Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk  Bjørgen var hos fotograf på forrige utstilling som nybakt champion, veldig fornøyd med resultatet

Arwen er blitt en veldig pen dame  

Da har vi fått hjem snøprinsen NO*Aquaria Lion Fang Til daglig blir han å hete Melvin   Glemte å skrive at han er en Maine coon   Far: White Fang of Camusky Coon og Mor: Spellbound's Zaratus

Posted Images

  • 2 weeks later...

Jeg eies av tre hellig birma jenter. En blåmasket på 8 år, Tizana, en blåtabby på 3 år og en bruntabby på 12 år.

Har hatt rasen i ca 20 år,har oppdretternavn og har holdt på med oppdrett av rasen. Nå har jeg et lengre opphold fra oppdrett, men koser meg med de tre damene mine.

post-13532-0-36517600-1412712461.jpg

post-13532-0-91023000-1412712472.jpg

post-13532-0-53451800-1412712487_thumb.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen søte birma puser :)

Siden du har 20 år erfaring med rasen, kan jeg jo spørre deg, er det vanlig for birmaer å være helt sykt klengete? Min birmagutt på 3 år er sykt klengete på meg. Følger etter meg, klistrer seg fast i meg, legger seg foran beina mine... han er så klengete at jeg ofte må fjerne han fra meg om jeg holder på å lage mat for eksempel, han er livsfarlig når han legger seg rett foran beina mine, har maaaange ganger snublet i han, en gang i trappa.... han er en sær pus altså...men veldig god og kosete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives med valget vårt ang kattunge, Luna er definitivt min type katt. Herlig liten kosepus er hun! Er midt i tannfelling nå og det lukter skikkelig nasty av ånden hennes :P Godt det går over. :P

Hun og Rocky har også funnet tonen. Hun minner meg på mange plan så veldig om gamlepusen min som jeg vokte opp med. <3
Luna og Rocy oppfører seg også helt likt sammen som han og gamlepusen gjorde.
10635712_10152332139350423_3137671977171

10703796_10152332139515423_2854864768329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen søte birma puser :)Siden du har 20 år erfaring med rasen, kan jeg jo spørre deg, er det vanlig for birmaer å være helt sykt klengete? Min birmagutt på 3 år er sykt klengete på meg. Følger etter meg, klistrer seg fast i meg, legger seg foran beina mine... han er så klengete at jeg ofte må fjerne han fra meg om jeg holder på å lage mat for eksempel, han er livsfarlig når han legger seg rett foran beina mine, har maaaange ganger snublet i han, en gang i trappa.... han er en sær pus altså...men veldig god og kosete.

Hei :)

Ja, birmaen er veldig sosial og liker å være der du er. Dette er helt normal birma oppførsel, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din. Jeg har i skrivendestund ei liggende oppå meg, og de to andre like rundt meg. Av og til kan jeg ha tre katter under dyna også, de vil være helt inntil.

Jeg er veldig glad i rasen, og jeg må innrømme at jeg liker veldig godt at de er så sosiale. Har også holdt på å tråkke på, sette meg på, legge meg på kattene rett som det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen søte birma puser :)

Siden du har 20 år erfaring med rasen, kan jeg jo spørre deg, er det vanlig for birmaer å være helt sykt klengete? Min birmagutt på 3 år er sykt klengete på meg. Følger etter meg, klistrer seg fast i meg, legger seg foran beina mine... han er så klengete at jeg ofte må fjerne han fra meg om jeg holder på å lage mat for eksempel, han er livsfarlig når han legger seg rett foran beina mine, har maaaange ganger snublet i han, en gang i trappa.... han er en sær pus altså...men veldig god og kosete.

Hehe, jeg kjenner meg også igjen, og jeg har en vanlig huskatt :) være i samme rom som meg. Hvis hun ikke ser meg, så roper hun "amma"! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Hei! Lager et innlegg her siden jeg foreløpig ikke har noen hund å lage innlegg om! ? nydelige katter hele gjengen her inne!

Kjenner godt igjen birma-klenging som er beskrevet lengre opp! Exoticen er ikke så aller værst med klenging den heller! ? bildet viser birmagutt på nettopp 1 år og exofrøken på 5 år.

post-14834-0-47251100-1423990170_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vi har nå to puser i hus, begge manxblandinger.

Fluffy er vel rundt 4år tenker jeg, og uten hale. Veldig lik hund i oppførsel egentlig. Ikke så rart kanskje, siden han vokse opp med Laika som "mamma" og læremester. Han kommer å møter oss i døra når vi kommer hjem, følger meg til busden osv.

Bob er ca 4mnd nå, med litt over halv hale. Full i energi og rundt over alt. Herlig liten ramp. Han og Fluffy er blitt gode venner, og de kan gjerne herje lenge av gangen. Fluffy blir vel faktisk onkelen hans også, om jeg har forstått slektsakpet riktig.

Her et bilde fra idag. Begynt å utforske litt ute med Bob i bånd. Og selvfølgelig skal han overalt der Fluffy er.

35ndl46.jpg

Edit:

Og her et bilde fra når jeg var rett utenfor. Viktig å følge med i vinduet!

znkh8o.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle må forresten katten være før vi kan kastrere den? Har lyst å gjøre det i Flekkefjord når vi er der i sommer. Fordi jeg er trygg på dyrlegen der, og han har greie priser. Katten er ca 4mnd, og vil da være mellom 5 og 6mnd når det er aktuelt. Er det for tidlig å kastrere da, eller er det grei alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvor gamle må forresten katten være før vi kan kastrere den? Har lyst å gjøre det i Flekkefjord når vi er der i sommer. Fordi jeg er trygg på dyrlegen der, og han har greie priser. Katten er ca 4mnd, og vil da være mellom 5 og 6mnd når det er aktuelt. Er det for tidlig å kastrere da, eller er det grei alder?

Rundt 6 mnd går ihvertfall greit. Vil tro 5 også, men det bør du nok høre med veterinæren om. Begge mine var ca 6 mnd gamle da de ble kastrert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Når kan kattunger begynne å ut løse, egentlig? Katten vår er vel ca 4 mnd nå, og har sååå lyst å ut. Lufter han litt i bånd, men føler ikke han får utforske nok i det. Jeg synes jo han virker litt for liten enda, men når jeg ser hvor lyst han hele tiden har til å ut så får jeg nesten vondt av han.

Akkurat nå er det uansett uaktuelt siden e39 går midlertidig rett forbi huset her. Men det er visstnok slutt på over helga. Lurt litt på å la han komme ut litt om.et par uker, når Fluffypusen min også kommer ned hit. De to er veldig gode venner, og Fluffy passer godt på småen (forhåpentligvis enda etter 1mnd uten å se hverandre), så tenker det kunne hjelpt på litt.

Med Fluffy gikk det litt av seg selv. Han var fra han var ganske liten med på lufteturer med Laika, som.nesten var en reservemamma for han. Da gikk han jo bare hakk i hæl. Vi bodde da også veldig skjermet, og ingen biler osv i nærheten. Også er han veldig sosial og avhengig av oss, og kom alltid tilbake fort. Bob virker mye mer selvstendig, så jeg er litt usikker på om det gjør at han går lengre, og ikke alltid kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan kattunger begynne å ut løse, egentlig? Katten vår er vel ca 4 mnd nå, og har sååå lyst å ut. Lufter han litt i bånd, men føler ikke han får utforske nok i det. Jeg synes jo han virker litt for liten enda, men når jeg ser hvor lyst han hele tiden har til å ut så får jeg nesten vondt av han.

Akkurat nå er det uansett uaktuelt siden e39 går midlertidig rett forbi huset her. Men det er visstnok slutt på over helga. Lurt litt på å la han komme ut litt om.et par uker, når Fluffypusen min også kommer ned hit. De to er veldig gode venner, og Fluffy passer godt på småen (forhåpentligvis enda etter 1mnd uten å se hverandre), så tenker det kunne hjelpt på litt.

Med Fluffy gikk det litt av seg selv. Han var fra han var ganske liten med på lufteturer med Laika, som.nesten var en reservemamma for han. Da gikk han jo bare hakk i hæl. Vi bodde da også veldig skjermet, og ingen biler osv i nærheten. Også er han veldig sosial og avhengig av oss, og kom alltid tilbake fort. Bob virker mye mer selvstendig, så jeg er litt usikker på om det gjør at han går lengre, og ikke alltid kommer hjem?

Rundt 6 mnd. De får ikke retningssans før det. Da kan dere kastrere han først og siden han da blir gammel nok (:

Jeg ville fortsatt å lufte han i bånd. Bruk flexiline eller langline feks (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 6 mnd. De får ikke retningssans før det. Da kan dere kastrere han først og siden han da blir gammel nok (:

Jeg ville fortsatt å lufte han i bånd. Bruk flexiline eller langline feks (:

Får bare fortsette med det et par mnd til, da :) Lufter han i flexibånd nå.

Får se etter ferien, når vi er kommet hjem til Eikanger igjen. Litt tryggere å slippe de ut der, da det ikke er rett ved veien. Men må vel vente ei stund etter vi er kommet opp der, så pusen blir trygg på plassen igjen.

Også krysser jeg fingrene for at vi får kastrert han her i Flekkefjord. Spørs om veterinæren mener han er gammel nok, og at ikke han har ferie når det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med katt som får nye valp, hva sier pusene til det?

Jeg har 3 stykk, en av de elsker alt av nye dyr og kommer inn å hilser på valpen hver dag. Nr. 2 synes den er ekkel og freser litt men kommer inn. Nr.3 hater nye hunder og nekter og komme inn, og går helt ut av sitt gode skinn om hun ser valpen. What to do..?

Edit: og valpen prøver hele tiden og leke med kattene, noe de 2 som kommer inn ikke synes er så kult. Valpis napper de i rumpa liksom. Hvordan hindrer man det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kattungen din er såååå søt @laikamor :D Stor "aaaw" faktor når jeg åpner snaps! :D

Søt er han, heldigvis! Han er en liten terrorist, og ikke kosen i det heletatt (annet enn når han sover/er veldig trøtt). Full av kloremerker på legger og lår fordi han tar springfart og klatrer oppover beina :P

Vi gleder oss til Fluffy også kommer ned, da. Bob vil gjerne leke med pusene til foreldrene mine, men de bare freser og slår han bort. Så det blir greit når Fluffy kommer ned, for han er også leken. Satser på de fremdeles går like greit overens da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max har fått en kul bak i nakken. Den er helt rundt og lar flytte på seg, så jeg tror det er en fettkul, men er vel greit å få det sjekket hos veterinæren også? Er ikke så lenge siden han fikk ormekur akkurat i det området, tro om det kan gi en slik bivirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare fortsette med det et par mnd til, da :) Lufter han i flexibånd nå.

Får se etter ferien, når vi er kommet hjem til Eikanger igjen. Litt tryggere å slippe de ut der, da det ikke er rett ved veien. Men må vel vente ei stund etter vi er kommet opp der, så pusen blir trygg på plassen igjen.

Også krysser jeg fingrene for at vi får kastrert han her i Flekkefjord. Spørs om veterinæren mener han er gammel nok, og at ikke han har ferie når det blir aktuelt.

Bør ikke være noe problem for veterinæren å kastrere katten om jeg har forstått rett og den nå er over fire måneder? Ikke slipp ut katten før du har kastrert uansett da. :) Det flyter alt over av uønskede katteungekull.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...