Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

@Krutsi, er det ingen studentbarnehager i nærheten av deg? (Usikker på om det er over hele landet).

Det er faktisk 3, men ingen av de i nærheten av min skole. Så hvis jeg skal bruke de, tar det sikkert en time lengre for hver levering/henting pga jeg må enten bytte flere busser eller jeg må stå i kø i en halv evighet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk 3, men ingen av de i nærheten av min skole. Så hvis jeg skal bruke de, tar det sikkert en time lengre for hver levering/henting pga jeg må enten bytte flere busser eller jeg må stå i kø i en halv evighet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du kan jo vurdere dagmamma om det er å oppdrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du kan jo vurdere dagmamma om det er å oppdrive? 

Det er det som er planen. Så vi holder på å spre ordet til å finne noen i nærheten som vi kan stole på. Men ny i bygda, så hittil har vi bare funnet ei som bor 20 min helt motsatt retning enn der vi må kjøre for å komme på skole.

Jeg prøver også å snakke med skolen om et eget opplegg for meg pga dette..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager Krutsi så utrolig kjipt!! Stor klem!

Håper dere finner en fantastisk dagmamma og at det løser seg med skolen.

Johanne er fremdeles syk med feber og hoster så hun ikke får sove. Begynner å bli redd for at hun mister hele barmehageuka, ganske dumt midt i innkjøringen.

Og så føler hun seg dårlig så alt er galt hele tiden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke for å sanke medlidenhet at jeg la ut om alt altså, men det er veldig lett å tro at man som student får like god støtte fra det offentlige som når man jobbe. For det er lett at folk maler verden litt mer rosa enn den er, og man får som regel kun høre solskinnshistorier.. For et års tiden, så trodde jeg at dette skulle være null stress.. Men som førstegangsmor så aner man ikke hva man går til. Ingen gjør det - uansett hvor mange unger man har hatt i familien.

Jeg personlig regner med at det vil ordne seg på en eller annen måte, så jeg stresser ikke :) i værste fall begynner jeg å ta tilleggsutdanning hjemmefra og tar meg et friår til, evt flytter hjem til mamma for noen uker og pendler 2 timer hver vei :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|

Hjelp... De kommer til å bli noen skikkelige villstyringer :P Har knapt kommet seg på bena, så klatrer de opp på kjøkkenbordet via en stol som de drar fram selv... HELE tida :P Galskap!

Villstyringer ja - JEG VET. Drømte nemlig om dem i natt plus at jeg passet ungene til ei jeg kjenner som skal ha trillinger. Og de var helt ville hele gjengen og til slutt måtte jeg ringe politiet så de kunne komme og roe dem ned :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villstyringer ja - JEG VET. Drømte nemlig om dem i natt plus at jeg passet ungene til ei jeg kjenner som skal ha trillinger. Og de var helt ville hele gjengen og til slutt måtte jeg ringe politiet så de kunne komme og roe dem ned :lol:

:lol: Nesten så jeg har vurdert å ringe politiet sjøl et par ganger!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at "det er verst for mammaen, he he he" i forbindelse med barnehagestart kan gå og ta seg en bolle :sint_01:

Forrige uke var det barnehageoppstart og det gikk supert alle dager. Mandag ville hun ikke at jeg skulle gå. HUn var syk i helgen men virka frisk. Var vel der 30-45 min, til slutt gikk jeg i det noe veldig gøy skjedde, da gikk det sånn nogenlunde men hun hadde grått litt nå og da i løpet av dagen når hun "kom på" det, sa de. Tirsdag gikk jeg ganske fort selv om hun var lei seg, men roet seg fort. Onsdag hentet jeg henne halv tolv, hun bare gråt, sa de.. Hadde henne hjemme i går og da var hun skikkelig mammajente. Satt på fanget hele dagen og skravlet og leste bok.

I dag gikk det heldigvis greit med levering igjen, de skulle på tur og hun var superklar for å se på kuene. Ingen gråt. Men det er ikke så greit å være mammaen og jeg teller minutter til å hente igjen og høre hvordan det har gått. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til E har de "ha-med-dag" siste fredagen i mnd, og de hadde i tillegg bamsedisko forrige fredag. Da jeg hentet henne forrige fredag, spurte jeg henne om hun hadde danset. Nei svarte hun, men hunden hun hadde med hadde danset. Hu ELSKER å danse, så jeg lurte litt på grunnen. Tenkte hun sikkert var sjenert. Dagen etter skulle vi i bursdag, og jeg fant frem en av kjolene hennes. "Ååååå, er det kjolen min, mamma?" Spurte hun. Da jeg svarte ja, sa hun: " da kan jeg jo danse!" Grunnen til at hun ikke hadde danset på bamsedisko var at hun ikke hadde hatt på seg kjole.... I dag fikk hun ha på seg skjørt, sånn i tilfelle de skulle danse :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at jeg kan gå og hente. :aww::lol: Ringte etter ti min, da sa de at det gikk bra, men hun spiste ikke ordentlig, så da er det nok ikke helt bra likevel.

Men er nesten verre å se ene toåringen der som er ny, den virkelig venter og venter på mamman hvert eneste minutt. Glemmer seg litt innimellom og har det gøy, men så er det på an igjen med ekstrem venting. Fryktelig sårt å se på. :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til E har de "ha-med-dag" siste fredagen i mnd, og de hadde i tillegg bamsedisko forrige fredag. Da jeg hentet henne forrige fredag, spurte jeg henne om hun hadde danset. Nei svarte hun, men hunden hun hadde med hadde danset. Hu ELSKER å danse, så jeg lurte litt på grunnen. Tenkte hun sikkert var sjenert. Dagen etter skulle vi i bursdag, og jeg fant frem en av kjolene hennes. "Ååååå, er det kjolen min, mamma?" Spurte hun. Da jeg svarte ja, sa hun: " da kan jeg jo danse!" Grunnen til at hun ikke hadde danset på bamsedisko var at hun ikke hadde hatt på seg kjole.... I dag fikk hun ha på seg skjørt, sånn i tilfelle de skulle danse :aww:

L er også sånn, hun ELSKER å danse, og som regel "glemmer hun seg litt" og begynner å danse helt spontant, men som oftest stopper hun opp etter noen minutter og MÅ få på kjolen før hun kan danse videre. Egentlig rart, i og med at jeg ikke har vært så "flink" til å ta på henne kjole egentlig;) I barnehagen har de fast "disco" på mandager, og det er veldig populært:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L er også sånn, hun ELSKER å danse, og som regel "glemmer hun seg litt" og begynner å danse helt spontant, men som oftest stopper hun opp etter noen minutter og MÅ få på kjolen før hun kan danse videre. Egentlig rart, i og med at jeg ikke har vært så "flink" til å ta på henne kjole egentlig;) I barnehagen har de fast "disco" på mandager, og det er veldig populært:)

Jeg fikk så dårlig samvittighet, fordi alle andre hadde tydeligvis danset! :P dumme mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så dårlig samvittighet, fordi alle andre hadde tydeligvis danset! :P dumme mamma.

Ja, vi skjønner tydeligvis ikke alltid (ivertfall hvis jeg skal tolke ut fra reaksjonene hjemme av og til) Å være barnehagebarn er tydeligvis en schizofren tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til E har de "ha-med-dag" siste fredagen i mnd, og de hadde i tillegg bamsedisko forrige fredag. Da jeg hentet henne forrige fredag, spurte jeg henne om hun hadde danset. Nei svarte hun, men hunden hun hadde med hadde danset. Hu ELSKER å danse, så jeg lurte litt på grunnen. Tenkte hun sikkert var sjenert. Dagen etter skulle vi i bursdag, og jeg fant frem en av kjolene hennes. "Ååååå, er det kjolen min, mamma?" Spurte hun. Da jeg svarte ja, sa hun: " da kan jeg jo danse!" Grunnen til at hun ikke hadde danset på bamsedisko var at hun ikke hadde hatt på seg kjole.... I dag fikk hun ha på seg skjørt, sånn i tilfelle de skulle danse :aww:

:lol: :lol:

Barnehagestart er tøffe greier altså.

Her går alt så meget bedre, men jeg synes fortsatt at det å gå fra et barn som tydelig er helt knust (A gråter ikke, men han får et stivt desperat smil) og så gå hele dagen å lure på hvordan barnet har det er det tøffeste jeg har gått igjennom som mor.

Det er bare så ekstremt sårt og man er så fryktelig hjelpeløs. .

Men det går jo stort sett alltid bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avgjør saken, knotten kommer aldr til å slippes ut i verden :lol:

Lillemor har egentlig husarrest til hun er 30. :aww::lol:

De sier det går bra i barnehagen, litt sutring, men ikke gråting. Litt ubestemmelig "kaste kaninen på gulvet og se på den og sutre"ørten ganger - det betyr at hun er litt usikker og ikke helt vet hva hun skal gjøre. Hadde sovna greit, sov da jeg kom, så jeg satte meg og ventet til hun våknet. Blid jente som satt på armen min og smilte til barnehagedamen. :wub:

De har sett at jeg har fryktelig vondt av toåringen som venter så intenst, så fikk beskjed om at lillemor IKKE er i nærheten av å være sånn lei seg. Det gjør godt for hønemor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg må skaffe meg 7seter.. Plutselig så ville minstemann ha med 2stk (jenter.. :blink:) hjem fra bhg.. Han har sett storebror ha med seg venner hjem.. Haha, har ikke plass til 4 barneseter i min lille vanlige stasjonsvogn.. :o Så måtte si nei i dag.. og de ble jo så lei seg.. Tror kanskje det var den ene (eldre) jenta som har prsset på, men jeg vet at hun ikke er med så mange hjem pga adferd og litt diagnoser, men det gjør ikke meg noe. Fikk så vondt av de..

Hva gjør dere andre? Begrenser dere besøkene? 1 om gangen? Får foreldrene til å kjøre de hjem til dere? Og hva gjør dere med søsken i barnehagen, tar dere med besøk til begge, eller får de en dag hver?

og jeg trodde ikke snart 2åringer skjønte seg på det, men gjett om de lærer av eldre søsken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var man "offisielt" høygravid :D Er det ikke 34+4 man sier? Er egentlig litt lei og utålmodig om dagen uten at jeg har noe spesiell grunn til det. Ikke har jeg noen spesielle plager og ikke har jeg alt klart heller, men jeg gleder meg så innmari til å møte henne at jeg akkurat nå synes tiden går altfor sakte :ahappy: Også gleder jeg meg faktisk litt til å ikke måtte tisse heeele tiden og til å bøye meg ned og knyte skolissa uten å føle at jeg blir kvalt og at jeg moser ungen. Og til å komme inn i buksene mine igjen :P

343.jpg

Idag kom det pakke på posten med blant annet uro og sengehimmel. Så nå er vel egentlig barnesenga ganske så klar :)

sprinkelseng1.jpg

Nora mente at uroen var tidenes kuleste hundeleke, så da hun oppdaget den tok hun et stillestående hopp elegant opp fra gulvet og rett opp i sprinkelsenga - uten å være nær kantene på senga. Skjønner ikke hvordan den klønete hunden der klarer å tidvis være så elegant og ha så mye kontroll over kroppen sin. Meen, akkurat det å hoppe opp i sprinkelsenga er en fryktelig dum ting å gjøre, så den uvanen får jeg ta å passe på at ikke forblir :blink:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid IreneN

Så fin seng og uro.

Ingen av våre har hoppet opp i seng eller lekegrind men Lio klarte i et ubevåktet øyeblikk å dra et heklet teppe ut av lekegrinda og lage et svært høl i midten :-( jeg har ikke turt å si det til hun som lagde det og synes det er så synd, for det teppet var så nydelig. Ergelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...