Gå til innhold
Hundesonen.no

Akk..en navnetråd :P


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg står helt fast, jeg kommer bare på superkule og søte guttenavn... :P

Men så er problemet at jeg skal ha en sort og hvit tispe!

Jeg liker helst kule navn som Pi (3,14), Ikke osv. Har lett meg blå gjennom Marvel sine serier på navn, ringenes herre, harry potter etc. Vil ha noe som er kult samt enkelt og si. Piertotum locomotor går desverre ikke :aww:

Sjarmklumpen er forhåpentligvis:

3162840_orig.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er dette en liten Flux? Eller en Skuffa? neeei...man blir jo ikke skuffa over denne

Pi og Dot hørtes ut som et flott par, spør du meg! Men jeg kom egentlig inn i tråden bare fordi jeg trodde det sto "Akk, en navletråd," og lurte på hva i all verden den kunne handle om.

Jeg tror det blir Flux har så mange og fine betydninger

Lumos eller nox? Mange festlige trylleformler du kan bruke fra Harry Potter som Accio eller Avada ( litt mer bad ass).

Du kan jo lete videre i det greske alfabetet hvis du liker pi. Alpha representerer jo massevis du kan jo bare velge hva du liker best. Eller sigma som kan være Stefan-Boltzmann konstanten, og brukes i fysikken i forbinnelse med intensiteten i strålingen til et svart legeme (veeeeldig forenklet, men kan jo passe til en svart BC?). Eller phi til å beskrive flux (eller bare Flux?)? Phi er også det gyldene snittet.

Hvis du vil holde seg i matteverden er det jo masse tøffe konstanter, Planck's konstant er min personlige favoritt. Eller et grunnstoff som Neon eller Xenon?

Eller kalle opp etter en stjerne, eks Eri,Ceti, Lyra, Vela.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komma :aww:

Marvel: Nat/Natasha, Azazel, Boomer, Calypso, Xavi, Fang (Marvel og HP!), Freak, Gamma/Gamora, Gravity, Hex, Hydra, Ikaris, Imp, Ink, Jane, Jigsaw, Joystick, Karma, Kat/Cat/Kate, Kree, Lilith, Makkari, Moon, Mystique, Nova, Nuke, Omega, Pepper/Potts, Pride, Prima, Prism, Quick, Queen, Raza, Rouge, Sage, Scarlet, Screw/Screwball, Sersi, Shiva, Sif, Silver, Spirit, Sym, Thena, Thing, Ulik, Valeria, Veda, Wasp, Whiplash/Whip.

Også er det disse stirrekållisa som skal ha enstavelsenavn da, stemmer for Sif, uttales Siff. Samtidig et navn hentet fra norrøn mytologi, Siv/Sif, Tors kone(?) :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eula (feminin variant av Euler, e)

Ellers, navn etter store kvinner i vitenskapens verden:

Margareth, Maggie, Marge, ...., etter Margareth Hamilton

Ada, Love, Lovely, ..., etter Ada Lovelace

Mari, Marie, Curie, etter Marie Curie

Hjertrud, etter Gertrude Elion

Lise, etter Lise Meitner

Rosa, Rose, Lindy, Frank, ..., etter Rosalind Franklin

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLIS velg et nerdenavn til, elsker navnet til Pi! Holdt på å falle av stolen av latter og fascinasjon på Bjerke når jeg koste med henne og så halsbåndet :lol: Ikke vanskelig å skjønne hvilken hund det var. (Siri som luftet henne om du plutselig begynte å lure på når i alle dager du møtte meg ;) )

Jeg likte Pyt(agoras). Tenk DET kule halsbåndet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker jo data, så hvorfor ikke kalle frøkna for Data? :D

Er det noen merkenavn på datamaskiner, datautstyr o.l. som kanskje kunne gå som navn og passe et hunndyr av arten hund? :- ) Sett gjennom noe av det?

Ellers likte jeg forslag nevnt over her, Dot, som i "dot com" :- )

Eller hva med Terra som i terrabyte? Evt Mega, som megabyte.

Er det en ny Welsh Corgi du skal ha? Den så fryktelig søt ut, altså! Var ikke så lett å se rasen på det bildet, men fin var den. Synes det lignet litt på en Border Collie også på bildet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...