Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

Det er en jente, hun er en av de to jeg vurderer å beholde selv. Fra venstre hjørne øverst, er det NO*Kolbykattens Steira(hunn), NO*Kolbykattens Bjørgen(hunn), midterste ruta er NO*Kolbykattens Brå(hann), nederst til venstre er det NO*Kolbykattens Skari(hunn) og tilslutt er det NO*Kolbykattens Brink(hann).

Da stemmer jeg for Bjørgen! :D:wub: Selv om kanskje Steira har litt mer feminint uttrykk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk  Bjørgen var hos fotograf på forrige utstilling som nybakt champion, veldig fornøyd med resultatet

Arwen er blitt en veldig pen dame  

Da har vi fått hjem snøprinsen NO*Aquaria Lion Fang Til daglig blir han å hete Melvin   Glemte å skrive at han er en Maine coon   Far: White Fang of Camusky Coon og Mor: Spellbound's Zaratus

Posted Images

Det har vært Bjørgen for meg helt til denne uka, hvor Skari har sjarmert meg veldig, og fått meg til å tenke. Det er altså de to det står mellom. Steira er den svakeste i kullet, men hun er en herlig personlighet! :) Enig i at Bjørgen ser litt maskulin ut på bildet, men i virkeligheten kan man ikke ta feil, hun er veldig yndig og feminin :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tiden raser av sted, i dag er de 5 uker. Det som er litt ekstra stas er at far til kullet fyller 4 år i dag. Valget blir slett ikke enklere, jeg som i helga trodde jeg hadde bestemte meg, ble brått usikker..
Får besøk av oppdretter til mor til kullet denne uka, kanskje hun kan si noe som gjør at jeg tar en endelig avgjørelse.. har en uke på meg å gjøre valget mitt.
5%20uker_zpsb5uihmqm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg valgt min kattunge, og valget falt tilslutt på Bjørgen. Det var et veldig vanskelig valg, da Skari er teknisk bedre i hodet enn Bjørgen. Når det kommer til kropp synes jeg Bjørgen er mye bedre. Hun er mye lengre i kroppen, høyere på beina, lengre hale og nydelig tabby mønster. Hun har også utrolig flott sølv. Liker henne veldig godt, og var den jeg falt for fra starten. Skari skal til et utstillingshjem, så jeg føler at hun ikke kunne havnet i bedre hender :)

6%20uker_zps0xitldza.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som Frida sier, så er fertile ofte litt kortere i pelsen på kroppen, har mindre krage, nikkers og hale - men det er ingen regel, og det finnes fullpelsede fertile også :) kastratene setter ofte full pels og holder den større deler av året, men noen ganger blir kvaliteten dårligere og litt mer ullen etter kastrering

 

Disse var omtrent som Fridas Maane før hun ble kastrert, sølvkatten enda kortere i pelsen, men tettere ;) Her fullpelset på hver sin måte

Jane3.jpg

Bella2.jpg

Graa1.jpg

Endret av ChristinB
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har hatt katt omtrent hele mitt liv - det er kun de siste fem årene at jeg har vært katteløs.  

Men i forbindelse med EDS i september så ble jeg brått katteier igjen...

Vi bodde på Olberg Camping og ene morgenen hørtes en fryktelig jamring fra skogholtet uten at jeg kunne se noe til katten som skreik.  Vi dro avgårde på utstillingen og glemte ut hele dyret.  Neste dag kom og gikk og så skulle bikkjene luftes om kvelden - da startet samme skrikingen igjen fra samme sted.  Det hørtes fryktelig ut så vi bestemte oss for å undersøke.  Løp tilbake til hytta for å finne lommelykt og støvler og så begynte leitingen.

Der fant vi denne lille krabaten...

11951296_10153525120241970_4652624763586

Rundt 7 uker gammel (?) og holdt på å fryse ihjel stakkar.  Han satt under noe ormegress ved siden av noen trær -klissblaut og meget nedkjølt og redd.  Moren var ingen steder å finne. Tipper hun var påkjørt eller noe siden han hadde sittet der og skreket flere dager - ingen kattamor forlater ungen slik.

Vi spurte eierne på campingen om de eide kattungen eller visste noe om den men det var negativt.  Jeg kunne jo ikke bare sette ham ut igjen så derfor ble han vestlending og sov seg de åtte timene det tok å reise hjem.  Han delte bur med Storm og det gikk så fint atte :)  Navnet hans ble Mysen Olberg :) 
 

Vel hjemme fikk han seg veterinærsjekk og antibiotika pga stygg hoste og snørr og han ble veid til 750 gram.    

Nå er han nærmere  fem måneder gammel tipper jeg - har rundet 3 kg og er verdens herligste krabat :wub:

 

IMG_6407.thumb.JPG.d693dcd3b0f891ce5c267

IMG_6551.JPG.af967713a0f858b1530ecff2b33

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jaktlykke skrev:

Jeg har katt omtrent hele mitt liv - det er kun de siste fem årene at jeg har vært katteløs.  

Men i forbindelse med EDS i september så ble jeg brått katteier igjen...

Vi bodde på Olberg Camping og ene morgenen hørtes en fryktelig jamring fra skogholtet uten at jeg kunne se noe til katten som skreik.  Vi dro avgårde på utstillingen og glemte ut hele dyret.  Neste dag kom og gikk og så skulle bikkjene luftes om kvelden - da startet samme skrikingen igjen fra samme sted.  Det hørtes fryktelig ut så vi bestemte oss for å undersøke.  Løp tilbake til hytta for å finne lommelykt og støvler og så begynte leitingen.

Der fant vi denne lille krabaten...

11951296_10153525120241970_4652624763586

Rundt 7 uker gammel (?) og holdt på å fryse ihjel stakkar.  Han satt under noe ormegress ved siden av noen trær -klissblaut og meget nedkjølt og redd.  Moren var ingen steder å finne. Tipper hun var påkjørt eller noe siden han hadde sittet der og skreket flere dager - ingen kattamor forlater ungen slik.

Så Mysen Olberg som han ble døpt - ble vestlending og sov seg de åtte timene det tok å reise hjem.  Han delte bur med Storm og det gikk så fint atte :)
 

Vel hjemme fikk han seg veterinærsjekk og antibiotika pga stygg hoste og snørr og han ble veid til 750 gram.    

Nå er han nærmere  fem måneder gammel tipper jeg - har rundet 3 kg og er verdens herligste krabat :wub:

 

IMG_6407.thumb.JPG.d693dcd3b0f891ce5c267

IMG_6551.JPG.af967713a0f858b1530ecff2b33

Og heldigste <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SD skrev:

Noen her inne som har peiling på Kattens no1 klorestativ?

Kan ikke si jeg sånn skikkelig peiling. Har mitt første stativ fra dem nå, kjøpt i år. Veldig fornøyd med det, og liker at man kan bytte ut deler hvis de blir slitt eller ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
7 timer siden, jaktlykke skrev:

Klorestativ ja.... Mysen nekter å bruke det til fordel for stuebordsbeina.  Gode tips til å hvordan få ham til å bruke utstyret jeg har kjøpt i stedet for møblene mine??

Spray eddik der Mysen liker klore, men ikke skal  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jaktlykke skrev:

Klorestativ ja.... Mysen nekter å bruke det til fordel for stuebordsbeina.  Gode tips til å hvordan få ham til å bruke utstyret jeg har kjøpt i stedet for møblene mine??

Catnip spray også skal være med å hjelpe på sånt, spraye der du vil de skal klore. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Spray eddik der Mysen liker klore, men ikke skal  :P 

 

3 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Spray Get Off spray der du ikke vil katten skal klore, det har vært veldig effektivt hos mamma :)

Man må prøve seg frem med sånne "kjerringråd", for ingenting virker på alle katter. Get off virker bare på halvparten av våre ni katter, regner dem som representative. Og en av våre drikker gjerne eddik (nå skal det sies at han er av den ekstremt snåle typen, da :P)

EDIT: Kom på at bitterspray har funka på han som biting på ledninger her i kåken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...