Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye bør jeg ta for å passe 2-3 valper?

Recommended Posts

Skrevet

Fikk en telefon i går med spørsmålet om jeg kunne passe 2 eller 3 valper fra en torsdag til en lørdag. Jeg skulle selvfølgelig få betalt for det, men jeg måtte bestemme hva jeg ville ha for det ... Men hva tar man for sånt noe da? Hva hadde dere tatt for det?

Skrevet

Fikk en telefon i går med spørsmålet om jeg kunne passe 2 eller 3 valper fra en torsdag til en lørdag. Jeg skulle selvfølgelig få betalt for det, men jeg måtte bestemme hva jeg ville ha for det ... Men hva tar man for sånt noe da? Hva hadde dere tatt for det?

Jeg tar aldri betalt for hundepass , jeg regner det som lån av hund :P

Også små valper da :wub:

Nå glemte jeg visst helt bort at jeg ikke liker valper :|

Litt usikker på om dette innlegget var til hjelp ? :lol:

• Like 1
Skrevet

Det var da mye å be om, syns jeg. Så klart du skal ta litt for det. Hvis det er noen du kan be passe din hund en gang, kan dere jo bytte tjenester. Hvis ikke syns jeg du skulle ta 1000 kroner, jeg.

Skrevet

For min del spørs det litt hvem jeg passer for og hvor stor ulempe det medfører for meg med akkurat de/den hunden/e. Hadde det ikke medført veldig stor ulempe så hadde jeg sikkert tatt maks 500 kanskje for ei langhelg med 3 valper.

Edit: For å snu på det da så hadde jeg gladelig betalt opptil kennelpris for privat pass som sannsynligvis er bedre for hundene :) Hadde betalt så mye det hadde kostet for å få hundene der jeg vil ha dem selvsagt, men mer enn kennelpris begynner å bli dyrt.

Skrevet

Det kommer litt an på hvem det er, syns jeg. Er det folk du kjenner godt og som du kan spørre om vennetjenester senere, hadde jeg sannsynligvis ikke tatt noe. (Evt bedt dem ta med en flaske vin fra tax free e.l.) Om det derimot er snakk om noen som du knapt vet hvem er, syns jeg det er greit å ta en liten sum. Jeg er litt beskjeden og hadde ikke turt å spørre om å få for mye for sånt, så jeg hadde kanskje sagt "500-1000 kroner? Gi det dere syns er passelig å gi, dere."

• Like 1
Skrevet

Valper er søte og morsomme, men tre stk i huset i nesten tre dager er litt jobb. Synes ikke en tusenlapp er helt urimelig, men kommer litt an på forholdet til folka, som andre nevner.

• Like 5
Skrevet

En tusenlapp høres greit ut. Forutsatt at det ikke er nær venn/familie eller andre formildende omstendigheter.

Om du er proff hundepasser ville jeg tatt mer for det, og forsvart det med å ha mer opplegg rundt valpene.

Skrevet

500kr?

Jeg har aldri tatt betalt for å passe hunder, men jeg har bare passet for venner og familie da, og da ville det føltes rart. Om det er noen du ikke kjenner særlig godt er det ok å ta litt betalt synes jeg.

Skrevet

Syntes ikke 1000kr er helt urimelig for tre valper i to dager. Men da tenker jeg at det innebærer valper som må tisse til alle mulige tider og som man må passe nøye på i forhold til "hærverk" og slikt.

En voksen hund holder seg jo gjerne og man kan dra på jobben osv.

Skrevet

Det er jo tydeligvis hundefolk, det betyr vel at de kan stille med en gjenytelse en gang. Tror det ville sittet langt inne å tatt betaling for det, selv om det selvfølgelig medfører en del jobbing.

Skrevet

Takk for svar alle :)

Jeg hadde nok ikke funnet roen med å plassere mine hunder der, så en gjentjeneste i form av den slags, er ikke aktuelt :P

Skrevet

1000 kroner for valpepass fra torsdag til lørdag, altså i to dager, @ida? Forretningsdama si det tenker jeg. :punk::lol:

Haha, trodde det var en uke. Skikkelig dårlig forarbeid, kjenner jeg :P 300, da. Vi kan jo være realistiske :D

Skrevet

Haha, trodde det var en uke. Skikkelig dårlig forarbeid, kjenner jeg :P 300, da. Vi kan jo være realistiske :D

Pr valp håper jeg du tenker :P Synes ikke 1000,- for tre var ett så ille forslag jeg. Det er nå meg, jeg synes ikke det er sååå stas med fremmede valper som tisser ned og spiser opp huset mitt.

• Like 5
Skrevet

Jeg synes nå det er litt vesenlig hvor gamle valpene er, er det store eller små hunder (i størrelse altså), hvilken rase er det - en rase som er kjent for å herpe og ødelegge, eller enkle, greie valper?

• Like 3
Skrevet

Dette er jo en fulltidsjobb, ikke bare kos frem til de blir hentet :P . Jeg syns også at 1000,- ikke er urimelig. Kan du feks i det hele tatt dra på butikken mens de er der?

Skrevet

Jeg vil gjerne passe sonenhunder kjenner jeg, de er langt mer rause med betalinga enn hva jeg har pleid å få for å passe hunder :ahappy:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
    • Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...