Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du hadde fått ny hund i dag, hva skulle den hete?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Glemte å si at hvis jeg får meg ny setter så blir det Fetter.

Hvis jeg noen gang skaffer meg en lagotto skal han hete Dag-Otto, det er hvertfall helt sikkert.

Sånt forundrer meg alltid veldig Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis

Jeg har jo nettopp "fått" to nye, og det ble Orca og Såga :)
Orca er det typen som har navngitt ved en tilfeldig kommentar om at han så ut som en spekkhugger på et bilde som 2 uker gammel, og siden har han bare hett Orca.

Men skulle jeg hatt en hvor jeg ikke tenkte på at det skulle passe til noe stamtavlenavn osv så har jeg veldig lyst på en hund en gang som skal hete Kreevanka. Må være en grå hannhund og han må være veldig bra konstruert. Og selvsagt en Siberian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortsatt kalle min sannsynlig neste hund for (labra)Dåra! Hva er finere til en labbefrøken liksom? Ikkeno

Labrador som heter Dåra? Vræl! *dårlige minner*. :P Sier bare leder på hundeleir (nevner ikke navn), svært ulydig labrador, eier på slep og skriking av "Dååååååraaaaaa!! Dååra, daaaa!!". Lol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig flink til å ombestemme meg og var kanskje litt for skråsikker på forrige side, hun passet ikke helt til å hete Zsa Zsa... :) Og når oppdretter hadde valgt Looking to the Stars som stamtavlenavn fant jeg ut at Adastra måtte passe (ad astra = til/mot stjernene). Ad astra per aspera betyr også til stjernene gjennom motgang, og det kjentes også passende siden jeg har hatt uflaks helsemessig med en del av hundene nå - jeg håper at denne jenten holder seg frisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador som heter Dåra? Vræl! *dårlige minner*. :P Sier bare leder på hundeleir (nevner ikke navn), svært ulydig labrador, eier på slep og skriking av "Dååååååraaaaaa! Dååra, daaaa!". Lol :P

Perfekt; Dåååra, Dåra da, kom åt a mor no, slutt å toill!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundenavn er vanskelige!

Har en drøm om å eie en rød (mørk aprikos) dverg puddel hann med navn Ginger (En vakker dag).

Tispe navn jeg liker er Karma, Aqua, Mynte og Nuka.

Hannhund navn jeg liker er Timon, Pondus, Apollo og Charlie.

Skulle det blitt en ny hund så ville jeg uansett hatt et navn med første bokstav i stamtavlenavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha Guppy! Flott navn!

Fikk jeg hund akkurat nå, skulle den nok hete Logan.. (ja, så en knallbra Wolverine film her om dagen.. og han Logen 9-fingers i bøkene til Joe Arbuth-hvavarrestennåigjen, hvor første boken var knallbra og så gikk det bare nedover.. men for en flott helt Logen 9-fingers er..)

Edit: Selene @JeanetteH?????? Hva har skjedd med deg???? Sånt navn går ikke an!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Boo-ya? :lol:

Jeg kunne hatt en hund som het det! :lol:

_____________________

I dag vil visst mannen ha springer. Det skifter jevnlig her i huset tydligvis. Jeg er ikke god på springernavn tror jeg. Jo, den kan hete Guro! Guro er en glad jente nemlig :aww:

I dag kunne jeg døpt en hund for Futt eller Flisa, alt etter hva som passet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å få en til i hus snart, og om det blir en spaniel tenker jeg på Pippin. Welsh springer er veldig Pippin, synes jeg, om det skulle bli cocker, må jeg tenke litt mer. Engelsk springer MÅ ha britisk guttenavn (som funker på norsk), som Albert e.l.

Skulle jeg fått en spisshund til, tror jeg det hadde blitt noe a la Boris eller Ivan :D Evt noe gammelnordisk/norrønt...

Må vite stamtavlenavn og hilse på valpen først for å bestemme meg helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...