Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Næh... :lol:

Det ER en sjans for at de kan være toegget likevel da.. En tiendels promilles sjans :P

:lol: Trooor kanskje den tiendedelspromillen kan avskrives. Jeg skjønte hvorfor du ville teste, men det har vel aldri vært noen reel tvil om at de er eneggede. Fineste gutta :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke nødvendig med belte på turbuksa lenger i hvert fall :P Gir den ei uke kanskje to til. Hva skal jeg bruke på tur framover da tro..?

Kan spark kjennes litt ut som leamus sånn i starten?

Jeg kjøpte gravidturbukse fra Stormberg når de vanlige ikke passet lengre. Om du har samme str som meg kan du få kjøpe den til halv pris eller noe om du vil :)

Syntes de første sparka/ bevegelsene kjentes ut som en blanding mellom fiskehale/leamus/boble-som-sprakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gravidturbukse fra Stormberg når de vanlige ikke passet lengre. Om du har samme str som meg kan du få kjøpe den til halv pris eller noe om du vil :)

Syntes de første sparka/ bevegelsene kjentes ut som en blanding mellom fiskehale/leamus/boble-som-sprakk :)

Det hadde jo vært supert :) Bruker 36/s/xs til vanlig. Kjøpte nettopp en vanlig gravidbukse i str 36.

Kanskje det er spark jeg kjenner da, morsomt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært supert :) Bruker 36/s/xs til vanlig. Kjøpte nettopp en vanlig gravidbukse i str 36.

Kanskje det er spark jeg kjenner da, morsomt :)

Den er i str 36 :) har også en gravidfleece genserjakke fra stormberg om du er intr. Det er denne buksa http://www.stormberg.com/no/moradalen-stretchbukser.html?nosto=nosto-page-search1#18627 og den turkise fleecen du også ser der. Har helt sikkert mere lite brukt hverdagsgravidplagg i xs og s også, både bukser og topper, nå er jeg jo straks ferdig så har ikke bruk for det lengre, ikke passer det helt optimalt lengre heller :P

(Kan ta bilder av det om du ønsker :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er i str 36 :) har også en gravidfleece genserjakke fra stormberg om du er intr. Det er denne buksa http://www.stormberg.com/no/moradalen-stretchbukser.html?nosto=nosto-page-search1#18627 og den turkise fleecen du også ser der. Har helt sikkert mere lite brukt hverdagsgravidplagg i xs og s også, både bukser og topper, nå er jeg jo straks ferdig så har ikke bruk for det lengre, ikke passer det helt optimalt lengre heller :P

(Kan ta bilder av det om du ønsker :) )

Å, da kjøper jeg gjerne turbuksa og fleecegenseren! Så kan jeg komme tilbake til de andre klærne etter hvert (hvis du ikke har solgt det til noen andre innen da selvfølgelig :) ). Akkurat nå aner jeg ikke hva jeg trenger, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da kjøper jeg gjerne turbuksa og fleecegenseren! Så kan jeg komme tilbake til de andre klærne etter hvert (hvis du ikke har solgt det til noen andre innen da selvfølgelig :) ). Akkurat nå aner jeg ikke hva jeg trenger, hehe.

Hehe, den er god, bare å si ifra :) pm'er du meg adressen din, så skal jeg få sendt det til deg i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise litt, så drar jeg på legevakten med E. Hun falt i bhg, og har veldig vondt i skulderen sin stakkars :(

Stakkars liten. God bedring!

I dag ringte de fra bhg og sa at ungen måtte hentes fordi hun hadde diare (to bæsjebleier med løs avføring). Hun hadde en liten bæsjebleie hjemme i kveld som luktet helt grusomt. De sa hun hadde hatt en sånn bleie i går også. Hun har ikke hatt noe hjemme siden lørdag så synes det er litt snodig. Jeg synes ikke to-tre bleier med løs avføring kan kalles diare, men det luktet litt funky, så da må hun vel være hjemme fra bhg noen dager. Det passer meg skikkelig dårlig kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stemmetesting på høyt nivå. Henta en litt pjusk unge i barnehagen i dag og avlyste dagen i morgen siden jeg regnet med jeg måtte ha henne hjemme, vel - etter aktivitetsnivået og motviljen mot å sove i dag så er jeg ikke så sikker på det likevel. :lol: At det skal være SÅ vanskelig å sove innimellom er helt utrolig.

Nå løper hun frem og tilbake mellom bordet og gyngehesten, på bordet ligger nemlig peppas bråkebok som hun fikk til jul av @Margrete og den har en lyd hun er fryktelig glad i, men hun må snu for å trykke på nytt hver gang hun når bort til gyngehesten :lol: Ække så greit!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten. God bedring!

I dag ringte de fra bhg og sa at ungen måtte hentes fordi hun hadde diare (to bæsjebleier med løs avføring). Hun hadde en liten bæsjebleie hjemme i kveld som luktet helt grusomt. De sa hun hadde hatt en sånn bleie i går også. Hun har ikke hatt noe hjemme siden lørdag så synes det er litt snodig. Jeg synes ikke to-tre bleier med løs avføring kan kalles diare, men det luktet litt funky, så da må hun vel være hjemme fra bhg noen dager. Det passer meg skikkelig dårlig kjenner jeg.

Grensa på to hos dere? Her ringer de ved 3 diarebleier... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten. God bedring!

I dag ringte de fra bhg og sa at ungen måtte hentes fordi hun hadde diare (to bæsjebleier med løs avføring). Hun hadde en liten bæsjebleie hjemme i kveld som luktet helt grusomt. De sa hun hadde hatt en sånn bleie i går også. Hun har ikke hatt noe hjemme siden lørdag så synes det er litt snodig. Jeg synes ikke to-tre bleier med løs avføring kan kalles diare, men det luktet litt funky, så da må hun vel være hjemme fra bhg noen dager. Det passer meg skikkelig dårlig kjenner jeg.

Takk! Hun har brukket kragebeinet stakkars. Da hun skulle ta røntgen, hadde radiografen tatt tak akkurat der hun hadde vondt for å rette på henne. Jeg satt utenfor (moren min var med henne inn), og jeg hørte hun hylte :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille barnet har sovet i egen seng i 5 minutter nå! Jeg øyner et håp om at planen min funker.. Herregud, både fått spist kveldsmat i fred, sett en hel episode i fred og nå ligger i senga alene..

Nesten sånn at jeg begynner å gråte :lol:

Og selvfølgelig helt logisk at jeg nå ligger og ser oppi senga hennes for å vente på at hun våkner, istedenfor å bare legge meg selv :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hun har brukket kragebeinet stakkars. Da hun skulle ta røntgen, hadde radiografen tatt tak akkurat der hun hadde vondt for å rette på henne. Jeg satt utenfor (moren min var med henne inn), og jeg hørte hun hylte :cry:

Åååh auu! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh auu! God bedring!

Takk! Hun ville ikke vise verken lege eller sykepleier at hun hadde vondt, hun er litt for tøff for sitt eget beste... Eneste grunnen til at legen skjønte at hun hadde vondt var at hun rykket til da han rørte kragebeinet hennes, og at hun ikke ville bruke den...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hun ville ikke vise verken lege eller sykepleier at hun hadde vondt, hun er litt for tøff for sitt eget beste... Eneste grunnen til at legen skjønte at hun hadde vondt var at hun rykket til da han rørte kragebeinet hennes, og at hun ikke ville bruke den...

Huff lille vennen :/ knekt kragebein er vondt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hun ville ikke vise verken lege eller sykepleier at hun hadde vondt, hun er litt for tøff for sitt eget beste... Eneste grunnen til at legen skjønte at hun hadde vondt var at hun rykket til da han rørte kragebeinet hennes, og at hun ikke ville bruke den...

Auuu.... god bedring til E :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuu.... god bedring til E :flowers:

Takk :)

@raksha, ja, det er visst det. Jeg har aldri brukket det selv, men har hørt at det er ille. Pappaen hennes fortalte at hun lekte i bhg, og at hun ikke hadde vist tydelige tegn til smerte før han løftet henne inn i bilen. Han hadde prøvd å kjenne på skulder og kragebein, og hun lot han gjøre det uten store problemer. Så han tenkte at siden han hadde hørt at brukket kragebein skal gjøre såpass vondt, så kunne det umulig være det... Hun er litt for tøff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

@raksha, ja, det er visst det. Jeg har aldri brukket det selv, men har hørt at det er ille. Pappaen hennes fortalte at hun lekte i bhg, og at hun ikke hadde vist tydelige tegn til smerte før han løftet henne inn i bilen. Han hadde prøvd å kjenne på skulder og kragebein, og hun lot han gjøre det uten store problemer. Så han tenkte at siden han hadde hørt at brukket kragebein skal gjøre såpass vondt, så kunne det umulig være det... Hun er litt for tøff...

Jeg knakk det for mange år siden, og syns ikke det var såååå vondt som "alle" sa det skulle gjøre, så mulig det er mer smertefullt når man er voksen? Var når man fikk bevegelse som skapte beingnissing som var vondt, var armen i ro så gjorde det ikke vondt i det heletatt. Men snu seg brått, ligge på skuldern ol. er jo vondt.

Jeg har gjort ting både før og etter som er mer vondt, og mer konstant vondt om du skjønner. Men bevegelsene som er vonde blir veldig vonde, og armen blir jo ubrukelig. Stakkars lille E, håper det gror rett og fint, jeg har fremdeles kul på kragebeinet der jeg brakk det, men har ikke kjent noe til det på lenge. Var vondt å belaste den armen hardt i endel år etterpå selv om det grodde helt uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knakk det for mange år siden, og syns ikke det var såååå vondt som "alle" sa det skulle gjøre, så mulig det er mer smertefullt når man er voksen? Var når man fikk bevegelse som skapte beingnissing som var vondt, var armen i ro så gjorde det ikke vondt i det heletatt. Men snu seg brått, ligge på skuldern ol. er jo vondt.

Jeg har gjort ting både før og etter som er mer vondt, og mer konstant vondt om du skjønner. Men bevegelsene som er vonde blir veldig vonde, og armen blir jo ubrukelig. Stakkars lille E, håper det gror rett og fint, jeg har fremdeles kul på kragebeinet der jeg brakk det, men har ikke kjent noe til det på lenge. Var vondt å belaste den armen hardt i endel år etterpå selv om det grodde helt uten problemer.

Sikkert litt varierende det med smertene også :) vi satser på at det gror fint. Tar visst ikke så lang tid når man er på hennes alder :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt varierende det med smertene også :) vi satser på at det gror fint. Tar visst ikke så lang tid når man er på hennes alder :)

Lillebror (5,5 år da) knakk kragebeinet forrige vår. 1 uke hvile, 2 uker rolig lek i barnehagen og så var han fin gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror (5,5 år da) knakk kragebeinet forrige vår. 1 uke hvile, 2 uker rolig lek i barnehagen og så var han fin gitt :)

E må bruke fatle, og ikke løfte armen over hodet. Utenom det trenger vi ikke å begrense henne noe som helst :) Sender henne ikke i bhg mer denne uken, men kommer ikke til å begrense henne noe utenom det :) Legen sa at det er sjeldent det tar så mye som 4 uker før det gror. Skal på kontroll om en uke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...