Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Hadde han vært litt mer meddelsom ville det nok vært lettere. Faren har snakket med ham på telefonen i dag og jeg har fått et ord som respons på en sms. Vet jo at de ikke kan skravle hele tiden på telefonen, men hadde jo ventet et lite pip på kvelden.

Da er det som det skal være og han har det bra. Gutter..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Sønnen min flyttet til faren sin da han var femten, det var grusomt og frustrerende. Heldigvis kom han flyttende tilbake ganske raskt, han oppdaget at han fikk ikke lov til alt mulig av pappa heller. :P Neste gang han flyttet var han voksen nok, og det jeg merket mest var at det plutselig var plass til meg i sofaen, det ble mye mindre skittentøy og det luktet ikke sure sko og strømper i hele huset! Sara var også voksen da hun flyttet ut, litt frem og tilbake i begynnelsen.

Min eldste flyttet ut for et år siden og da var jeg VELDIG klar for en gutt mindre i huset. Nå er han flyttet hjem for et år, for å tjene seg opp penger før studier i USA. Han er plutselig blitt mer voksen, og det å ha han hjemme igjen var ikke "så ille" :ahappy: , og han gjør mer husarbeid enn han gjorde før han flyttet i fjor. Og er lett å be.

Jeg kjenner veldig at det er deilig at guttene er i ferd med å bli voksne og at det er mye mer fornuft i skolten på dem. :) Vi er sammen på en annen måte nå enn før. Og det beste er at ungene, selv om alle guttene nå er langt inn i tenårene og over, så kommer de og setter seg sammen med oss om kveldene og prater (i tillegg til at vi er samlet ved middagsbordet), de kommer og ber om hjelp når de trenger det - enten til skolearbeid, eller situasjoner de syns er vanskelige å takle alene, eller de vil bare småprate om venner og hendelser og ymse annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på plass i bilen til vår City Cross, men det MÅ bare gå for vogna er bestilt.

Men vurderer sterkt å evt. kjøpe en liten billig vogn til bruk når man bare skal hit eller dit dersom jeg ikke får plass til City Crossen slik jeg håper. Det er billigere enn å kjøpe ny bil ihvertfall :P

Vi har jo bestilt cittyen, og den skal i følge samboer få plass i begge bilene, mulig vi må gjøre noe med buret til Leo i den ene bare.. Men vi har uansett kjøpt en ekstra trille som er mindre og mer "by-vennelig" og blir liten når vi slå den sammen og som vi kan klikke bilsete på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil se film!

Sønnen min flyttet til faren sin da han var femten, det var grusomt og frustrerende. Heldigvis kom han flyttende tilbake ganske raskt, han oppdaget at han fikk ikke lov til alt mulig av pappa heller. :P Neste gang han flyttet var han voksen nok, og det jeg merket mest var at det plutselig var plass til meg i sofaen, det ble mye mindre skittentøy og det luktet ikke sure sko og strømper i hele huset! Sara var også voksen da hun flyttet ut, litt frem og tilbake i begynnelsen.

Ligger på fb. Får ikke til å legge hit.

Morsomt å lese, både vi og mamma var veldig klare for at vi skulle flytte ut når vi gjorde, så var aldri noe store greier med savn og tårer der. Jeg bodde hjemme de to siste åra kun for å bli ferdig på vgs som hjemmeboer, og det var ikke spesielt artig for hverken meg eller min mor tror jeg. :aww: Håper jeg tviholder på Ida når hun blir gammel nok til å flytte. :wub:

Går ikke an å sove i kveld - ikke snakk om... Eller er vel ikke vilja det står på, går bare ikke. Blir en laang natt *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuften min vet at det er naturlig å flytte ut og at han greier seg fint, men følelsene er ikke i samsvar. Han er forresten odelsgutt, så planen er at han skal overta her. Han har tidlig vært en som har tatt ansvar og hjulpet til med utarbeidet fra han var ganske ung. I tillegg gjør han mye av seg og derfor merkes det nok mer at han er fraværende.

Neste to ukene skal minstegutt ut i arbeidsuke. Da skal han være hos sin besøksfamilie i 2 uker. Jeg kommer vel til å gå helt i oppløsning :D med 2 færre i hus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så vi på Brave, og idag Mulan. S har kommet frem til to ting; Hun skal være en av de tøffe prinsessene som redder folk. Og for å være det MÅ hun ha en hest. Helst igår. Jeg spurte hvor hun hadde tenkt til å ha den, og den kan jo stå sammen med kaninene vel, for hun er ikke så stor så trenger ikke en så stor hest enda :lol:

Dere må komme en tur til Vestfold, så kan Soph få prøve en av verdens snilleste ponnier :ahappy:

10690134_10155097177560221_4120358918264

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg snart kan tittulere meg som babyklipper! Klippa M alene i dag også.. Ikke helt perfekt, men helt greit nok mtp forutsetningene :)

Så nå er det bare å vente og høre om gubben blir kalt ut på jobb eller ikke, for å se om det blir bursdagsselskap i helga :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene og barn er en skikkelig dårlig kombinasjon. Håper Bonden kjapper seg hjem så jeg får lagt meg.

God bedring :console: Eneste som er verre enn å være syk med friskt barn er å være syk med sykt barn :hmm:

Jeg tror jeg snart kan tittulere meg som babyklipper! Klippa M alene i dag også.. Ikke helt perfekt, men helt greit nok mtp forutsetningene :)

Så nå er det bare å vente og høre om gubben blir kalt ut på jobb eller ikke, for å se om det blir bursdagsselskap i helga :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medbabyklipper her :ahappy: Jeg klipper min egen lugg selv, så H lider samme skjebne :aww: Men nå er det på tide med frisørtime tror jeg. Jeg har utsatt det lenge, for det er virkelig hat for henne. Eller, det var iallefall det den ene gangen for ett år siden da vi prøvde for første gang. Det er ikke artig med en fremmed oppi ansiktet med saks, for tenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

God bedring :console: Eneste som er verre enn å være syk med friskt barn er å være syk med sykt barn :hmm:

 

 

Medbabyklipper her :ahappy: Jeg klipper min egen lugg selv, så H lider samme skjebne :aww: Men nå er det på tide med frisørtime tror jeg. Jeg har utsatt det lenge, for det er virkelig hat for henne. Eller, det var iallefall det den ene gangen for ett år siden da vi prøvde for første gang. Det er ikke artig med en fremmed oppi ansiktet med saks, for tenk. 

Du kan jo komme ned bakkan og innom her hvis du vil.. Jeg har frisørutsyr og alt her :) så kan jeg i værste fall peke på hvor du skal klippe :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ngh! Prøver å sette meg inn i alt dette med foreldrepenger, permisjon, pappaperm osv. Jeg har vært arbeidsledig siden 2. november, men så vidt jeg forstår gir dagpenger også rett til foreldrepenger? Og samboer har rett til fedrekvote så lenge jeg har rett til foreldrepenger? (Siste der er en skikkelig urettferdig dusteregel, burde jo ikke gå utover samboer og baby at jeg evt ikke har jobbet nok. Som om arbeidsledigheten ikke gir dårlig samvittighet fra før liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ngh! Prøver å sette meg inn i alt dette med foreldrepenger, permisjon, pappaperm osv. Jeg har vært arbeidsledig siden 2. november, men så vidt jeg forstår gir dagpenger også rett til foreldrepenger? Og samboer har rett til fedrekvote så lenge jeg har rett til foreldrepenger? (Siste der er en skikkelig urettferdig dusteregel, burde jo ikke gå utover samboer og baby at jeg evt ikke har jobbet nok. Som om arbeidsledigheten ikke gir dårlig samvittighet fra før liksom)

Send melding på Nav sine foreldrepenger side på fb. Jeg gjorde det med alt jeg lurte på, og fikk kjapt svar tilbake og skjønte brått det jeg syntes var totalt forvirrende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må komme en tur til Vestfold, så kan Soph få prøve en av verdens snilleste ponnier :ahappy:

10690134_10155097177560221_4120358918264

Jaaa :D

Okay, ungene ble syke fredags ettermiddagen. Vi spiste middag, og Jaran ble dårlig rundt 17.30 tiden. Siste gangen noen spøy var rundt kl 5 på morgen/natten lørdagen. De har siden vært i grei form, vi har tatt det med ro og spist potetgull og drukket død cola+ saftis :P Idag er de tilbake til sitt aktive, destruktive seg ( :P ) Spørsmålet er da, kan de dra imorgen i Bhg eller burde jeg holde dem hjemme et ekstra døgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaaa :D 

 

 

Okay, ungene ble syke fredags ettermiddagen. Vi spiste middag, og Jaran ble dårlig rundt 17.30 tiden. Siste gangen noen spøy var rundt kl 5 på morgen/natten lørdagen. De har siden vært i grei form, vi har tatt det med ro og spist potetgull og drukket død cola+ saftis :P Idag er de tilbake til sitt aktive, destruktive seg ( :P ) Spørsmålet er da, kan de dra imorgen i Bhg eller burde jeg holde dem hjemme et ekstra døgn?

Minst 48 timer etter siste symptom :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa :D

Okay, ungene ble syke fredags ettermiddagen. Vi spiste middag, og Jaran ble dårlig rundt

17.30 tiden. Siste gangen noen spøy var rundt kl 5 på morgen/natten lørdagen. De har siden vært i grei form, vi har tatt det med ro og spist potetgull og drukket død cola+ saftis :P Idag er de tilbake til sitt aktive, destruktive seg ( :P ) Spørsmålet er da, kan de dra imorgen i Bhg

eller burde jeg holde dem hjemme et ekstra døgn?

De er jo godt over 48 timer mandag morgen. Såfremt de ikke skal møte kl. 5 :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :console: Eneste som er verre enn å være syk med friskt barn er å være syk med sykt barn :hmm:

lillemor er heldigvis frisk, og syntes det var greit å kose i fanget og se på YouTube til pappaen kom hjem. Formen er litt bedre nå heldigvis.

Dagens store høydepunkt var å få en klementin på kjøkkenet og få gå og gi den til pappaen i stua så han kunne skrelle :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah takk! Lurt :)

Foreldrepengeopplegget er kjempekomplisert! Såpass komplisert at vi "vanlige" nav-ansatte ikke har lov til å uttale oss om det, vi må også spørre spesialteamet. FB-siden er kjekk og grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrepengeopplegget er kjempekomplisert! Såpass komplisert at vi "vanlige" nav-ansatte ikke har lov til å uttale oss om det, vi må også spørre spesialteamet. FB-siden er kjekk og grei!

Det tror jeg på, hehe.

Skjønner litt mer nå da, tok meg sammen og leste grundig gjennom det som står på nav.no. Er jo endel god info der faktisk, en må bare finlese og krysslese med mange forskjellige sider/overskrifter for å se sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine synes hundene er veldig spennende. Jeg og hun lå på gulvet og Lio (yngste hunden) kom og la seg inntil lillemor. Hun griper/klyper og smaker på pelsen hans (og det var ikke godt om en skal tro på grimasen som kom :P ). Utrolig imponert over hvor snille og greie hundene er. Hun har jo ikke lært å klappe/kose enda. Jeg synes det er vondt når hun klyper i ansiktet mitt så at Lio helt frivillig ble liggende og dratt i skjønner jeg ikke. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som er ugifte og har barn, må man gjøre noe mer enn å opplyse om hvem som er far på 1. svangerskapskontroll når man fyller ut helseskjemaet? altså, må far sende inn noe for å stå som far til barnet?

Mulig at det har forandret seg siden jeg fikk barn, men nei, eksen måtte skrive under på at han var faren på sykehuset etter fødsel, ikke noe under svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...