Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til lita italienertulle


Sona
 Share

Recommended Posts

Mest sannsynlig henter jeg om noen uker en liten italienertispe! :wub: Er usikker på hva hun skal hete til daglig, har samlet noen alternativer men er åpen for andre forslag ;) Kan godt være av italiensk opprinnelse, men ikke et krav.

Her er lista:

Alba
Nida
Tilly/Tili
Tekla/Tekli
Lila/Lita
Nola
Giada (Jada)
Gioia (Joja)
Clio
Daria
Lara
Lelia
Tula

Av disse liker jeg godt Alba fordi det betyr soloppgang/daggry (dawn) på italiensk, men vil ikke at noen skal tro jeg er blodfan av Jessica Alba, liksom.. :hmm:

Liker også Nida og Giada, men bruker jo ordet jada ofte, så det siste kan bli litt dumt?

Noen innspill? :D

Bilde av den aktuelle prinsessa:

post-13965-0-67720000-1424727782.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være italiensk digger jeg navnet Chiara (uttales Kiara på norsk). Jeg liker navnet så godt at jeg vil bruke det selv en dag, men du kan godt ha det i mellomtiden :)

Carina (betyr søte).

Stella (stjerne)

Pazza (gale, hunnkjønn :P ) eller Pazzina (lille gale hunnkjønn), uttales patza/patzina. Brukte å være kallenavnet på katta "il mio gatto" i italia ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig henter jeg om noen uker en liten italienertispe! :wub: Er usikker på hva hun skal hete til daglig, har samlet noen alternativer men er åpen for andre forslag ;) Kan godt være av italiensk opprinnelse, men ikke et krav.

Her er lista:

Alba

Nida

Tilly/Tili

Tekla/Tekli

Lila/Lita

Nola

Giada (Jada)

Gioia (Joja)

Clio

Daria

Lara

Lelia

Tula

Av disse liker jeg godt Alba fordi det betyr soloppgang/daggry (dawn) på italiensk, men vil ikke at noen skal tro jeg er blodfan av Jessica Alba, liksom.. :hmm:

Liker også Nida og Giada, men bruker jo ordet jada ofte, så det siste kan bli litt dumt?

Noen innspill? :D

Bilde av den aktuelle prinsessa:

10991159_985521028132255_1337148206218951455_n.jpg

Min heter Alba (betyr også Skottland på gælisk) og jeg har enda ikke møtt noen som har trodd at jeg var blodfan av Jessica Alba (min Alba er 2 år i mai) ;) Så om du liker det navnet, så bruker du det :)

Så må jeg også si at hun var kjempesøt :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være italiensk digger jeg navnet Chiara (uttales Kiara på norsk). Jeg liker navnet så godt at jeg vil bruke det selv en dag, men du kan godt ha det i mellomtiden :)

Carina (betyr søte).

Stella (stjerne)

Pazza (gale, hunnkjønn :P ) eller Pazzina (lille gale hunnkjønn), uttales patza/patzina. Brukte å være kallenavnet på katta "il mio gatto" i italia ;)

Pazza hadde artig betydning! Håper jo hun blir ei tøff ei med mye artig personlighet i :)

Pipsqueak ;):lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha :D

Min heter Alba (betyr også Skottland på gælisk) og jeg har enda ikke møtt noen som har trodd at jeg var blodfan av Jessica Alba (min Alba er 2 år i mai) ;) Så om du liker det navnet, så bruker du det :)

Så må jeg også si at hun var kjempesøt :wub:

Så bra ;)

(Miss) Twiggy :P

Tipper det vil kle henne når hun gror litt til, ja! Langbent sak :)

Likte Giada jeg! Syns som oftest at hundene skjønner forskjellen på om man snakker til dem eller om dem, så trooor ikke det skal bli noe problem selv om du bruker "jada" ofte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! :wub: Jeg likte Tula godt.

Har selv en italienerhanne på 5 måneder som heter Aragorn :D Han har sin egen tråd under Min hund-forumet hvis du vil ta en titt :) (Albus, Sirius Black & Aragorn).

Har allerede vært i tråden og snoket, jeg ;) Fin fyr!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også Nida og Giada, men bruker jo ordet jada ofte, så det siste kan bli litt dumt?

Noen innspill? :D

Giada uttales ikke Jada på italiensk, så det burde da gå fint om du holder deg til den italienske uttalen. :P (Gi-lyden er litt som en spiss engelsk J i f.eks. den engelske betydningen av Giada; Jade. Beste måten jeg får til å forklare det tror jeg.)

Jeg syns Pazza er kult! Vurderte Pazzo (hankjønnversjonen) til min forrige hund, men slo det fra meg bl.a. fordi alle trodde det skulle uttales med summende s-er. Men Pazza er kanskje lettere fordi det minner om pizza = den uttalen folk kanskje lettest tyr til.

Eller Gioca (han/hun leker).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giada uttales ikke Jada på italiensk, så det burde da gå fint om du holder deg til den italienske uttalen. :P (Gi-lyden er litt som en spiss engelsk J i f.eks. den engelske betydningen av Giada; Jade. Beste måten jeg får til å forklare det tror jeg.)

Jeg syns Pazza er kult! Vurderte Pazzo (hankjønnversjonen) til min forrige hund, men slo det fra meg bl.a. fordi alle trodde det skulle uttales med summende s-er. Men Pazza er kanskje lettere fordi det minner om pizza = den uttalen folk kanskje lettest tyr til.

Eller Gioca (han/hun leker).

Blir ikke Giada - dJada på norsk? (jeg syns gi-lyden "summer litt" på italiensk, om det forklarer det, en slags lett d-lyd på starten av ordet).

Likte Gioca også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke Giada - dJada på norsk? (jeg syns gi-lyden "summer litt" på italiensk, om det forklarer det, en slags lett d-lyd på starten av ordet).

Likte Gioca også :)

Ja, noe sånt. Jeg er innmari dårlig på å forklare uttale av lyder. :P Men det uttales i alle fall ikke Jada rett fram som det norske ordet jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe sånt. Jeg er innmari dårlig på å forklare uttale av lyder. :P Men det uttales i alle fall ikke Jada rett fram som det norske ordet jada.

Du har nok rett! Uttalen ble forklart som JAH-da, men det var en engelskspråklig side når jeg tenker meg om, så det ville jo uansett ikke være norsk j-lyd. Jaja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...