Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du hadde fått ny hund i dag, hva skulle den hete?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Glemte å si at hvis jeg får meg ny setter så blir det Fetter.

Hvis jeg noen gang skaffer meg en lagotto skal han hete Dag-Otto, det er hvertfall helt sikkert.

Sånt forundrer meg alltid veldig Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis

Hvis det er snakk om samme hund, dvs en japansk spisshund hann, så hadde navnet blitt det samme.

Hadde jeg fått ny hund i dag så hadde det blitt belger eller schäfer, muligens tispe. Har ikke kommet så langt som å tenke på navn, men kanskje Vhanja? Cita er jo en klisjè innen schäfer-navn, men synes det er litt pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på stamtavlenavnet, siden jeg liker å ha noe som har en viss kobling - og jeg liker navn med mening, slik at stamtavlenavnet avhenger av settingen for valpeanskaffelsen. En valp født hos meg ville fått et annet navn enn om jeg kjøpte den et annet sted.

Jeg har dog sjelden hverdagsnavn jeg bare må få brukt, jeg har heller masse stamtavlenavn jeg har lyst til å bruke, også lager jeg hverdagsnavn derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS jeg skal ha denne halvsøsteren og ikke en datter :P Så skal hun hete Maelie. Det er fransk (breton) og betyr prinsesse :aww: Det uttales Miley, og hvis noen tror hun er oppkalt etter Miley Cyrus, så er det bare morsomt og delvis sant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer til å skrive det de egentlig ville kalt bikkja, siden hundenavn er mer hemmeligholdte og større statshemmeligheter enn egen selvutvikling :P Noen kan jo stjele det eksklusive navnet man skulle være alene om, gisp, hyl, etc.... ;)

Vet ikke hva jeg ville kalt bikkja, Luna er enda mitt hjertebarns navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer til å skrive det de egentlig ville kalt bikkja, siden hundenavn er mer hemmeligholdte og større statshemmeligheter enn egen selvutvikling :P Noen kan jo stjele det eksklusive navnet man skulle være alene om, gisp, hyl, etc.... ;)

Jeg skreiv hva jeg egentlig ville kalt bikkja :aww:

Hva jeg ville kalt en evt datter er jeg litt usikker på enda, hun blir evt født i et G-kull, så jeg kunne tenkt meg å kalle henne noe på G (Giske f.eks, er et kult hundenavn :P Jeg liker Gry også, men av en eller annen grunn så er Gry grå, og en evt datter er enten sort eller brun), men så har jeg også navn som Marthe, Dorte og Ester på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer til å skrive det de egentlig ville kalt bikkja, siden hundenavn er mer hemmeligholdte og større statshemmeligheter enn egen selvutvikling :P Noen kan jo stjele det eksklusive navnet man skulle være alene om, gisp, hyl, etc.... ;)

Vet ikke hva jeg ville kalt bikkja, Luna er enda mitt hjertebarns navn.

Ikke jeg. Jeg velger så rare navn som ingen andre vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo i dag en hannhund som heter Thorvald. Nesten alle vi treffer tror at han er oppkalt etter Thorvald Stoltenberg, far til Jens Stoltenberg (han er for ordens skyld ikke oppkalt etter Thorvald Stoltenberg, vi bare likte navnet og det datt ned i hodene våre når vi hadde bestemt oss for at vi kjøper en hannvalp fra den kombinasjonen). På tull har vi derfor lenge sagt at vi bør få oss et avkom etter Thorvald, hannhund helst, som skal hete Jens :lol:

Så godt mulig det blir sånn :lol: Ellers kommer vi til å fortsatte i samme "stilen" med navn, vi syns fortsatt at menneskenavn er kult på hund. Men akkurat navnet har vi ikke landet på. Utover at Jens hadde vært morsomt. Og spesielt fordi ingen av oss stemmer på AP :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var samme bikkje ville hun hete Drama. Passer bedre på a gjør det også.

Ny hund er jeg ærlig talt ikke sikker på. Kommer an på rase, kjønn og personlighet, men jeg VIL ha en hund som heter Apollo en dag.
(Og kanskje også en Starbuck. /nerd. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo det ultimate navn (min mening) på min hund nå, nemlig Keiron. Det er valgt av pur nerde grunner fra en bakgrunn som WoW-spiller. (Keiron er min main char)

Men jeg skal ha en golden hanne en dag som skal hete Dexter <3 Så det må bli det. Tispe navn har jeg aldri sett meg ut faktisk, for jeg vil aldri ha noen tispe og ikke har jeg planer om å være oppdretter heller, så har liksom ikke tenkt på det. Her i gården skal det være gutter all the way xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det da, jeg er jo et tispemenneske og kommer bare til og ha tisper, men av en eller annen grunn så er det bare hannhund navn som dukker opp i hodet mitt :P Forrige tispa mi ble kalt Pia liksom :P Varga het jo Varga fra før så det får hun bare fotsette med, nå håper jeg jo at det blir valp ila året og jeg har ikke peiling hva den skal hete. Men om jeg noen gang får en hannhund i hus så skal den hete Otto eller Krutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, men jeg det er flere hannhundnavn jeg liker. Kommer aldri på noen tispenavn jeg liker, så jeg tror jeg blir nødt til å holde meg til hannhunder. :P

Sånn har jeg det også, jeg kom en gang på ett skikkelig kult tispenavn, men jeg skrev det ikke ned, og nå er det jo klart at jeg ikke husker det i det hele tatt lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok ikke å skaffe meg en hannhund de første 10-20-30 årene, da jeg har tispe fra før (og ønsker flere). Synd at det blir mye styr med hanner og tisper ilag, ellers skulle jeg hatt litt av begge deler :wub: Tispenavn synes jeg er utrulig vanskelig, tok meg mange måneder å lande på Nuka, men dersom jeg skulle hatt en hannhund så ville han hett Alac! :wub: Nukas første valpehalsbånd som fulgte med fra oppdretter var av merket Alac - som jeg helt siden da har likt som hannhund-navn :P Uttales "Allak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...