Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Åh... Guttene har ikke villet sove på dagtid de par siste dagene. Har prøvd i tre timer å få dem til å sove før jeg har gitt opp. Resten av dagen blir da helt ekstremt hylete og grinete, og ingen har det noe greit i det hele tatt.

Huff, sånt er kjempeslitsomt :\

Hard mage er vondt - hilsen Ida, og 2 km er langt å gå når det hyles hysterisk og utrøstelig hele veien pga tidligere nevnte harde mage, hilsen meg. :aww: Men når bare magen var grei igjen så har vi hatt skikkelig kosejente i dag, litt sliten og sutrete - er kjempestas at pappan kommer hjem, men det betyr også at mamman går for å lage middag ( og stenger grinda inn til kjøkken pga manglende komfyrbeskytter) det er litt krise altså - og pappan er kjempesliten etter jobb og orker liksom ikke stå på hodet for henne heller. Så litt gråt og styr blir det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg har. Og jeg prøvde å få den operert på offeltlig budsjett. Men den gang ei. Når jeg reiser meg rett opp fra rygg så står det en halv fotball mellom navle og brystbein. Det blir ikke definert som sykdom siden det ikke er bukveggen som er revnet, det er musklene som ikke har trekt seg sammen og det er bindevev i mellomrommet. Så da så. Nylig spurte jeg en kirurg (på spøk) hva jeg måtte betale ham for at han skulle tette "hullet". Nei, det ville han ikke gjøre, for det var en stor operasjon og resultatet ble som oftest ikke vellykket.

Har også fått forklart at de fleste er sånn etter stort svangerskap, men oftest trekker musklene seg sammen igjen. Så du kan enda ha et håp om å bli "hel".

Gøy... Nå er det 15 mnd siden de ble født, så håpet er ikke stort isåfall. Leste også i stad at det kan bli verre med visse typer trening, så siden jeg har null peiling på trening tør jeg hvertfall ikke prøve det! Men det er da flere på tvillingforumet som har fått operasjon (eller betalt selv), og de fleste anbefaler det...

Edit: Jeg legger dem til fast tid (én time senere i dag), og det er bare tull og fjas og kasting av dyner, puter og smokker. Helt til jeg gir opp og tar dem opp igjen, da er det hyling fordi de er trøtte... Én fordel er det, for de sovner jo momentant når jeg legger dem om kvelden! Men jeg er også virkelig helt avhengig av at de sover, for det er inteeeeenst å være alene med tvillinger altså... Satser på at det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy... Nå er det 15 mnd siden de ble født, så håpet er ikke stort isåfall. Leste også i stad at det kan bli verre med visse typer trening, så siden jeg har null peiling på trening tør jeg hvertfall ikke prøve det! Men det er da flere på tvillingforumet som har fått operasjon (eller betalt selv), og de fleste anbefaler det...

Be legen om en henvisning hvertfall, kan hende du kvalifiserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med barnehage igjen for første gang på en uke! Sovna på meg etter middag, ble lempet over på pappan siden jeg "skulle bare" sov videre der, tilbake på meg da pappan måtte dra i fjøset, og nå var klokka uansett så mye at jeg bar henne i seng, og der sover hun videre. Blir tidlig morgen på oss i morgen da, har jo ikke fått kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at hun faller altså, men jeg synes det er så veldig overmodig mye av det hun gjør :lol: det har hun ikke etter mamman :lol:

Og så lurer jeg på hvir gammel deres var første gangen de var med pappan sin og sov borte uten mamman? Og hvor lenge var det snakk om?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Johanne ble 1 år i februar, og da sov hun gjennom natta for første gang. Så da det hadde gått bra i 3 måneder, så hadde besteforeldrene henne en natt. Nå etter at hun ble helt ok med barnehagen så har de henne ca en gang i uken fast. Henter i barnehagen og har henne hjemme dagen etter, så hun får 4 dagers uke i bhg. De bor veldig nærme (400 meter) og Johanne elsker å være der. Hun lyser opp og vil kle på seg for å gå til de, hver gang vi snakker om de.

Hun pleide jo å være der på dagtid et halvt år før hun begynte i barnehage, så det er hennes annet hjem. :)

Det betyr at Øivind og jeg har en kveld i uka hvor vi koser oss sammen, eller finner på andre ting.

Det er veldig veldig deilig må jeg innrømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne ble 1 år i februar, og da sov hun gjennom natta for første gang. Så da det hadde gått bra i 3 måneder, så hadde besteforeldrene henne en natt. Nå etter at hun ble helt ok med barnehagen så har de henne ca en gang i uken fast. Henter i barnehagen og har henne hjemme dagen etter, så hun får 4 dagers uke i bhg. De bor veldig nærme (400 meter) og Johanne elsker å være der. Hun lyser opp og vil kle på seg for å gå til de, hver gang vi snakker om de.

Hun pleide jo å være der på dagtid et halvt år før hun begynte i barnehage, så det er hennes annet hjem. :)

Det betyr at Øivind og jeg har en kveld i uka hvor vi koser oss sammen, eller finner på andre ting.

Åh misunnelig...

Hvor fornærma blir de ekte besteforeldrene om vi finner reservebesteforeldre som er friske og unge nok til å ha henne alene noen timer? :lol: Veeldig, tror jeg. Muh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig god grunn til hvorfor man skal bo i nærheten av besteforeldre!!

Åh misunnelig...

Hvor fornærma blir de ekte besteforeldrene om vi finner reservebesteforeldre som er friske og unge nok til å ha henne alene noen timer? :lol: Veeldig, tror jeg. Muh. 

Jeg regner med at jeg kommer oppover til bygda om ei drøy uke, så hvis du vil, kan jeg komme og være barnepike for deg et par timer slik at du og bonden kan få ut og trekke litt frisk luft alene hvis dere vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig god grunn til hvorfor man skal bo i nærheten av besteforeldre!

Jeg regner med at jeg kommer oppover til bygda om ei drøy uke, så hvis du vil, kan jeg komme og være barnepike for deg et par timer slik at du og bonden kan få ut og trekke litt frisk luft alene hvis dere vil..

Ååh snill du! Men lille frk, skeptisk trenger desverre lang tid på å bli trygg på folk. :( Men du og lille må gjerne ta turen en dag uansett da og hilse på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh snill du! Men lille frk, skeptisk trenger desverre lang tid på å bli trygg på folk. :( Men du og lille må gjerne ta turen en dag uansett da og hilse på :D

Det får vi til vettu :) vi får ta det igjen når hun er ferdig med den perioden da vettu ;) da kan hun kanskje være med hjem også, så kan ho og tøtta mi ha overnattingsparty slik at mamman og bonden får laget småsøsken :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe: (Kanskje bare jeg som synes den var litt morsom?)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi til vettu :) vi får ta det igjen når hun er ferdig med den perioden da vettu ;) da kan hun kanskje være med hjem også, så kan ho og tøtta mi ha overnattingsparty slik at mamman og bonden får laget småsøsken :lol:

Hadde vært veldig kos med besøk, jeg er ørlite granne utsulta på sosial omgang, og det skal ganske mye til for en eremitt som meg :lol: Yes - overnattingsparty hadde vært kult, men vi drøyer småsøskna litt :lol: Men det kan da gå andre veien også da, om besteforeldrene til din blir lei :lol:

Edit: må bare fortelle - Ida har jo vært syk siden sist mandag, så ikke vært i barnehagen siden da. I dag kom hun tidlig, og da ene på gruppa hennes så henne så hadde han blitt såååå glad! Han er tre mnd eldre og hadde løpt bort til henne med armen ut og skulle kose og klemme og bare være med henne. :wub:

Ida? Næsj, hun hadde dytta han unna! :lol: (han hadde fått lov litt da, men hun skulle til gyngehesten, ikke kose. :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig kos med besøk, jeg er ørlite granne utsulta på sosial omgang, og det skal ganske mye til for en eremitt som meg :lol:  Yes - overnattingsparty hadde vært kult, men vi drøyer småsøskna litt  :lol: Men det kan da gå andre veien også da, om besteforeldrene til din blir lei :lol:

Edit: må bare fortelle - Ida har  jo vært syk siden sist mandag, så ikke vært i barnehagen siden da. I dag kom hun tidlig, og da ene på gruppa hennes så henne så hadde han blitt såååå glad! Han er tre mnd eldre og hadde løpt bort til henne med armen ut og skulle kose og klemme og bare være med henne. :wub:

Ida? Næsj, hun hadde dytta han unna! :lol: (han hadde fått lov litt da, men hun skulle til gyngehesten, ikke kose. :aww: )

:lol: kan få til et besøk vettu :) jeg har det ikke akkurat travelt om dagen :lol: kan sende på ei melding når jeg kjem oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig kos med besøk, jeg er ørlite granne utsulta på sosial omgang, og det skal ganske mye til for en eremitt som meg :lol:  Yes - overnattingsparty hadde vært kult, men vi drøyer småsøskna litt  :lol: Men det kan da gå andre veien også da, om besteforeldrene til din blir lei :lol:

Edit: må bare fortelle - Ida har  jo vært syk siden sist mandag, så ikke vært i barnehagen siden da. I dag kom hun tidlig, og da ene på gruppa hennes så henne så hadde han blitt såååå glad! Han er tre mnd eldre og hadde løpt bort til henne med armen ut og skulle kose og klemme og bare være med henne. :wub:

:lol: kan få til et besøk vettu :) jeg har det ikke akkurat travelt om dagen :lol: kan sende på ei melding når jeg kjem oppover :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk henvisning og var på mage/tarmkirurgisk poliklinikk for vurdering. Men det var blankt avslag. Og jeg ser ut som gravid i 8 mnd :no:

Damn, når var dette? Hørt om og kjenner folk som ikke har det så ille som har fått hjelp. :(:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh misunnelig...

Behøver et "besøkshjem" være reservebesteforeldre? De kan jo være tante og onkel, dadda eller lignende. Gjør et forsøk da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, når var dette? Hørt om og kjenner folk som ikke har det så ille som har fått hjelp. :(:hug:

Nå i vår. Det er 14 år siden siste fødsel og magen min ser veldig mislykket ut.

Jeg har ikke prøvd privatklinikk, det har jeg ikkeråd til. Men kiropraktorn min mener at ryggproblemene mine delvis skyldes "fotballen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd privatklinikk, det har jeg ikkeråd til. Men kiropraktorn min mener at ryggproblemene mine delvis skyldes "fotballen".

Var noen på tvillingforumet som anbefalte å få en vurdering på privatklinikk hvertfall, så kan de se der om det er noe som kan dekkes? TROR jeg.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver et "besøkshjem" være reservebesteforeldre? De kan jo være tante og onkel, dadda eller lignende. Gjør et forsøk da vel.

Det er jo helt sant da. Hmm - kan høre med Bonden hva han sier - hver gang jeg nevner noe om barnefri så skal han ha søstra til å passe henne, og det er forsåvidt kurant nok det, men hun bor ikke her - og kjener ikke lillemor godt nok til at lillemor er komfortabel med å være alene med henne. Det må liksom være greit for ungen også, ikke bare for oss.

Fytti :/ Er for stort til at de tør ta tak i det kanskje? Prøv en annen lege ? ny henvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, vi slapp pute! Vinkelen på hofta var nå på 60 (var 55 for 3 uker siden), så legen konkluderte med at alt var bra :D Hun ville dog ha en siste kontroll om fire uker da hun slet litt med å få gode målinger av den høyre, men som hun sa så var det egentlig mest for hennes egen del og hun var ikke bekymret :)

Fått seg rosa pyntesløyfe til håret :ahappy: :

1010117_10154898054395145_32451723963126

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere kald bil og barn? Skulle gjerne hatt en god pose å ha i bilstolen, men selene i stolen vår går ikke an å tre gjennom noe pose. Vi har gammel stor bil, så tar tid for å få den varm og skulle gjerne ungått at hun sitter med for mye yttertøy på seg. Men finnes kanskje ikke stolposer til kategorien over 0-13kg? Der finner jeg nemlig masse stolposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere kald bil og barn? Skulle gjerne hatt en god pose å ha i bilstolen, men selene i stolen vår går ikke an å tre gjennom noe pose. Vi har gammel stor bil, så tar tid for å få den varm og skulle gjerne ungått at hun sitter med for mye yttertøy på seg. Men finnes kanskje ikke stolposer til kategorien over 0-13kg? Der finner jeg nemlig masse stolposer.

Webasto :aww:

jeg vet det var lite nyttig :P men parkeringsvarmer kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett bilstolposer annet enn til babystoler nei. Man skal jo helst ikke ha så tjukt yttertøy på i stolene, så da må man vel bare satse på en god og varm ulldrakt og et pledd kanskje?

Vår bil blir relativt kjapt varm selvom den er gammel, men dem sitter med vanlig yttertøy nå som dem er litt eldre (Reima vinterjakkene er tynne, men veldig gode og varme) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
    • 4 år gammel engelsk setter vil tidvis ikke gå på tur... Selv i svært sakte gå-tempo kan han finne på å sette seg ned midt i turløypa og setter frembeina i bakken demonstrativt. Hvis jeg kobler han løs og begynner å gå - dilter han til slutt etter på god avstand. Når han setter seg ned og jeg ber han komme, kommer han tuslende saaakte med bøyd hode. Så kan vi kanskje gå 100m i svært sakte tempo før det samme skjer igjen... Det pussige er at andre dager kan han ligge i selen og dra 2t på tur uten problemer. Akkurat som hodet er skrudd på den ene dagen, og ikke den andre. Han er undersøkt av veterinær og det er ikke noe galt fysiologisk. Så problemet sitter nok i toppetasjen... Noen som har vært borti noe liknende?
    • Wow, det er så flott å se at de får selvtillit av arbeidet. Gratulerer med debuten!
    • I helgen deltok Lilje på sin aller første blodsporprøve, etter å ha gått to-tre treningsspor 😅 Her har vi virkelig skyhøye ambisjoner Vi deltok egentlig mest for turen sin del, hun er en utrolig usikker hund både når det gjelder fremmede mennesker og andre hunder, og jeg tenkte en sånn setting kunne være en fin trening for henne. Det jeg var mest redd for var at hun skulle utagere på dommer og sporlegger, men hun kunnen virkelig ikke brydd seg mindre. Når sporsela kommer på er hun på jobb, og å gå spor er tydeligvis morsommere enn usikkerheten på fremmede. Virkelig morsomt å se selvtilliten komme frem i sporet, og vanskelig terreng er heller ingen hindring, selv om hun er en ganske liten hund. Hun brøyter seg frem gjennom tette kratt og nærmest svømmer over myr for å få følge sporet 😅 Treningssporene har bare vært rundt en time gamle, 50-100 meter uten vinkel og opphold, så et prøvespor ble som forventet litt i vanskeligste laget for henne. Men super trening, og fine kritikker: Kritikk lørdag: "Trivelig hund med stor motor. Dessverre går ekvipasjen av sporet i blodoppholdet." Kritikk søndag: "Meget god start. Følger sporet godt frem til vinkel. Tempo fint innledende, men øker gradvis. Ekvipasjen brytes av dommer når de går av og ikke finner tilbake."  Så her er det absolutt noe å jobbe videre med  Søndag var det for så vidt ingen andre i åpen klasse som kom til sporslutt heller, så vi var i godt selskap 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...