta når de bygde den. På det tidspunktet hadde de en vimsete doberman, nå har de 2 vimsete snauzere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar fram familie medlemmer igjen jeg @Ozzy :lol:

Denne gangen min mor og mann, de har fliser i hele huset sitt (utenom i andre etasje) og de erbså fornøyde med det i forhold til hunder og søk at de gjorde det samme i hytta når de bygde den. På det tidspunktet hadde de en vimsete doberman, nå har de 2 vimsete snauzere :)

Kunne du sendt meg bilde på FB? Greit å se hvordan det faktisk ser ut :P

Takk for svar til dere andre :) Er ikke så greit dette med oppussing og at ting må være så praktisk ift bikkja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinylgulv har vi vist og det ser helt forferdelig ut etter noen år, til tross for en prislapp på femten lapper. Laminat er uaktuelt pga vannsøl. Bambusparkett var også ikke et tema for han andre i huset. Så da sitter jeg igjen med en ting da :P

Nei blir nok fliser og varmekabler i alle rom, med tepper på stua så det ikke blir så flisete (i mangel på bedre ord :lol:) blir nok 120x60 fliser som vi har på badet, de synes jeg er fine. Så får vi bare finne noen kjempefine så blir det sikkert bra til slutt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinylgulv har vi vist og det ser helt forferdelig ut etter noen år, til tross for en prislapp på femten lapper. Laminat er uaktuelt pga vannsøl. Bambusparkett var også ikke et tema for han andre i huset. Så da sitter jeg igjen med en ting da :P

Nei blir nok fliser og varmekabler i alle rom, med tepper på stua så det ikke blir så flisete (i mangel på bedre ord :lol:) blir nok 120x60 fliser som vi har på badet, de synes jeg er fine. Så får vi bare finne noen kjempefine så blir det sikkert bra til slutt!

Vinyl i industrikvalitet? Fås også i alle mulige utseender. Kan jo velge en som ser ut som fliser, så blir begge fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 20 år gammel laminat i stua vår, og hakkene som er i gulvet hos oss har vi laget ved å glippe taket i 50 kg tv 30 cm over gulvet... Damen som bodde her før oss hadde to hunder og vår hund har heller ikke ødelagt noe. Han søler også mye når han drikker, det har ikke vært noe problem. Skulle jeg lagt nytt gulv hadde jeg glatt gått for laminat igjen :) Kanskje en type som ikke er så glatt som dette gulvet, men ellers hadde jeg kjøpt samme type :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de da?

Vi kjøpte fra Hardstuff og var veldig fornøyde med servicen. Men vi hadde ingen problemer heller da. Hvis det er masse riper så ville jeg nok gått hardere på dem med reklamasjon, forbrukerrådet osv. De skryter jo av at gulvet tåler "alt", og etter vår erfaring gjør det det...

Treig.no - men jeg svarer nå lell :) Nei sa og sa. De sendte en kar fra en forhandler her i byen, som kom og konstaterte at "ja, her er det mye riper" og at "det er jo gjennomlys og mye vinduer her, så da vises jo ripene mye bedre enn det ellers ville gjort". Jauda. Det som var min store kardinalfeil i dette kjøpet var at jeg ringte for å spørre litt om parketten, og deriblant det å ha hunder i hus. Ikke noe problem, svarte han i telefonen. Senere nekter han jo for å ha sagt det. Jeg snakket med forbrukerrådet som mer eller mindre sa at det bare var å droppe det når det ble slik ord mot ord. Endte med at jeg bare ga meg, men angrer litt på det nå altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...