Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken farge er kjolen?


SiriEveline
 Share

  

123 stemmer

  1. 1.

    • Blå og svart
      59
    • Hvitt og gull
      55
    • Andre farger
      9


Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag 1 e.k Jeg har sett på kjolen 97 ganger siden jeg sto opp.Fargen har hittil vært den samme. Lyseblå og gullfarget. Til nå. Dette forandrer alt. Utenfor er det opptøyer, det har vært vansk

Jeg har kjøpt meg kjole til Norsk Vinner som veksler mellom to farger for hver gang jeg ser på den Betyr det at hjernen min driver med intervalltrening?

Posted Images

Fant denne artikkel om fenomenet:

However, the actual physiology of your eye might come into play with how you perceive the dress. According to Neitz, an individual’s lens, which is part of the eyeball, changes over the course of one’s lifespan. Individuals are less sensitive to blue light when they are older. Which could explain why older netizens are seeing white and gold. But, in the absence of hard-core data relating to age and perceptions regarding the dress, this theory cannot be proved yet.

http://time.com/3725528/dress-explainer-white-gold-blue-black-science/

Utrolig interessant ihvertfall. Selv ser jeg helt klart blå og sort uansett hvilket bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så først hvitt og gull, på en tweet fra en youtuber. Trodde alle gikk sammen om å si den var blå/svart for å tulle med andre, men så leste jeg at den skulle være blå/svart. Så fremdeles hvit/gull, men etter å ha sett dette bildet (som noen har redigert litt), ser jeg kjolen kun som blå/svart, uansett hvilken skjerm jeg ser det på, tror jeg rett og slett har lært meg hvilken farge det skal være. :lol:

Forøvrig har hun som postet bildet også postet dette bildet, for å oppklare hvordan kjolen ser ut.

Så en teori om at hjernen blokkerer ut enten blått lys (som om bildet er tatt ute) eller gult lys (som om bildet er tatt inne).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...