Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Helt greit å bruke sko på nytt hvis de ikke har blitt skjevtrødde eller er preget av forrige eiers fotfasong. Skobutikker er kanskje ikke enige, men de skal jo selge...

Men hvordan vet en egentlig at de ikke er preget av forrige eiers fotfasong?

Er forøvrig ikke bare skobutikker, men fysioterapeuter med flere.

http://www.dagbladet.no/2013/04/30/tema/klikk/smabarn/foreldre/26936365/

Jeg har spart på alle T sine sko, men vet ikke hva jeg skal gjøre med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

.

Var det jeg tenkte også. Liksom så veldig klistret opp foran alle i tillegg.

Det er brudd på taushetsplikten og oppsigelsesgrunn. Selv ledelsen har ingen rett til å vite hva som feiler de ansatte. Det er en sak mellom pasient og lege (eller bare pasient :) ) Jeg ville tatt det veldig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet en egentlig at de ikke er preget av forrige eiers fotfasong?

Er forøvrig ikke bare skobutikker, men fysioterapeuter med flere.

http://www.dagbladet.no/2013/04/30/tema/klikk/smabarn/foreldre/26936365/

Jeg har spart på alle T sine sko, men vet ikke hva jeg skal gjøre med de.

Om de knapt har blitt brukt kan de jo ikke ha blitt mye preget. F.eks bunadsko/pensko eller bittesmå skisko. Det står jo i artikkelen også, at det er hverdagssko som ikke skal arves.

og gamle sko kan sprayes med sølvspray og brukes som pynt :P (faktisk ganske kult når folk gjør det med bittesmå sko. Vet om enkelte som har 1 par småsko fra hvert barn hengende på juletreet blandt annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brudd på taushetsplikten og oppsigelsesgrunn. Selv ledelsen har ingen rett til å vite hva som feiler de ansatte. Det er en sak mellom pasient og lege (eller bare pasient :) ) Jeg ville tatt det veldig alvorlig.

Enig.

A har jo hatt en tendens til å sette i gang litt sånne smittsomme sykdommer ( svineinfluensa, skarlagensfeber etc) og da har barnehagene hengt opp lapp med at det er påvist i barnehagen, men ikke nevnt navn og avdeling. Smittsomme sykdommer skal man selvfølgelig informere om i en barnehage, men ikke navn.

Jeg overhørte at en mor prøvde å spørre nærmere hvem det gjaldt og om det var et barn hennes barn omgikk når A var tilbake igjen etter svineinfluensa, men da ble hun avvist med at slik informasjon ga de ikke ut for barnet ble så lett gjenkjennelig.

For meg var det ett fett , men taushetsplikt er taushetsplikt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å bruke sko på nytt hvis de ikke har blitt skjevtrødde eller er preget av forrige eiers fotfasong. Skobutikker er kanskje ikke enige, men de skal jo selge...

 

Men hvordan vet en egentlig at de ikke er preget av forrige eiers fotfasong?

 

Er forøvrig ikke bare skobutikker, men fysioterapeuter med flere.

http://www.dagbladet.no/2013/04/30/tema/klikk/smabarn/foreldre/26936365/

 

 

Jeg har spart på alle T sine sko, men vet ikke hva jeg skal gjøre med de. 

Jeg har hørt at man skal se på sålen.. Hvis den er tydelig slitt, så skal man ikke bruke skoene på neste barn..

Men så har jeg hørt om andre som bare legger ny såle oppi feks støvlene :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marie Jeg synes det ikke er greit at slik informasjon om ansatte står på oppslagstavle. Sykdom er en privatsak! Som Ida sier, har egentlig ikke arbeidsgiver noen rett til å vite hva som feiler deg.

I barnehagen vår har vi av og til fått beskjed om at "nå har vi hatt noen tilfeller av omgangssyke, så pass godt på håndhygienen", " nå har vi tilfeller av barnemark, sjekk ungene deres" De sier aldri hvem det gjelder og det synes jeg er bra.

Ang sko så har vi tatt vare på de minste skoene av nostalgiske grunner. Pensko som bare er brukt et par ganger kan brukes av andre, samme med gummistøvlene, de har heller ikke blitt brukt mye, men hverdagsskoene går i søpla når de blir for små.

@Absolute Entertainer Jeg kjøpte eggløsningstester på billigetester.no. Men med uregelmessige sykluser ble det meningsløst å teste hver dag i månedsvis så gav opp fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke prøve, arbeidsuhell er alltid en sikker vinner :aww:

Haha, har vært gravid med et arbeidsuhell for under 2 år siden, men endte dessverre i SA med følgende verre syklus og økende mengde cyster på eggestokken :icon_redface:

Vi har et prøverørsbarn vi da. Fra vi begynte prøvingen tok det rett under 2 år til vi var gravide ved hjelp av prøverør.

Men altså - for folk flest går det jo mye lettere! :)

Ja, kan nok hende det er dit vi havner også, kan aldri si aldri, men håper så klart at det ikke kommer dit hen at vi må begi oss ut på den ferden.. Kjenner jeg virkelig ikke har lyst til det :hmm: Men er så klart verdt det om vi får barnet vårt :ahappy:

@Absolute Entertainer Jeg kjøpte eggløsningstester på billigetester.no. Men med uregelmessige sykluser ble det meningsløst å teste hver dag i månedsvis så gav opp fort.

Kjøpte EL-tester på Ebay :) Tenker jeg får prøve i hvert fall, men oppfører kroppen min seg slik den pleier har jeg kanskje eggløsning første syklusen så fullstendig stopp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke dumt :) Hvordan måler jeg dette?

Man tar et termometer der man går opp to desimaler, måler hver morgen før man står opp og fører inn i et program man finner på internett. Fertilityfriend het det jeg brukte tror jeg.

Så plotter du inn når du får mensen og tempen hver dag så hjelper den deg å finne ut når el var. Man får en dupp i tempen rett før el som man da fanger opp og kan forhåpentligvis få en pekepinn til neste el. Man må holde på en stund da, men det var et kjekt hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sonen kan brukes til alt. Noen her som har en tynn parkdress i størrelse 1-2 år som vi kan kjøpe billig? Trenger egne fjøsklær til lillemor, så den kan godt være godt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sonen kan brukes til alt. Noen her som har en tynn parkdress i størrelse 1-2 år som vi kan kjøpe billig? Trenger egne fjøsklær til lillemor, så den kan godt være godt brukt.

Det er mye brukt på Finn, hvis du ikke får napp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye brukt på Finn, hvis du ikke får napp her :)

Åh har ikke sett på finn, kun fb men på fb er jo prisene tilsvarende nytt somregel, hvertfall det som er i nærheten her, da gidder jeg ikke kjøp brukt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sonen kan brukes til alt. Noen her som har en tynn parkdress i størrelse 1-2 år som vi kan kjøpe billig? Trenger egne fjøsklær til lillemor, så den kan godt være godt brukt.

Du, la meg sjekke hjemme når jeg er ferdig med eksamen og slikt.. De blir ikke nye, men da kan du evt få en hvis jeg finner :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, la meg sjekke hjemme når jeg er ferdig med eksamen og slikt.. De blir ikke nye, men da kan du evt få en hvis jeg finner :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Supert, venter jeg med å kjøpe. Skal brukes i fjøs så bare den er sånn ca hel så holder det. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, venter jeg med å kjøpe. Skal brukes i fjøs så bare den er sånn ca hel så holder det. :)

Ellers så kan du få bonden til å si til Lely-mannen hadde burde ikke odelsjenta få seg lely-dress :lol: kanskje kjem det hostende opp ;) pappa ordna flere dresser til oss på den måten :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å pakker til vår første reise som familie, og ikke bare bare å pakke til en til når nan er vant til å ha alt for hånden.

Noen tips til hva man ikke bør glemme?

Vi skal altså til en camping i Sverige fra fredag til søndag, MH på lørdagen.

Derfor jeg har fått pumpet en flaske til C i fall han blir sulten når jeg er ute med Tetris, eller ser på hans søsken som jeg gjerne vil få med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker alltid med litt for mye :P

Tar med termometer, paracet og nesespray. I tilfelle. Har alltid med babynest og bæresele. Altfor mye klær

Tenkte på termometer og nesespray (eller sprøyte og saltvannsløsning) så da pakker jeg det med meg.

Babynestet blir med ut på sin siste tur tror jeg, for det er nesten for lite allerede... trodde det skulle vare litt lenger, men føttene hans treffer allerede enden.

Har også altfor mye klær, vi skal liksom bare være borte i to døgn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...