Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

Bør ikke være noe problem for veterinæren å kastrere katten om jeg har forstått rett og den nå er over fire måneder? Ikke slipp ut katten før du har kastrert uansett da. :) Det flyter alt over av uønskede katteungekull.

Han er ca 4mnd nå ja. Så skal kastreres såfort som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk  Bjørgen var hos fotograf på forrige utstilling som nybakt champion, veldig fornøyd med resultatet

Arwen er blitt en veldig pen dame  

Da har vi fått hjem snøprinsen NO*Aquaria Lion Fang Til daglig blir han å hete Melvin   Glemte å skrive at han er en Maine coon   Far: White Fang of Camusky Coon og Mor: Spellbound's Zaratus

Posted Images

I morgen henter jeg hundevalpen vår, mellompuddel. Han er godt vant med katter fra oppdretteren, men mine to katter er ikke vant med hund og jeg vil tro de kommer til å hate bebisen.... hvordan går jeg best fram for å få de til å gå overens? De trenger ikke bli bestevenner, men greit å kunne ha hunden og kattene sammen når jeg er hjemme uten å måtte stenge de fra hverandre etc....

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen her som kan anbefale en god kam for langhårete katter? Fluffy har alltid hatt veldig fin og grei pels, som aldri har taddet seg. Aldri vært nødvendig å kamme han. Eneste vi har gjort er litt i røyteperioder. Men nå derimot har han plutselig fått en del tadder på siden (sikkert i sammenheng med at han røyter masse). Hva er best for å løse opp i, også forebygge, tadder? Tenker jeg får frem med saksa på det værste (okey, nå hørtes det gale ut. Han har bare en 3-5tadder som ikke er veldig store. Men det er mye til å være han).

Merker han ikke er vandt med å bli kammet, så tror jeg må vente til vi kan være to stk før jeg får gjort så mye. Ikke lett å holde en katt som protesterer, samtidig som man skal kamme og klippe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kladder? Børste igjennom regelmessig. Jeg bruker bare å dra ut kladdene med fingrene på mamma sine katter, mine får ikke kladder pga skogkattpelsen (og god pels på redningskatten). Ellers kan furminator være en god ide i røyteperioden :) Jeg har bare en karde og en metallkam, husker ikke merke. Men tror det viktigste er å børste igjennom regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppdatert så mye om Thea, men 3. august er det nøyaktig et år siden hun ble fanget inn fra søppeldynga sammen med en bror(andre broren ble fanget to dager tidligere).

11796253_10153413266285734_4834864003949

(Thea til venstre, bror Minus til høyre)

Hun har vokst fra å være lita, vettskremt, sulten og skitten, til å bli ganske så pen, spiser så mye hun klarer, fin pels og langt ifra redd. Hun er ganske så bestemt når hun først begynner! :D

11702884_10153413266010734_2370468229272

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos ble tre år i februar og han har utviklet seg ganske mye fra den dagen jeg hentet ham hjem. Er helt fascinert over rasen og skal jeg ha katt igjen blir det definitivt flere av samme rase :)

post-10771-0-90831300-1437918011_thumb.j

post-10771-0-77548400-1437918021_thumb.j

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den 28.juli så mitt første kull dagens lys. De har nå blitt 2 uker, og utvikler seg i rakettfart. Tema for kullet er langrennsløpere, og her finner du Steira, Bjørgen, Brå, Skari og Brink. Rasen er Norsk Skogkatt :)

Samlet%202%20uker_zps5oozi3e9.jpg

Så søte! :wub: Jeg har så innmari lyst på norsk skogkatt, men må vente til vi får flyttet til et sted som passer bedre til å ha katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine @Chako ! Jeg er svak for de norske, hadde jeg ikke vært allergisk hadde jeg klart kjøpt en på et eller annet tidspunkt. (Men det blir nok sibirer på meg den dag jeg ikke har huskatter lenger, hadde vært fantastisk å ha katt uten å trigge allergien) Ser ut som 3 av dem er sølvfargete?

Mine 3 har nå startet utelivet sitt. Tokyo og Taiga ble 2 år den 15 april og Luna ble 1år, så da passet det godt med tilvenning etter ferien vår i juli. Ser ut som alle 3 trives, tydelig at det var på tide for Taiga spesielt. Hun har vært rastløs en stund. De er ute fra ca 3-4 tiden til vi legger oss i 10 tiden eller senere. De har ikke funnet ut at de kan gå på du ute enda virker det som, noe som er godt for både vår og naboers del. Ikke noe skog el de kan gå på do i her, så da er det bedre at de går inne i kassene enn i bedene ute.
(Bilder og film kan sees på instagram, brukeren min er IceRyder. )


Tokyo har grodd og vokst inn i kroppen sin, blitt en pen ung herremann synes jeg. :)
11836734_10153003137540423_5310366651994

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, vi hadde en da jeg var lita, husker mye og ønsker meg det igjen ved en passende anledning. Noe spesielt du lurer på? fantastisk dyr :wub:

Så ikke denne før nå! :o

Jeg er generelt nysgjerrig på alt. Vurderer å få en slik en med tiden, så alt er av interesse :D Hvor mye krever de, er de veldig aktive? En eller to etc!

Fikk snakket litt med en oppdretter, men fikk nesten ikke noe svar på noe som helst av det jeg lurte på, så da avventer jeg henne litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne før nå! :o

Jeg er generelt nysgjerrig på alt. Vurderer å få en slik en med tiden, så alt er av interesse :D Hvor mye krever de, er de veldig aktive? En eller to etc!

Fikk snakket litt med en oppdretter, men fikk nesten ikke noe svar på noe som helst av det jeg lurte på, så da avventer jeg henne litt :P

Veldig aktive. Vi overtok vår 9mnd gammel, han skulle være avlskatt men bo hos oss. Han ble kastrert ganske kjapt pga markering, og vi måtte gi opp å ha hsn som innekatt

Han hang i gardina i yttergangen og kastet seg ut når noen åpnet døra :lol:

Han var med oss over alt, på ferie i Grimstad, i campingvogn både på sjøen og fjellet. Sov i senga mi hver natt. Kosegutt på sine premisser, naturlig midtpunkt, krevende og aktiv. Så jeg vil anbefale to om de skal være rene innekatter. Pratsom, men ikke masete som jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig aktive. Vi overtok vår 9mnd gammel, han skulle være avlskatt men bo hos oss. Han ble kastrert ganske kjapt pga markering, og vi måtte gi opp å ha hsn som innekatt

Han hang i gardina i yttergangen og kastet seg ut når noen åpnet døra :lol:

Han var med oss over alt, på ferie i Grimstad, i campingvogn både på sjøen og fjellet. Sov i senga mi hver natt. Kosegutt på sine premisser, naturlig midtpunkt, krevende og aktiv. Så jeg vil anbefale to om de skal være rene innekatter. Pratsom, men ikke masete som jeg husker.

Jeg satser på en kastrert hukatt når tiden kommer! Forhåpentligvis har vi fortsatt en av de vi har nå igjen så da er de hvertfall to!

Det høres ut som katter jeg liker :D jeg har et lite håp om å få en katt vi kan ha med på ferier og som kan gå ute i bånd på turer!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fødekassa historie, og de har fått seng i stedet. Jeg har også satt sammen en kattungebinge som de får boltre seg i. De har begynt med kattemat, kattedo og har blitt introdusert for leker. Tempo har økt betraktelig, og de løper nå rundt. Et par har også fått hilse på hunden, noe som har gått problemfritt. Har fortsatt ikke bestemt meg for hvilken jente jeg skal ha selv..
4%20uker_zpsxgizm84i.jpg
4%20uker%20hoslashydepunkter_zpsj1w908bh

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sølvfargede med sort nese. :wub::wub::wub::drool: Forelska much! Er det jente eller gutt? Generelt hvem er jenter og gutter? Har ikke fått med meg det jeg :P

Det er en jente, hun er en av de to jeg vurderer å beholde selv. Fra venstre hjørne øverst, er det NO*Kolbykattens Steira(hunn), NO*Kolbykattens Bjørgen(hunn), midterste ruta er NO*Kolbykattens Brå(hann), nederst til venstre er det NO*Kolbykattens Skari(hunn) og tilslutt er det NO*Kolbykattens Brink(hann).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...