Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, jaktlykke skrev:

Takk for gode råd; da blir det å handle eddik på mandag :)

Nå skulle jeg til å spørre om du ikke hadde eddik til surkålen i disse juletider, men så så jeg at du bor i Hordaland, og kom på at der er det kanskje noe annet til jul :P 

- sa hun fordomsfullt og generaliserende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk  Bjørgen var hos fotograf på forrige utstilling som nybakt champion, veldig fornøyd med resultatet

Arwen er blitt en veldig pen dame  

Da har vi fått hjem snøprinsen NO*Aquaria Lion Fang Til daglig blir han å hete Melvin   Glemte å skrive at han er en Maine coon   Far: White Fang of Camusky Coon og Mor: Spellbound's Zaratus

Posted Images

3 timer siden, Lene_S skrev:

Nå skulle jeg til å spørre om du ikke hadde eddik til surkålen i disse juletider, men så så jeg at du bor i Hordaland, og kom på at der er det kanskje noe annet til jul :P 

- sa hun fordomsfullt og generaliserende

Hehe du har rett - vestlendingen i meg må ha pinnekjøtt på jul :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ei lita bengal-jente på 6 år som plutselig ble langhåret for et par år siden, noen som kanskje vet hvorfor? Vi har byttet fôr, og da ble pelsen mørkere, men holder seg lang. Fortsatt veldig fin pels med glitter i, men skulle nesten tro det ikke var samme katten når vi ser på bilder fra år til år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mirah skrev:

Har ei lita bengal-jente på 6 år som plutselig ble langhåret for et par år siden, noen som kanskje vet hvorfor? Vi har byttet fôr, og da ble pelsen mørkere, men holder seg lang. Fortsatt veldig fin pels med glitter i, men skulle nesten tro det ikke var samme katten når vi ser på bilder fra år til år. :) 

Så rart! Jeg vet det finnes langhårede bengaler; det regnes som utstillingsfeil og er derfor ikke ønskelig, og avles helst ikke på bærere av langhårsgen, men det skal ikke være mulig at korthåret katt blir langhåret bare helt uten videre. Har du lyst til å vise bilder av henne før og etter? Kjempenysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ChristinB skrev:

Så rart! Jeg vet det finnes langhårede bengaler; det regnes som utstillingsfeil og er derfor ikke ønskelig, og avles helst ikke på bærere av langhårsgen, men det skal ikke være mulig at korthåret katt blir langhåret bare helt uten videre. Har du lyst til å vise bilder av henne før og etter? Kjempenysgjerrig :)

Ja, det har jeg sett, og nå er det noen som har begynt å avle på de langhårede, men de er jo gjerne langhåret fra første dag. :) Jeg skal se om jeg finner noen bilder, har nylig formatert pcen, så har ikke noe lagret akkurat nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser hun ut nå i hvert fall. Fargene stemmer ikke helt, hun har litt mørkere flekker. :) Har fått seg en skikkelig manke, og lange værhår gitt. Før så hun mer ut som en vanlig Bengal, korthåret, men hadde litt lang pels på hale. :-)

@ChristinB

_20160116_234057.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ChristinB skrev:

Ble hun kastrert da for et par år siden også, eller skjedde det før/ikke blitt gjort?

Kastrert og fjernet livmor for 4,5 år siden, men mulig det skjedde noen endringer da allerede. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare tenkte at siden du sa hun var litt buskete på halen før også, at det kunne være at pelsen startet å vokse ut når hun ble kastrert. Nå har jeg skogkatter, og de er jo langhårede, men ofte på linjene mine, så har de flott pels i 10-12 måneders alderen og blir så korte i pelsen ved neste pelsskifte. Det holder seg til de blir kastrert, og så bruker de energi på å lage pels i stedet for å være fertile. Jeg vet ikke hvordan det ville sett ut på en langhårsvariant til en korthårsrase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mirah skrev:

Sånn ser hun ut nå i hvert fall. Fargene stemmer ikke helt, hun har litt mørkere flekker. :) Har fått seg en skikkelig manke, og lange værhår gitt. Før så hun mer ut som en vanlig Bengal, korthåret, men hadde litt lang pels på hale. :-)

@ChristinB

_20160116_234057.JPG

Så fin pus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ChristinB skrev:

Nei, bare tenkte at siden du sa hun var litt buskete på halen før også, at det kunne være at pelsen startet å vokse ut når hun ble kastrert. Nå har jeg skogkatter, og de er jo langhårede, men ofte på linjene mine, så har de flott pels i 10-12 måneders alderen og blir så korte i pelsen ved neste pelsskifte. Det holder seg til de blir kastrert, og så bruker de energi på å lage pels i stedet for å være fertile. Jeg vet ikke hvordan det ville sett ut på en langhårsvariant til en korthårsrase?

Ja, jeg vet ikke helt jeg. Har søkt etter svar før uten hell, Var innekatt før, så kan være noe i det også. :) 

9 timer siden, Poter skrev:

Så fin pus! 

Tusen takk. :)

9 timer siden, Katharina skrev:

Nydelig pus med nydelige øyne :wub:

Ja:wub: Men de er litt skumle når hun ser på meg gjennom vinduet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Uno, en katt som havnet hos meg da hans kull ble innlevert på dyreklinikken jeg jobber på. Det var egentlig ikke en plan og skaffe en katt, men jeg klarte ikke motstå. Han var den siste kattungen igjen trolig på grunn av hans øye. På venstre øye han han persisterende pupill membran, altså at han fortsatt har en del av membranen som de har over øyet som egentlig skal forsvinne da de åpner øyene (om jeg har forstått riktig) :) Det er heldigvis ikke noe som plager han da det virker som han har greit syn. Han har fortsatt ikke løpt på noe i hvertfall, haha

På bildene under er han 9 uker:20151112-IMG_5313-2.thumb.JPG.c000d524ef

20151209-IMG_5346.thumb.JPG.680757eda74f

Han er nå en liten pøbel på 4,5 måneder. Ikke redd for noe som helst, noe som til tider blir litt problematisk. Litchi, hunden vår, har godtatt at han er her, men det virker som om han krysser intimgrensene hennes hele tiden. Når han er leken så løper han etter henne, kaster seg rundt labbene hennes og biter. Hun løfter på labbene og prøver å gå vekk, men han fortsetter. I blant knurrer hun litt, men han bryr seg ikke noe særlig. Litchi ser alltid veldig utilpass ut når han holder på slik og jeg går alltid å fjerner han. Selv om han fort kan finne på løpe rett tilbake til henne.  Hva kan vi gjøre med dette? Sånn det er nå bryter jeg alltid inn når det skjer, men kanskje det er feil også? :icon_confused: 

Skulle bare ønske hun var tøff nok til å si i fra til han at det ikke er greit. Vi bor i en liten leilighet og liker at dyra kan være sammen med oss i stua når vi er hjemme, så vil ikke stenge en av de inne på et annet rom heller... Har noen lignende erfaring med en kattunge som er litt for tøff i trynet? :icon_redface: 

Jeg er jo egentlig stor fornøyd med at han er så trygg. Alle som kommer på besøk blir hilst på av en super happy kattunge som gnir seg inntil dem. Det gjelder også hundene han har møtt. Virker som han ikke er redd for noe i denne verdenen :wub:

Edit: Når han prøver å leke med Litchi prøver jeg alltid å leke med han i stede, men ofter er hun kulere enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kattunge. Trist at folk ikke kastrerer kattene sine. Je glade fjernet pus når den starter sånn. Har han noen leker? Fjærpinner du leker med han, små baller med lyd, katnipmus? Hvis du underholder han plager han ikke bikkja. Kattunger har ekstremt med energi, spesielt etter klokken 23 på hverdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik kattunger leker, og egentlig skulle han brytet/brytt (plutselig veldig usikker på hvordan jeg bøyer å bryte?) med søsknene sine og blitt opplært av moren sin når det er på tide å stoppe. Fint at du prøver å distrahere han med andre leker, men jeg også har opplevd at hundelabbene er veldig populære når jeg har kull her hjemme. Han vil roe seg når han blir litt eldre når du kastrerer ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja har endelig skjønt at det bare er å dytte litt på kattedoen, så får hun tilgang. :sleep: Har egentlig ventet på det.

Det er ingen andre steder enn gangen jeg egentlig har lyst til å ha den, men kom på den smarte ideen om å sage en katteluke inn i boddøra så kan doen være der. :thumbs: Ny dør koster bare en 500-lapp som kan kjøpes når leiligheten skal selges.

Hvordan er det å lære katter som aldri har brukt katteluke før? Tenkte å kjøpe en veldig enkel en.  Har fryktelig stae og sære katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mushi skrev:

Bikkja har endelig skjønt at det bare er å dytte litt på kattedoen, så får hun tilgang. :sleep: Har egentlig ventet på det.

Det er ingen andre steder enn gangen jeg egentlig har lyst til å ha den, men kom på den smarte ideen om å sage en katteluke inn i boddøra så kan doen være der. :thumbs: Ny dør koster bare en 500-lapp som kan kjøpes når leiligheten skal selges.

Hvordan er det å lære katter som aldri har brukt katteluke før? Tenkte å kjøpe en veldig enkel en.  Har fryktelig stae og sære katter.

Vi fikk jo endelig katteluke til utgangsdøra da vi kjøpte huset her. Vi hadde da 8 katter med på flyttelasset, den yngste var 5 år, den eldste nesten 14. Ingen av dem hadde brukt luke før. Det var veldig variabelt hvor kjapt de tok luka. Noen trengte bare noen få forsøk, så satt det, mens andre brukte flere måneder på å fatte konseptet. Jeg vil si det var omtrent som forventet i forhold til hvordan vi kjente de forskjellige. Den som brukte lengst tid er også den som, om han hadde vært menneske, hadde vært umyndiggjort :P 

Jeg ville øvd på katteluka før jeg flytta doen, og vært helt sikker på at alle skjønte opplegget før jeg flyttet den bak en lukket dør. Hvis ikke, finner de fort et annet og "bedre" sted å gjøre fra seg ;) 

Vis meg den katta som ikke er sta og/eller sær :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lene_S skrev:

Vi fikk jo endelig katteluke til utgangsdøra da vi kjøpte huset her. Vi hadde da 8 katter med på flyttelasset, den yngste var 5 år, den eldste nesten 14. Ingen av dem hadde brukt luke før. Det var veldig variabelt hvor kjapt de tok luka. Noen trengte bare noen få forsøk, så satt det, mens andre brukte flere måneder på å fatte konseptet. Jeg vil si det var omtrent som forventet i forhold til hvordan vi kjente de forskjellige. Den som brukte lengst tid er også den som, om han hadde vært menneske, hadde vært umyndiggjort :P 

Jeg ville øvd på katteluka før jeg flytta doen, og vært helt sikker på at alle skjønte opplegget før jeg flyttet den bak en lukket dør. Hvis ikke, finner de fort et annet og "bedre" sted å gjøre fra seg ;) 

Vis meg den katta som ikke er sta og/eller sær :P 

68990_10151558588031293_1844139104_n.jpg
Disse to!

1424389_10151957533191293_1240208727_n.j
Og denne!

:D:D:D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lene_S skrev:

Tr'okke på deg :D Spesielt ikke den skilpadddefrøkna der, særheten er genetisk hos de damene :P 

:lol::lol: 

Han røde lever ikke lengre, men han var mer som en skikkelig lydig hund, så han var ikke sær! Den svarte er vanvittig rampete, men fremdeles lydig medgjørlig og enkel. Skilpaddefrøkna er bare myk og herlig liten koseklump, som aller helst bare vil ligge i fanget døgnet rundt :heart: (hun fikk øremidd og kraftig ørebetennelse som følge av det, men jeg fikk stelle og styre med ørene allikevel, helt uten protester, selv om det var vanvittig smertefullt! Så hun er en helt utrolig unik pus) Så nei, de er ikke sære og sta altså, finpusene mine!:ahappy:

Men jeg har ei... Som jeg av og til ikke vet om jeg skal le eller gråte av :lol: Den særeste skapningen på jord!
564604_10151554040991293_2062427972_n.jp
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sanne skrev:

:lol::lol: 

Han røde lever ikke lengre, men han var mer som en skikkelig lydig hund, så han var ikke sær! Den svarte er vanvittig rampete, men fremdeles lydig medgjørlig og enkel. Skilpaddefrøkna er bare myk og herlig liten koseklump, som aller helst bare vil ligge i fanget døgnet rundt :heart: (hun fikk øremidd og kraftig ørebetennelse som følge av det, men jeg fikk stelle og styre med ørene allikevel, helt uten protester, selv om det var vanvittig smertefullt! Så hun er en helt utrolig unik pus) Så nei, de er ikke sære og sta altså, finpusene mine!:ahappy:

Men jeg har ei... Som jeg av og til ikke vet om jeg skal le eller gråte av :lol: Den særeste skapningen på jord!
564604_10151554040991293_2062427972_n.jp
 

Lydige katter? Sikker på at du ikke surrer nå? :P Jeg har 9 stk som i så fall gjerne tar et kurs hos den svar-hvite karen :D 

Forøvrig, de to skilpaddefrøknene er vanvittig vakre :wub: Det er noe spesielt med sånne padde-damene, altså, jeg kunne aldri vært uten minst en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lene_S skrev:

Lydige katter? Sikker på at du ikke surrer nå? :P Jeg har 9 stk som i så fall gjerne tar et kurs hos den svar-hvite karen :D 

Forøvrig, de to skilpaddefrøknene er vanvittig vakre :wub: Det er noe spesielt med sånne padde-damene, altså, jeg kunne aldri vært uten minst en. 

Haha ja man skulle kanskje tro det :lol: Den svart-hvite (smoke forøvrig, selv om det ikke vises så godt) er en frøken :D Men ja, hun er lydig altså! Hun kan kom, gå ut herfra, gå inn dit og vent, som er det jeg har behov for at de kan :D I tillegg kan hun sitt og sitte bjørn ^^ 

Paddene er veldig vakre, spesielt blåskilpadden! :heart: Helt enig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren så går Fia mer eller mindre i dvale, spiser, sover og driter rett utenfor husveggen, noe som er sykt irriterendes for bikkjene veit jo selvfølgelig det og stuper bort dit ved første anledning... Noen smarte løsninger på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren så går Fia mer eller mindre i dvale, spiser, sover og driter rett utenfor husveggen, noe som er sykt irriterendes for bikkjene veit jo selvfølgelig det og stuper bort dit ved første anledning... Noen smarte løsninger på det?

Plukk det opp. [emoji13] Det er vanskelig for pus å finne steder når alt er dekket av snø.... Finnes det alternativer hvis hun kan gå? Spar du masse snø dit går hun sikkert et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...