Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

@Lillekrapyl Hun er intens på den måten at hun gjør som hun vil. Herlig dame ellers, men ser jo på de 2 barnebarna hun allerede har at de får det som de vil og jeg reagerer på mye av det de får lov til. Ingenting farlig så klart, men spesifikke ting som foreldre har sagt nei til ganske ofte som jeg mener hun bør respektere :)

@Fillerya Ja, du sier noe der.. Kanskje like greit hehe :P Jeg liker av natur å ha få mennesker rundt meg, og kan nok tenke det behovet ikke minsker akkurat med en nyfødt i hus :)

@MorBilly Ja, nå har jeg jo ikke et typisk mamma-forhold til min mor, men samtidig er hun den som er flinkest å respektere mine ønsker og som kjenner meg best, både på godt og vondt. Jeg får lett angst av mange mennesker (holder meg langt unna alt som heter festivaler for å si det sånn), men hun vet best hvordan hun skal takle det :)

@SiriEveline Julaften ja.. Der er det bare å glemme og få alle besteforeldre under samme tak, men vi får ta den diskusjonen når den tid kommer. For min del håper jeg jo å være gravid før nyttår, men blir jo uansett ingen feiring med småen før tidligst julen 2016, så har god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Julaften ja. Jeg var litt sleip i fjor jeg. Fram til i fjor har vi pleid å dele oss, slik at jeg har vært til mine foreldre og han til sin mor, og alle har trivdes godt med det. Men i fjor sa jeg at det kanskje var på tide å feire sammen, og at jeg godt kunne være med til svigers (svigermor jobber skift og det passet med tidligvakt det året). Dermed er det jo bare naturlig at vi er til mine foreldre i år, første jula med junior :cool::innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne siden gjorde ikke at jeg setter noe mindre pris på bra forhold til samboers familie og egen familie hvertfall. Veldig greit å ha fire sett med eventuelle besteforeldre som jeg like gjerne ville delt ut ungen min til! Ren luksus egentlig. :) fordeling av høytid blir verre :D !

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge det er trygt å gå sammenhengende på ppiller? Jeg spurte gynikologen og han sa: så lenge du har behov. Men han tror vel at det bli barn iløpet av de nærmeste årene uansett sia jeg er i den rette alderen. Men jeg skal ikke ha barn, og jeg er jo redd for at det skal være noe ekstra negativt for kroppen og å gå på hormoner over lang tid. Sånn type 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge det er trygt å gå sammenhengende på ppiller? Jeg spurte gynikologen og han sa: så lenge du har behov. Men han tror vel at det bli barn iløpet av de nærmeste årene uansett sia jeg er i den rette alderen. Men jeg skal ikke ha barn, og jeg er jo redd for at det skal være noe ekstra negativt for kroppen og å gå på hormoner over lang tid. Sånn type 20 år.

Kan du ikke bare sterilisere deg da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i skogen med ungene i dag. Kusinen på samme alder var også med. Da vi skulle hjem, var kusinen fortsatt like gullende ren som før, mens guttene var innsausa i gjørme :aww: Måtte ta av sko og sokker fordi de var helt våte (Men jeg var lur og hadde tatt med teppe å pakke føttene inn i), og så møkkete på klærne at de fikk sitte på plastpose i vogna. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har lyst, men har sykehusangst. Så det er en prosess som tar litt tid å få til.

Da ville jeg fått p stav eller sånt, sånn med mikrodosering, for ppiller kan vel neppe være det sunneste å føre i kroppen.

Her skal mannen sterilisere seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prevensjon ja, hmmm må snart bestemme meg for hva. Jeg vet ikke om det blir et barn til enda. Men skulle det blitt en til vil jeg helst ha va 2 år i mellom. Siden jeg ikke har jobb etter permisjonen tenkte jeg å begynne å studere, det er 4 år, og jeg vil ikke bryte opp studiet for å få barn for jeg tror det blir vanskelog å komme meg tilbake på skolebenken, og da har jeg kastet bort et år uten inntekt liksom...

Så om jeg velger å satse skole så kan jeg ihvertfall sette inn en p-stav (verste fall om man endrer mening kan den jo taes ut).

Ellers er p-pille uaktuelt, da jeg er superglemsk! Kanskje sånn p-ring er noe, noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prevensjon ja,

Spiral skal være utrolig greit etter at man har fått barn (men ganske vond om man ikke har), lite eller ingen hormoner, og kan tas ut når du føler for ytterligere familieforøkning.

@Djervekvinnen ville gått for p-stav om jeg var deg, har skjønt det slik at man får i seg mindre hormoner som tuller med kroppen på de. I norge er det vel ikke vanlig å få spiral om man ikke har født, men i andre land (usa) er det kjempevanlig. Kan være verdt å vurdere...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er P stav så mye bedre enn Piller? Det er vel samme hormoner i begge? Jeg er redd for noe som er lav-hormon, hvis det kan øke risikoen for graviditet.. Spiral ble jeg frarådet hos GU pga jeg ikke har født. Livmoren er trang og vil prøve å støte ut og det vil være smerter og uregelmessige blødninger.

Hadde jeg ikke vært så pysete hadde jeg bestilt time hos sykehuset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er P stav så mye bedre enn Piller? Det er vel samme hormoner i begge? Jeg er redd for noe som er lav-hormon, hvis det kan øke risikoen for graviditet.. Spiral ble jeg frarådet hos GU pga jeg ikke har født. Livmoren er trang og vil prøve å støte ut og det vil være smerter og uregelmessige blødninger.

Hadde jeg ikke vært så pysete hadde jeg bestilt time hos sykehuset nå.

Jeg bruker noen p-piller som heter Cerazette. De er egentlig minipiller, men har litt mer "slækk" på når man tar dem enn andre minipiller (selv om man ideelt sett skal ta dem til samme tid hver dag). Det er det alternativet som har minst hormoner, sånn jeg har forstått det (jeg bruker dem fordi jeg ikke skal utsette kroppen for for mye hormoner pga sykdom) og de funker bra for meg, men tror det varierer veldig fra person til person. Jeg bruker en god stund på å "normalisere" kroppen når jeg begynner igjen etter et opphold (for eksempel når jeg var gravid) med litt uregelmessige blødninger osv, men når det justerer seg inn har jeg nesten ikke mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prevensjon ja, hmmm må snart bestemme meg for hva. Jeg vet ikke om det blir et barn til enda. Men skulle det blitt en til vil jeg helst ha va 2 år i mellom. Siden jeg ikke har jobb etter permisjonen tenkte jeg å begynne å studere, det er 4 år, og jeg vil ikke bryte opp studiet for å få barn for jeg tror det blir vanskelog å komme meg tilbake på skolebenken, og da har jeg kastet bort et år uten inntekt liksom...

Så om jeg velger å satse skole så kan jeg ihvertfall sette inn en p-stav (verste fall om man endrer mening kan den jo taes ut).

Ellers er p-pille uaktuelt, da jeg er superglemsk! Kanskje sånn p-ring er noe, noen med erfaringer?

Superfornøyd med p-ring, og man trenger bare på huske på den to ganger i måneden - for meg er det ut torsdag klokka 21, inn neste torsdag klokka 21 :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er P stav så mye bedre enn Piller? Det er vel samme hormoner i begge? Jeg er redd for noe som er lav-hormon, hvis det kan øke risikoen for graviditet.. Spiral ble jeg frarådet hos GU pga jeg ikke har født. Livmoren er trang og vil prøve å støte ut og det vil være smerter og uregelmessige blødninger.

Hadde jeg ikke vært så pysete hadde jeg bestilt time hos sykehuset nå.

p-staven ersikrere enn piller, mindre stress med å huske piller/om man er syk og kaster opp osv... den bare er der og gjør greia si. Og en gjevn strøm av hormoner har vært bedre for meg (og min fysiske og mentale helse) enn av/på greia til p-pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.. Skjønner ikke vekta hennes! Ny veing u dag, og ikke gått opp ønskelig vekt, igjen. Men har vokst i lengde og rundt hode på 3-4 uker. Det er ikke noe mer vi kan gjøre nå annet enn å gi mme. Men siden jeg har melk virker det litt teit også, i mitt hode. Ahh, vet ikke jeg altså.

Også var det fysio kontroll, og der er alt helt perfekt og hun ligger litt forran og er sterk og rask. Og igjen fikk vi mye tilbakemelding på at hun er så våken i blikket og følger masse med.

Slekter hu for mye på foreldra sine som virkelig må jobbe for å gå opp i vekt?

Edit: snakket med mamma og hun skall høre litt med ene kusina mi som er barnelege, greit å høre med litt andre enn de hysteriske hs'ene kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prevensjon ja, hmmm må snart bestemme meg for hva. Jeg vet ikke om det blir et barn til enda. Men skulle det blitt en til vil jeg helst ha va 2 år i mellom. Siden jeg ikke har jobb etter permisjonen tenkte jeg å begynne å studere, det er 4 år, og jeg vil ikke bryte opp studiet for å få barn for jeg tror det blir vanskelog å komme meg tilbake på skolebenken, og da har jeg kastet bort et år uten inntekt liksom...

Så om jeg velger å satse skole så kan jeg ihvertfall sette inn en p-stav (verste fall om man endrer mening kan den jo taes ut).

Ellers er p-pille uaktuelt, da jeg er superglemsk! Kanskje sånn p-ring er noe, noen med erfaringer?

Så lenge du ammer, så har du ikke så mange valg :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyp gjerne :)

Hvis det var en mulighet at jeg skulle ha barn innen 5 år, ønsket ikke min lege å sette inn noen spiral.. (Tatt seg ut at jeg har 5års plan liksom :lol: )

Og siden ejg ammet, var det bare en type piller jeg kunne ta.. Så da var det egentlig ikke noe valg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noen p-piller som heter Cerazette. De er egentlig minipiller, men har litt mer "slækk" på når man tar dem enn andre minipiller (selv om man ideelt sett skal ta dem til samme tid hver dag). Det er det alternativet som har minst hormoner, sånn jeg har forstått det (jeg bruker dem fordi jeg ikke skal utsette kroppen for for mye hormoner pga sykdom) og de funker bra for meg, men tror det varierer veldig fra person til person. Jeg bruker en god stund på å "normalisere" kroppen når jeg begynner igjen etter et opphold (for eksempel når jeg var gravid) med litt uregelmessige blødninger osv, men når det justerer seg inn har jeg nesten ikke mens.

Er det nå jeg skal si at min baby, er Cerazette baby? Jeg tok de til samme tid HVER dag, var ikke syk... ingen oppkast , ingen diare, ikke noe...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en mulighet at jeg skulle ha barn innen 5 år, ønsket ikke min lege å sette inn noen spiral.. (Tatt seg ut at jeg har 5års plan liksom :lol: )

Og siden ejg ammet, var det bare en type piller jeg kunne ta.. Så da var det egentlig ikke noe valg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Såvidt jeg kan se kan pstav brukes når en ammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at min baby, er Cerazette baby? Jeg tok de til samme tid HVER dag, var ikke syk... ingen oppkast , ingen diare, ikke noe...

:lol:

Neei, ikke si det da... :P Men sånn helt seriøst, så kan vel det skje med alle typer p-piller. Er vel ingen som er helt sikre... For min del ville det ikke vært noe krise, men de fleste tar jo p-piller for å ikke bli gravide... Det jeg syns er fint med de, er at når jeg har sluttet, så har jeg veldig fort vært inne i normal rytme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...