Gå til innhold
Hundesonen.no

Fungerer Back on track dekken?


Recommended Posts

Nå er Tidi ferdig utvokst i høyden og lengden, så jeg tenkte å kjøpe et dekken til henne. Jeg skal bruke det på henne på de aller verste regnværsdagene, og når hun ligger i bilen når det er kaldt ute og eventuelt i pausene på trening. Jeg har egentlig alltid tenkt å kjøpe Back on track, men jeg lurer litt på om det er vits? Er det dyrere enn andre dekken og er det da verdt pengene?

Blondie har Back on track dekken. Hun har ingen skader eller problemer, så jeg vet ikke om det funker sånn sett. Selv har jeg en knestøtte fra Back on track som jeg syns fungerer, men da jeg viste det til en som utdannet seg som lege som var veldig i mot alt av alternativ medisin, så påstod han at det var kun metallbøylene på siden som gjorde at den fungerte, for det gav støtte som en hvilken som helst annen knestøtte.

Hva er sonenbrukernes personlige erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Finner ikke igjen artikkelen, men den "magiske kraften" ble ihvertfall fillerista og avkledd som juks av flere anerkjente luringer. Utover placebo og varme (varme fører til økt blodsirkulasjon, så ma

Har sydd flere, mest ulldekken med nylon, så de er varme og vannavstøtende. Har dessverre ikke bilde av det jeg sydde til welsh-ponnien da jeg jobbet i stall i England. Men har noen: Feilbere

Jo, men det passer nok best for hunder med krøllhale og høyere feste. Ligger for langt oppe på ryggen for Casper. Dessuten ville han ha bæsjet på dekkenet isåfall, så skjønner ikke helt at det hullet

Posted Images

Jeg så egentlig ingen forandring på den hunden jeg hadde som var syk. Han var bedre om han fikk holde seg varm og ha på dekken, men ingen forandring om det var BOT eller et vanlig, godt, hviledekken.

Jeg har noen BOT greier til meg selv, blant annet to sånne putematter, men jeg merker ingen forskjell med eller uten de. En venn av meg har derimot god effekt til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg vet ikke. Har BOT-nettingdekken til junior. Han nekter å gå rundt med det, men synes det er greit å sove med det på. Har egentlig bare lagt det i en skuff foreløpig siden han ikke vil bruke det når han går, for da vet jeg ikke om det fungerer for beinet sin del. Tenkte å ta det fram igjen når beinet blir verre, og se om det da kan være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt hund som sliter med noe slikt så der aner jeg ikke, men har sett god effekt på hest og det fungerer absolutt på min rygg, men for at jeg skal merke noe forskjell så må jeg bruke genseren ganske mange timer i strekk flere dager på rad, ikke bare på en tur her og der eller litt en kveld også en stund til neste gang. Så det kommer vell litt an på hvordan bruk man tenker til? BOT selv anbefaler vell minst 4 timer daglig for effekt. Ellers har det selvsagt noe for seg å bruke det mindre også, feks på tur eller ifbm trening for å forebygge, men brukes dekken lite/sporadisk så kan du nok like gjerne kjøpe et "vanlig" dekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke igjen artikkelen, men den "magiske kraften" ble ihvertfall fillerista og avkledd som juks av flere anerkjente luringer.

Utover placebo og varme (varme fører til økt blodsirkulasjon, så man kan like gjerne kjøpe et billigere dekken for å få samme effekt), har det ingen ekstra effekt.

Men det er gode dekken, da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke igjen artikkelen, men den "magiske kraften" ble ihvertfall fillerista og avkledd som juks av flere anerkjente luringer.

Utover placebo og varme (varme fører til økt blodsirkulasjon, så man kan like gjerne kjøpe et billigere dekken for å få samme effekt), har det ingen ekstra effekt.

Men det er gode dekken, da.

Så det er ikke forskjell på stoffet slik de påstår? Alle dekken holder jo på varmen, men det som ihvertfall skal være bedre/annerledes med bot er jo at det reflekterer kroppsvarmen bedre og dermed er bedre på varme enn vanlige dekken/produkter. Men bot har vell aldri vært eller påstått å være noe annet enn varme.

På hest så har jeg sett effekt tilsvarende bruk av sterkt liniment/blister, noe jeg ikke har opplevd med bruk av vanlige varmebandasjer/plater ved for brå tilvenning og jeg merker forskjell, spesielt under aktivitet. Bot blir mer som liniment, det booster litt ekstra. Men klart det er ikke noe magisk eller voldsomt med det. Litt som når man setter seg på et sitteunderlag kontra fleece eller ull. Begge kan isolere så man ikke fryser, men ikke alle reflekterer varmen tilbake, noen absorberer og holder på den og det gir en helt annen effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren til Casper var veldig positiv til at jeg hadde kjøpt BOT til Casper iallefall. Hun driver primært med hest, kanskje mer brukt der?

Casper har ikke brukt dekkenet lenge nok til at jeg kan si om det har gitt noen effekt. Men jeg synes han har blitt bedre den siste uken, men det kan like godt ha noe med at han har fått akupunktur. Sannsynligvis er det vel derfor, vil jeg tro. For å få noen effekt sto det på bruksanvisningen at man må ha det på minst 8 timer pr dag i 20-30 dager (eller noe i den duren).

Jeg synes kanskje det går litt langt bak til at det er et dekken jeg kommer til å bruke mye på tur i vinter, da kommer jeg nok til å hive på et ulldekken isteden. Men innendørs er det helt supert, har nettingdekkenet, og det er såpass lett og tynt at han ikke blir for varm i det. Så langt er jeg iallefall fornøyd, andre dekken blir for tykke og klumpete til å ha på inne synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOT er produkter som har keramiske tråder innvevd i stoffet. Dette reflekterer kroppsvarmen tilbake, og gir økt blodsirkulasjon pga varmen.

Samme effekt får man av ulldekken, og billigere er det også :)

Skjønner ikke dette med at et godt ulldekken er billigere? :-P Jeg har hvertfall til gode å finne et godt ulldekken i stor størrelse som er billigere enn back on track?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med at et godt ulldekken er billigere? :-P Jeg har hvertfall til gode å finne et godt ulldekken i stor størrelse som er billigere enn back on track?? :-)

Du må sy selv da vettu. ;)

Når vikariatet mitt er slutt til neste høst så kan jeg ta bestillinger på dekken i hvilke farger og stoffer det skulle være. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men går hundene deres med BOT dekken inne også?

Min går bare med det inne nå, nettingdekkenet. Det er ikke så tykt. Han går med det såpass mye nå fordi han har en skade i ryggen, så tar litt intensivt bruk. Han er jo ikke ute 8 timer om dagen heller, og det bør være på såpass lenge hver dag i perioden der det brukes.

Skjønner ikke dette med at et godt ulldekken er billigere? :-P Jeg har hvertfall til gode å finne et godt ulldekken i stor størrelse som er billigere enn back on track?? :-)

Tropehagen har tilbud på gode ulldekken nå, jeg er veldig fornøyd med mitt. Men synes det blir for tykt til å kunne erstatte BOT, er ikke et dekken jeg ønsker at han skal gå med inne. Men supert ute og i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sy selv da vettu. ;)

Når vikariatet mitt er slutt til neste høst så kan jeg ta bestillinger på dekken i hvilke farger og stoffer det skulle være. :)

*knis* Skulle ønske jeg var flink til å strikke så skulle jeg strikka heldress i ull + genser i ull til prikkedyret ;) Meeen, det er jeg ikke flink til...

Syr du da selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis* Skulle ønske jeg var flink til å strikke så skulle jeg strikka heldress i ull + genser i ull til prikkedyret ;) Meeen, det er jeg ikke flink til...

Syr du da selv?

Har sydd flere, mest ulldekken med nylon, så de er varme og vannavstøtende. Har dessverre ikke bilde av det jeg sydde til welsh-ponnien da jeg jobbet i stall i England. Men har noen:

dsc_1716.jpg

Feilberegnet str til Kovu, med refleks...

2013-01-11%2B13.57.20.jpg

Kovu, litt mer passe, dette bruker vi fortsatt.

P1000898.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med at et godt ulldekken er billigere? :-P Jeg har hvertfall til gode å finne et godt ulldekken i stor størrelse som er billigere enn back on track?? :-)

Du kan få kjøpe Eine sitt Richo dekken til en billig penge om du vil :) Er størrelse 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...