Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Jepp, jeg så litt på den da jeg tegna det som ser ut til å bli malen for mine :) Ikke like fin min da, men bra nok! :P Vet ikke helt hvorfor jeg mener det skal være bordkort, det har jeg faktisk ikke tenkt over! :lol: Men jeg liker at det er littegrann høytidelig :) Kanskje litt teit når vi skal ha koldtbord som folk må gå og forsyne seg av selv? Jaja, samma det :P
Det er jo veldig koselig å lage da, slag du hvis du vil ha ;) jeg er litt mann på noen områder, og liker det enkelt :lol: Edit: dessuten, det var så mange andre som stresset og styret og ordnet rundt den dåpen, så jeg bare fløt med strømmen egentlig :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Her gjør vi oss klare for Syden om en god uke. Tuva ee jo (i motsetning til mange andre her tydeligvis :P) sinnsykt glad i bading og svømmer normalt 1-2 ganger i uka. Tenker hun kommer til å være ekstremt lykkelig når vi nå skal til Syden med ubegrensa muligheter for bading :D

Noen tips om reising på fly med en toåring?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vaske dem på gamlemåten?

Vaskefat og klut? Litt vanskelig å ta håret da, men prøve å gjøre noe lek av å duppe hodet nedi bøtta. Ville dog kanskje anbefalt å gjort dette ute om mulig, ser for meg endel søl :P

Evt. hvordan er de med bading? Man får jo sånne saker man putter i dusjen (om man ikke har badekar). Om de liker sånt da, vet ikke hvor redd de er for vannet.

sammenleggbart_badekar_454568_3729501.jp

http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Categories/%22Bad%20og%20stell%22/%22BIBABATH%20Et%20badekar%20i%20dusjen%21%22

Jeg tenkte at det der kanskje kunne være greit å bade hunder i, men fytti for en pris! Man får murerbaljer, både runde og firkantete til opptil 90 liter for en hundrelapp eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenkte at det der kanskje kunne være greit å bade hunder i, men fytti for en pris! Man får murerbaljer, både runde og firkantete til opptil 90 liter for en hundrelapp eller to.

Så ikke på prisen før jeg linka jeg... deg var litt av noen priser ja!

Men finnes sikkert noe lignende mye billigere om man leter litt vil jeg tro.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte ungene i barnehagen og forventa en tårevåt avskjed. Men de bare vinka og sa hadet og sprang inn. Var alene der i går også. Da gråt bare den ene bittelitt akkurat idét jeg gikk, han andre var mer opptatt av at han skulle få frokost :P Så det har jo gått over all forventning.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte ungene i barnehagen og forventa en tårevåt avskjed. Men de bare vinka og sa hadet og sprang inn. Var alene der i går også. Da gråt bare den ene bittelitt akkurat idét jeg gikk, han andre var mer opptatt av at han skulle få frokost :P Så det har jo gått over all forventning.

Herlig!

Minner meg på at jeg må ringe og si fra at lillemor ikke kommer neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Puttiva :Jeg har brukt sånne strykefrie klistrelapper, jeg. Funker fint hvis man klemmer de litt godt inn i trådene, og de ikke blir vasket så ofte... Vet det er en del her som har dårligere erfaring med de, men her er det kun sjelden at noen faller av...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Puttiva :Jeg har brukt sånne strykefrie klistrelapper, jeg. Funker fint hvis man klemmer de litt godt inn i trådene, og de ikke blir vasket så ofte... Vet det er en del her som har dårligere erfaring med de, men her er det kun sjelden at noen faller av...

Så bra, da prøver vi på det. For sånne har jeg jo liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten barnehagegutt kom hjem med verandaleppe og skrubbsår på nesa i dag. Tre dager tok det :P

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Huffda? Men betyr vel at han har kost seg og ikke bare "sittet" der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda? Men betyr vel at han har kost seg og ikke bare "sittet" der :)

Han storkoser seg i barnehagen, og er over alle hauger til en hver tid. Den ene barnehagetanten hadde ledd og sagt som en spøk tidligere i uka at han der, han ender opp med en kul i panna innen en uke. Det ble kanskje ikke noen kul, men verandaleppe ble det, hehe. Han er en travel liten mann,og skal av og til gjøre mer enn hva kroppen får til. Nå hadde han snublet i en kvist mens han skulle trille en trillebår full av andre kvister, og slo seg rett i brosteinen. Sånt skjer, så jeg er ikke bekymret på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy @Aslan! :D

Mhm :ahappy: Ikke noe mer enda enn at jeg kuttet ut pilla før sommeren og vi har litt sånn "skjer det nå så er det veldig fint"-innstilling enda. Men håper jo det går av seg selv. Aner ikke om syklusen min er i orden enda engang, men vi tar det som det kommer :yes:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm :ahappy: Ikke noe mer enda enn at jeg kuttet ut pilla før sommeren og vi har litt sånn "skjer det nå så er det veldig fint"-innstilling enda. Men håper jo det går av seg selv. Aner ikke om syklusen min er i orden enda engang, men vi tar det som det kommer :yes:

Så spennende @Aslan, da er vi i samme båt :D Håper du får positiv test uten så mye bry :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Aslan og Absolute Entertainer :):flowers:

Takk :D

Jeg har bestemt meg for å ta en dag av gangen den neste tiden mot timen hos gynekolog (offentlig) i november, så får vi se hva som skjer :) Også ser jeg frem til å få endelige svar på blodprøven jeg skal ta om 2 og 6 uker hvor jeg forhåpentligvis enten har hatt EL eller får hjelp til dette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...