Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

@raksha God bedring til vesla

@Marie Lykke til med barnehagestarten igjen.

I natt har jeg sovet på sofaen med ungen. Vi har ikke samsovet siden hun var to uker gammel. Forstår ikke hvordan man skal klare det og samtidig få sovet selv. Jeg har blitt sparkt ganske hardt i ansiktet opp til flere ganger og hun snur seg jo rundt hvert andre minutt! Men veldig koselig når hun legger seg i armkroken og gir meg en skikkelig klem :wub: Hun er ikke i form og blir hjemme i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

@raksha God bedring til vesla

@Marie Lykke til med barnehagestarten igjen.

I natt har jeg sovet på sofaen med ungen. Vi har ikke samsovet siden hun var to uker gammel. Forstår ikke hvordan man skal klare det og samtidig få sovet selv. Jeg har blitt sparkt ganske hardt i ansiktet opp til flere ganger og hun snur seg jo rundt hvert andre minutt! Men veldig koselig når hun legger seg i armkroken og gir meg en skikkelig klem :wub: Hun er ikke i form og blir hjemme i dag.

God bedring til Isa og! Tung i hodet og sår i kroppen i dag jeg og, så spørs om jeg ikke har fått det jeg og. Sagt i fra til barnehagen at vi blir borte hvertfall til og med i morgen. Kos med kosejente sombare skal kose :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på bedringens vei her, hun er feberfri for øyeblikket :ahappy: Håper det holder seg slik nå da. Hun har også fått en ny tann på vei, men regner med tannsprett ikke gir nesten 40 i feber, så er vel heller tanna som utnyttet febern til å komme opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleh. E har fortsatt feber og er ikke i form. Jeg skal heldigvis på kveldsvakt i morgen, men jeg skal på Oslo dyreklinikk med Santo først, og skal være på vakt kl 1430. Samboeren kan ikke dra tidligere fra jobben, tror jeg, så da må svigermor passe... Da får ikke E sovet ut... Passer alltid så dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen prevensjon, for noen av oss.

Blir ikke så lett gravid jeg. Ikke det at det er noe positivt akkurat men.

:)

*kremt* Ja, er vel ikke verdens flinkeste å ta pillene og gikk flere måneder uten av ren latskap, så blir nok (dessverre) ikke lett gravid jeg heller :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sover deres barn på dagen?

Mener jeg har hørt at mørkt rom er forbeholdt natten, men lillemor sliter med å sove i stua (i vugga) på dagen. Sover bare 30-60 min avgangen. Er 8 uker nå. Sover godt om natta.

Sover i vår seng på dagtid, egen seng på natta. Er jo også mørkere om natta enn på dagen, for oss ble det viktig å skille natt og dag for å få lange nok søvnintervaller på natta, men det fungerte greit å gjøre det sånn. Det er mange som ikke trenger mer skille enn at det er lysere på dagtid enn på nattestid, og fint kan sove i samme seng som de gjør om natta. Prøv det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sover deres barn på dagen?

Mener jeg har hørt at mørkt rom er forbeholdt natten, men lillemor sliter med å sove i stua (i vugga) på dagen. Sover bare 30-60 min avgangen. Er 8 uker nå. Sover godt om natta.

Brage sover enten i bæresele eller på soverommet. Eneste som funker her. Nattesøvnen er like god uansett, så for oss har det ikke noe å si :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lystette gardiner, men det blir ikke 100% mørkt om dagen. Om kvelden har jeg ei nattlampe stående på gulvet for at det skal være litt lys slik at jeg ser litt når jeg må inn :P og ellers har jeg ei lampe under senga som skal egentlig være til hjelp, men ideen funka ikke like godt som jeg trodde :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sover deres barn på dagen?

Mener jeg har hørt at mørkt rom er forbeholdt natten, men lillemor sliter med å sove i stua (i vugga) på dagen. Sover bare 30-60 min avgangen. Er 8 uker nå. Sover godt om natta.

Kan ta litt tid før de kommer inn i rutiner.

Prøvd trilleturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere det mørkt på rommet? Type rullgardin nede og ikke noe lampe på.
Så mørkt som mulig. Men helt nattmørkt blir det ikke. Søvn avler søvn. Sover han godt om dagen, sover han bedre om natten. Og må legge til; tann!! En skarp og ru liten bit har krøpet seg fram i underkjeven. Ikke rart han har vært litt ekstra suttrete i dag. Kjenner jeg syns dette er nesten litt tullete stas. Tann liksom :P yay!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta litt tid før de kommer inn i rutiner.

Prøvd trilleturer?

Hun våkner så fort vogna stopper og den siste uka har hun vært ustabil om hun vil sove eller ei i vogna. Så har måtte ta med bæresele som backup og bære henne i den om hun ikke slår seg til ro i vogna.

Så mørkt som mulig. Men helt nattmørkt blir det ikke. Søvn avler søvn. Sover han godt om dagen, sover han bedre om natten. Og må legge til; tann! En skarp og ru liten bit har krøpet seg fram i underkjeven. Ikke rart han har vært litt ekstra suttrete i dag. Kjenner jeg syns dette er nesten litt tullete stas. Tann liksom :P yay!

Grattis med tann :)

Da skal vi prøve å sove på rommet i morgen

Hun sover godt om natta, så det er dagen som er ustabil og ender med overtrøtt sliten unge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna ute på dagen og vårt soverom på natta. Men vi har hatt mye variasjon i hva som har fungert rundt soving på dagen selv om natta har vært stabil. En periode ble han hysterisk når vi putta han i vogna. Vi svøper og det fungerer godt på han.

Så jeg tror man bare må prøve seg fram og være forbredt på at når man tror det er en rutine på plass så endres alt :lol:

Vi sliter litt med å finne en løsning på soving på ettermiddag/kveld for å få det litt smidigere frem til han skal sove for natta, men regner med at det går seg til etterhvert. Jeg synes det er god hjelp i å skrive ned når han sovner og våkner for da har jeg litt mer oversikt, ellers går jeg helt i surr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde første dag i barnehagen idag! Jaran er litt mer pyse enn søsteren, men etter noen timer søkte han litt til de andre barna og voksne, og når vi var ute storkoste han seg (Alene, men men.) sååå stort område å utforske på :) Han fant seg en liten trillebår og trilla rundt og fant skatter ute ( Pinner, bark, kvister, gress, løvetann osv :P ) Imorgen skal vi være der hele dagen. Jeg gikk fra han 5 min ute (For å hente Sophia!) og det gikk helt greit, han hadde ikke kikket noe særlig etter meg, men var så glad når jeg kom tilbake. Og Sophia (som gikk selv tidligere på denne avdelingen.) var veldig stolt over å fortelle at det der var HENNES lillebror, og han er veldig flink til å gå med trillebår nemlig.

Alt i alt gikk det veldig fint :) (Men huff, var ei bittelite jente som gråt hele hele tiden mens vi var der og ropte på mamma :( De ansatte var flinke og tok alltid mye tid til å trøste henne, men still.. DET var så sårt!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg bry meg om at det er palmeolje i babygrøten?

Jeg trodde det var nei-nei, og så putter de det i barnemat liksom..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi gav litt f, men småfolk har babygrøt uten palmeolje. :) Brukte det når det passet seg sånn. Slapp ikke unna palmeolje uansett siden det er det i mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav litt f, men småfolk har babygrøt uten palmeolje. :) Brukte det når det passet seg sånn. Slapp ikke unna palmeolje uansett siden det er det i mme.

Hun spiser ikke så mye grøt heller, så det gjør kanskje ikke sååå mye. Men kjente jeg ble litt overrasket i går da jeg oppdaget det..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ikke så lang erfaring med dette enda, men knotten sover i vugge natt og dag - om dagen i stua med lys og lyd, om natta på soverommet, mørkt og stille. Med unntak av tur hvor han sover i vogn, og det hender også han sover i bæresjal både inne og ute. Han sover lenger om natta, 3 timer om gangen, enn dagen, ca 1-2 timer av gangen.

Han sover forøvrig i samme vugge som jeg selv, mine søsken, og de fleste av deres barn har brukt som spebarn. Veldig koselig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...