Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy: Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent::P )

10665223_753477921374027_922221707428431

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy: Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent::P )

Fin da :wub:

To størrelser til han har tatt igjen Johanne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy:  Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent:  :P )

Postet bilde

Oj, stor gutt da! Tuppa mi bruker 80 og er 10 mnd :P

Det minte meg om en hendelse da jeg var på helsestasjonen da tuppa var 2 uker, og vi møtte en gutt som var veldig stor for alderen og ca 3 mnd.. Og jeg husker at jeg tenkte at herregård som babyer vokser hvis tuppa mi skal bli like stor når hun blir 3 mnd :lol:

Hun ble nok ikke sp stor :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er! :wub: E brukte str 74 til hun var nærmere 1 år! :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin liten mann!

Men tatt igjen lillemor her omtrent da. :o Ida bruker 74/80 i strømpebukser og bukser og 62/68/74 i overdeler. :lol: Hun er 15 mnd

Er vanvittig stor forskjell på barn og størrelser da. Ei her som er født noen få dager før Ida veide mer ved fødsel enn det ida gjorde da hun var 4 mnd. Der var visst alle barna rundt 5 kg (!) når de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende det med størrelse. B er bitteliten sammenlignet med alle i barselsgruppa. Både eldre og yngre. Men de er alle over gjennomsnitt store. B er normal lang, men litt under gjennomsnitt i vekt, men følger sin egen kurve. Han bruker 68-74 nå, og er straks 8 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo : Jeg fikk også kommentarer på at magen min var liten og at ungen sikkert ikke var så stor osv. Jeg la på meg 14kg (10 forsvant omtrent ved fødselen) og ut kom en baby på tre og en halv kilo, altså midt på gjennomsnittet. Men virker som folk synes det passer seg helt fint å kommentere fremmede gravide damer sin magestørrelse samt spørre om vektoppgang, strekkmerker osv.. :P

@Marie : Tusen takk! :D Jaa, vi koser oss masse. Nyter spedbarnstiden nå, men gleder meg også veldig til hun oppdager hendene sine og blir opptatt av å leke og utforske :)

@Ganzie : Gratulerer med 3-mnd dagen! Nydelig gutt og bilde <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å teipe senga fast i veggen med gaffa... Han hopper rundt i rommet med senga og plager broren. Vel, det hjalp ikke, han hopper rundt fortsatt. Blir en festlig legging i kveld igjen.

Jeg vet det er slemt å le, men jeg klarer ikke å la være :lol:

Her synges det og plutselig setter hun seg opp og klapper og ler og synes nok jeg er skrekkelig teit som ikke blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irenen Gratulerer med månedsdagen. Du tar noen helt nydelige bilder av henne og jeg syntes du er utrolig flink!

Hun er så nydelig, og jeg håper dere koser dere like mye fortsatt. :heart:

Edit: MonicaT! Gratulerer! :D Håper resten av den hektiske helgen dere skulle ha også gikk bra!

Tusen takk

Helgen ble hektisk men alt gikk bra. Veldig deilig å bare slappe av og kose oss hjemme i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har opplevd plutselig endring av søvnmønster, døgnrytme og søvnkvalitet rundt 10mnd?

M har plutselig blitt helt døgnvill, ha perioder om natta eller kvelden der hun er veldig våken og herjer før hun sover videre.. Vanligvis har hun alltid lagt seg kl 7, men nå er hun helt på bærtur og helt varierende når hun sovner til kvelds.. Om morgenen har hun alltid starta ca 7, men nå er den plutselig halv 9.. På dagtid sover hun nesten ikke med mindre jeg ligger inntil henne..

Vil dette gå seg til, eller bør jeg begynne å vekke henne kl 7-8 for å prøve og få rytmen på rett kjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har opplevd plutselig endring av søvnmønster, døgnrytme og søvnkvalitet rundt 10mnd?

M har plutselig blitt helt døgnvill, ha perioder om natta eller kvelden der hun er veldig våken og herjer før hun sover videre.. Vanligvis har hun alltid lagt seg kl 7, men nå er hun helt på bærtur og helt varierende når hun sovner til kvelds.. Om morgenen har hun alltid starta ca 7, men nå er den plutselig halv 9.. På dagtid sover hun nesten ikke med mindre jeg ligger inntil henne..

Vil dette gå seg til, eller bør jeg begynne å vekke henne kl 7-8 for å prøve og få rytmen på rett kjøl?

Min erfaring er at de bare må finne rytmen selv. Jeg vil anbefale deg å instille deg på at nå er det sånn en periode. Ellers kan det bli ganske frustrerende hvis forsøk på å finne igjen rytme mislykkes. Men det er min erfaring, andre vil kanskje si det motsatte.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant fort ut av vekking gjorte ting enda vanskeligere. Hos oss fungerte det best å la ungen styre søvnen og søvnbehovet sitt selv. Heldigvis ble det normalt av seg selv når hun ble eldre. Etter at hun begyne i barnehagen har ting blitt veldig bra og hun sover like lenge som andre barn! Hun hadde veldig lite søvnbehov i starten, men nå er vi på 12-13 timer på natten og hun legger seg til normale barnetider! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Runden vi hadde da hun var ti mnd var grusom. Det gikk over av seg selv plutselig, etter noen uker.

Noen som kjenner denne sangen? (gjøres med håndbevegelser, veldig viktig, hilsen Tuva 19 mnd): "Bate tate, løle løle, oppå hode, svisj, pitte pitte pitte!"….. Oversatt: bake kake, røre røre, oppå hodet, svisj, prikke prikke prikke!"…. Jeg har forsøkt Bake kake søte, med resultatet at hun så ut som et spørsmålstegn med sinnarynke i panna. Mamma bomma…. Glemmer alltid spørre i barnehagen... :innocent:

Sukk så masse fine babybilder!! :icon_redface:

Skulle ønske Tuva min og bikkja kunne kose slik som Tuva Marie jeg… Her lever de i koeksistens, ikke noe kjærlighetsforhold akkurat… "PASSTE DEG!! PASSTE DEG!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun har vist ordna litt sjøl jenta. Etter å ha sovnet halv 12, hatt ei natt der hun skulle ha ligget med sitt ansikt helt inntil mitt mens jeg holdt rundt henne, så våknet hun halv 8..

Det føltes seriøst ut som at jeg hadde vunnet i Lotto når gubben sto opp med henne.. Det var nesten snakk om gledestårer :lol:

Så nå "ser" de barnetv og jeg skal krølle meg under ei varm dyne :D

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Runden vi hadde da hun var ti mnd var grusom. Det gikk over av seg selv plutselig, etter noen uker.

Noen som kjenner denne sangen? (gjøres med håndbevegelser, veldig viktig, hilsen Tuva 19 mnd): "Bate tate, løle løle, oppå hode, svisj, pitte pitte pitte!"….. Oversatt: bake kake, røre røre, oppå hodet, svisj, prikke prikke prikke!"…. Jeg har forsøkt Bake kake søte, med resultatet at hun så ut som et spørsmålstegn med sinnarynke i panna. Mamma bomma…. Glemmer alltid spørre i barnehagen... :innocent:

Sukk så masse fine babybilder!  :icon_redface:

Skulle ønske Tuva min og bikkja kunne kose slik som Tuva Marie jeg… Her lever de i koeksistens, ikke noe kjærlighetsforhold akkurat… "PASSTE DEG! PASSTE DEG!" 

Denne kanskje?

http://www.barnesanger.no/bake-bake-kake-til-mamma-kommer.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk så masse fine babybilder!  :icon_redface:

Skulle ønske Tuva min og bikkja kunne kose slik som Tuva Marie jeg… Her lever de i koeksistens, ikke noe kjærlighetsforhold akkurat… "PASSTE DEG! PASSTE DEG!" 

Bake bake kake til mamma kommer, rulle, rulle, rulle rulle rundt omkring. Prikke prikke prikke med pekefinger. Høyt opp i lufta og ned igjen. Kan det være den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det så opp og ned med soving at vi ser knapt noe mønster. Men sover desidert best etter barnehage. Og for meg som satt oppe til mellom 2 og 4 hver natt i 6 mnd, så er det fremdeles merkelig å avogtil ha noen kvelder med sovende barn før kl 21. :lol:

Her er det heller ikke noe kjærlighetsforhold mellom hunder og barn :lol: eller katter og barn for den del. Hun hyler og hviner så høyt at de rygger og går unna, klyper og drar om hun får tak og er i det heletatt svært lite dyrevennlig. Så her er omgangen med dyra minimal. Men veldig stas når jeg har med lupin når jeg henter i barnehagen. Så er nok håp. :ahappy:

Det er blitt gøy å kle av og på! Hun kan hjelpe til og det beste av alt, etter dressen får man på sko. Og sko er det beste som finnes i hele verden. Man kan finne seg i mye om man bare ser skoa :wub::lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk så masse fine babybilder! :icon_redface:

Så søt :wub:

Jeg tror også det må være den sangen som er foreslått, Johanne elsker den!

Men vet du at barna våre blir 21 mndr nå de! :lol::o

Hun er veldig glad i hundene spesielt i Ellie og var i Balrog. Men bebivovvov er djevelens verk ganske ofte! :lol:

"NEI bebibvovvov!"

Men de siste dagene har hun myknet opp bittelitt, er ikke fullt så streng lenger. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bake bake kake til mamma kommer, rulle, rulle, rulle rulle rundt omkring. Prikke prikke prikke med pekefinger. Høyt opp i lufta og ned igjen. Kan det være den?

Den er nok sånn:) vi hadde samme runden med tolkning (og synging sammen med barnehagepersonalet, se et par sider tilbake;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kjærlighetsforhold på høyt plan med hundene, og katten "hennes" hos mamma..

Stor gjensynglede hver morgen når vi står opp og møter hundene, ofte tar opp en hundeleke og krabber til valpen for at de skal leke, prøver å løfte rottisen oppi fanget og det kuleste er når kattepusen kjem og stryk seg på en.. Spesielt hvis man får til at han stryk seg under foten hennes :lol:

Her prøver vi å legge seg inntil og kose:

Her undersøke dem en stjelt skatt:

Når vi spiser frokost:

En hemmelig skatt til:

Og når pusen kjem i fanget og vil kose:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt jeg tenker er "guri, jeg skulle fått klørne i den retrieveren og fått frisert han litt i fronten"...

(vakkert bilde da)

Haha! Jeg har golden fordi jeg ikke vil ha pelsstell :sleep: Han skal stilles ut til våren, så da lover jeg bedre frisyre *ler*

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...