Gå til innhold
Hundesonen.no

Fungerer Back on track dekken?


Recommended Posts

Litt OT, men går hundene deres med BOT dekken inne også?

Varga får ligge med dekken på natten når det blir kaldt i vinter siden hun da kan fryse litt og jeg må ha åpent vindu, fin mulighet til å få brukt bot dekkenet, ellers hender det vi har det på en stund inne etter harde turer for bedre restitusjon/forebygging, og jeg hadde hatt det på inne mer om hunden hadde hatt plager med rygg e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Finner ikke igjen artikkelen, men den "magiske kraften" ble ihvertfall fillerista og avkledd som juks av flere anerkjente luringer. Utover placebo og varme (varme fører til økt blodsirkulasjon, så ma

Har sydd flere, mest ulldekken med nylon, så de er varme og vannavstøtende. Har dessverre ikke bilde av det jeg sydde til welsh-ponnien da jeg jobbet i stall i England. Men har noen: Feilbere

Jo, men det passer nok best for hunder med krøllhale og høyere feste. Ligger for langt oppe på ryggen for Casper. Dessuten ville han ha bæsjet på dekkenet isåfall, så skjønner ikke helt at det hullet

Posted Images

Har dekken til begge gutta her, og har brukt det mye på min i en periode der han har fått massasje på områder han har fått seg noen smeller. Han er nå fin i musklaturen og han liker veldig godt det dekkenet, har prøvd andre og de tar han av seg.

Har også til kne, nakke, minifilt og overmadrass selv, og får mye mindre smerter ved bruk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med at et godt ulldekken er billigere? :-P Jeg har hvertfall til gode å finne et godt ulldekken i stor størrelse som er billigere enn back on track?? :-)

Det er litt dette jeg har tenkt på selv, om det faktisk vil være billigere med et annet dekken enn Back on track. Like greit å ha back on track i såfall om hunden en dag skader seg. Fort gjort å få en muskelstrekk eks.

Tusen takk for masse gode svar :) Jeg har startet med å bestille et billig Rico ulldekken, så får vi se etterhvert :) Mulig hun får seg back on track likevel etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Drar opp denne. Nå tror dyrelegen min at Rocky har begynnende/små forkalkninger i ryggen (bakerste del, krysset ish), noen som har erfaring med BoT ifht sånt? Kan det være en idè å kjøpe nettingdekkenet og la ham sove med det på f.eks?

Det hadde jeg villet gjort :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Drar opp denne. Nå tror dyrelegen min at Rocky har begynnende/små forkalkninger i ryggen (bakerste del, krysset ish), noen som har erfaring med BoT ifht sånt? Kan det være en idè å kjøpe nettingdekkenet og la ham sove med det på f.eks?

Jeg kjøpte bot pga forklaringer hos hund, og syns det var en bra investering :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne. Nå tror dyrelegen min at Rocky har begynnende/små forkalkninger i ryggen (bakerste del, krysset ish), noen som har erfaring med BoT ifht sånt? Kan det være en idè å kjøpe nettingdekkenet og la ham sove med det på f.eks?

Min erfaring er at BOT minifilt er best til soving, men nå ble min hund en saltstøtte med BOT dekken på seg. Han ville ikke gå eller legge seg, BOT minifilt derimot er alltid førstevalg som liggeunderlag, han elsker de teppebitene. De er også lettere å vaske og billigere enn BOT dekken. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at BOT minifilt er best til soving, men nå ble min hund en saltstøtte med BOT dekken på seg. Han ville ikke gå eller legge seg, BOT minifilt derimot er alltid førstevalg som liggeunderlag, han elsker de teppebitene. De er også lettere å vaske og billigere enn BOT dekken. :)

Jeg aner ikke om min vil sove med dekken på, må isåfall ha vært netting eller eventuelt fleece tror jeg. Noe annet blir for varmt igjen. :)

Minifilt ja, finnes det også altså? Da kan jeg jo eventuelt kjøpe begge deler, filt til senga og dekken til annet bruk. Eventuelt samtidig for å være sikker på at han får effekt der problemet ligger.

Kommer filten til å tåle graving tror du? Han har en tendens til å ville flytte på ting/lage seg "rede" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om min vil sove med dekken på, må isåfall ha vært netting eller eventuelt fleece tror jeg. Noe annet blir for varmt igjen. :)

Minifilt ja, finnes det også altså? Da kan jeg jo eventuelt kjøpe begge deler, filt til senga og dekken til annet bruk. Eventuelt samtidig for å være sikker på at han får effekt der problemet ligger.

Kommer filten til å tåle graving tror du? Han har en tendens til å ville flytte på ting/lage seg "rede" :lol:

Minifilt er genialt, det passer perfekt i biabeden. :) Min hund graver seg til Kina hver kveld, men det går mest utover gulvteppet mitt. :) Han har minifilten i biabeden og i sofaen og det blir dyttet rundt og gravd litt på, men han graver heller ikke så hardt at minifilten har blitt ødelagt. Jeg mener det også finnes BOT trekk til hundeseng og egne BOT hundesenger faktisk.

back-on-track-filt-l.jpg?lmd=23641391

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man stive og Støre hunder så er det verdt forsøket. Synes ikke de er noe spes dyrere enn andre gode ulldekken. Ellers har jeg fått høre at man skal være litt forsiktig med å bruke ull til hund mye, noe med at de har lett for å reagere på det om det brukes mye? Ikke ta det for god fisk da, men det har jeg hørt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man stive og Støre hunder så er det verdt forsøket. Synes ikke de er noe spes dyrere enn andre gode ulldekken. Ellers har jeg fått høre at man skal være litt forsiktig med å bruke ull til hund mye, noe med at de har lett for å reagere på det om det brukes mye? Ikke ta det for god fisk da, men det har jeg hørt :P

Hørt rykter om at spesielt kineserne kan reagere på ull, personlig tror jeg det bare er vass så lenge det ikke klør, da ren ull er veldig allergivennlig. :) Men mye ullgarn osv. klør jo, kanskje spesielt om det ikke er ren ull i det, så tror det kan komme derfra, jeg, og når det da er snakk om slike gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt rykter om at spesielt kineserne kan reagere på ull, personlig tror jeg det bare er vass så lenge det ikke klør, da ren ull er veldig allergivennlig. :) Men mye ullgarn osv. klør jo, kanskje spesielt om det ikke er ren ull i det, så tror det kan komme derfra, jeg, og når det da er snakk om slike gensere.

nja, ren ull kan klø, spesielt endel grovere typer (fra enkelte sauetyper). Når man klassifiserer ull er det ikke alle som egner seg til å bli brukt som klær/mot huden f.eks. Har man en hund med lite/uten pels bør man tenke på å bruke mykere ull som egner seg til å være mot huden.

Den grovere ulla er gjerne mye mer slitesterk, og egner seg derfor bedre til f.eks hundedekken som skal tåle en støyt. En sart liten sak må da kanskje ha to lag med ull på seg, ett mykt underst og ett røft utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, ren ull kan klø, spesielt endel grovere typer (fra enkelte sauetyper). Når man klassifiserer ull er det ikke alle som egner seg til å bli brukt som klær/mot huden f.eks. Har man en hund med lite/uten pels bør man tenke på å bruke mykere ull som egner seg til å være mot huden.

Den grovere ulla er gjerne mye mer slitesterk, og egner seg derfor bedre til f.eks hundedekken som skal tåle en støyt. En sart liten sak må da kanskje ha to lag med ull på seg, ett mykt underst og ett røft utenpå.

Ja, nettopp, fordi garnet eller ulla klør i seg selv, ikke fordi det er en allergisk reaksjon. :) Har selv hals i ull som ikke klør overhodet, fått hjemmeheklet, men noen ullgarn klør mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Tror vi må prøve ut BoT da :) 

Dere som har nettingdekken, funker det å bruke nettingdekkenet under andre dekken om det skulle være nødvendig? (F.eks på tur i kalde vestlandsvintre med sludd og vind :P )

Funker fint hos meg, nettingdekkenrt er så tynt at seter null problem med noe over.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Drar opp igjen denne. ?

Er det noen fare vet å ha på bot dekken mange timer sammenhengende? Har en hund som blir veldig stiv i rygg og hofter når det er kaldt, og det er veldig tydelig på han at han liker å ha det på og at det fungerer.. Lurte på om jeg skulle la han ha det på seg når jeg er på jobb og det kan bli litt kjøligere hjemme, men det blir jo en del timer da når han i tillegg har det på seg om natta når det blir enda kaldere også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jeas_89 skrev:

Drar opp igjen denne. ?

Er det noen fare vet å ha på bot dekken mange timer sammenhengende? Har en hund som blir veldig stiv i rygg og hofter når det er kaldt, og det er veldig tydelig på han at han liker å ha det på og at det fungerer.. Lurte på om jeg skulle la han ha det på seg når jeg er på jobb og det kan bli litt kjøligere hjemme, men det blir jo en del timer da når han i tillegg har det på seg om natta når det blir enda kaldere også.. 

Jeg må vennes til BoT, jeg har en for å ha rundt leggen, og om jeg har den på for lenge så gjør det vondt. men øker jeg gradvis kan jeg til slutt ha den på døgnet rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...