Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du hadde fått ny hund i dag, hva skulle den hete?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Glemte å si at hvis jeg får meg ny setter så blir det Fetter.

Hvis jeg noen gang skaffer meg en lagotto skal han hete Dag-Otto, det er hvertfall helt sikkert.

Sånt forundrer meg alltid veldig Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis

Jeg ville at Blondie skulle hete Odakota hvis hun kunne få nytt kennelnavn, da hun var fra O-kull. Det betyr venn :) Da hadde hun blitt kalt for Dakota sikkert. Favoritthesten min på ene rideskolen jeg gikk i het Dakota :)

De fleste av mine navn er hemmelige :aww: Fordi jeg liker uvanlige navn og hvis jeg deler de så heter plutselig alle de fordi de er så fine! :aww: Men jeg har delt et jeg vurderer. Det skal en skikkelig show maskotthund få hete kanskje. Og det er Tadah! :D

Gammelt innlegg men LOL så gøy med Tidi og Tada :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ulla er fint.. :-) Men den nye valpen skal hete Pie, rett og slett fordi "prefikset" er Shepherd's så det blir Shepherd's Pie :jump: Den sjansen kunne jeg bare ikke la gå fra meg! Men datteren på 6 vil at hun skal hete Lima, så vi får se hva hverdagsnavnet blir ..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara! Jeg bruker navnet Sara på hunndyr som er rampete. Altså som i rampSara, så vi må jo bare ha en hund som heter det, det er jo perfekt! :wub: Får bli etter Shensi sin tid da, siden hun støtt går under navnet Sara :P Rampete hun? Neinei :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra navn her..

Papillon tispe hadde kanskje fått navnet : Kozmina (passer til Triana og Carmelita)

Papillon hann ? : Magnus eller Collin eller Florian, Phoenix eller DeLuca,

Kleinspitz: Oliven (om den blir sort) (har jo ei Eple )

Samojed tispe: Sol

Samojed han: Fjell

(Mine 2 samojeder heter Shaniê og Danny,, men hadde hadde jeg bestemt alt fra starten hadde de hete Foss og Flora.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Om jeg plutselig skulle fått meg en ny hund i dag eller i morgen så hadde det blitt en Beauceron ved navn Hero :)
Synes de har fargene og tegningene som passer til et slikt navn, men likevel et uttrykk og en natur som blir litt mindre tøft. Mer som en tøffelhelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat bruk rundt om 2 år på å komme på navn til min nye hund. Det beste navnet jeg kom på som samboer var enig om, kunne bare brukes på hannhund , mente samboer. (Munti) Men så kom @KristinR på navnet Mynte, og det var jo så fint og enkelt at vips så ble det det. (Takk nok en gang) Syns dog egentlig ikke hun kler navnet så godt, for det høres så søtt og uskyldig ut. Pippi hadde passet bedre tror jeg :sleep: Får håpe hun kler navnet sitt bedre etter hvert :thumbsup:

Mynte er så fint! Søteste navnet jeg har hørt på lenge, pleier ikke å la meg inspirere av andre sine navn, men her ble jeg virkelig fristet til å "stjele" :ahappy:.

De fleste av mine navn er hemmelige :aww: Fordi jeg liker uvanlige navn og hvis jeg deler de så heter plutselig alle de fordi de er så fine! :aww: Men jeg har delt et jeg vurderer. Det skal en skikkelig show maskotthund få hete kanskje. Og det er Tadah! :D

Tadah var stilig! :)

Jenten som kommer nå tror jeg skal hete Zsa Zsa, da må jo det bli en morsom liten stjerne med personlighet... :lol: Så funker det godt med Jolie.

Hadde tenkt å kalle henne Morelle, men folk ville trodd hun var oppkalt etter soppen stakkar... Kanskje en senere hund, jeg syns fortsatt det er litt morsomt. Noelle var også på listen, sammen med Lulu, Lilou, Lara, Lana, Lusine, Lyra og Astra (de siste tre ville passet bedre temamessig til stamtavlenavnet).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde egentlig tenkt at jeg skulle få ei tispe (Alba!), men oppdretter ringte i dag og sa at det var blitt født bare gutter, så nå må jeg begynne med navnerunden igjen.

Tror jeg har falt for Bowie egentlig :) Eventuelt Kompis, for jeg er sikker på at vi blir bestevenner, og det er så jovialt å hete det. Samboeren min vil helst at han skal hete Kjell. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt at jeg skulle få ei tispe (Alba!), men oppdretter ringte i dag og sa at det var blitt født bare gutter, så nå må jeg begynne med navnerunden igjen.

Tror jeg har falt for Bowie egentlig :) Eventuelt Kompis, for jeg er sikker på at vi blir bestevenner, og det er så jovialt å hete det. Samboeren min vil helst at han skal hete Kjell. :huh:

Bowie har god karma!!! Vokste opp med en LHcollie som het Bowie, han var verdens beste faktisk :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowie har god karma!! Vokste opp med en LHcollie som het Bowie, han var verdens beste faktisk :heart:

Åh, så koselig! Ja jeg tror nok det blir det! :) Men det kan jo hende han slettes ikke ser ut som en Bowie i det hele tatt, så jeg vil ikke bestemme meg helt ennå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har jo generelt sett hatt navnene på kommende hunder klart lenge før valpen engang har vært planlagt.
Noah f.eks. har hett Noah siden faren hans var sånn ca. 3 år - da bestemte jeg meg for at en gang i fremtiden skulle jeg ha en sønn av Timo og han skulle hete Noah.
Isaque - er et navn som er/var tiltenkt en fremtidig groenendael - det blir ingen fremtidig groenendael så jeg lurer litt på om ikke det navnet kanskje kan passe til en hvit mellompuddel gutt også...... en gang i fremtiden.

OM jeg noen gang skal ha meg malle - så skal den hete Martin - klappet og klart, det navnet har vært klart lenge lenge lenge

Tispenavn er jeg skikkelig dårlig på, det blir litt preget av mangel på impulskontroll mer enn planlegging. Hermine skulle vel strengt tatt hett Grisen, men så ble hun litt lenger hos oppdretter og de kalte henne Hermine og da ble det Hermine da, og det kler henne.
Malin - skulle først hete Marte, men så synes jeg ikke Marte passet så godt til Noah og Hermine, så da ble det Malin da.

Jeg har ingen planer for hva min neste tispe skal hete, jeg planlegger aldri å skaffe meg tispe - så neste hund blir helt sikkert en hannhund det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...