Gå til innhold
Hundesonen.no

Dumme ting du lurer på!


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 785
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er fordi du tenker for mange skitne tanker når du kjører bil, som manifisterer seg på frontruten på din side, som igjen fører til at vindusviskerne på den siden må jobbe ekstra hardt.

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da?

Er vel en grunn til at Harry Potter har en ugle og ikke en brev due liksom! :-P

Er det noen her som har kjøpt isbitmaskin, og hvor fornøyd er dere i så tilfelle med den?

Vurderer å kjøpe en, men stiller meg litt tvilende til at den blir mye brukt.

Eg har, brukte den masse første tida men var litt misfornøgd med reingjering av den, var ikkje spesielt enkelt å kome til "inni" og det vart litt udelikat inni der. Fant aldri ut om eg kunne bruke noko remedier innvendig for å gjere reint, så den vart berre satt vekk på boden. Men det er nok avhengig av kva type du har altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forbein fra rådyr med klov og pels. Det er opp til albuen. Kan hunden spise det? Aner ikke hva annet jeg skal gjøre med det og det tar mye plass i frysa.

Gå spor med den! :) De skal vel helst ikke spise vektbærende bein. Mine har fått men da har jeg delt de i to så har de spist skinn og marg og renspist benet før jeg har kastet resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå spor med den! :) De skal vel helst ikke spise vektbærende bein. Mine har fått men da har jeg delt de i to så har de spist skinn og marg og renspist benet før jeg har kastet resten.

Hvorfor skal de ikke ha vektbærende bein egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå spor med den! :)  De skal vel helst ikke spise vektbærende bein. Mine har fått men da har jeg delt de i to så har de spist skinn og marg og renspist benet før jeg har kastet resten. 

Hmmm. Legger du det i enden da? Kan jeg fryse det mange ganger eller har det evig holdbarhet? Hvordan oppbevares det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg ikke ut spylukta fra håret mitt? Og hvorfor kjenner jeg lukta bare såvidt sånn innimellom, en liten herlig dunst av spy liksom, hvorfor kjenner jeg det ikke hele tiden? :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sikker på det er i håret ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer brevduer? Hvordan vet brevduene hvor de skal fly, og hvordan finner riktig person den?

Hvordan kan man tjene penger på å selge

1) Ketsjup (om det er 20 tomater i hver flaske eller hva Idun skryter av)

2) Mais (embalasjen det lages i må jo koste mer enn det vi trenger å betale for en boks mais?)

3) Mel (litt det samme som med ketsjup. Det virker som det er veldig mye slit for å lage veldig lite mel, og det selges ekstremt billig)

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer brevduer? Hvordan vet brevduene hvor de skal fly, og hvordan finner riktig person den?

Hvordan kan man tjene penger på å selge

1) Ketsjup (om det er 20 tomater i hver flaske eller hva Idun skryter av)

2) Mais (embalasjen det lages i må jo koste mer enn det vi trenger å betale for en boks mais?)

3) Mel (litt det samme som med ketsjup. Det virker som det er veldig mye slit for å lage veldig lite mel, og det selges ekstremt billig)

??

Svar på det første; De flyr kun hjem. Du kan ikke si at den skal fly til Trondheim en dag og Tromsø neste, du får bare sendt brev hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer brevduer? Hvordan vet brevduene hvor de skal fly, og hvordan finner riktig person den?

Slik jeg har forstått det, flyr de hjem igjen.

Du må ta med deg en due for å sende meldinger tilbake. Det var slik de ble brukt under krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på det første; De flyr kun hjem. Du kan ikke si at den skal fly til Trondheim en dag og Tromsø neste, du får bare sendt brev hjem.

Slik jeg har forstått det, flyr de hjem igjen.

Du må ta med deg en due for å sende meldinger tilbake. Det var slik de ble brukt under krigen.

Åh! Altså helt annerledes enn hva jeg har sett i Donald og på film, for der kan de sende duer hvor som helst :P Takk for svar dere! Har lurt på dette i mange år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på en brødpose og en frysepose - sett bort i fra størrelsesforskjellen.. ? Etter min erfaring fungerer brødposer like fint i fryseren som fryseposer gjør..
Tykkelsen. Hvis du har noe i frysa lenge vil maten holde mye bedre i frysepose!

Hvordan kan man tjene penger på å selge 1) Ketsjup (om det er 20 tomater i hver flaske eller hva Idun skryter av) 2) Mais (embalasjen det lages i må jo koste mer enn det vi trenger å betale for en boks mais?) 3) Mel (litt det samme som med ketsjup. Det virker som det er veldig mye slit for å lage veldig lite mel, og det selges ekstremt billig) ??
De produseres i billige land for slikk og ingenting. De setter på norsk emballasje der nede og det fraktes opp i store kvanta på container-skip. Tar lang tid, men er billig. Det meste av melet som produseres i Norge går til dyrefôr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...