Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

Still i junior. Da har du sjanse på juniorvinnertittel (men får jo da selvsagt ikke CACIB, men det er kanskje ikke så viktig i denne sammenheng) :).

Nei, jeg leste det :) men ærlig talt vet jeg ikke helt hva cacib er :whistle: er det på en eller annen måte noe cert-greier? Aldri skjønt det :P

Kan man ikke få tittel i noen andre klasser? Kun junior og veteran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Nei, jeg leste det :) men ærlig talt vet jeg ikke helt hva cacib er :whistle: er det på en eller annen måte noe cert-greier? Aldri skjønt det :P

Kan man ikke få tittel i noen andre klasser? Kun junior og veteran?

Cacib er innstilling til internasjonalt championat :). Litt som at CERT er innstilling til nasjonalt championat :).

Man kan selvsagt få tittel om man stiller i andre klasser også, men da må man bli beste hannhund, evt beste tispe (altså - om du stiller i ungehund-, åpen- eller championklassen så man hunden bli beste hannhund/tispe for å få tittelen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cacib er innstilling til internasjonalt championat :). Litt som at CERT er innstilling til nasjonalt championat :).

Man kan selvsagt få tittel om man stiller i andre klasser også, men da må man bli beste hannhund, evt beste tispe (altså - om du stiller i ungehund-, åpen- eller championklassen så man hunden bli beste hannhund/tispe for å få tittelen).

Åjaa, er det så enkelt! Var noen som forklarte meg cacib-opplegget tidligere, men det må virkelig ha forklart det på en innviklet måte :P

Okei, takk for svar :D da tenker jeg vi satser på junior :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaa, er det så enkelt! Var noen som forklarte meg cacib-opplegget tidligere, men det må virkelig ha forklart det på en innviklet måte :P

Okei, takk for svar :D da tenker jeg vi satser på junior :)

hadde garantert stilt i junior i håp om evnt junior og voksen tittelen ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde garantert stilt i junior i håp om evnt junior og voksen tittelen ;):P

Ja, blir nok det vi gjør :)

Litt OT kanskje, men: satt å leste i utstillingsreglene nå, der står det

Raser som i tillegg er markert med uthevet skrift har brukskrav for oppnåelse av CERT

Vil det si at hunder med brukskrav ikke kan motta cert før brukskravene er i orden? Jeg trodde det var slik at de kunne motta cert, men ikke blir NUCH før brukskravene var gjort?

De fleste hundene i gruppe 6 er i uthevet skrift, og der står det

Brukskrav: Minimum 3 premie på jaktprøve for drivende hunder i Norden. Premien må være oppnådd med hare, rådyr, hjort eller rev som losdyr.

Men så er det vel også slik at de ikke får stille på jaktprøve før de har mist good på utstilling. Vil det da si at om en drever egentlig ville fått cert på sin første utstilling, ikke kan få det før den har gått jaktprøva og fått minst 3.premie? Mister den da certet, for så å starte jaktprøve, for så å stille på utstilling for å oppnå cert?

Ah, det er så mange regler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir nok det vi gjør :)

Litt OT kanskje, men: satt å leste i utstillingsreglene nå, der står det

Raser som i tillegg er markert med uthevet skrift har brukskrav for oppnåelse av CERT

Vil det si at hunder med brukskrav ikke kan motta cert før brukskravene er i orden? Jeg trodde det var slik at de kunne motta cert, men ikke blir NUCH før brukskravene var gjort?

De fleste hundene i gruppe 6 er i uthevet skrift, og der står det

Brukskrav: Minimum 3 premie på jaktprøve for drivende hunder i Norden. Premien må være oppnådd med hare, rådyr, hjort eller rev som losdyr.

Men så er det vel også slik at de ikke får stille på jaktprøve før de har mist good på utstilling. Vil det da si at om en drever egentlig ville fått cert på sin første utstilling, ikke kan få det før den har gått jaktprøva og fått minst 3.premie? Mister den da certet, for så å starte jaktprøve, for så å stille på utstilling for å oppnå cert?

Ah, det er så mange regler..

Det stemmer, de må ha bruks resultatet først for å kunne motta cert.

Men EDS/WDS pleiet kjøre unntak fra den regelen og dele ut cert uten krav. Det ble gjort på min rase på WDS i Stockholm og WDS i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, de må ha bruks resultatet først for å kunne motta cert.

Men EDS/WDS pleiet kjøre unntak fra den regelen og dele ut cert uten krav. Det ble gjort på min rase på WDS i Stockholm og WDS i Finland.

Åå! Ja, altså. Først må vi faktisk stille på ei skikkelig utstilling for å finne ut om bikkja i det hele tatt er "fin" :P men greit å vite, slik at vi evt kan hive oss rundt å stille på jaktprøve om det viser seg at han er bra :) men så var det denne innkallinga da.. :frantics: fått gode kritikker på valpeshowene iallefall, så vi får se da :)

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tviler sterkt, når jeg ser hvem som skal dømme min rase. Jeg vet på forhånd hvem som kommer til å gå hjem med titler...

Skikkelig sjakktrekk av NKK, det der... men det er vel kanskje "noen" som har øvd press på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det da si at om en drever egentlig ville fått cert på sin første utstilling, ikke kan få det før den har gått jaktprøva og fått minst 3.premie? Mister den da certet, for så å starte jaktprøve, for så å stille på utstilling for å oppnå cert?

Ah, det er så mange regler..

Du får ikke cert før brukskravet er i orden. Du kan få CK men ikke cert.

Hadde håper å stille Lio men spørs om han har krympet to cm før det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sjakktrekk av NKK, det der... men det er vel kanskje "noen" som har øvd press på dem...

"Noen" øver stadig litt press, virker det som... En god måte å sørge for at schaferfolket holder seg unna i det minste, så da blir sikkert folk glade for at de slipper de bråkete, utagerende og mannevonde schaferne. *host*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nja, tviler sterkt, når jeg ser hvem som skal dømme min rase. Jeg vet på forhånd hvem som kommer til å gå hjem med titler...

Hvorfor det? Fordi han er oppdretter eller fordi han er norsk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Fordi han er oppdretter eller fordi han er norsk?

Det er vel ikke ukjent at han står utenfor ringen og dikterer hvordan andre dommere skal dømme... Og han skjuler det ikke engang. Og det er vel bare en kennel som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke cert før brukskravet er i orden. Du kan få CK men ikke cert.

Hadde håper å stille Lio men spørs om han har krympet to cm før det

Jeg synes igrunn det er litt teit jeg :whistle:

for min del vil Aron da miste sjansen på å få eventuelle cert fram til han er iallefall 2,5 år regner jeg med. Tror ikke vi er klare til å stille på prøve nå til høsten.. Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er vel ikke ukjent at han står utenfor ringen og dikterer hvordan andre dommere skal dømme... Og han skjuler det ikke engang. Og det er vel bare en kennel som gjelder...  

Jeg stiller jo ikke, så jeg har ingen formening om hva de enkelte dommere gjør og ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller jo ikke, så jeg har ingen formening om hva de enkelte dommere gjør og ikke.

Det er vel strengt tatt ingen dommere som gjør sånt - bortsett fra denne her da... Jeg kjente jeg ble skikkelig kvalm den gangen jeg stod utenfor ringen og så ham i aksjon. Og jeg er jo ikke engang interessert i rasen liksom :lol:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes igrunn det er litt teit jeg :whistle:

for min del vil Aron da miste sjansen på å få eventuelle cert fram til han er iallefall 2,5 år regner jeg med. Tror ikke vi er klare til å stille på prøve nå til høsten.. Æsj

Sånn er det å ha jakthund ;)

Hos oss med fuglehunder kan du få cert når hunden er jaktpremiert men for å bli NUCH må du ha 1 premie på jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...