Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsaften for din hund?


Rocket
 Share

Recommended Posts

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En av de kleine skrivefeilene, men det var ikke en skrivefeil.. DE FÅR fredskake á "hundeversjonen" (så jeg får reddet det inn som ikke-skrivefeil.... )

Nico ELSKER fyrverkeri... sitter i vinduskarmen og logrer faktisk.. Merkelig bikkje..

Nyttårsaften på Lade:

Posted Images

Ingen av jentene her reagerer i det hele tatt, heldigvis. Forrige nyttår hadde de drakamp 00:00 uten å bry seg i det hele tatt. Her hinn dagen var de løse ute da noen skjøt opp like ved oss, uten at de snudde på hodet. Heldigvis! Jeg var klar til å hoppe på dem om de løp :P

Jeg og samboer skal på fest i huset til mamma, med søster og venner. Jentene blir med og får være i gangen uten vindu i amdre etasje. Gir de radio, vann, noe leker og tyggesaker. Der har Nora tilbragt sine to andre nyttår. Får komme ned innimellom, og jeg sjekker dem ofte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir ikke med ut nei, vil ikke risikere noe. Han reagerer ikke på rakettene i det hele tatt, sover seg stort sett gjennom det hele. Jeg tenkte å gå ut på altanen og kikke litt, men skal ikke sende opp noe selv da jeg overhodet ikke bruker penger på fyrverkeri.

Forrige hunden min derimot, var livredd fyrverkeri :no: Hun var en skikkelig tøffing ellers, men fyrverkeri det taklet hun ikke. Hvis hun hørte et smell mens vi var ute på tur, så skulle hun ikke fortsette turen. Da ville hun fortest mulig hjem. På kvelden når det smalt som verst, trakk jeg for gardiner og satte på musikk/tv. Og vi dro aldri fra henne. Var der hele tiden :) Da klarte hun seg sånn noenlunde greit gjennom de verste smellene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en uredd sak, blir feiring hjemme i år så han får være med oss hele kvelden nesten. Akkurat rundt 12 skal vi ut å kikke så han blir nok hjemme alene rundt værste smellinga. Det var han i fjor også. Går strålende fint. :)

Starter dagen med en god tur på stranda kl 12 for å kikke på nyttårsrittet til den lokale islandshestklubben. :)



Svigers sin hund derimot blir nok maks dopet, og tilbringer nok i år som i fjor kvelden på badet/stua med radio/TV, menneskene sine og tildekte vinduer. (Han er såpass redd at han reagerer med frykt bare man hører skyting på filmer på TV, så man kan jo tenke seg hvor redd han er på nyttår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme. Svigerfar kommer også fra østlandet og har med min hund. Inger her som reagerer men jeg går aldri i fra dyrene på nyttårsaftenen uansett så de er enten med eller vi er hjemme. Går ut for å se på fyrverkeriet og i år lurer vi på om vi skal til byen og se fyrverkeriet siden jeg vet at ingen her reagerer og dessuten bor vi nå på en ganske øde plass med lite folk rundt oss og nede der hundene er så tror jeg verken de ser eller hører noe særlig men vi ser det ann i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som hvilken som helst annen dag, hunden kunne ikke brydd seg mindre. En gang gikk vi tur ute når noen fyrte i gang et helt batteri med fyrverkeri, hun så bare på og gikk uberørt videre. Skjønner ikke hvorfor det skal være så big deal, og hvis det står så dårlig til med hundeavl at majoriteten av hundene i Norge ikke tåler raketter så må de hundene leve ganske stressende liv ellers - for det er jo mer enn raketter som bråker og lager pang/smell.... Noen ganger føler jeg hundeeiere skaper det til et større problem enn det kanskje er, og forhåndsdømmer hunden sin fordi de er i et hundemiljø hvor noen dominante personer med veik lydberørt hund "dikterer hva man skal gjøre som ORDENTLIG hundeeier". Men det kan være bare mitt inntrykk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg forresten ut at man kan få en bot på rundt 6000 om man skyter opp raketter utenfor det tillatte tidsrommet om noen ringer politiet (18-02 på nyttårsaften tror jeg det var). Tips til alle som er lei av teite naboer. :lol:

Tror dessverre ikke folk bryr seg om de kan få bot eller ikke. Når de ikke bryr seg om at de skremmer dyr og folk, så bryr de seg neppe om en bot. Det er i hvert fall min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre ikke folk bryr seg om de kan få bot eller ikke. Når de ikke bryr seg om at de skremmer dyr og folk, så bryr de seg neppe om en bot. Det er i hvert fall min teori.

Jeg tror det - altså, selv selvsentrerte mennesker klarer kanskje å vente et par timer til med raketter om alternativet er flere tusen kroner i bot. Hadde vært mer enig om det var snakk om et par hundrelapper liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hjemme her med brodern. I fjor var Keiron sin første nyttårsaften og han reagerte ikke noe særlig. Så er spent nå. Har spilt av rakett lyder men gutten lå bare å kikket dumt på meg. planlegger å fryse kong til han og gi når klokka nærmer seg og så bare sitte å skravle og spille på xboxen med brodern, jeg :)

Katta skal sikkert som alltid kikke i vindu på de fine lys glimtene xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...