Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Nå jinxer jeg vel alt her. Men vi er i en god periode med soving. :D Bonden har lagt henne fra fredag til i går, jeg tok i kveld. Ble endel turer inn for å legge henne ned igjen på meg da, flere enn når bonden har lagt, men nå er det stille. :D hun har blitt veldig opptatt av soving da, sier "sovva" og pakker teppe rundt dukker, kaninen og bamser. I barnehagen i dag hadde hun lagt dukka og sagt "bebi sovva" så virker som hun skjønner mer hele sovegreia og da er det greiere å faktisk sov. Så får vi krysse fingrene for at det varer :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mange (kleine) spørsmål, men har et spørsmål til dere som har veldig planlagte barn:

- hvor ofte hoppet dere i høyet under eggløsning?

- brukte dere eggløsningstester?

- noen andre tips som klaffet?

Prøver å være så forberedt som mulig før vi begynner prøvingen, men stresser nok litt mye med enkelte ting :)

Får svare like kleint tilbake, jeg kjøpte eggløsningstester (men kan ikke huske å ha brukt det). Jeg var bare ekstremt kåt husker jeg, og reagerte deretter ;) Etter litt sengekos var det vips baby i magen.

Så helt enig med @MorBilly, ikke stress. Kos dere sammen, men med tanke på din situasjon tenker jeg at eggløsningstest kan være lurt så dere ihvertfall vet sånn ca når :)

Fikk testet å pumpe meg idag, det gikk veldig greit. Fikk bare ut 60ml fra begge bryst da, men er første gangen og han hadde diet av det ene brystet bare en liten time i forkant så ganske fornøyd. Han skjønte også fort greia og lot pappaen mate ham uten problemer, heller ikke noe problem med amming etterpå.

Så håper jeg det fortsetter sånn, slik at det går an at pappaen tar matingen en gang iblant. Jeg er også spent på MH til helgen, og så typisk at lillegutt blir sulten akkurat idet det er vår tur, og da er det kjekt med back-up løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er visst ikke helt normalt at mor og baby i magen har helt lik puls.. Så da ble jeg sendt til sykehuset for 140 i hvilepuls synes fastlegen min var litt for høyt.

De fant ikke ut hva det kommer av, så skal gå med 24 timers EKG litt senere denne uka. Men jeg har lært noe nytt og det er at gravide visstnok kan ha lungeemboli uten å legge merke til det.

Så nå skal jeg bare slappe av så mye jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mange (kleine) spørsmål, men har et spørsmål til dere som har veldig planlagte barn:

- hvor ofte hoppet dere i høyet under eggløsning?

- brukte dere eggløsningstester?

- noen andre tips som klaffet?

Prøver å være så forberedt som mulig før vi begynner prøvingen, men stresser nok litt mye med enkelte ting :)

Vår var jo veldig planlagt. Støtter de andre her. Hopp til sengs og kos dere. Ikke tenk for mye på det. For 8 av 10 fungerer det veldig greit :) 8 av 10 blir gravide innen et år, og innen to år har 9 av 10 blitt gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er visst ikke helt normalt at mor og baby i magen har helt lik puls.. Så da ble jeg sendt til sykehuset for 140 i hvilepuls synes fastlegen min var litt for høyt.

De fant ikke ut hva det kommer av, så skal gå med 24 timers EKG litt senere denne uka. Men jeg har lært noe nytt og det er at gravide visstnok kan ha lungeemboli uten å legge merke til det.

Så nå skal jeg bare slappe av så mye jeg kan :)

Usj! :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fillerya Ushj, høres ikke greit ut. God bedring og vær flink til å slappe av :)

@Lillekrapyl Hvor lang tid brukte dere? :)

Men ja, vi kan jo ikke annet enn å hoppe i høyet også skal prøve å slappe av så mye jeg kan :innocent: Om vi starter prøvingen i midten av august har jeg ferie en måned eller så, da får jeg i hvert fall litt mindre stress :) Og blir nok eggløsningstester bare for å være sikker på at EL kommer @SiriEveline ;) Kroppen min kan plutselig være ganske teit sånn :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fillerya Ushj, høres ikke greit ut. God bedring og vær flink til å slappe av :)

@Lillekrapyl Hvor lang tid brukte dere? :)

Men ja, vi kan jo ikke annet enn å hoppe i høyet også skal prøve å slappe av så mye jeg kan :innocent: Om vi starter prøvingen i midten av august har jeg ferie en måned eller så, da får jeg i hvert fall litt mindre stress :) Og blir nok eggløsningstester bare for å være sikker på at EL kommer @SiriEveline ;) Kroppen min kan plutselig være ganske teit sånn :icon_redface:

Dersom kroppen tuller med el så kan det være greit å måle temp hver morgen og føre skjema. Det blir jo litt stress, men det går an å gjøre det frem til dere starter prøvinga sånn at du har en pekepinn. :)

Lykke til! Det er gøy å lage baby altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kroppen tuller med el så kan det være greit å måle temp hver morgen og føre skjema. Det blir jo litt stress, men det går an å gjøre det frem til dere starter prøvinga sånn at du har en pekepinn. :)

Lykke til! Det er gøy å lage baby altså. :D

Ikke dumt :) Hvordan måler jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lillesnuppa til fredags morgen på seg, hvis hun ikke er kommet til da blir hun jaga ut! :ahappy:

Tenker på deg og sender fødestøv!!

Nå jinxer jeg vel alt her. Men vi er i en god periode med soving. :D Bonden har lagt henne fra fredag til i går, jeg tok i kveld. Ble endel turer inn for å legge henne ned igjen på meg da, flere enn når bonden har lagt, men nå er det stille. :D hun har blitt veldig opptatt av soving da, sier "sovva" og pakker teppe rundt dukker, kaninen og bamser. I barnehagen i dag hadde hun lagt dukka og sagt "bebi sovva" så virker som hun skjønner mer hele sovegreia og da er det greiere å faktisk sov. Så får vi krysse fingrene for at det varer :D

Et forsiktig hurra! :D

Jaja, det er visst ikke helt normalt at mor og baby i magen har helt lik puls.. Så da ble jeg sendt til sykehuset for 140 i hvilepuls synes fastlegen min var litt for høyt.

De fant ikke ut hva det kommer av, så skal gå med 24 timers EKG litt senere denne uka. Men jeg har lært noe nytt og det er at gravide visstnok kan ha lungeemboli uten å legge merke til det.

Så nå skal jeg bare slappe av så mye jeg kan :)

:hug:

Noen spørsmål fra meg. :)

Hva gjør dere med sko som er helt fine men for små? Hvis man helst ikke skal bruke sko om igjen så må jeg bare kaste de selv om de ser nye ut?

Hva syntes dere om at barnehagen henger opp lapper om sykdom blandt personalet og nøyaktig hva som feiler hver ansatt? Er ikke det litt for privat?

Hmm jeg hadde da flere ting jeg hadde tenkt på, men det stoppet opp for øyeblikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AbsoluteEntertainer , jeg fulgte med på når mensen kom hver mnd, førte det opp i sånn app på tlf, og den regnet ut sånn ca når el var. Den mnd det klaffet denne gang (og for så vidt de 2 andre gangene) var da jeg var fullt opptatt med andre ting og ikke helt fulgte med på hvilken dag det var, og vi hadde oss hele 1 gang den mnd :P jeg jobbet 100% og mer til og leste til 2 eksamner.

så mitt beste tips er å ikke tenke så mye over det i starten, greit å følge litt med. Men ikke styr for mye med det før det evt har gått litt tid. Ha sex annenhver dag skal i de fleste tilfeller holde :) og det kan ta tid før det klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg og sender fødestøv!

Et forsiktig hurra! :D

:hug:

Noen spørsmål fra meg. :)

Hva gjør dere med sko som er helt fine men for små? Hvis man helst ikke skal bruke sko om igjen så må jeg bare kaste de selv om de ser nye ut?

Hva syntes dere om at barnehagen henger opp lapper om sykdom blandt personalet og nøyaktig hva som feiler hver ansatt? Er ikke det litt for privat?

Hmm jeg hadde da flere ting jeg hadde tenkt på, men det stoppet opp for øyeblikket. :)

Hvis skoa er lite brukt, så ser ikke jeg problemet med å bruke de til andre barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fillerya Ushj, høres ikke greit ut. God bedring og vær flink til å slappe av :)

@Lillekrapyl Hvor lang tid brukte dere? :)

Men ja, vi kan jo ikke annet enn å hoppe i høyet også skal prøve å slappe av så mye jeg kan :innocent: Om vi starter prøvingen i midten av august har jeg ferie en måned eller så, da får jeg i hvert fall litt mindre stress :) Og blir nok eggløsningstester bare for å være sikker på at EL kommer @SiriEveline ;) Kroppen min kan plutselig være ganske teit sånn :icon_redface:

Mitt tips er å ikke prøve, arbeidsuhell er alltid en sikker vinner :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg og sender fødestøv!

Et forsiktig hurra! :D

:hug:

Noen spørsmål fra meg. :)

Hva gjør dere med sko som er helt fine men for små? Hvis man helst ikke skal bruke sko om igjen så må jeg bare kaste de selv om de ser nye ut?

Hva syntes dere om at barnehagen henger opp lapper om sykdom blandt personalet og nøyaktig hva som feiler hver ansatt? Er ikke det litt for privat?

Hmm jeg hadde da flere ting jeg hadde tenkt på, men det stoppet opp for øyeblikket. :)

Det er vel ikke lov heller å dele slik informasjon om ansatte? Man må jo ikke informere om hva slags syk man er, bare at man er for syk til jobb. Virker veldig rart å informere om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg og sender fødestøv!

Et forsiktig hurra! :D

:hug:

Noen spørsmål fra meg. :)

Hva gjør dere med sko som er helt fine men for små? Hvis man helst ikke skal bruke sko om igjen så må jeg bare kaste de selv om de ser nye ut?

Hva syntes dere om at barnehagen henger opp lapper om sykdom blandt personalet og nøyaktig hva som feiler hver ansatt? Er ikke det litt for privat?

Hmm jeg hadde da flere ting jeg hadde tenkt på, men det stoppet opp for øyeblikket. :)

Takk! Gått bra så langt i kveld :D

Sko er vanskelig, så jeg tenker det avhenger litt av hvaslags sko det er, er det joggesko/ myke sko som formes endel av foten hade jeg nok ikke kjøpt / arvet brukt, men mer solide sko kunne jeg nok tatt i mot i arv eller kjøpt brukt. De sier jo at man ikke skal gjenbruke sko, men lov å bruke litt skjønn tenker jeg.

Spørs hva og hvordan - Det går influensa blant de ansatte, synes jeg er greit, mens xx Er borte pga prolaps, er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du selv ikke vil spare på skoene så gi dem heller til noen som ikke har sko enn å kaste dem i alle fall :)

Ja "såklart", men problemet er at jeg har lest at det kan være skadelig for barn å bruke sko som andre har brukt før dem. Fordi føttene da blir formet etter skoen. Jeg lurer på hvor "alvorlig" man skal ta dette i forhold til hvor ille det føltes å kaste helt fine sko. :)

Sitat: Det kan føre til skader på foten, feil ganglag og skjevstillinger.

Det er vel ikke lov heller å dele slik informasjon om ansatte? Man må jo ikke informere om hva slags syk man er, bare at man er for syk til jobb. Virker veldig rart å informere om slikt.

Var det jeg tenkte også. Liksom så veldig klistret opp foran alle i tillegg.

@raksha Det er detaljert om hver enkelt

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skoa er lite brukt, så ser ikke jeg problemet med å bruke de til andre barn..

Helt greit å bruke sko på nytt hvis de ikke har blitt skjevtrødde eller er preget av forrige eiers fotfasong. Skobutikker er kanskje ikke enige, men de skal jo selge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...