Gå til innhold
Hundesonen.no

Akk..en navnetråd :P


Anette
 Share

Recommended Posts

Du liker jo data, så hvorfor ikke kalle frøkna for Data? :D

Er det noen merkenavn på datamaskiner, datautstyr o.l. som kanskje kunne gå som navn og passe et hunndyr av arten hund? :- ) Sett gjennom noe av det?

Ellers likte jeg forslag nevnt over her, Dot, som i "dot com" :- )

Eller hva med Terra som i terrabyte? Evt Mega, som megabyte.

Er det en ny Welsh Corgi du skal ha? Den så fryktelig søt ut, altså! Var ikke så lett å se rasen på det bildet, men fin var den. Synes det lignet litt på en Border Collie også på bildet :icon_redface:

Dot blir til DOTTEN :lol: og det har jeg prøvd før og er uhyre flaut :icon_redface:

Blir en BC ;)

Terra var jo ikke så dumt..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er dette en liten Flux? Eller en Skuffa? neeei...man blir jo ikke skuffa over denne

Pi og Dot hørtes ut som et flott par, spør du meg! Men jeg kom egentlig inn i tråden bare fordi jeg trodde det sto "Akk, en navletråd," og lurte på hva i all verden den kunne handle om.

Jeg tror det blir Flux har så mange og fine betydninger

Joda, Mikro, Liga, Poly, Dot, er de jeg kommer på nå.. Litt farget av det jeg leser nå, men :P

Ellers har du GBA som uttales Gaba.. Det er et gen :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

GABA er også forkortelse på γ-Aminobutyric acid, som er en nevrotransmitter som roer ned nervesystemet. :P

Jeg likte Komma og Pyt(agoras)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noe kult fra nevrokirurgisk også da? :P

Etter tre år på Riksen så føler det litt passende :P

GBA er er gen som styrer enzymer som bryter ned ting i cellene og ved en mutasjon (heterzygot) fører til 20-30 ganger økt risiko til parkinsons, og homozygot fører til gaucher sykdom :P

Du har mange spesielle navn på områdene i hjernen da.. Feks substantia nigra (står for "svart substans").. i det området finner man pigmenterte celler som inneholder Melanin :)

Ellers har du navnet "Dopa", fra dopamin som nervecellene bruker for å sende signalet videre.. Synapse er et område på en nervecelle..

Og så har du "Cere" fra cerebral.. Om brukes når man skal betegnes at noe har med hjernen å gjøre :)

Si litt hvilke type ord du liker, så kan jeg se hva jeg finner :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dot blir til DOTTEN :lol: og det har jeg prøvd før og er uhyre flaut :icon_redface:

Blir en BC ;)

Terra var jo ikke så dumt..

Jeg er enig i det med Dot, det blir fort Dotten, hehe - jeg tenkte på det i samme øyeblikk som jeg klikket "Post" egentlig, men navnet er jo litt søtt hvis man greier å se bort fra akkurat det :- )

Terra (som i Terrabyte) må være veldig passende for rasen og det foreslo jeg fordi det er "stort minne", og border collier er jo kjent for nettopp sin smarte hjerne som husker så enormt mye. BTW, leste om en Border Collie som hadde lært omtrent et tusen navn på ulike gjenstander! Når den fikk et ord for en av de tusen tingene, så gikk den bort til en enorm haug med kosedyr og figuerer og hentet nettopp denne ene som det ble spurt etter. Fantastisk hjerne på den rasen altså! :) En annen gang så jeg på tv en border c som hadde lært rundt 800 navn på ting. Fantastisk rase! :) (dette vet du selvsagt, jeg bare småprater, hehe)

PS! Hvis du har lyst å sitte og lese og lete gjennom, så er dette en ordliste for datauttrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noe kult fra nevrokirurgisk også da? :P

Etter tre år på Riksen så føler det litt passende :P

Encephalon - Lone

Cerebellum - Bella

Thalamus - Thale

Amygdala - Amy

Hippocampus - Hippie

Medulla oblongata - Blondie

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snikleser litt i denne tråden for jeg trodde jeg var original som skulle kalle hunden min for Pi... Siden det nå er brukt må jeg ha en matte-fysikk-referanse! Jeg har vært innon flere av de matematiske tegnene + litt annet matte relatert

Phi

Delta

Theta (Men min gamle hun het Thia så det ble for likt)

Rho (hann)

Gyro (hann)

Sinus (hann)

Volt

Andre data-navn jeg har tenkt på er

Dell

Tab (hann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det enda verre så kan jeg velge stamtavle navn helt selv og det må ikke være på noe som helst bokstav, men gjerne noe relatert til bc/passende til rasen.

Hittil har jeg kommet på Eye for distraction

Kennelnavnet er Greis Working

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det enda verre så kan jeg velge stamtavle navn helt selv og det må ikke være på noe som helst bokstav, men gjerne noe relatert til bc/passende til rasen.

 

Hittil har jeg kommet på Eye for distraction

 

Kennelnavnet er Greis Working

Adrenalin/Epinephrin - Adi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...