Gå til innhold
Hundesonen.no

Ett bra og billig fór


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Signerer soelvd.

Vi betaler 290kr for 20kg (prisene varierer selvfølgelig, men det er det jeg betaler), og da har vi mat for en mnd på en stor hund på 40kg og en på nesten 3kg.

Eneste ulempen med dette fòret som jeg syntes, er at det er litt styr å få delt det opp, det er noe ekkelt å holde på med og det er ferskvare så det er ikke akkurat bare å la det ligge i skåla i tre dager slik som tørrfor kan.

Vi varierer med rått kjøtt fra butikk, dette er noe dyrere.

For hundene har det bare vært fordeler. Fin pels, lite avføring, matlyst (ikke at de sliter med det vanligvis, men de spiser med iver og glede).

Og det gjør jo meg glad å vite at jeg ikke fòrer bikkjene mine med mel og ting hunder egentlig ikke har brukt for (slik det er i tørrfòr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H er veldig billig om du kjøper gjennom eks en oppdretter... Vi betalte vell 75kr pr.5kg, kjøpe 20kg blokk blir selvfølgelig billigst om du har plass til det...

Måtte slutte med V&H for hunden sin del, Så gikk over til tørrfor av typen Profine som løste alle problemene, Beste tørrforet jeg noengang har prøvd... 399,- for 15kg på Tines hund&katt. Siden posten sin grensevekt er på 31kg får du akkurat plass til 2 poser :) Hadde dem i hånden 48timer etter de var bestilt, Kjempebra og serviceinnstilt butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som @Rhavina foret min på Profine i perioder. Et veldig godt for synes jeg og ikke minst billig. Der hvor man betaler 700-800,- for et for i dyrebutikken/dyrlegen, så betaler jeg rundt 400,- for en 15 kg sekk med Profine :) Det har jeg spart en del penger på. Og Profine er absolutt IKKE et dårlig for :)

Nå har jeg gått over Vogh, men jeg kommer nok til å supplere med tørrfor innimellom, for å få litt variasjon :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt til Vom & Hundemat har du Norwegian Polar. Det er dyrere i kilopris, men drøyere i bruk. Ikke alle hundeeiere liker Vom & Hundemat siden det er rått og fordi det KAN være litt kliss med det. Norwegian Polar er varmebehandlet kjøtt, tilsatt noe karbohydrater, men er også et veldig bra fôr synes jeg. Minner mer om leverpostei i konsistensen og holder seg lengre enn V&H i kjøleskapet. Fås kjøpt i 20 kgs blokker.

Selv bruker jeg V&H på begge mine, og er veldig fornøyd med det :) Men jeg hadde lett brukt NP, kanskje de to i kombinasjon, om det ikke hadde værtfor at mine helt klart foretrekker rå mat. Eldstemann her fikk NP sine to første leveår med stort hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har også gått på Profine i mange år nå, blir vel 4år når jeg regner etter.

Jeg bytter på Profine med lam og Brit blå med lam.

Det var veldig tilfeldig at jeg begynte med Brit blå, kom over et kjempe tilbud og kjøpte like så godt 4 sekker av 15 kg, samtidig så hadde jeg akkurat bestilt ny sekk med Profine, så hadde mat en stund...nå har jeg igjen en sekk Brit blå og en Profine.

Jeg er så glad for at jeg "dumpet" tilfeldig borti Brit blå med lam, for nå som jeg bytter med denne og Profine så fungerer Chicka så bra, faktisk bedre enn noen gang og det er så deilig og ha truffet på akkurat hva hun tåler :)

Profine med lam er ganske billig 449kr for 15kg og blå Brit koster 679kr (men jeg har til nå kun betalt halv pris).

Har prøvd v&h på Chicka flere ganger, men hun er en av de hundene som ikke fungerer på det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Vom og hundemat går det mest i her. Det er ganske billig. Har tidligere brukt High energy og var veldig fornøyd. Mulig jeg går tilbake til det. Det er billig når jeg kjøper det rett fra butikken, men ser at prisene i nettbutikken ikke er noe billigere enn alle andre kvalitetsfor. Nå går det i royal canine i tillegg til v&h. I utgangspunktet ikke et billig for, men de har ofte 3 for prisen av 2, og da blir det bare rett i overkant av 400 kr sekken for 15 kg. Så følger man litt med (og har store hunder så maten ikke blir stående alt for lenge), så kan det også være ganske billig.

Hvis du ikke vil råfore, så kan du jo prøve Applaws. Har brukt det en mnd på mine hunder med veldig bra resultat! :) Og de elsker smaken. Ikke så dyrt til å ha 75% kjøtt.

Link http://animail.no/hund/hundefor/?manufacturer=359

Sikkert bra, men langt fra billig :P

Edit: Profine er da ikke spesielt billig? 659 kr for 15 kg

Endret av Snusmumrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Josera på hundene og kattene. Veldig fornøyd med det og det er billig! Nakenhunden er ekstremt sær på tørrfor, men typen som kommer med innebygget saus (Festival) går ned på høykant. Dette er selvfølgelig den dyreste typen hehe. Den billigste varianten koster 429,- for 15 kilo og de har gratis frakt. 10 kg kattemat for 419,-

http://nettdyret.no/hund/hundefor.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...