Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Tricolor
 Share

Recommended Posts

Æsj, da får jeg lete videre. Selv om de ikke skal stramme båndene, så blir det bare til at jeg ikke gidder å bruke dem hvis de ikke er gode å holde i. Og om refleksen er dårlig, så er hele poenget borte. Jeg har jo gode lærkobbel :/

Hvorfor vil du ikke ha flettet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Hundekjørermann høres ut som en økonomisk katastrofe :lol: Men det så skikkelig herlig ut! God start på dagen :D

Jeg venter på at klokka skal bli 14 så vi kan dra og trene lydighet. Og så later jeg som om jeg ikke kan gjøre noe fornuftig før det, for det er jo tross alt bare to timer :P

Jeg sitter og letter etter reflekskobbel. Jeg vil ha ca 180 cm langt, ikke flettet, tre forskjellige farger (hvilke forskjellige farger er ikke så viktig), god refleks, solid og godt å holde i. Det eneste som fyller alle kriteriene så langt er hurrta. Supersolid trenger det jo ikke å være, de skal gå pent i bånd, så der holder nok hurrta. Men er det noen som vet om refleksbåndene deres er gode å holde i?

Har du sett på Rukka sine bånd? Jeg har det som heter Bliss polar til valpen og det har utrolig godt håndtak - lengden kan reguleres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, da får jeg lete videre. Selv om de ikke skal stramme båndene, så blir det bare til at jeg ikke gidder å bruke dem hvis de ikke er gode å holde i. Og om refleksen er dårlig, så er hele poenget borte. Jeg har jo gode lærkobbel :/

Du kan jo bare kjøpe slike og ha på lærkoblene dine.....?

http://www.horze.no/hodelag/horze-bzeen-refleks-for-tøyler-og-hodelag-4.pakning/29025.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttisøren jeg er trøtt :yawn: Vekt av Trym som hadde tidenes snorkekor samtidig som han lå på rygg under dyna mi og strakk på alle fire beina :P Greit å stå opp nå da så jeg får sove igjen til natta.... Fant ut at husfliden leier ut brudekroner da :D De originale blir desverre ikke leid ut lengre pga slitasje, men en kopi er bedre enn ingenting. Håper bare de ikke skal ha en formue i leie!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at husfliden leier ut brudekroner da :D De originale blir desverre ikke leid ut lengre pga slitasje, men en kopi er bedre enn ingenting. Håper bare de ikke skal ha en formue i leie!

Noen lokale husflidslag/bondekvinnelag/historielag har også kroner de leier/låner ut til de som ønsker i sitt område. Sånn hvis dere skal gifte dere litt i urenluren- strøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var reglene for reklame av seg selv i andre tråder? :)

"§1.9

Annonser/reklame skal kun legges i forumene for Kjøp & Salg. Alle tråder opprettet utenom dette dedikerte området som kan tolkes som reklame eller rekruttering til tjenester for egen vinning slettes. Affiliatelenker, eller lenker som på en eller annen måte tjener deg økonomisk tolereres ikke og vil bli fjernet. Unntaket er at man har lov til å svare på en tråd hvor en bestemt tjeneste eller produkt etterspørres og man kan tilby dette. Misbruk av dette kan medføre utestengelse for en periode eller for alltid. For generelle annonseavtaler, send en e-post til [email protected]."

Sjekka sjøl for ikke så lenge siden, mulig vi tenker på samme innlegg. :P

Akkurat nå skal jeg se en episode med Grey's og strikke litt, før jeg og bikkjedyrene skal ut og se om kantarellene har vokst seg litt større siden sist. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lokale husflidslag/bondekvinnelag/historielag har også kroner de leier/låner ut til de som ønsker i sitt område. Sånn hvis dere skal gifte dere litt i urenluren- strøk

Jeg tror de eneste originale brudekronene på Sunnmøre er på museet der, og de har sluttet å låne de ut pga slitasje. Så da må det nesten bli en kopi :) Men takk for tips, det skader jo ikke å sjekke ut om det finnes flere i omløp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten så sliten. Og Prima er sliten, deilig. Det burde hun etter å ha drasset rundt på sin overvektige hundematmor i fire timer.

Så har jeg vært vill og gal og meldt meg på stevne i rally...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere er sjansen at det firma vil ordne 1:2 turnus istedenfor vanlig turnus? Kan man egentlig jobbe slike skift i helsesektoren, noen som vet?

De mangler folk, skikkelig.. Det vet jeg, så jeg liker å tro det er håp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova i ovnen her og, denne gangen klappet den fullstendig sammen da, jaja, smaker vel bra uansett. :ahappy:

Bonden har kommet frem omsider, orket ikke styre med hundene inne i natt (må ha inn bilburet) så de sover i bilen i natt, satser på at de ikke holder naboene våkne.

Blir uansett ikke mange timer til jeg skal opp med lillemor. Jage bonden opp med henne i morgen kl 7-8 utgår gitt.

Min pavlova smuldret omtrent helt i stykker, men det var det jo ingen som så etter at den var pyntet. :P Den gjorde uansett stor lykke i familieparty på verandaen.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør igjen jeg! Noen her som har brukt Petal cleanse(mot dyreallergi) over tid?

Ønsker også å kjøpe flasker om noen soniser har det liggende :) Begynt å bruke de fast, og sparer gjerne litt på å kjøpe hos noen som ikke trenger de lengre el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var reglene for reklame av seg selv i andre tråder? :)

Det er ingen restriksjoner på kontaktannonser, så lykke til! :D

Min pavlova smuldret omtrent helt i stykker, men det var det jo ingen som så etter at den var pyntet. :P Den gjorde uansett stor lykke i familieparty på verandaen.

Det er det fine med pavlova - alt kan dekkes med krem og vaniljekrem og bær. X'en har bursdag neste helg, så da blir det pavlovakake. Hun har ingen favorittkake, så da fikk jeg bestemme menyen.

Foenix og jeg er i Finland på utstilling. Noen ganger kommer en hjem med heder og ære, og andre ganger kommer en hjem med sånt:

11855678_10155809962715136_3426783175338

• Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen restriksjoner på kontaktannonser, så lykke til! :D

Det er det fine med pavlova - alt kan dekkes med krem og vaniljekrem og bær. X'en har bursdag neste helg, så da blir det pavlovakake. Hun har ingen favorittkake, så da fikk jeg bestemme menyen.

Foenix og jeg er i Finland på utstilling. Noen ganger kommer en hjem med heder og ære, og andre ganger kommer en hjem med sånt:

11855678_10155809962715136_3426783175338

Uten å si et ord på forhånd? Jeg pleier å plage sonen med valpeskravling i flere måneder før valpekjøp! Men siden han er alldeles nydelig vakker og søt så er du tilgitt.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca 2 timer med Win10, må jeg innrømme at jeg liker det mye bedre enn win8! :D

Alt går kjappere, ting er lettere å finne fram på, og spill som ikke funka på win8 funker nå! Så ja, jeg har for første gang i mitt liv spilt Goat Simulator :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink å ikke spist noe snop i helgen, men nå har jeg selvsagt skikkelig lyst på sjokolade. Bra at det ikke finnes noe i huset og at det er søndag :P

Skulle ønske jeg var like flink som deg! :)

Samboern har dratt på jobb igjen, men denne gangen var det ikke like trist da han dro for om fem dager er han hjemme igjen og ferdig med den jobben. Hundene har fått en liten tur i nærområdet og vom til middag, så nå tenker jeg å rigge meg til i sofaen med en film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hva tror dere er sjansen at det firma vil ordne 1:2 turnus istedenfor vanlig turnus? Kan man egentlig jobbe slike skift i helsesektoren, noen som vet?

Spørs hvor mange i firmaet som er villig til å gjøre det samme. Men krysser fingrene for at du får det til. Det trengs jo fem personer for å bemanne en stilling 365 dager i fem skifts ordningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke noe om hvor sjanse det er for at det skjer, men finnes slike turnuser i helsesektoren ja :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mange i firmaet som er villig til å gjøre det samme. Men krysser fingrene for at du får det til. Det trengs jo fem personer for å bemanne en stilling 365 dager i fem skifts ordningen

Det er offentlig sektor, så regner med at de kanskje ikke er like runde i kantene der :lol:

Men de søker etter 2 nye stillinger, har gjort lenge, så kan jo hende jeg har flaks :) mtp at de står i fare å måtte stenge i helgene pga for lite folk, så er det jo håp..

Men jeg vet ikke om jeg funker med å være borte fra hele bønsjen her ei hel uke.. Og så må jeg jo sjekke om flypriser og slikt.. Kan jo ikke bruke opp hele lønna på flybilletter liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å si et ord på forhånd? Jeg pleier å plage sonen med valpeskravling i flere måneder før valpekjøp! Men siden han er alldeles nydelig vakker og søt så er du tilgitt.

Jeg er ganske sikker på at jeg sa at jeg og Foenix skulle til Finland på utstilling, altså! :innocent:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste feriedagen i dag. Følgende forberedelser på jobblivet er gjort: lade jobbtelefonen. Jeg nekter å skru den på før jeg må :P Vil ikke vite hvor mange e-poster jeg har fått...

Fin helg! Hadde hyggelig besøk både på fredag og lørdag, lørdagsbesøket overnatta til og med. Vi har fått smakt på sommertemperaturen og vi har fått ferdig nest siste veggen på stua. Lister er bestilt og kommer på tirsdag, så nå er vi straks ferdige! :D Om en time stikker vi dessuten på kino. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...