Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Du verden så sliten man blir av å være ute i sola hele dagen. Sender en va ... kjølig tanke til alle landbruksarbeidere og andre som jobber ute i varme deler av verden, og så hopper jeg i seng.

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Sendte skoene i retur i dag, kjedelig....

Da spørs det bare om jeg skal gå opp en størrelse og ha de litt romslige eller finne noen andre sko som finnes i halve størrelser. Hmmm...

Skrevet

Sendte skoene i retur i dag, kjedelig....

Da spørs det bare om jeg skal gå opp en størrelse og ha de litt romslige eller finne noen andre sko som finnes i halve størrelser. Hmmm...

Nå har jeg ikke fått med meg hvordan sko det er, men du kan evt gå opp i str og bruke en såle eller en halvsåle om de ikke er veldig mye for store i str da.

Skrevet

Nå har jeg ikke fått med meg hvordan sko det er, men du kan evt gå opp i str og bruke en såle eller en halvsåle om de ikke er veldig mye for store i str da.

Bestilte disse i 38, men de var for små.

Har hatt samme merke men en annen modell i 39 men de var for stor igjen. De har de dessverre ikke i halve størrelser.

http://www.brandos.no/skona-marie/siena-7101035-01-svart/a86614

Skrevet

Knakk halve tåneglen for noen dager siden. Dvs den knakk helt ned til "neglebåndet" men bare halvparten av neglen. Nå blødde jeg plutselig og resten av neglen har knekt av. Så jeg mangler rett og slett negl på den ene tåa mi.

Er det noe jeg bør gjøre i påvente på en ny negl? Bør jeg ha plaster eller teip eller bør det bare være åpent?

Gjør vondt og er et sår der neglen var.

Skrevet

Siste bryllupet på en stund her tror jeg, skal bli litt godt egentlig. Selv om det er digg med oreokake midt på natta :teehe:

Guest Klematis
Skrevet

Fint å gå tur kl seks en søndag. Timmy ville sove mer,så jeg og Bizi tok morgenturen alene. Ikke en bil eller et menneske å se,eller høre. Bare meg og Bizi, frisk luft,lydene fra elva, og fuglekvitter. God start på dagen:-)

Skrevet

Ulempen med æ reise alene; man må seøv finne ut hvor man skal og hvordan man kommer seg dit :aww:

Kryss fingrene for at jeg finner bussen jeg skal ta om noen timer! :lol:

Skrevet

Dette spillet her ER faktisk ganske gøy... :lol:http://p3.no/kommunespill/

I natt drømte jeg at jeg hadde min første time med elevene mine. Jeg skal ha den i morgen, og er kanskje litt nervøs, gitt... I drømmen så brukte jeg nemlig en evighet på å ta fravær, og noen kom slentrende inn et kvarter for sent, og noen en halvtime for sent, og innen jeg var ferdig med å ta fravær og å gi beskjeder om at dette kunne de bare drite i å ha som en vane, så var timen over.

Godt det er ungdomsskoleelever jeg har, og ikke noen håpløse idioter av noen videregåendeelever! :D

• Like 1
Skrevet

I natt drømte jeg at jeg hadde min første time med elevene mine. Jeg skal ha den i morgen, og er kanskje litt nervøs, gitt... I drømmen så brukte jeg nemlig en evighet på å ta fravær, og noen kom slentrende inn et kvarter for sent, og noen en halvtime for sent, og innen jeg var ferdig med å ta fravær og å gi beskjeder om at dette kunne de bare drite i å ha som en vane, så var timen over.

Godt det er ungdomsskoleelever jeg har, og ikke noen håpløse idioter av noen videregåendeelever! :D

Godt du er optimistisk :lol:

Begynner dere ikke før i morgen?

Nå har jeg plukket ren ørene til turboprinsessa, så da er hun klar til å leveres tilbake. Hun er skrekkelig pen, og jeg er skikkelig lei meg for at jeg ikke får vist henne på EDS :( Men hun bør ha knallpels til NV i det minste da...

Ut på tur!

Skrevet

Godt du er optimistisk :lol:

Begynner dere ikke før i morgen?

Joda, men det er først i morgen vi begynner med fag, frem til nå har det vært bli-kjent-opplegg og sånn :)

Skrevet

Mr. Eple har undervist hele uken.

Jeg er skikkelig misunnelig, for det ser ikke ut som jeg får sjansen til å påta meg vikaroppdrag i år heller. Kanskje rundt nyttår 2016/17 kan jeg si opp og bare jobbe som vikar til jeg er ferdig med masteren.

Skrevet

Mr. Eple har undervist hele uken.

Jeg er skikkelig misunnelig, for det ser ikke ut som jeg får sjansen til å påta meg vikaroppdrag i år heller. Kanskje rundt nyttår 2016/17 kan jeg si opp og bare jobbe som vikar til jeg er ferdig med masteren.

Men det går bra, du kan få lage undervisningsopplegg for meg i hele år istedet :aww:

Skrevet

Vofs luftet! Det er fryktelig varmt i sola, synes han, men kjekt å vasse litt i nærmeste dam.

Nå skal jeg sette i gang med en skikkelig vaskerunde. Herregud, som det ser ut her. Panel og lister får bare ligge på tvers av stuegulvet, det er ikke noe annet sted å gjøre av det, men jeg vil gå løs på alt støvet. Røytehund + håndverkere som borer og styrer lager utrolig mye skit! Premien blir LP-trening om noen timer, før samboern kommer hjem fra bryllup sørpå. Kjekt å få ham hjem igjen, selv om det faktisk er deilig med en helg for meg selv :)

• Like 1
Skrevet

Kommunetetris! :lol:

Sitter på verandaen med en kanne kaffe. To pjuskehunder er temmelig skeptiske til alle hundene som går forbi nede på veien til stranda. Men siden det ikke er lov til å bjeffe på dem så kommer det sånne halvkvalte BOFF!!! i stedet. :lol:

• Like 1
Skrevet

Inne fra varm men fin totimerstur, nå er både jentene og jeg godt fornøyde :ahappy: Slappe av litt inne, spise, og bli litt avkjølt før jeg trekker i bikini og legger meg ut med ei bok. Fine søndagen :D

11889705_10153157929146985_3090831920095

• Like 8
Skrevet

Skulle egentlig støvsuge jeg, men de sender fra derby på øvrevoll på vgtv jo...Jeg rekker strengt talt å støvsuge før neste løp da...

EDIT: OMG, alle de ekstreme hattene! :teehe: Fine fruer ja...

Skrevet

Den er bestilt. Blir spennende! :) Jeg tror han vil like den, og det tror jeg nakken og skuldrene mine også vil. :)

Så bra! Nå ble jeg veldig spent på dine vegne, husk å oppdatere når du får testa den ut da! :D

Jeg har en hund som tydelig viser at hun trives mye bedre når vi besøker enten foreldrene mine eller hans, enn hjemme hos oss.. Men det har noe med at her hjemme hos oss har hun ikke jorder å løpe på, må bruke bånd osv :P

Ja, det er vel noe sånt med Nora også. Vi hadde inngjerda hage på Kløfta også, men hele tomta på Kløfta var på størrelse med den inngjerda hagen vi har nå, så de har litt mer å løpe på, for å si det sånn :ahappy: Det er godt å se henne så blid og fjollete da, hun har det jo med å ta sorger på forskudd og sånt hun, hun har bare godt av å være bare glad :heart:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
    • Hei. Har en bc hannhund på 18 mnd som har begynt å bli ekstremt vanskelig når det gjelder passeringer av andre hunder. Lydig og lettvin, snill, rolig inne og veldig miljøvant generelt. Er med på det meste. Problemet har blitt merkbart fra ca 16-17 mnd alder. Han piper, drar og er helt vill i bånd når vi møter hunder på tur. Ved ett tilfelle så møtte vi en rottweiler vi kjenner, da var det knurring og han sto i båndet. Han har møtt den rottweileren ett par ganger som valp også, og det har egentlig aldri gått særlig bra. Rottweileren er snill og rolig som dagen er lang, men mye usikkerhet hos min hund. De aller fleste hundemøtene er det bare piping og frustrasjon fordi han ikke får hilse. han har heller aldri vært særlig begeistret for hunder. Om han har vært løs som valp å han har hilst på hund og menneske, så er det ofte menneske han vil gi oppmerksomhet og ble fort irritert på den andre hunden om de snuste mer enn han ville. Han har aldri ved noen omstendigheter fått hilse på tur eller i bånd heller. Jeg skjønner treningsopplegget og at en må trene på avstand. Skjønner at det ofte ikke går over av seg selv, men det er jo en del biologi også. Så vil det blir bedre når han blir noen mnd eldre og hormoner osv blir mer stabilt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...