Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

21 minutter siden, mushi skrev:

Plukk det opp. emoji13.png Det er vanskelig for pus å finne steder når alt er dekket av snø.... Finnes det alternativer hvis hun kan gå? Spar du masse snø dit går hun sikkert et annet sted.

Det er når snøen kommer dit hun går på do der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk  Bjørgen var hos fotograf på forrige utstilling som nybakt champion, veldig fornøyd med resultatet

Arwen er blitt en veldig pen dame  

Da har vi fått hjem snøprinsen NO*Aquaria Lion Fang Til daglig blir han å hete Melvin   Glemte å skrive at han er en Maine coon   Far: White Fang of Camusky Coon og Mor: Spellbound's Zaratus

Posted Images

10 timer siden, Sanne skrev:

Haha ja man skulle kanskje tro det :lol: Den svart-hvite (smoke forøvrig, selv om det ikke vises så godt) er en frøken :D Men ja, hun er lydig altså! Hun kan kom, gå ut herfra, gå inn dit og vent, som er det jeg har behov for at de kan :D I tillegg kan hun sitt og sitte bjørn ^^ 

Paddene er veldig vakre, spesielt blåskilpadden! :heart: Helt enig!

Ooops, beklager kjønnsfeilen der. Kan frøkna ta i mot 9 kursdeltakere, med meget varierende grad av intelligens? To av dem har klikkererfaring, om det hjelper noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mushi skrev:

Bikkja har endelig skjønt at det bare er å dytte litt på kattedoen, så får hun tilgang. :sleep: Har egentlig ventet på det.

Det er ingen andre steder enn gangen jeg egentlig har lyst til å ha den, men kom på den smarte ideen om å sage en katteluke inn i boddøra så kan doen være der. :thumbs: Ny dør koster bare en 500-lapp som kan kjøpes når leiligheten skal selges.

Hvordan er det å lære katter som aldri har brukt katteluke før? Tenkte å kjøpe en veldig enkel en.  Har fryktelig stae og sære katter.

Er lite forskjell på kattelukene som er til den type bruk og de som er i kattedoer med tak :) De er ca like tunge/lette å dytte opp, hadde nok teipa opp kattedøra første tiden. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips mot tadder i pelsen? Yngste katten vår får masse tadder under magen. Men han takler ikke å bli holdt fast så vi får kammet han eller klippet han. Jeg har klippet vekk endel mens han spiser, da er han distrahert, men jeg kommer ikke så godt til uten å legge han på ryggen. Kun under magen og ved ørene det tadder seg. 

Tror dere for kan hjelpe, om vi kjøper noe spesielt beregnet på pels? Nå får de royal canin outdoor. Andre katten er også langhåret, men har en velsig grei pels som aldri tadder seg. Ser jo ikke så behagelig ut, ser for meg at det lugger når han går. Viser ikke noe ubehag, men de er jo flinke til å skjule slikt.

Har vært to stk noen ganger, hvor en har holdt mens andre klipper, men han liker det ikke, og vi ender fort opp med noen klor av sprelske baklabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, laikamor skrev:

Noen tips mot tadder i pelsen? Yngste katten vår får masse tadder under magen. Men han takler ikke å bli holdt fast så vi får kammet han eller klippet han. Jeg har klippet vekk endel mens han spiser, da er han distrahert, men jeg kommer ikke så godt til uten å legge han på ryggen. Kun under magen og ved ørene det tadder seg. 

Tror dere for kan hjelpe, om vi kjøper noe spesielt beregnet på pels? Nå får de royal canin outdoor. Andre katten er også langhåret, men har en velsig grei pels som aldri tadder seg. Ser jo ikke så behagelig ut, ser for meg at det lugger når han går. Viser ikke noe ubehag, men de er jo flinke til å skjule slikt.

Har vært to stk noen ganger, hvor en har holdt mens andre klipper, men han liker det ikke, og vi ender fort opp med noen klor av sprelske baklabber.

Er det ikke noe spray man kan spraye på før børsting? Evt. går det jo an å barbere helt ned. Kanskje greiest å få det barbert vekk før det blir for vondt og sår i huden og deretter børste så ofte som mulig før det tover seg igjen. Jeg vet søsteren min gjør det med sin sibirkatt som tover ekstremt fort. De måtte få det barbert ned hos veterinæren første gang, men etter det har de greid å holde det stort sett i sjakk selv. Jeg tror de børster henne hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lene_S skrev:

Ooops, beklager kjønnsfeilen der. Kan frøkna ta i mot 9 kursdeltakere, med meget varierende grad av intelligens? To av dem har klikkererfaring, om det hjelper noe :P 

Jada, klart hun kan! :D Får sikkert hjem litt andre lærte atferder også da... Åpne alt de kommer over av skap, dører etc for eksempel :lol: Hun er en artig pus da, det skal hun ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sanne skrev:

Jada, klart hun kan! :D Får sikkert hjem litt andre lærte atferder også da... Åpne alt de kommer over av skap, dører etc for eksempel :lol: Hun er en artig pus da, det skal hun ha!

Altså, det går bra, for vi har en døråpner, vi også. Hun heter Copy, og det er ikke tilfeldig, for å si det sånn :P Hun har forgjeves forsøkt å lære de andre å åpne dører i 2 1/2 år. og har de ikke lært det nå, så kommer de nok ikke til å lære det av din, heller. What else have you got? *spent*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene_S skrev:

Altså, det går bra, for vi har en døråpner, vi også. Hun heter Copy, og det er ikke tilfeldig, for å si det sånn :P Hun har forgjeves forsøkt å lære de andre å åpne dører i 2 1/2 år. og har de ikke lært det nå, så kommer de nok ikke til å lære det av din, heller. What else have you got? *spent*

Ah :lol::lol: Aske prøvde å lære Calvin (den røde som vi ikke har lengre) å åpne dører. Men han bare sto oppetter døra og jamret :lol: 
Utenom det finner hun på lite bøll egentlig, bare normal katteatferd. Men hun er en kreativ pus altså, så man vet liksom aldri hvor man finner henne, eller hva hun roter seg oppi :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sanne skrev:

Ah :lol::lol: Aske prøvde å lære Calvin (den røde som vi ikke har lengre) å åpne dører. Men han bare sto oppetter døra og jamret :lol: 
Utenom det finner hun på lite bøll egentlig, bare normal katteatferd. Men hun er en kreativ pus altså, så man vet liksom aldri hvor man finner henne, eller hva hun roter seg oppi :lol: 

Åh, jeg kunne skrevet hele bøker om alt det rare våre finner på. Kan jo nevne yngstefrøkna, Nagini, som synes det er mest behagelig å sove på enten vedsekker eller poteter :P Så har vi før nevnte Copy, som sover henge halvveis ned av sofaryggen (se for deg sofaryggen, katten oppå, på tvers, hengende over kanten på baksiden). Copy elsker forøvrig også snø, og hopper meter'n opp for å fange snøfnugg. Artig katt, hun. Ophelia drikker ikke som andre katter, hun sitter ved siden av skåla, dypper labben i vannet, og slikker det av igjen. Spike bruker en tøyrottehale som smokk. osv osv osv.

E'kke kjedelig med puser i hus, i hvert fall :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poter skrev:

Er det ikke noe spray man kan spraye på før børsting? Evt. går det jo an å barbere helt ned. Kanskje greiest å få det barbert vekk før det blir for vondt og sår i huden og deretter børste så ofte som mulig før det tover seg igjen. Jeg vet søsteren min gjør det med sin sibirkatt som tover ekstremt fort. De måtte få det barbert ned hos veterinæren første gang, men etter det har de greid å holde det stort sett i sjakk selv. Jeg tror de børster henne hver dag.

Hmm, mulig det finnes noen spray som kan hjelpe. Største problemet med børsting er at han gjør så motstand når vi skal børste magen. Han hater det, og det hjelper ikke å være bestemt å bare gjøre det.. Mulig barbering hadde vært lurt, bare av magen da. Tror dog det går fint med saks også, så lenge vi får holde han i ro. Vil bare gjerne finne noe for å forebygge nye floker når vi har fått bort disse.

3 timer siden, Ozzy skrev:

RC Hair&Skin hjelper på pelskvalitet og floker, anbefaler KW sin flokekutter. Den er som en klo på en måte med en skarp kniv og er lett å bruke mens han får kos. 

Takk for tips, vi får prøve det neste gang vi kjøper for! Flokekutter høres lurt ut, skal sjekke det og ut. Han er dog ikke noe særlig kosepus.. koser når han vil, men om vi holder han fast eller koser magen, da vil han ikke kose mer.. så må nok "tvang" til her og. Heldigvis lett å blidgjøre etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne ha flere katter. :heart: Er oppvokst med minst to katter i hus til enhver tid, så bare én er faktisk litt rart. :lol:  

Men Minion er en nydelig katt, halvt maine coon, på tre år nå. 

10904565_10152759920879601_8300999834211

 

Han elsker å få kos på magen! Og å bli dratt litt i halen. :huh::lol: 

1262847_10151728933834601_501908883_o.jp

 

Han leker med Kuro daglig. Det er helt utrolig gøy å se hvor gode kompiser de er.

11947887_10153244601484601_3032329192712

 

Ååå, jeg vil ha en til puuuus :wub: Men Musikeren synes det holder med én katt og én hund i en 60 kvm leilighet. Skjønner ikke :teehe: 

1065078_10151595390334601_1000393071_o.j

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31. januar 2016 at 5:34 PM, Tinkie skrev:

Jeg vil så gjerne ha flere katter. :heart: Er oppvokst med minst to katter i hus til enhver tid, så bare én er faktisk litt rart. :lol:  

Men Minion er en nydelig katt, halvt maine coon, på tre år nå. 

10904565_10152759920879601_8300999834211

 

Han elsker å få kos på magen! Og å bli dratt litt i halen. :huh::lol: 

1262847_10151728933834601_501908883_o.jp

 

Han leker med Kuro daglig. Det er helt utrolig gøy å se hvor gode kompiser de er.

11947887_10153244601484601_3032329192712

 

Ååå, jeg vil ha en til puuuus :wub: Men Musikeren synes det holder med én katt og én hund i en 60 kvm leilighet. Skjønner ikke :teehe: 

1065078_10151595390334601_1000393071_o.j

Vi har 2 katter og 2 store hunder på 76kvm :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjekke, lille karen kalt NO*Havstrilens Falco(Poker til daglig) blir min om 6 dager. Han skal brukes i avl, og blir boende hos fòrvert. Gleder meg masse til å se denne fyren vokse opp, og å se hva han kan gjøre på utstilling og avlsmessig i fremtiden:ahappy:
 

12 uker (1).jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner pus :wub: Jeg tenkte egentlig å være fosterhjem igjen nå etter jul, men jeg tror jeg må innse min egen begrensning og at jeg faktisk ikke har tid. I tillegg flytter jeg om ikke så lenge, så det blir bare stress. Men en dag, så skal jeg være fosterhjem igjen, og igjen og igjen :D Forhåpentligvis dukker drømmepusen opp en gang hos meg også :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner pus :wub: Jeg tenkte egentlig å være fosterhjem igjen nå etter jul, men jeg tror jeg må innse min egen begrensning og at jeg faktisk ikke har tid. I tillegg flytter jeg om ikke så lenge, så det blir bare stress. Men en dag, så skal jeg være fosterhjem igjen, og igjen og igjen :D Forhåpentligvis dukker drømmepusen opp en gang hos meg også :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...