Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

More than 4000 dogs entered to EDS2015

The Norwegian Kennel Club is counting down to EDS2015. Our first entry deadline was February 1, and we are happy to announce that we recieved more than 4.000 entries after the first entry deadline!

Sånn til tross for alt som er galt med dette arrangementet, liksom :P

Synes ikke 4000 er så mange jeg mtp at prisene forverrer seg til de grader til utsatt frist.

Hadde ikke vært for styreverv og at jeg må bort i forbindelse med rasespesial så hadde jeg ikke meldt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Guest Belgerpia

Synes ikke 4000 er så mange jeg mtp at prisene forverrer seg til de grader til utsatt frist.

Hadde ikke vært for styreverv og at jeg må bort i forbindelse med rasespesial så hadde jeg ikke meldt på.

Fortsatt så er EDS billigere enn det var i Finland i fjor og det er i Milano i år.

Finland

1, Hund

1. Frist i Finland 688,-

2. Frist i Finland 780,-

3. Frist i Finland 872,-

4. Frist i Finland 1 101,-

2. Hund og øvrige tilleggshunder var prisene 550,- 688,- 872,- og 1 101,-

Valper og veteraner kr 459,-

Milano (prisen gjelder også for veteraner)

1. Frist Milano 642,-

2. Frist Milano 780,-

3. Frist Milano 918,-

4. Frist Milano 1 147,-

2. Hund og øvrige tilleggshunder 550,- 688,- 826,- og 1 147,-

Valper flatt 459,-

Norge

1. Frist 590,-

2. Frist 730,-

3. Frist 820,-

4. Frist 940,-

30% avslag fra og med 3. hund

Valper flatt kr 400,-

Det er ingen som hyler og lager ramaskrik for det. Det meldes på og så kommer det med sånn frydefulle hviiiiin - det blir dyrt altså *fnis* - og så er man ferdig med det.

Prisene NKK har satt er helt i tråd med den prisen som er brukt på andre vinnershow.

Misforstå meg rett - jeg synes også det er svindyrt - men jeg har syntes det på ALLE vinnershowene som har vært i Skandinavia de siste årene. JEG har ikke hatt råd til å melde på til ett eneste ett av dem nettopp pga. prisen - så jeg skulle gjerne ha sett det var billigere. Men det er altså ikke så svindyrt som man skal ha det til om man sammenligner med de andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finland og Milano var vel WDS? Det blir vel mer korrekt å isåfall sammenligne EDS med andre EDS. Men mulig det ikke er dyrt i forhold til de heller, men her er vi jo godt vant med kritikk osv også får man plutselig ikke det så jeg skjønner frustrasjonen. Det sagt så hadde jeg garantert meldt på om jeg hadde noe å stille, uten å tenke så mye på prisen (sparer jo masse på reisevei i tillegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Finland og Milano var vel WDS? Det blir vel mer korrekt å isåfall sammenligne EDS med andre EDS. Men mulig det ikke er dyrt i forhold til de heller, men her er vi jo godt vant med kritikk osv også får man plutselig ikke det så jeg skjønner frustrasjonen. Det sagt så hadde jeg garantert meldt på om jeg hadde noe å stille, uten å tenke så mye på prisen (sparer jo masse på reisevei i tillegg).

Kriteriene er akkurat de samme på EDS og WDS - sånn i forhold til arrangementet. Eneste forskjellen er tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriteriene er akkurat de samme på EDS og WDS - sånn i forhold til arrangementet. Eneste forskjellen er tittelen.

Prisen for første frist for EDS i fjor var ca 430 kr (50 Euro)...

Det mange reagerer på er jo at første påmeldingsfrist til billigste pris var så himla lenge før utstillingen - og lenge før fristen for WDS i Milano som ennå ikke har gått ut, selv om utstillingen er flere mnd før EDS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for første frist for EDS i fjor var ca 430 kr (50 Euro)...

Det mange reagerer på er jo at første påmeldingsfrist til billigste pris var så himla lenge før utstillingen - og lenge før fristen for WDS i Milano som ennå ikke har gått ut, selv om utstillingen er flere mnd før EDS.

Første fristen til EDS i Sveits gikk også ut i februar, selv om utstillingen var i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Prisen for første frist for EDS i fjor var ca 430 kr (50 Euro)...

Det mange reagerer på er jo at første påmeldingsfrist til billigste pris var så himla lenge før utstillingen - og lenge før fristen for WDS i Milano som ennå ikke har gått ut, selv om utstillingen er flere mnd før EDS.

Pris Tsjekkia

1. Frist 459,- (23. februar)

2. Frist 550,- (1. april)

3. Frist 642,- (1. juni)

4. Frist 826,- (24. august)

......og her må vi vel kanskje legge sammenligningen også på et annet nivå. Gjennomsnittlig månedslønn i Tsjekkia er 970,- Euro - dvs. litt i overkant av 8000 norske kroner. Da blir vel kanskje brått EDS i Tsjekkia den dyreste utstillingen som har vært.

For man må jo se det litt sånn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at prisene er høye, men tatt i betraktning av at ingen andre er spesielt billigere, hvis de ikke dyrere, så blir dette uansett den billigste vinnerutstillingen jeg har vært på.

En utstilling i Tyskland koster mer, vinner utstilling eller ei pga reise, overnatting, ormekur, ekstra vaksiner osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er høy for meg uansett om det har vært like høyt i andre land. Når man i tillegg ikke får kritikk, så dropper jeg det. I mitt hode er det da null vits å stille med mindre man samler titler.

Kommer til å dra og kikke da, som jeg alltid gjør på store utstillinger i nærheten :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med flere hunder eller bruker bilen som ett hvilested for hunden. Hvordan gjør dere dette nå som det er i begynnelsen av september og da kan det fort bli altfor varmt i bilen?

Åpen bakluke, låste bur, silvershade og evt. vinduer på gløtt og selvfølgelig vann og burvifte ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da ble det spontant en påmelding herfra, til litt dyrere pris enn det hadde trengt om jeg hadde tenkt over dette for en stund siden :P Jaja. Det blir kjekt med spesialutstilling også får EDS være bonus.

Tidi altså, Blondie skal få forbli snauklipt resten av sitt liv! :)

Bergenssoniser som skal til EDS!

Jeg har tenkt å melde på Silas, men det er ikke sikkert at eieren kommer til å reise. Dersom de ikke reiser selv, er det noen som kan ta med en liten dvergsnuser over? Han er en veldig grei gutt, og tar ikke så stor plass. Vi stiller på lørdag, så han bør komme seg over fjellet senest fredag. Jeg skal etter planen også på spesialen på fredag så jeg ankommer torsdag kveld.

Anyone?

Jeg skal! Men jeg vet ikke hvilken transport jeg skal bruke. Tipper det blir tog.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jeg må ta turen til Lillestrøm den helga og pleie litt hundesavn + møte noen soniser og kelpiefolk igjen. Skal naturlig nok ikke stille noen hund selv, men jeg kan hjelpe til dersom noen har litt for mange hunder som skal inn i ringen samtidig. :P

Lurer på hva inngangsprisen på dette arrangementet blir, jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt på landseertispa mi, Tiara, i åpen klasse. Blir nok klassebytte da vi satser på at hun er blitt Nuch før september. Vi skal bo på hotell på Gardermoen - Thon Hotel Oslo Airport :ahappy:

Har også rasespesial på fredagen før EDS2015.

Hun blir 2 år i mai.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Angående de olika rasspecialerna som går i samband med EDS. Är det någon här som vet om Norsk Chinese Crested Klubb tänker hålla special? Och isåfall vart jag hittar pm till detta? Jag försöker hjälpa en från ett svenskt hundforum som undrar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående de olika rasspecialerna som går i samband med EDS. Är det någon här som vet om Norsk Chinese Crested Klubb tänker hålla special? Och isåfall vart jag hittar pm till detta? Jag försöker hjälpa en från ett svenskt hundforum som undrar. :)

Dersom de skal ha spesial så skal info ligge på terminlisten på nkk.no :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...