Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

Oi! Flytting igjen ja, lykke til. Hvor havner du nå?

Vi skal også ordne til eget rom snart, må bare somle meg til å få rydda det som skal bli vårt. Men avogtil så må jeg jo bare sjekke at hun puster og har det bra sånn midt i natten, og da er det unektelig veldig greit å h henne i senga ved siden av vår, eller i vår...

Kan jeg ringe barnehage mer enn en gang? Hønemor lurer veldig på om de får henne til i dag. Fryktelig lang dag for henne. :/

Kjekkeste hun gjør om dagen nå er å plukke opp ting og gi til oss, da smiler hun så lurt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Oi! Flytting igjen ja, lykke til. Hvor havner du nå?

Vi skal også ordne til eget rom snart, må bare somle meg til å få rydda det som skal bli vårt. Men avogtil så må jeg jo bare sjekke at hun puster og har det bra sånn midt i natten, og da er det unektelig veldig greit å h henne i senga ved siden av vår, eller i vår...

Kan jeg ringe barnehage mer enn en gang? Hønemor lurer veldig på om de får henne til i dag. Fryktelig lang dag for henne. :/

Kjekkeste hun gjør om dagen nå er å plukke opp ting og gi til oss, da smiler hun så lurt :wub:

Du vil ikke være den eneste som har ringt litt ofte de første dagene:) Ring hvis du er urolig, hun får jo ikke vite at du har ringt så det påvirker ikke henne ved at hun evt blir urolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

Oi det er sikkert litt heftig, men gratulerer med ny jobb! :D

Veldig godt å høre fra dere!

J bruker også veldig lang tid på å sovne fortsatt, men det er noe heelt annet når man kan sitte i stua å slappe av, og evt. bare gå inn innimellom, plukke opp ting fra gulvet, trøste litt (litt lei seg nå i forb. med barnehagestart, ikke vanligvis) og minne om at bamsene er trøtte så det er nok best å legge seg til å sove nå!

Håper det blir bra med storjenteseng :flowers:

Vi har det også veldig gøy med ord for tiden :ahappy: Mamma, pappa, bamse, teppe, smokk, komme, fanget, en to tre, holde hånda, drikke, tørst (vi trodde hun sa "dust" i begynnelsen :P )... Uendelig mange ord.

Også synger hun :D Og ikke bare tull lenger, hun synger "bæbæ lille lam" og "å aiaiaiaiboff, å aiaiaiaiboff" :D

J synger også. :D Bæ bæ lille... *tenkepause* ..."O" :lol::wub:

Det er veldig søtt med lille o altså. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke være den eneste som har ringt litt ofte de første dagene:) Ring hvis du er urolig, hun får jo ikke vite at du har ringt så det påvirker ikke henne ved at hun evt blir urolig...

ble ikke til at jeg ringte, tullete, men fikk ikke kommet meg hjem noe tidligere uansett. Er der om en halvtimes tid så da får jeg forhåpentligvis full rapport.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og lilletupp har blitt syk.. Jeg er heldigvis dårligst, mens lilletupp har bare litt feber..

Så den eneste som holder fortet oppe i dag er Linni. Rottisen er medlidenhetssyk, og Hippy har løpetid, så hun tror selv at hun er dødende.. Men Linni tar virkelig igjen for det tapte :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg jobbet nattevakter. Stakkars pappsen som har hatt ei lita ei som har holdt han våken hele natten og sovet fire timer på dagen. Veldig deilig for meg da, som har hatt det stille i huset på dagtid. Rart at alle har snudd døgnet samtidig :lol:

I sta var jeg på kjøkkenet mens lillemor drev på i stua, da jeg kom i stua satt hun i tripp trapp stolen sin med ipaden! Skjønner ikke hvordan hun har klart og klatre opp i den bøylesaken helt alene. Hun gjorde det på nytt mens jeg så på etterpå. Summelt at hun driver og balanserer sånn for å komme nedi. Da jeg tok bort bøylen, famlet hun jo ned fordi hun er vant til å kunne sitte urolig på stolen uten at noe skjer... jaja, hun har god balanse og kroppsbeherskelse, kanskje vi skal satse på turn? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene spydde noe så voldsomt på biltur i går. Begge to såklart, er ikke tvillinger for ingenting :aww: Heldigvis ble de helt fine igjen med en gang vi kom hjem. Men jeg får ikke lukta vekk fra bilstolene. Trekkene har jeg jo tatt av og vaska i vaskemaskinen, men selene lukter fortsatt ille, og det kom litt oppkast nedi festene :x Det frister mest å bare kaste dem og kjøpe nye, men jeg er ikke så rik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

Her kom ikke storjentesenga før nå nylig :aww: Det var til gjengjeld særdeles stor stas!

Men den skravlinga kjenner jeg igjen, her har det bare blitt verre. Hun skal fortelle om alt og alle i barnehagen, synge noen sanger, prate med bamsen/bamsene hun har med i senga, skravle med meg.. Det er forøvrig ganske snedig og veldig koselig at hun skal foreslå natta-sanger, og synge med til og med! :wub: Favoritten for tida er Mikkel rev.

Det er helt snålt hvor store de plutselig blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten for tida er Mikkel rev.

Det er helt snålt hvor store de plutselig blir.

Rart, det er favoritten her og! Hver natt!!

Her ble det storjenteseng fra i dag. L har hatt en køyeseng på rommet sitt, som "sofa", siden vi flyttet hit vi bor nå. Den har vært tenkt som "storjenteseng" fra starten, men vi hadde tenkt det skulle drøye litt til, og det har egentlig ikke vært noe tema. Men i dag var det helt klikk ved leggetid, hyl og skrik på badet, INGENTING var greit, ungen var rød og varm og jeg var rød og varm, til slutt var jeg også helt på gråten, s¨så da vi endelig fikk roet ned med bok, og jeg skjønte at vi var på god vei inn i en diskusjon om hvor man skulle ligge i natt, så fant jeg ut at vi bare sa det sånn at i dag skulle L sove i storjenteseng. Nå sover hun søtt heldigvis. Det er noen ettermiddager som er heftigere enn andre, og da velger vi med omhu hvilke diskusjoner det er verdt å gå inn i... Slitsomt å være to og et halvt, men jammen slitsomt å være mamman til en sånn og av og til. Og en som nå i tillegg har lært at det aldri er verdt å gi seg........ men så er det jammenmeg verdt det :heart: .

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene spydde noe så voldsomt på biltur i går. Begge to såklart, er ikke tvillinger for ingenting :aww: Heldigvis ble de helt fine igjen med en gang vi kom hjem. Men jeg får ikke lukta vekk fra bilstolene. Trekkene har jeg jo tatt av og vaska i vaskemaskinen, men selene lukter fortsatt ille, og det kom litt oppkast nedi festene :x Det frister mest å bare kaste dem og kjøpe nye, men jeg er ikke så rik :P

Vaske engang til i maskin, denne gang med denne oppi: http://www.vanish.co.uk/products/vanish-oxi-action-extra-hygiene/vanish-oxi-action-extra-hygiene-powder

Det funket på vårt bilsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske engang til i maskin, denne gang med denne oppi: http://www.vanish.co.uk/products/vanish-oxi-action-extra-hygiene/vanish-oxi-action-extra-hygiene-powder

Det funket på vårt bilsete.

Trekkene er greie, det er resten som er problemet. Og den går ikke i vaskemaskinen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fuktig nedi selefestene? Ha på noe som trekker fylt. Salt/potet mel/ ol. Og så pirke og støvsuge godt nedi. Og så eddik.

Det er mer..... biter... :x

Tok trekkene ut av vaskemaskinen nå, og de er hvertfall ikke rene. Så da kjøper jeg middelet som foreslått over i morgen. Fortsatt mest lyst til å kaste dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer.... biter... :x

Tok trekkene ut av vaskemaskinen nå, og de er hvertfall ikke rene. Så da kjøper jeg middelet som foreslått over i morgen. Fortsatt mest lyst til å kaste dem :P

Grøss. Pirk med gaffel eller no, på med salt, det fester seg ikke, pirk mer og då eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi noen gang kommer dit at vi kan gå ut av rommet før hun sovner ordentlig? Bruker ca en time på å få henne til å sove, og det går stort sett i å stryke litt, legge henne ned når hun reiser seg opp og sånt, er sjelden gråt. Med mindre vi prøver å gå før hun sover. Gjør ingen av oss noe å sitte der til hun sovner, jeg bare lurer på om det er noe som kommer etterhvert eller om vi må etterhvert pushe det og faktisk gå? Syns det er så greit at vi har så lite gråt ved leggetid, så må vi pushe og tåle mer gråt, så tenker jeg det blir utsatt :lol:

I kveld gjorde hun noe hun "aldri" gjør. Lå i senga lenge og prøvde å sove, snudde på seg, satte seg opp og sånt som hun pleier, jeg la henne bare rolig ned og sa "legge seg ned og sove" og koser litt i håndflata og ryggen. Men plutsetlig etter en time så satte hun seg opp i senga, gav meg først smokken og så kaninen og så skulle hun opp. La henne ned igjen men da ble det virkelig sår og lei gråt, så tok henne opp i senga vår bare for å se hva hun gjorde, og da krøllet hun seg sammen og la seg med hodet i fanget mitt. :wub: Trenger jeg å si at hun nå sover midt i senga vår? Da gikk det 15 min så sov hun så tungt at jeg kunne flytte henne litt og gå. Hun trengte bare litt ekstra mammatrygghet etter laaang barnehagedag.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, søte lille, Rak! Av og til trenger man bare litt kos - liten og stor!

Vi flyttet barnesengen inn på soverommet vårt i dag. Fram til nå har han vekselsvis sovet i en sånn kurvseng, og i vår seng. Kurvsengen har stått rett ved døra, nå er sengen hans helt i andre enden av soverommet. Forhåpentligvis gjør det at han blir mindre forstyrret når vi legger oss, og ellers i løpet av natten. Han får og bedre plass, kurven begynner å bli litt liten. Var veldig spent på om jeg fikk han over i den senga da, slik at han faktisk sover der, pleier jo å amme han i søvn. Så jeg ammer han som normalt i vår seng. Han blir mett og bæsjer. Så da må vi opp og ut og skifte. Den en gang trøtte ungen er nå lys våken. Legger han i senga si, nynner litt og stryker på han. Han skravler ivei og er super bli. Så begynner han å suttre litt og kave litt rundt. Stapper en smokk i munnen hans (som han egentlig ikke tar), og han sovner?!! Whaaat?! Jeg er fremdeles i sjokk. Men veldig fornøyd :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.babyverden.no/blogg/Casakaos/En-hyllest-til-aleneforeldre/

Veldig kjent! Det hadde vært mye lettere å bare satt igjen ungen når man skulle på butikken :lol:

Jeg reagerte litt på en ting i den artikkelen. Det stod at hun to ganger forsøkte å få sine to barn på tre og fire år til å vente alene i bilen mens hun skulle handle. Gjør folk virkelig det? Etterlater så små barn alene i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt på en ting i den artikkelen. Det stod at hun to ganger forsøkte å få sine to barn på tre og fire år til å vente alene i bilen mens hun skulle handle. Gjør folk virkelig det? Etterlater så små barn alene i bilen?

Jeg ser dette ofte når jeg handler på lokalbutikken her, små barn alene i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man gjør ikke det. Jeg gjør i hvertfall ikke det.

Det hender A ikke vil være med inn og da bærer jeg han bare med meg hvis jeg ikke får han til å gå selv.

Jeg regner med denne artikkelen er satt veldig på spissen for jeg regner med at foreldre flest ikke er så lite løsningsorienterte når de er alene med barna :P

Her hjemme er det jeg som har A , selv om sambo er hjemme, det kunne ikke falt meg inn å slenge han over på sambo bare så jeg skal få en pust i bakken, det er min unge :P

Jeg dusjer etc aldri med låst dør for å si det sånn, og jeg dusjer sjelden alene før etter leggetid. Nada problem.

Rydding etc er et felles prosjekt for meg og A. Vil han absolutt ikke hjelpe til må han finne på noe annet og klare seg selv uten mas. Sambo jobber mye, det er vi som holder fortet og det er ungen innforstått med.

Det samme opplegget kjører lillesøster som ofte er alene med ungene når mannen reiser i forbindelse med jobb. Man kan bare ikke varte opp ungene når man er én.

Da lærer de å hjelpe til i stedet for å være i veien stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, som regel putter man de i hundeburet med bagasjedøra litt på gløtt :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
    • Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...