Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du hadde fått ny hund i dag, hva skulle den hete?


Recommended Posts

Skrevet

Fikk ny hund i dag, og hun heter Savannah :P

Gratulerer med ny hund og fint navn! :ahappy:

Akkurat i dag: Selene. Men navn hos meg skifter for hverdag, også må jeg liksom se hunden ann også.

Navnet forrige dagen var bedre! :lol:

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Glemte å si at hvis jeg får meg ny setter så blir det Fetter.

Hvis jeg noen gang skaffer meg en lagotto skal han hete Dag-Otto, det er hvertfall helt sikkert.

Sånt forundrer meg alltid veldig Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis

Skrevet

Jeg skal fortsatt kalle min sannsynlig neste hund for (labra)Dåra! Hva er finere til en labbefrøken liksom? Ikkeno

  • Like 1
Skrevet

Jeg har jo nettopp "fått" to nye, og det ble Orca og Såga :)
Orca er det typen som har navngitt ved en tilfeldig kommentar om at han så ut som en spekkhugger på et bilde som 2 uker gammel, og siden har han bare hett Orca.

Men skulle jeg hatt en hvor jeg ikke tenkte på at det skulle passe til noe stamtavlenavn osv så har jeg veldig lyst på en hund en gang som skal hete Kreevanka. Må være en grå hannhund og han må være veldig bra konstruert. Og selvsagt en Siberian.

Skrevet

Jeg skal fortsatt kalle min sannsynlig neste hund for (labra)Dåra! Hva er finere til en labbefrøken liksom? Ikkeno

Labrador som heter Dåra? Vræl! *dårlige minner*. :P Sier bare leder på hundeleir (nevner ikke navn), svært ulydig labrador, eier på slep og skriking av "Dååååååraaaaaa!! Dååra, daaaa!!". Lol :P

Skrevet

Jeg er også veldig flink til å ombestemme meg og var kanskje litt for skråsikker på forrige side, hun passet ikke helt til å hete Zsa Zsa... :) Og når oppdretter hadde valgt Looking to the Stars som stamtavlenavn fant jeg ut at Adastra måtte passe (ad astra = til/mot stjernene). Ad astra per aspera betyr også til stjernene gjennom motgang, og det kjentes også passende siden jeg har hatt uflaks helsemessig med en del av hundene nå - jeg håper at denne jenten holder seg frisk! :)

Skrevet

Hvordan uttales det? :blink:

Rett fram. Bea-aiv-vass :)

---

Nälli, Rudder, Nastí eller Aileron… Tror jeg er mine framste kandidater :P Mest guttenavn da :P

Skrevet

Rett fram. Bea-aiv-vass :)

Stemmer. Tenk på den gamle tv-serien Bay Watch ;) Bay-vass. Det var sånn de med vallhunden sa det. Men kanskje ikke heelt rikig måte å si det på. Det er iallefall samisk og betyr solskinn eller noe i den duren

Skrevet

Labrador som heter Dåra? Vræl! *dårlige minner*. :P Sier bare leder på hundeleir (nevner ikke navn), svært ulydig labrador, eier på slep og skriking av "Dååååååraaaaaa! Dååra, daaaa!". Lol :P

Perfekt; Dåååra, Dåra da, kom åt a mor no, slutt å toill!

  • Like 2
Skrevet

Hundenavn er vanskelige!

Har en drøm om å eie en rød (mørk aprikos) dverg puddel hann med navn Ginger (En vakker dag).

Tispe navn jeg liker er Karma, Aqua, Mynte og Nuka.

Hannhund navn jeg liker er Timon, Pondus, Apollo og Charlie.

Skulle det blitt en ny hund så ville jeg uansett hatt et navn med første bokstav i stamtavlenavnet.

Skrevet

Om jeg får en hund til vil jeg fortsette i samme stil som før :)

Varg, Myggen og ...... ? Kanskje på tide med et fugle- eller fiskenavn? Guppy, Breiflabb, Ugla eller Kråka? Nei :) Heldigvis kan jeg tenke i maaaaaange år.

  • Like 1
Skrevet

Hahahahaha Guppy! Flott navn!

Fikk jeg hund akkurat nå, skulle den nok hete Logan.. (ja, så en knallbra Wolverine film her om dagen.. og han Logen 9-fingers i bøkene til Joe Arbuth-hvavarrestennåigjen, hvor første boken var knallbra og så gikk det bare nedover.. men for en flott helt Logen 9-fingers er..)

Edit: Selene @JeanetteH?????? Hva har skjedd med deg???? Sånt navn går ikke an!!

  • Like 1
Skrevet

Hva med Boo-ya? :lol:

Jeg kunne hatt en hund som het det! :lol:

_____________________

I dag vil visst mannen ha springer. Det skifter jevnlig her i huset tydligvis. Jeg er ikke god på springernavn tror jeg. Jo, den kan hete Guro! Guro er en glad jente nemlig :aww:

I dag kunne jeg døpt en hund for Futt eller Flisa, alt etter hva som passet :)

  • Like 1
Skrevet

Håper på å få en til i hus snart, og om det blir en spaniel tenker jeg på Pippin. Welsh springer er veldig Pippin, synes jeg, om det skulle bli cocker, må jeg tenke litt mer. Engelsk springer MÅ ha britisk guttenavn (som funker på norsk), som Albert e.l.

Skulle jeg fått en spisshund til, tror jeg det hadde blitt noe a la Boris eller Ivan :D Evt noe gammelnordisk/norrønt...

Må vite stamtavlenavn og hilse på valpen først for å bestemme meg helt :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...