Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Sånn prosjekt har de hatt i barnehagen til nevøen og niesen min også, kjempekoselig! Nevøen min var såpass gammel at han hadde egne meninger om hvilke bilder som skulle med, og ba om et stort bilde av onkel Roger og tante Anne. Jeg syntes det var koselig og sendte med et bilde av oss. Så var jeg med å hente ham i barnehagen en dag og fikk se plakaten hans, og tror dere ikke han hadde plassert onkelen og tanten i midten, da?! Da ble jeg rørt i tantehjertet mitt :) Edit: og så vil jeg legge til at alle ungene deres høres og ser ut som skikkelig søte og festlige unger :) Sent from my iPhone using Tapatalk

Åh det er skikkelig kompliment det :wub:

Martine: Smelt!! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Takk for tips, nesesuger og damp løsnet litt så nå kan hun puste med nesa en stund hvertfall. Blir nok sittende soving i natt ja. Har klosser til å bygge opp senga med, men hun vil jo helst ligge med huet ned og rompa i været, så vet ikke om det hjelper nok.

Så er det nok tenner eller noe annet som plager i tillegg til å være sliten etter barnehagen, tenner sikkert, verden er ganske teit syns hun. Ikke funker hverken mamman eller pappan bra nok heller alltid.

Litt sterkere nesespray tror jeg vi skal prøve å få tak i altså. Ha om det blir slik som dette om natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at de første sonenbarna har blitt så store (ingen nevnt, ingen glemt), og nye babyer kommer etter! :wub:

Jeg er selvoppnevnt sonenbestemor, enten dere vil eller ikke!

Du kan godt være sonenbestemor for A :P

Etter at jeg kom over fadesen med manglende brød i dag tidlig var det litt stress å få seg avgårde.

Som alltid når jeg er megastresset MÅ A sette meg ut.

'Mamma, hvordan lagde dere meg egentlig igjen? sånn helt på ordentlig? '

'Eh. . Jeg kan forklare senere, du kan få bestemme middagen i kveld! Hva vil du ha?'

'SABELTANDOORI! '

'skal bli! '

Denne samtalen var selvfølgelig helt glemt når jeg avtalte grilling med sambo senere på dagen. Gjett hva vi skal spise til middag i morgen....

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt angst av snørrpratet :P Snørr er det aller aller verste altså. Ingen som har vært plagsomt snørrete her ennå, men gruer meg til dagen kommer :P Jeg tåler alt som er ekkelt unntatt akkurat dét :lol:

Vi har hatt verdens skjønneste snørrefrie unge. Litt sånnn "usj, alle andres unger er så snørrete hele tiden - glad J ikke er sånn."

Også skjedde barnehagen. :P

Tenk at de første sonenbarna har blitt så store (ingen nevnt, ingen glemt), og nye babyer kommer etter! :wub:

Jeg er selvoppnevnt sonenbestemor, enten dere vil eller ikke!

Men vi vil! :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt verdens skjønneste snørrefrie unge. Litt sånnn "usj, alle andres unger er så snørrete hele tiden - glad J ikke er sånn."

Også skjedde barnehagen. :P

Men vi vil! :D:wub:

:lol: samme her! Hun har hatt snue av betydning én gang før i sitt liv. Så kom barnehagen...

Nå sover hun i fanget mitt her, prøvde å legge henne i stad, men halveis til soverommet så ble det ramaskrik med påfølgende gråting og eeenda mer snørr. så da sover hun her da :aww:

Men dere glupe damer! Hvordan i allverden får jeg ungen inn og ut av ergobaby i skogen? Bor endelig slik til at jeg kan gå rett ut i skogen med hundene løse (ingen sau! fantastisk!) men kommer jo ikke frem med vogn, og har ikke penger til å kjøpe noe fancy bæremeis eller noe sånt. Så jeg er stuck med ergobabyen ( aldri helt blitt venn med den, så stort sett brukt vogn frem til nå) så nå må jeg bli venn med den. Hjelp meg? Må ha henne på ryggen siden hun er for tung til magen og upraktisk med hoftebæring i skogen. Og jeg har lyst til å gå et stykke og så ta pause og la henne smake kreklinger og kjenne på lyng og sånt, men må nesten få henne nedi igjen også. Selv hjemme blir det gråt for å få henne plassert på ryggen alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere glupe damer! Hvordan i allverden får jeg ungen inn og ut av ergobaby i skogen? Bor endelig slik til at jeg kan gå rett ut i skogen med hundene løse (ingen sau! fantastisk!) men kommer jo ikke frem med vogn, og har ikke penger til å kjøpe noe fancy bæremeis eller noe sånt. Så jeg er stuck med ergobabyen ( aldri helt blitt venn med den, så stort sett brukt vogn frem til nå) så nå må jeg bli venn med den. Hjelp meg? Må ha henne på ryggen siden hun er for tung til magen og upraktisk med hoftebæring i skogen. Og jeg har lyst til å gå et stykke og så ta pause og la henne smake kreklinger og kjenne på lyng og sånt, men må nesten få henne nedi igjen også. Selv hjemme blir det gråt for å få henne plassert på ryggen alene...

Tja, setter på meg ergoen først så den henger der, så bare slenger jeg ungen på ryggen? :lol: Hopper litt forsiktig opp og ned sånn at han kommer godt nedi? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en youtube video :) Har den på siden så drar jeg ungen og ergoen på ryggen.

link? Mener jeg så en sånn engang, men finner den ikke igjen.

Får prøve meg litt frem, må kunne gå med henne og hundene sammen og da er skogen beste alternativet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nå huske å smile skikkelig intenst mens du holder på tror jeg @raksha , ser sånn ut på videoen :aww:

Ja, det er viktig!

Åååh DET som er trikset?! :lol: Var heller varm og rød i toppen med unge som hylte og vred seg som en kålorm... ikke rart det ikke gikk. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...