Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg fikk beskjed om kontroll en uke etter termin, og at en da hadde mulighet til å be om igangsettelse. Han ble født på termin da.

Samme her :) men evt igangsettelse på dag 11 da. Men ble satt igang dagen før 7 dagers kontroll siden det var 24t siden vannet hadde gått.

Hun jeg kjenner som fødte nå nylig ble satt igang på dag 11, og fødte vel dag 12 eller 13. Man ønsker vel at barnet skal være forløst innen dag 14.

Ellers er det godt man er forskjellig, jeg fikk mer stakkars deg kommentarer og syntes det var unødvendig. Men er man lei av å vente er det vel lite man egentlig vil høre regner jeg med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg neppe ville bære barnet frem til termin og ble satt i gang 10 dager på overtid.

@Cloudberry : I feel you...

17 mai var litt gøy allikevel. Russekort var gøy.

Ellers sto han og sang maiden- sanger med et hatsk blikk på barnetoget.

Korpsene i toget var ok, alt det andre var en pine...

En politimann på motorsykkel prøvde å få kidden til å rope hipp hipp hurra, men han fikk bare et dumt blikk tilbake.

Skal bli skikkelig gøy når denna skal gå i tog selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du har det sånn, men etter hva jeg har lest er det like vanlig å føde i de to ukene før termin som de to ukene etter. Og overtid er vel ikke før 14 dager vel, og med mindre tiden har flydd veldig mye fortere enn jeg tror så er du vel en uke etter termin? (denne er mest rettet til Fillerys fordi jeg syntes det er så feil å kalle det overtid 14 dager for tidlig, syntes det er med på å bygge en forventning om at barnet bør komme senest til termindato og gjør fort siste ventetiden enda lenger for de som føder etter termin.) Så det nærmer seg nok med stormskritt skal du se ;) Nyt å være med H og hvil deg så mye som mulig.

Det er ikke det å gå over termindatoen som plager meg, jeg har vært med på dette en runde før og hadde ingen forventning om at termindatoen var noe magisk, såpass grep om virkeligheta har jeg da fortsatt ;) Jeg er bare 6 dager over termin, den var forrige tirsdag :)

Som jeg skreiv synker humøret i takt med energien, det er svintungt nå og jeg plages mye med ryggen og bekkenet, som igjen gir særs lite god søvn. Ond sirkel - jeg blir enda mer sliten. Jeg stresser ikke særlig med å få henne ut, men det er tungt, og det skjærer meg i hjertet å være bare en brøkdel mamma for H som er vant til at jeg er helt annerledes enn jeg er nå.

Det at jeg synes det er vanskelig nå har egentlig ingenting med termindatoen å gjøre, kun med min fysiske form. Opplever heller ikke at så mange synes så fryktelig synd på meg, så det er ikke noe irritasjonsmoment for min del :)

Man er på overtidskontroll i uke 41. Er man over 35 år skal man settes i gang da pga risiko for dødfødsel. Litt usikker på hva som er satt som norm for å sette i gang for "alle andre" Før var det 14 dager etter termin, men jeg vet at mange sykehus setter i gang fødsel 10 dager etter termin. Det er ikke vanlig å måtte gå over 14 dager pga risikoen dette medfører.

Helsedirektoratet :

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/graviditet-fodsel-og-barsel/overtidige-svangerskap

Edit: det står at i Norge tilstreber man at alle svangerskap skal i gangsettes senest dag 294 (11 dager etter termin)

Jeg er godt under 35 år :) Mener å huske at retningslinjene på st. olavs sist runde var at man ble satt igang seinest på dag 10 etter termin. Jeg har bare virkelig ikke lyst å bli satt igang, skulle så mye heller kommet i fødsel av meg selv, særlig fordi jeg ønsket meg vannfødsel. Mulig toget er gått for det uansett, det har jeg ikke helt oversikt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke det å gå over termindatoen som plager meg, jeg har vært med på dette en runde før og hadde ingen forventning om at termindatoen var noe magisk, såpass grep om virkeligheta har jeg da fortsatt ;) Jeg er bare 6 dager over termin, den var forrige tirsdag :) 

 

Som jeg skreiv synker humøret i takt med energien, det er svintungt nå og jeg plages mye med ryggen og bekkenet, som igjen gir særs lite god søvn. Ond sirkel - jeg blir enda mer sliten. Jeg stresser ikke særlig med å få henne ut, men det er tungt, og det skjærer meg i hjertet å være bare en brøkdel mamma for H som er vant til at jeg er helt annerledes enn jeg er nå. 

 

Det at jeg synes det er vanskelig nå har egentlig ingenting med termindatoen å gjøre, kun med min fysiske form. Opplever heller ikke at så mange synes så fryktelig synd på meg, så det er ikke noe irritasjonsmoment for min del :) 

 

 

 

Jeg er godt under 35 år :)  Mener å huske at retningslinjene på st. olavs sist runde var at man ble satt igang seinest på dag 10 etter termin. Jeg har bare virkelig ikke lyst å bli satt igang, skulle så mye heller kommet i fødsel av meg selv, særlig fordi jeg ønsket meg vannfødsel. Mulig toget er gått for det uansett, det har jeg ikke helt oversikt over. 

At det er tungt har jeg full forståelse for altså :) Håper det snart er over!

Og håper du får vannfødselen du ønsker deg, hadde samme ønske selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg neppe ville bære barnet frem til termin og ble satt i gang 10 dager på overtid.

@Cloudberry : I feel you...

Ja akkurat det der synes jeg er helt forferdelig at helsepersonell finner på å si. Kona til en kompis fikk beskjed om at hun slett ikke kom til å gå til termin med nummer to, måtte bare forberede seg på å føde 2-3 uker før. Stakkars dama gikk 10 dager over, og de siste tre ukene var hun ikke ute av huset. Det er en ting med å bygge forventning rundt termindatoen som @SiriEveline er inne på, men at helsepersonell finner på å si sånt? Utrolig tankeløst.

Skjønner deg godt @Cloudberry Håper prosessen skjer av seg selv og at du får den fødselen du ønsker deg :) Heier på deg! :)

At det er tungt har jeg full forståelse for altså :) Håper det snart er over!

Og håper du får vannfødselen du ønsker deg, hadde samme ønske selv.

Takk for gode tanker damer :flowers:

Edit; fiksa mention sånn at den tagga riktig sonis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det der synes jeg er helt forferdelig at helsepersonell finner på å si. Kona til en kompis fikk beskjed om at hun slett ikke kom til å gå til termin med nummer to, måtte bare forberede seg på å føde 2-3 uker før. Stakkars dama gikk 10 dager over, og de siste tre ukene var hun ikke ute av huset. Det er en ting med å bygge forventning rundt termindatoen som @SiriEveline er inne på, men at helsepersonell finner på å si sånt? Utrolig tankeløst.

Takk for gode tanker damer :flowers:

Edit; fiksa mention sånn at den tagga riktig sonis :)

Jeg er såpass mye konisert at det var faktisk en økt risiko, så det var jo ikke feil sånn sett :P

Problemet er at arrvevet etter koniseringen gjorde at fødselen ikke startet av seg selv, noe de forsåvidt ikke kunne vite. Livmorhalsen min er på grensa til å kunne bære frem barn, så det var jo noe jeg måtte være obs på.

Men å så måtte gå over når jeg overhodet ikke trivdes som gravid var "litt" nedtur. Men ikke så nedtur som hvis jeg hadde fått en senabort som var en av risikoene :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det å gå over termindatoen som plager meg, jeg har vært med på dette en runde før og hadde ingen forventning om at termindatoen var noe magisk, såpass grep om virkeligheta har jeg da fortsatt ;) Jeg er bare 6 dager over termin, den var forrige tirsdag :)

Som jeg skreiv synker humøret i takt med energien, det er svintungt nå og jeg plages mye med ryggen og bekkenet, som igjen gir særs lite god søvn. Ond sirkel - jeg blir enda mer sliten. Jeg stresser ikke særlig med å få henne ut, men det er tungt, og det skjærer meg i hjertet å være bare en brøkdel mamma for H som er vant til at jeg er helt annerledes enn jeg er nå.

Det at jeg synes det er vanskelig nå har egentlig ingenting med termindatoen å gjøre, kun med min fysiske form. Opplever heller ikke at så mange synes så fryktelig synd på meg, så det er ikke noe irritasjonsmoment for min del :)

Jeg er godt under 35 år :) Mener å huske at retningslinjene på st. olavs sist runde var at man ble satt igang seinest på dag 10 etter termin. Jeg har bare virkelig ikke lyst å bli satt igang, skulle så mye heller kommet i fødsel av meg selv, særlig fordi jeg ønsket meg vannfødsel. Mulig toget er gått for det uansett, det har jeg ikke helt oversikt over.

Du har min fulle medfølelse, jeg gikk jo ikke over, men var så utslitt på slutten at jeg stod og gråt i dusjen og sa at nå måtte hun ut! For jeg visste ikke hvordan jeg skulle overleve lenger. Fødselen starta to dager etter, "enkel" fødsel, men jeg var så utslitt at jeg kunne ikke stå på beina før det hadde gått et døgn.

Håper hun kommer snart og fødselen går fint! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai var litt gøy allikevel. Russekort var gøy.

Ellers sto han og sang maiden- sanger med et hatsk blikk på barnetoget.

Korpsene i toget var ok, alt det andre var en pine...

En politimann på motorsykkel prøvde å få kidden til å rope hipp hipp hurra, men han fikk bare et dumt blikk tilbake.

Skal bli skikkelig gøy når denna skal gå i tog selv :lol:

Ååå :wub::lol: Håper mine blir som han! Jeg stirrer også hatsk på barnetoget og synes hele greiene er en pine :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå :wub::lol: Håper mine blir som han! Jeg stirrer også hatsk på barnetoget og synes hele greiene er en pine :aww:

Jeg håper litt det går over før 17 mai blir obligatorisk for han jeg :P

Æsj, han hadde med seg en halv stålorm hjem i dag... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass mye konisert at det var faktisk en økt risiko, så det var jo ikke feil sånn sett :P

Problemet er at arrvevet etter koniseringen gjorde at fødselen ikke startet av seg selv, noe de forsåvidt ikke kunne vite. Livmorhalsen min er på grensa til å kunne bære frem barn, så det var jo noe jeg måtte være obs på.

Men å så måtte gå over når jeg overhodet ikke trivdes som gravid var "litt" nedtur. Men ikke så nedtur som hvis jeg hadde fått en senabort som var en av risikoene :|

Var jo en reell grunn til at de sa det til min bekjent også, men som hos deg så tok de faktisk feil, og det er litt unødvendig å fremstille det på den måten synes jeg.

Du har min fulle medfølelse, jeg gikk jo ikke over, men var så utslitt på slutten at jeg stod og gråt i dusjen og sa at nå måtte hun ut! For jeg visste ikke hvordan jeg skulle overleve lenger. Fødselen starta to dager etter, "enkel" fødsel, men jeg var så utslitt at jeg kunne ikke stå på beina før det hadde gått et døgn.

Håper hun kommer snart og fødselen går fint! :hug:

@Cloudberry :hug: Jeg skulle vært kjørbar, da kunne jeg kommet og holdt deg med selskap :console: Krysser fingrene for kontrollen i morgen og at hun er her veldig snart :)

Takk søte damer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har opplevd at babyen som sover plutselig gråter til? Lillegutt gjør nemlig det av og til (føles som støtt og stadig da) og noen ganger roer han seg etter kort tid og sover videre, andre ganger våkner han helt til.

Tenker at det må være magevondt, siden det skjer så plutselig, men jeg er ikke verdensmester på å tolke ham enda.

Og så et dumt spørsmål, det banker på døra når man sitter og ammer, hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har opplevd at babyen som sover plutselig gråter til? Lillegutt gjør nemlig det av og til (føles som støtt og stadig da) og noen ganger roer han seg etter kort tid og sover videre, andre ganger våkner han helt til.

Tenker at det må være magevondt, siden det skjer så plutselig, men jeg er ikke verdensmester på å tolke ham enda.

Og så et dumt spørsmål, det banker på døra når man sitter og ammer, hva gjør man?

Jeg lærte meg å gå mens jeg Ammet.. Så jeg henta meg drikke, åpnet dører, tok telefonen osv :P

Men jeg var alene 6 uker i strekk.. Så jeg lærte meg også å lage mat me ei hånd osv også :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte meg å gå mens jeg Ammet.. Så jeg henta meg drikke, åpnet dører, tok telefonen osv :P

Men jeg var alene 6 uker i strekk.. Så jeg lærte meg også å lage mat me ei hånd osv også :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Impressed! Men skjønner det om du var alene.

Men da holdt du bare med en hånd under bebis da eller? Prøver å se det for meg...

Uansett tror jeg dog ikke jeg er klar for å åpne døren for fremmede med puppestellet ute :P Har liksom ikke klær som skjuler så mye når jeg er hjemme alene. Denne gangen ble det til at jeg ikke åpnet opp, men tror ikke det var noe viktig for vedkommende kom ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impressed! Men skjønner det om du var alene.

Men da holdt du bare med en hånd under bebis da eller? Prøver å se det for meg...

Uansett tror jeg dog ikke jeg er klar for å åpne døren for fremmede med puppestellet ute :P Har liksom ikke klær som skjuler så mye når jeg er hjemme alene. Denne gangen ble det til at jeg ikke åpnet opp, men tror ikke det var noe viktig for vedkommende kom ikke tilbake.

krøllet henne sammen i fosterstilling, og la hånden under/litt på yttersiden og inntil kroppen, med hånda på rompa hennes ;)

Og jeg var veldig avslappet i forhold til pupper :lol: Jeg tok meg selv å glemme og dra ned igjen tskjorta etter jeg hadde ammet da jeg gikk ut osv :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner generelt sjelden døra om det ringer på og jeg ikke vet hvem det er, jeg :P

Samme her, og da åpnet jeg ihvertfall ikke når jeg ammet. Hadde jeg ventet besøk hadde jeg bare bedt dem komme inn liksom, evt sagt ifra på forhånd at det bare er å gå inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...