Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

Hei!

Her kommer en nybegynner i utstillingsverdenen! Har tidligere kun stilt i valpeklasse med tidligere hund...

Men, venter på vår første lille kooikertispe, og har lyst til å drive med utstilling med henne. Kommer til å prøve å stille i valpeklasser på div utstillinger før EDS 15.

Så... hva tror dere, skal jeg satse på å stille henne på EDS? i hvilke klasser? hun kommer til å være 9.5 mnd.

Vi har ikke fått henne enda, og hun kommer fra Danmark, så har ikke noe registreringsnr etc enda. Så, da må jeg vel fortsatt vente en stund før jeg får meldt henne på?

Dere kan ikke melde henne på før hun er registrert på dere i NKK, men omregistrering tar ikke så lang tid. Ellers så må dere melde på i junior, siden det er den eneste klassen dere kan melde henne på i. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

@sol78 Vil anbefale deg å lese dette skrivet på NKK sin side. Så får du en oversikt over gangen på utstilling :)

Får av en eller annen grunn ikke linket til skrivet nå. Det heter "Ny i ringen" og fins på nkk.no Noen andre klarer sikkert linke direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biiga skal ikke stilles på spesialen (klubben har fått med seg at det er storcert, og har reklamert i Norden om det) i forb med EDS, iom at dommeren er intimt kjent med alle hennes feil :lol: Men kanskje kanskje hun stilles på selve EDS, dommeren er visst typen som kan overse hennes største (og dessverre overtydelige) feil. Vi får se, hun må omreg til NKK først, og så får vi se om hun unngår total slakt på pinsespesialen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergenssoniser som skal til EDS!!

Jeg har tenkt å melde på Silas, men det er ikke sikkert at eieren kommer til å reise. Dersom de ikke reiser selv, er det noen som kan ta med en liten dvergsnuser over? Han er en veldig grei gutt, og tar ikke så stor plass. Vi stiller på lørdag, så han bør komme seg over fjellet senest fredag. Jeg skal etter planen også på spesialen på fredag så jeg ankommer torsdag kveld.

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergenssoniser som skal til EDS!

Jeg har tenkt å melde på Silas, men det er ikke sikkert at eieren kommer til å reise. Dersom de ikke reiser selv, er det noen som kan ta med en liten dvergsnuser over? Han er en veldig grei gutt, og tar ikke så stor plass. Vi stiller på lørdag, så han bør komme seg over fjellet senest fredag. Jeg skal etter planen også på spesialen på fredag så jeg ankommer torsdag kveld.

Anyone?

Jeg skal over til spesialen vår, men vet ikke helt om jeg melder på EDS enda. Skal gi deg en lyd når jeg har klart å bestemme meg :P

Vi har EDS fredagen og spesialen lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å stille Meera, som er 14 måneder da, men har ikkje fått stillt så mykje ennå, så aner jo ikkje om ho har noko der å gjere.. Så får sjå..

Min har ikke vært på offisiell ustilling før han heller :) har vært på to valpeshow, men der er de vel gjerne litt snillere. Vår første offisielle utstilling blir i april, men da er det en del dyrere å melde på :) vi får bare ta det på sparket!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også rasespesial på Lillestrøm. Hvilken pris har de ulike klubbene lagt seg på? Og hva er vanlig på spesialer tilknytta til WDS og EDS? Svenskene er mugne og synes det er for dyrt, vi har lagt oss på minstepris...

Kravet til NKK er at minste prisen er 560 får å kunne avholde det i forbindelse med EDS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Evnt. høyere. Det er den prisen vi har lagt oss på (vi har ingen forhøyet pris på utvidet heller), men svenskene er furte alikevel.

Vi har lagt oss på samme pris, men om jeg husker rett nå: noe forhøyet, men veldig kort siste frist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...