Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Coop har økologisk villris :)

Så bra! Vet du om det gjelder alle typer Coop- butikker? Jeg har "bare" Rimi, Rema, ICA, Joker og Bunnpris her nærmest, og der har jeg ikke sett det. Men har inntrykk av at Coop generelt har bedre utvalg av økologiske varer, og litt mer "spesielle" matvarer av den typen.

Endret av Vims
  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Så bra! Vet du om det gjelder alle typer Coop- butikker? Jeg har "bare" Rimi, Rema, ICA, Joker og Bunnpris her nærmest, og der har jeg ikke sett det.

Både Rema og Bunnpris har fullkornsris. Noen Bunnprisbutikker bruker å ha en dritdyr villris-type også (som riktignok er veldig god, men...). ICA har jeg ikke sjekka, men jeg kan da ikke se for meg at ikke de har? De har jo alt mulig fancy :P

Skrevet (endret)

Både Rema og Bunnpris har fullkornsris. Noen Bunnprisbutikker bruker å ha en dritdyr villris-type også (som riktignok er veldig god, men...). ICA har jeg ikke sjekka, men jeg kan da ikke se for meg at ikke de har? De har jo alt mulig fancy :P

Har de? :shocked: Det har jeg aldri sett, kanskje jeg må innom og lete litt bedre... Eller snakker vi om de boil-in-bag- posene? Der har jeg strengt tatt ikke oversikt.

Butikkene her i nærheten ligger trangt i små lokaler da, det er mulig de har litt mindre vareutvalg av den grunn.

Endret av Vims
Guest Snusmumrikk
Skrevet

Har de? :shocked: Det har jeg aldri sett, kanskje jeg må innom og lete litt bedre... Eller snakker vi om de boil-in-bag- posene? Der har jeg strengt tatt ikke oversikt.

Butikkene her i nærheten ligger trangt i små lokaler da, det er mulig de har litt mindre vareutvalg av den grunn.

Det er jo mulig at de ikke har fult utvalg da ja, men her har de både boil-in-bag og vanlig løs ris :)

Skrevet

Teorien om at en kalori er en kalori har vel blitt tilbakevist så mange ganger at det knapt er verdt å bruke en kalori på..

Problemet til folk flest er at man ikke beveger kroppen tilstrekkelig, hundeeiere har jo en fantastisk mulighet til å brenne kalorier ved å faktisk måtte gå ut 3-4 ganger per dag. Skal man leve på 1000 kalorier om dagen og en "velfortjent" sjokolade får ikke kroppen de næringsstoffene den trenger om man er fysisk aktiv. Til de av dere som sliter så ville jeg satt det som et minstekrav at man hadde over 130 i puls i minimum 1 time hver eneste dag - livet ut. Kutt ut snop og å gå å "momse", se på mat som bensin, ikke som et trøstemedium eller erstatning for kjærlighet, kroppslig kontakt og alt annet man måtte finne på å synes synd på seg selv for.

Hunder elsker å løpe, det er ingenting å vente på!

Skrevet

Så bra! Vet du om det gjelder alle typer Coop- butikker? Jeg har "bare" Rimi, Rema, ICA, Joker og Bunnpris her nærmest, og der har jeg ikke sett det. Men har inntrykk av at Coop generelt har bedre utvalg av økologiske varer, og litt mer "spesielle" matvarer av den typen.

Aner ikke... Har kjøpt på Mega :)

Skrevet

Problemet til folk flest er at man ikke beveger kroppen tilstrekkelig, hundeeiere har jo en fantastisk mulighet til å brenne kalorier ved å faktisk måtte gå ut 3-4 ganger per dag. Skal man leve på 1000 kalorier om dagen og en "velfortjent" sjokolade får ikke kroppen de næringsstoffene den trenger om man er fysisk aktiv.

Det er et veldig godt poeng. Veldig mange som vil ned i vekt tenker bare "må velge den matvaren med færrest kalorier" hver gang de åpner kjøleskapet, og ikke på vitaminer, mineraler etc.

Vi hadde diettoppgave på skolen, jeg hadde lavkaloridiett, og det tok faktisk litt tid og tenking å sette opp matplaner som gjorde at jeg fikk i meg anbefalte mengder av protein, fett, karbohydrater, vitaminer og mineraler (vi hadde 1000 kcal daglig og 800 kcal den ene dagen).

Edit: man trenger ikke være fysisk aktiv engang for å LETT komme under anbefalte nivåer.

Skrevet

Hvorfor? Ale innlegg dreier seg jo om å gå ned i vekt samt riktig kosthold mm. :ahappy:

Jeg spurte etter tips og råd om hvordan gå ned i vekt på en sunn og ok måte..

Ikke hva som forskes på,og ee mye omdiskutert..for akk d, driter jeg i ;)

Over til noe annet.. første trening er unnagjort.. 10min squats, styrke, situps og 30min zumba..fantastisk ;D

Skrevet

Over til noe annet.. første trening er unnagjort.. 10min squats, styrke, situps og 30min zumba..fantastisk ;D

Men det engasjerer jo tydeligvis mange andre, og det er jo relevant ift. tema :)

Skrevet

For å si det sånn, det kan være mye viktig man får med seg i en sånn diskusjon. Jeg hadde ikke tatt råd fra noen som ikke kan vise til vitenskap og godt dokumenterte eksperimenter som ikke etterlater seg noen tvil om hva man bør gjøre. Det tar mye tid og krefter, så hvorfor ikke forholde seg til det man vet funker?

• Like 2
Skrevet

Er det noen her som har oppskrift på sunne vafler med banan? Og som d står oppgitt sånn ca kcal-mengde? Finner ingen plass på nett :o

Skrevet (endret)

Er det noen her som har oppskrift på sunne vafler med banan? Og som d står oppgitt sånn ca kcal-mengde? Finner ingen plass på nett :o

Jeg vil tro at pannekake oppskriften min kan brukes til vafler og :)

2 egg

2 bananer

2 dl havregryn

1 dl melk

1 ts bakepulver.

Det blir 7 små pannekaker (lappestr) ca 715 kalorier i hele røren, litt over 100 kcal i 1 da.

Red: Og det er jo superenkelt å regne ut kcal innholdet selv, med Lifesum eller GR f.eks :)

Endret av Stine
Skrevet

Den beste måten å bli mester over situasjonen er jo nettopp å tilegne seg kunnskap? Ved å få mer kunnskap kan du bli mer kritisk, og enklere sortere god/dårlig informasjon folk kommer med. Det er mye håpløs "kunnskap" og rådgivning på nettet.

• Like 4
Skrevet

Du tenker på sånne med bare egg og banan? Vel, det er bare nettop det... Et egg, en banan. Stavmikser.. Synes det er greiest å steke dem som lapper på plate i ovnen. For de blir litt løse i panne eller vaffeljern...

Red; de er supergode om du spiser dem med blåbær, valnøtter og litt akasiehonning :)

Skrevet

Egg, banan og havregryn gir også gode lapper.

INGREDIENSER
3 stk lapper
1 stk banan - moses
2 stk egg - piskes lett sammen
30 g havregryn
Mos bananen, pisk eggene lett sammen og tilsett havregryn.
Stek lappene på middels/sterk varme til de er gyldenbrune.
Skrevet

Annen variant av gode lapper: egg ,mandelmel , chiafrø , og creme fraishe. Tilsett bittelitt søtt om du vil ha. en liiiten klype stevia eller sukrin.

Skrevet

Gangsperr fra helv.... idag,gitt.. haha :P

Eneste som hjelper er vel trening,å bevege seg ;D Og det skal jeg ^^

• Like 1
Skrevet

Unnskyld at jeg ikke får quotet alle,og sånn.. Men tusen takk for alle tips og råd så langt :)

Jeg skal prøve meg på bananlapper en dag :D Tenkte kanskje å bake brød også,men sliter litt med oppskrifter på hva som er godt og sunt samtidig :P

• Like 2
Skrevet

Unnskyld at jeg ikke får quotet alle,og sånn.. Men tusen takk for alle tips og råd så langt :)

Jeg skal prøve meg på bananlapper en dag :D Tenkte kanskje å bake brød også,men sliter litt med oppskrifter på hva som er godt og sunt samtidig :P

Nøttebrød / steinalderbrød :) Godt, enkelt og veldig sundt!

Skrevet

Nøttebrød / steinalderbrød :) Godt, enkelt og veldig sundt!

Takk^^

Jeg fant en ganske ok oppskrift på steinalderbrød..men er ikke noe glad i alle typer frø,og nøtter som skal være i.. :o

Skrevet

Jeg stjeler mye herifra. Skal sånn delvis henge meg på, mest for å tvinge meg selv til å faktisk LAGE mat :P Skal trene også da, men ikke helt som beskrevet, har 2-3 fellestreninger i uka, så får vi se hva som blir gjort ellers.

http://fitfocuse.blogg.no/

Skrevet

Knafritt brød som jeg har tenkt å teste ut i kveld hvertfall. Ikke noen frø eller nøtter, mer "vanlig" brød, men annen fremgangsmåte.

Er dette sunt? Så veldig enkelt ut :)

Skrevet

Er dette sunt? Så veldig enkelt ut :)

jeg tenker at det er sånn midt på treet sunnhetsmessig, da det er skikkelige råvarer som brukes (ikke masse e-stoffer og tull), men at det sikkert kunne vært sunnere om det var grovt/med frø.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...