Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Bare sånn for å balansere litt (å bli klippet var noe jeg fryktet da jeg leste om fødsler) så ble jeg også klippet, merket ikke noe til et der og da, og ikke etterpå. Bare den syinga da vi hadde fått babyen som var plagsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Kjenner jeg er glad er lenge siden jeg har født. Husker jo følelsen å ligge der med verdens største underverk, men alt #det der# etterpå, usjameg. Gratulerer forresten, med nydelig baby.

Hahs, skjønner hva du mener :lol: nå er alle timene med smerte i forbindelse med fødselen glemt, men den ømheten etter å ha blii klipt kjennes godt, og er litt teit, blir jo litt redusert :-/

Husker i går når jeg skulle få dusje, alt da konstanterte jeg at klippinga og vondtenr etter det var værre enn 38 timer med rier :P

Takk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å balansere litt (å bli klippet var noe jeg fryktet da jeg leste om fødsler) så ble jeg også klippet, merket ikke noe til et der og da, og ikke etterpå. Bare den syinga da vi hadde fått babyen som var plagsom.

Ikke si sånn da, jeg vil heller ikke merke noe :lol: mest vondt å sitte til nå i dag da, går litt mer normalt også :P

Merket ikke noe særlig til syinga da, var fult opptatt med lille frøkna på brystet da :ahappy: men samboer fikk sett hele sy-seansen, han var litt blek :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhet med modifikasjoner at man glemmer smertene. 15 år etter sistemann var ute kjenner jeg fortsatt angst hvis jeg skulle gjennomgått en fødsel uten anestesi på nytt. Hipp hipp hurra for epiduralbedøvelse. Den som oppfant vidundermiddelet burde vært forgyllet.

Fikk et skyhøyt blodtrykk med nr. 2, så jeg behøvde aldri å diskutere meg til epidural heller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Minimalt med bedøvelse på førstemann, ingen bedøvelse på andremann, kan ikke si at jeg syns det gjorde så vondt jeg altså.

Jeg ble forøvrig ikke klippet da jeg fikk førstemann, og revna noe så inni granskauen. På andremann ble jeg klippet. Jeg foretrekker klipping fremfor revning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Tja. Minimalt med bedøvelse på førstemann, ingen bedøvelse på andremann, kan ikke si at jeg syns det gjorde så vondt jeg altså.

Samme her. Ingen bedøvelse på noen, ikke gjorde det så vondt og ikke revna jeg eller måtte sy. Det kan skje også :lol:

Huff, merker Sophia har en far fra Nord Norge. Igår under middagen. "Dette var jævelsk godt." :| :| :| :|

Ble litt satt ut. Ikke det jeg forventet av mine søte lille nesten- firåring :|

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Minimalt med bedøvelse på førstemann, ingen bedøvelse på andremann, kan ikke si at jeg syns det gjorde så vondt jeg altså.

Jeg ble forøvrig ikke klippet da jeg fikk førstemann, og revna noe så inni granskauen. På andremann ble jeg klippet. Jeg foretrekker klipping fremfor revning :P

Hadde kun varmt vann i badekar og varmeflaske som smertelindring, og smertene er alt glemt :D uten om stings og klippinga da :P men glad de klippet så jeg ikke revnet, det høres ikke godt ut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille M har i dag lært seg å kaste skikkelig. Og veldig pedagogisk riktig, så knakk jeg sammen i latterkrampe da hun kasta gulerota si på pappan sin.. Etter den responsen gjor hun selvfølgelig ikke noe annet, og vi alle tre satt å lo..

Dette kan ikke annet enn å bli bra :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ingen bedøvelse på noen, ikke gjorde det så vondt og ikke revna jeg eller måtte sy. Det kan skje også :lol:

Det er nå jeg ikke skal dra vitsen ei venninne av meg fikk høre da hun ikke revna eller måtte klippes heller? :lol:

Huff, merker Sophia har en far fra Nord Norge. Igår under middagen. "Dette var jævelsk godt." :| :| :| :|

Ble litt satt ut. Ikke det jeg forventet av mine søte lille nesten- firåring :|

*flir* Guttebarnet var med min og sin pappa og reiv opp gulvteppe han, og da lærte han et banneord eller fem. De gjentok han da han var på besøk hos sine kristne oldeforeldre *kremt* Oldemor hadde litt dårlig hørsel, så hun sier "hva sa han nå?" til mannen sin, og han svarte noe unnvikende "ikke noe" :lol: Stolt mor da, ja :icon_redface:

Hadde kun varmt vann i badekar og varmeflaske som smertelindring, og smertene er alt glemt :D uten om stings og klippinga da :P men glad de klippet så jeg ikke revnet, det høres ikke godt ut :blink:

Akkurat da det revna var det veldig godt :P Da var det jo ikke noe press lenger.. Men syinga etterpå kunne jeg spart meg for, og sittinga i uka etterpå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå jeg ikke skal dra vitsen ei venninne av meg fikk høre da hun ikke revna eller måtte klippes heller? :lol:

:lol: Vel, jeg hadde vel måtte sy da etterpå, og det tror jeg at jeg hadde merket :P Og gikk jo igjennom fødselen med jordmora etterpå på 6 ukers kontrollen, regner med hun ikke hadde følt noe behov for å skjule noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøvde å gi meg bedøvelse, men da var det for sent :P

Jeg burde bedt om det før moroa begynte for alvor, men da klarte jeg ikke prate :aww:

Med en stjernekikker var det ingen vei utenom sying gitt..

Synes ikke det gjorde vondt der og da.

Men etter 8 uker hvor det ikke hadde grodd ble jeg så desperat at jeg brukte sånn krem for ekstremt såre barnerumper ( husker ikke navnet, det er egentlig til eksem ) og da ble jeg frisk og fin :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klippet en del, og det var ikke veldig behagelig i etterkant, men kan ikke huske at jeg klagde noe særlig, så SÅ ille var det nok ikke :D De kom med smertestillende til meg så lenge vi var innlagt, men jeg tok det ikke en eneste gang. Gikk trapper dagen etter osv :P Og satt på kontorstol ved siden av den åpne kuvøsen til E mange timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi hva annet skal man gjøre? :lol: Vi og ler. Av det meste :lol: 

 

 

 

Paracet ( :lol: ), akupunktur og badekar som bedøvelse her og. Jeg hadde vondt iganske lenge etterpå faktisk, men anså det som helt normalt. 

Ingenting annet blir gjort her i huset i alle fall :lol: det er vel ingenting søtere når hun finner ut av kastinga og kaster ei gulerot og hopper bortover bordet og oppå maten til pappan sin, og så ler hun masse! :lol:

Vi er ikke så opptatt hva man kan gjøre eller ikke, hun skal jo teste og oppdage verden. Hvis det betyr at hun kaster ei gulerot rundt, så får hun gjerne det :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra for epiduralbedøvelse. Den som oppfant vidundermiddelet burde vært forgyllet.

Fikk et skyhøyt blodtrykk med nr. 2, så jeg behøvde aldri å diskutere meg til epidural heller :whistle:

Signerer denne gitt.

Epidural var fantastisk! Ifølge jordmor fungerte den akkurat slik en ønsket, og det tror jeg på :)

Hadde svangerskapsforgiftning og veldig høyt blodtrykk også da, så jordmor og overlege anbefalte epidural. Ikke det at jeg var vond å be :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet blir gjort her i huset i alle fall :lol: det er vel ingenting søtere når hun finner ut av kastinga og kaster ei gulerot og hopper bortover bordet og oppå maten til pappan sin, og så ler hun masse! :lol:

Vi er ikke så opptatt hva man kan gjøre eller ikke, hun skal jo teste og oppdage verden. Hvis det betyr at hun kaster ei gulerot rundt, så får hun gjerne det :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her, er det ikke farlig eller ødeleggende så er det ikke så krise. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, er det ikke farlig eller ødeleggende så er det ikke så krise. :lol:

Akkurat det samme tenker jeg.. Så her blir kjøkkenskuffene ryddet i og tømt hver dag blant annet.. Kjempe stas!

Jeg liker å tro at jeg er en god mor, ikke potensiell lage barn som gjør som hun vil :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Samme her. Ingen bedøvelse på noen, ikke gjorde det så vondt og ikke revna jeg eller måtte sy. Det kan skje også :lol: 

 

 

 

Huff, merker Sophia har en far fra Nord Norge. Igår under middagen. "Dette var jævelsk godt."  :| :| :| :| 

Ble litt satt ut. Ikke det jeg forventet av mine søte lille nesten- firåring :|

Ha ha jeg har også en far fra Nord-Norge :D og vokste opp i den vestlandske indremisjon :D

Det er bare å tenke seg ymse situasjoner :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg plutselig fikk stormrier uten opphold etter igangsetting ble gubben jaget ut på gangen etter en sykepleier og smertestillende. Og han fikk streng beskjed om at dersom de kom inn med paracet så ble de kasta ut av vinduet :sleep: (sykepleierne :sleep: )

Det endte med akuttsnitt et kvarter etterpå, så riene var visst intense i allefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle få smertestillende kom det en stakkars lege under opplæring som skulle fikse det. En veileder var også med. Så når de hadde plassert ting i ryggen, eller hva de gjor Baki der, så skulle de sette sprøyta inni et instrument som skulle dosere til meg. Han fikk selvfølgelig ikke dette til, og etter en stund kom det, sikkert litt frekt, at det var bare å trykke bakpå sprøyta så fikk jeg en dose :lol:

Veilederen klappa meg på skuldra, jeg gav han et dødsblikk, før han fortet seg å hjelpe til og sa at jeg måtte bare puste et par ganger, for jeg hadde fått min første dose :lol:

Sikkert veldig sjarmerende, og stakkars lege under opplæring tenker jeg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser saltpølse som om jeg skulle fått betalt for det :lol: når vi kommer hjem har samboer lovet neg spekemat middag :aww:

Er også støl i muskler jeg ikke viste jeg hadde :P

Edit: og forresten, alt av diverse hemninger rundt egen kropp forsvant så fort vi fikk beskjed om at jeg var i fødsel og ble lagt inn. :lol:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...