Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Seriøst, er det normalt å lengte sånn etter en voksen unge at det ee fysisk vondt? Tåler ikke å se et plagg eller en ting av ham før tårene spruter, mammahjeerer føles isrykkerrevnet. Nestwn som om kroppen ikke greier å skille mellom død eller bare borte for en stund. Prøver å si skjerp deg til meg selv, men det går bare ilke :(

Har han flyttet hjemmefra? Jeg syntes det var veldig greit at døtrene mine flyttet, i allefall. De var voksne og ferdig med videregående, så ha det bra. Den eldste ble hjemme til hun var nesten tjueen, og det var rimelig svett. Den yngste var litt fram og tilbake fra hun var 16, men hadde borteboerstipend og delte en leilighet med en venninne siste året på videregående, fordi det var såååå langt til skolen fra Enebakk. Vel, hun kom hjem når hun var lei av venninna eller syk og sånt, så det var fint. Så dro hun på Nansenskolen et år og nå studerer hun i Trondheim. Nei, jeg gleder meg til å se dem, men savner dem igrunnen bare når jeg vet at de ikke har det så greit. Da vil mamma gjerne inn og ordne opp i livene deres, men det skal ikke mammaer gjøre! Så skal de vite at her er døra alltid åpen om de skulle trenge eller ønske å komme hjem for kortere eller lengre perioder :)

Jeg ser et par voksne sønner som aldri kommer seg hjemmefra. De er lite attraktive på markedet, for å si det sånn og når mammaene kaller sønnen på bortimot tredve for "poden" og forholder seg til ham som en naturlig del av sin hverdag "poden ditt og poden datt", så er det noe som ikke stemmer, slik jeg ser det. La dem fly ut i verden og vær stolt av at de får det til! :heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ida, jeg hadde aldri rappet godteriet ut av hendene til E, men jeg hadde ikke gitt det til henne med en gang hvis hun ikke gadd å høre. Hvis hun ikke gidder å høre på meg når vi er i butikken, og hun har spurt om å få feks en kjærlighet på pinne, så sier jeg at hun kan få det dersom hun hører på meg hele tiden mens vi er der (vi har stort sett godteri i skapet, så hun pleier å få lørdagsgodteriet uansett, men ikke akkurat i de situasjonene hun ikke gidder å høre). Jeg sier også at hvis hun ikke hører på meg, så orker jeg rett og slett ikke å ta henne med på feks kjøpesenter (hvor hun har en tendens til å løpe, selv om hun sier selv at hun vil være med for å shoppe). Det fungerer bra for oss, man finner løsninger for seg og sine. Jeg føler ikke at jeg er slem av den grunn altså, har ikke dårlig samvittighet akkurat :P

Vi gjør det omtrent som du beskriver. Vi har hatt noen samtaler av typen .. nå vil jeg at dere skal gjøre sånn og sånn, og så skal dere få lørdagsgodet etterpå, og den eldste spør, "hvis jeg ikke gjør det, får jeg ikke godteri etterpå da?", og jeg/pappaen: "Jo, det får dere uansett om dere gjør det eller ikke" :) Godteri er ikke belønning, det er en del av lørdagskosen.

På butikken går vi ut igjen hvis det blir mas eller noe, men som regel vil de ikke være med (heldigvis) og da slipper de. Og om de blir med så prøver jeg å engasjere de ved å be de om litt hjelp og sånn, men unger og butikk hører egentlig ikke sammen for det er så mye raskere å dra alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også til A flytter :( Eller, til den dagen jeg ikke kan krype inntil han om natten lengre.

Desverre flytter han fra meg hele tiden og fra mars skal vi prøve 50/50 :|

Han insisterer på at han skal sove i senga mi når han blir voksen også, og helt ærlig gruer jeg meg skikkelig skikkelig til samsovingen tar slutt.

Det er eneste tidspunktet han fortsatt er den lille gutten til mamma. . Jeg skulle ønske jeg kunne fryse tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så vi på Brave, og idag Mulan. S har kommet frem til to ting; Hun skal være en av de tøffe prinsessene som redder folk. Og for å være det MÅ hun ha en hest. Helst igår. Jeg spurte hvor hun hadde tenkt til å ha den, og den kan jo stå sammen med kaninene vel, for hun er ikke så stor så trenger ikke en så stor hest enda :lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så vi på Brave, og idag Mulan. S har kommet frem til to ting; Hun skal være en av de tøffe prinsessene som redder folk. Og for å være det MÅ hun ha en hest. Helst igår. Jeg spurte hvor hun hadde tenkt til å ha den, og den kan jo stå sammen med kaninene vel, for hun er ikke så stor så trenger ikke en så stor hest enda :lol:

Hun må komme og låne hesten til E! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så vi på Brave, og idag Mulan. S har kommet frem til to ting; Hun skal være en av de tøffe prinsessene som redder folk. Og for å være det MÅ hun ha en hest. Helst igår. Jeg spurte hvor hun hadde tenkt til å ha den, og den kan jo stå sammen med kaninene vel, for hun er ikke så stor så trenger ikke en så stor hest enda :lol:

:lol: :lol:

A ønsker seg også hest og skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan bo i Kongsberg hvor vi har stall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mamma var å kikket i barneutstyrsbutikker i dag, (mamma er SÅ glad for å bli bestemor, hehe) og hun erklærte at de (mamma og pappa) og mormor spleiser på barnevogn til oss! OG hun likte den jeg har mest lyst på, så vi får sponsa favorittbarnevogna :D Får nesten dårlig samvittighet jeg, men jeg vet de har råd til det da. Beste familien min :heart:

Nå gjenstår det bare at den passer i bilen. Den SKAL inn om jeg så skal bruke jekk!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å få velge den man vil ha!Hvilken vogn blir det @Krelsise ?

Kjempegøy :D Herregud, føler meg som en liten unge :icon_redface: Hvis bilen tillater blir det Emmaljunga Edge Duo. Nå må jeg bare velge farge og sånn da *tvinne hår og blåse tyggisboble*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy :D Herregud, føler meg som en liten unge :icon_redface: Hvis bilen tillater blir det Emmaljunga Edge Duo. Nå må jeg bare velge farge og sånn da *tvinne hår og blåse tyggisboble*

Hihi!

Jeg bestilte vogn her om dagen og var ikke forberedet på spm om farge! Men vi hadde bare fire farger å velge mellom

Emmaljunga er jo et hav av farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy :D Herregud, føler meg som en liten unge :icon_redface: Hvis bilen tillater blir det Emmaljunga Edge Duo. Nå må jeg bare velge farge og sånn da *tvinne hår og blåse tyggisboble*

Jeg er veldig spent på plass i bilen til vår City Cross, men det MÅ bare gå for vogna er bestilt.

Men vurderer sterkt å evt. kjøpe en liten billig vogn til bruk når man bare skal hit eller dit dersom jeg ikke får plass til City Crossen slik jeg håper. Det er billigere enn å kjøpe ny bil ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Emmaljunga Edge Duo. Hadde den først, solgte den, og angret siden.

Fantastisk god vogn, men ja - den tar litt plass.

Ja størelsen er det eneste negative, men samtidig er det greit med en litt stor bag og. Termin i juni så mini rekker å bli litt større innen vi trenger plass til vinterpose også nedi der. Så kan bagen kanskje brukes litt lenger. Det er i hvert fall det rasjonelle argumentet mitt, hehe. Og så er den så fiiin!

Hihi!

Jeg bestilte vogn her om dagen og var ikke forberedet på spm om farge! Men vi hadde bare fire farger å velge mellom

Emmaljunga er jo et hav av farger!

Ja valgets kvaler altså :D Heller mot brun. Mamma syns jeg burde ta den turkise!

Jeg er veldig spent på plass i bilen til vår City Cross, men det MÅ bare gå for vogna er bestilt.

Men vurderer sterkt å evt. kjøpe en liten billig vogn til bruk når man bare skal hit eller dit dersom jeg ikke får plass til City Crossen slik jeg håper. Det er billigere enn å kjøpe ny bil ihvertfall :P

Det er jo absolutt et alternativ. Og billigere enn ny bil ja, hehe. Samboeren var ikke helt enig i at størelsen på vogna var legitim grunn til å kjøpe ny bil. Fatter ikke hva han snakker om.. :baby::fear:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja størelsen er det eneste negative, men samtidig er det greit med en litt stor bag og. Termin i juni så mini rekker å bli litt større innen vi trenger plass til vinterpose også nedi der. Så kan bagen kanskje brukes litt lenger. Det er i hvert fall det rasjonelle argumentet mitt, hehe. Og så er den så fiiin!

 

Ja valgets kvaler altså :D Heller mot brun. Mamma syns jeg burde ta den turkise!

 

 

Det er jo absolutt et alternativ. Og billigere enn ny bil ja, hehe. Samboeren var ikke helt enig i at størelsen på vogna var legitim grunn til å kjøpe ny bil. Fatter ikke hva han snakker om.. :baby::fear:

Selvfølgelig er det god nok grunn til bilkjøp :P

Vi er så heldige med timing at junior nok er over på sportsdel innen kulda kommer som var grunnen til at det ble city cross og ikke en av de større.

Men jeg forstår dere veldig godt med termin i juni!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser lillemor poenget med å gå! :lol: hun har jo kunnet det en stund, og hatt balanse og styrke til det enda lenger, men hun har tydeligvis rett og slett ikke sett poenget. I dag har hun gått og gått og gått og gått - fikk tilogmed fanget på film. :D Varierende stødighet da, men syns hun er blitt flink jeg. :ahappy:

Vi vil se film!

Har han flyttet hjemmefra? Jeg syntes det var veldig greit at døtrene mine flyttet, i allefall. De var voksne og ferdig med videregående, så ha det bra. Den eldste ble hjemme til hun var nesten tjueen, og det var rimelig svett. Den yngste var litt fram og tilbake fra hun var 16, men hadde borteboerstipend og delte en leilighet med en venninne siste året på videregående, fordi det var såååå langt til skolen fra Enebakk. Vel, hun kom hjem når hun var lei av venninna eller syk og sånt, så det var fint. Så dro hun på Nansenskolen et år og nå studerer hun i Trondheim. Nei, jeg gleder meg til å se dem, men savner dem igrunnen bare når jeg vet at de ikke har det så greit. Da vil mamma gjerne inn og ordne opp i livene deres, men det skal ikke mammaer gjøre! Så skal de vite at her er døra alltid åpen om de skulle trenge eller ønske å komme hjem for kortere eller lengre perioder :)

Jeg ser et par voksne sønner som aldri kommer seg hjemmefra. De er lite attraktive på markedet, for å si det sånn og når mammaene kaller sønnen på bortimot tredve for "poden" og forholder seg til ham som en naturlig del av sin hverdag "poden ditt og poden datt", så er det noe som ikke stemmer slik jeg ser det. La dem fly ut i verden og vær stolt av at de får det til! :heart:

Sønnen min flyttet til faren sin da han var femten, det var grusomt og frustrerende. Heldigvis kom han flyttende tilbake ganske raskt, han oppdaget at han fikk ikke lov til alt mulig av pappa heller. :P Neste gang han flyttet var han voksen nok, og det jeg merket mest var at det plutselig var plass til meg i sofaen, det ble mye mindre skittentøy og det luktet ikke sure sko og strømper i hele huset! Sara var også voksen da hun flyttet ut, litt frem og tilbake i begynnelsen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært litt mer meddelsom ville det nok vært lettere. Faren har snakket med ham på telefonen i dag og jeg har fått et ord som respons på en sms. Vet jo at de ikke kan skravle hele tiden på telefonen, men hadde jo ventet et lite pip på kvelden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...