Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Du verden så sliten man blir av å være ute i sola hele dagen. Sender en va ... kjølig tanke til alle landbruksarbeidere og andre som jobber ute i varme deler av verden, og så hopper jeg i seng.

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Sendte skoene i retur i dag, kjedelig....

Da spørs det bare om jeg skal gå opp en størrelse og ha de litt romslige eller finne noen andre sko som finnes i halve størrelser. Hmmm...

Skrevet

Sendte skoene i retur i dag, kjedelig....

Da spørs det bare om jeg skal gå opp en størrelse og ha de litt romslige eller finne noen andre sko som finnes i halve størrelser. Hmmm...

Nå har jeg ikke fått med meg hvordan sko det er, men du kan evt gå opp i str og bruke en såle eller en halvsåle om de ikke er veldig mye for store i str da.

Skrevet

Nå har jeg ikke fått med meg hvordan sko det er, men du kan evt gå opp i str og bruke en såle eller en halvsåle om de ikke er veldig mye for store i str da.

Bestilte disse i 38, men de var for små.

Har hatt samme merke men en annen modell i 39 men de var for stor igjen. De har de dessverre ikke i halve størrelser.

http://www.brandos.no/skona-marie/siena-7101035-01-svart/a86614

Skrevet

Knakk halve tåneglen for noen dager siden. Dvs den knakk helt ned til "neglebåndet" men bare halvparten av neglen. Nå blødde jeg plutselig og resten av neglen har knekt av. Så jeg mangler rett og slett negl på den ene tåa mi.

Er det noe jeg bør gjøre i påvente på en ny negl? Bør jeg ha plaster eller teip eller bør det bare være åpent?

Gjør vondt og er et sår der neglen var.

Skrevet

Siste bryllupet på en stund her tror jeg, skal bli litt godt egentlig. Selv om det er digg med oreokake midt på natta :teehe:

Guest Klematis
Skrevet

Fint å gå tur kl seks en søndag. Timmy ville sove mer,så jeg og Bizi tok morgenturen alene. Ikke en bil eller et menneske å se,eller høre. Bare meg og Bizi, frisk luft,lydene fra elva, og fuglekvitter. God start på dagen:-)

Skrevet

Ulempen med æ reise alene; man må seøv finne ut hvor man skal og hvordan man kommer seg dit :aww:

Kryss fingrene for at jeg finner bussen jeg skal ta om noen timer! :lol:

Skrevet

Dette spillet her ER faktisk ganske gøy... :lol:http://p3.no/kommunespill/

I natt drømte jeg at jeg hadde min første time med elevene mine. Jeg skal ha den i morgen, og er kanskje litt nervøs, gitt... I drømmen så brukte jeg nemlig en evighet på å ta fravær, og noen kom slentrende inn et kvarter for sent, og noen en halvtime for sent, og innen jeg var ferdig med å ta fravær og å gi beskjeder om at dette kunne de bare drite i å ha som en vane, så var timen over.

Godt det er ungdomsskoleelever jeg har, og ikke noen håpløse idioter av noen videregåendeelever! :D

• Like 1
Skrevet

I natt drømte jeg at jeg hadde min første time med elevene mine. Jeg skal ha den i morgen, og er kanskje litt nervøs, gitt... I drømmen så brukte jeg nemlig en evighet på å ta fravær, og noen kom slentrende inn et kvarter for sent, og noen en halvtime for sent, og innen jeg var ferdig med å ta fravær og å gi beskjeder om at dette kunne de bare drite i å ha som en vane, så var timen over.

Godt det er ungdomsskoleelever jeg har, og ikke noen håpløse idioter av noen videregåendeelever! :D

Godt du er optimistisk :lol:

Begynner dere ikke før i morgen?

Nå har jeg plukket ren ørene til turboprinsessa, så da er hun klar til å leveres tilbake. Hun er skrekkelig pen, og jeg er skikkelig lei meg for at jeg ikke får vist henne på EDS :( Men hun bør ha knallpels til NV i det minste da...

Ut på tur!

Skrevet

Godt du er optimistisk :lol:

Begynner dere ikke før i morgen?

Joda, men det er først i morgen vi begynner med fag, frem til nå har det vært bli-kjent-opplegg og sånn :)

Skrevet

Mr. Eple har undervist hele uken.

Jeg er skikkelig misunnelig, for det ser ikke ut som jeg får sjansen til å påta meg vikaroppdrag i år heller. Kanskje rundt nyttår 2016/17 kan jeg si opp og bare jobbe som vikar til jeg er ferdig med masteren.

Skrevet

Mr. Eple har undervist hele uken.

Jeg er skikkelig misunnelig, for det ser ikke ut som jeg får sjansen til å påta meg vikaroppdrag i år heller. Kanskje rundt nyttår 2016/17 kan jeg si opp og bare jobbe som vikar til jeg er ferdig med masteren.

Men det går bra, du kan få lage undervisningsopplegg for meg i hele år istedet :aww:

Skrevet

Vofs luftet! Det er fryktelig varmt i sola, synes han, men kjekt å vasse litt i nærmeste dam.

Nå skal jeg sette i gang med en skikkelig vaskerunde. Herregud, som det ser ut her. Panel og lister får bare ligge på tvers av stuegulvet, det er ikke noe annet sted å gjøre av det, men jeg vil gå løs på alt støvet. Røytehund + håndverkere som borer og styrer lager utrolig mye skit! Premien blir LP-trening om noen timer, før samboern kommer hjem fra bryllup sørpå. Kjekt å få ham hjem igjen, selv om det faktisk er deilig med en helg for meg selv :)

• Like 1
Skrevet

Kommunetetris! :lol:

Sitter på verandaen med en kanne kaffe. To pjuskehunder er temmelig skeptiske til alle hundene som går forbi nede på veien til stranda. Men siden det ikke er lov til å bjeffe på dem så kommer det sånne halvkvalte BOFF!!! i stedet. :lol:

• Like 1
Skrevet

Inne fra varm men fin totimerstur, nå er både jentene og jeg godt fornøyde :ahappy: Slappe av litt inne, spise, og bli litt avkjølt før jeg trekker i bikini og legger meg ut med ei bok. Fine søndagen :D

11889705_10153157929146985_3090831920095

• Like 8
Skrevet

Skulle egentlig støvsuge jeg, men de sender fra derby på øvrevoll på vgtv jo...Jeg rekker strengt talt å støvsuge før neste løp da...

EDIT: OMG, alle de ekstreme hattene! :teehe: Fine fruer ja...

Skrevet

Den er bestilt. Blir spennende! :) Jeg tror han vil like den, og det tror jeg nakken og skuldrene mine også vil. :)

Så bra! Nå ble jeg veldig spent på dine vegne, husk å oppdatere når du får testa den ut da! :D

Jeg har en hund som tydelig viser at hun trives mye bedre når vi besøker enten foreldrene mine eller hans, enn hjemme hos oss.. Men det har noe med at her hjemme hos oss har hun ikke jorder å løpe på, må bruke bånd osv :P

Ja, det er vel noe sånt med Nora også. Vi hadde inngjerda hage på Kløfta også, men hele tomta på Kløfta var på størrelse med den inngjerda hagen vi har nå, så de har litt mer å løpe på, for å si det sånn :ahappy: Det er godt å se henne så blid og fjollete da, hun har det jo med å ta sorger på forskudd og sånt hun, hun har bare godt av å være bare glad :heart:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...