Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

 

 

 

Åååh DET som er trikset?! :lol: Var heller varm og rød i toppen med unge som hylte og vred seg som en kålorm... ikke rart det ikke gikk. :lol:

Hvis du vil, så kan jeg sjekke ut om vi har en gammel bæremeis du kan få kjøpe billig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hvis du vil, så kan jeg sjekke ut om vi har en gammel bæremeis du kan få kjøpe billig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for tilbud, hvor gammel er gammel? Tror vi vil ha en relativt ny om jeg skal ha bæremeis, skal høre med en nabo, den de har skal ikke være så gammel (maks 5-6 år) om jeg ikke blir venn med ergo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbud, hvor gammel er gammel? Tror vi vil ha en relativt ny om jeg skal ha bæremeis, skal høre med en nabo, den de har skal ikke være så gammel (maks 5-6 år) om jeg ikke blir venn med ergo.

Nå skulle jeg til å si: ikke sååå gammel, men så kom jeg på at eg brukte jo den til lillesøstra mi, så den er jo i alle fall 10+ :lol:

Så da kan det egentlig bare kastes tror jeg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen sov nesten 8 timer i natt. Blir nesten skremt. Pleier å våkne i 2-3 tiden for amming. Bråvåknet kl 5 og fikk sjokk når jeg så klokka.

I dag skal vi ha første møte med barselgruppa. Gleder meg.

Sitter her og hører det plasker ned. Godt med litt regn

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!!!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også veldig gøy med ord for tiden :ahappy: Mamma, pappa, bamse, teppe, smokk, komme, fanget, en to tre, holde hånda, drikke, tørst (vi trodde hun sa "dust" i begynnelsen :P ).... Uendelig mange ord.

Også synger hun :D Og ikke bare tull lenger, hun synger "bæbæ lille lam" og "å aiaiaiaiboff, å aiaiaiaiboff" :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

Oi! Flytting igjen ja, lykke til. Hvor havner du nå?

Vi skal også ordne til eget rom snart, må bare somle meg til å få rydda det som skal bli vårt. Men avogtil så må jeg jo bare sjekke at hun puster og har det bra sånn midt i natten, og da er det unektelig veldig greit å h henne i senga ved siden av vår, eller i vår...

Kan jeg ringe barnehage mer enn en gang? Hønemor lurer veldig på om de får henne til i dag. Fryktelig lang dag for henne. :/

Kjekkeste hun gjør om dagen nå er å plukke opp ting og gi til oss, da smiler hun så lurt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Flytting igjen ja, lykke til. Hvor havner du nå?

Vi skal også ordne til eget rom snart, må bare somle meg til å få rydda det som skal bli vårt. Men avogtil så må jeg jo bare sjekke at hun puster og har det bra sånn midt i natten, og da er det unektelig veldig greit å h henne i senga ved siden av vår, eller i vår...

Kan jeg ringe barnehage mer enn en gang? Hønemor lurer veldig på om de får henne til i dag. Fryktelig lang dag for henne. :/

Kjekkeste hun gjør om dagen nå er å plukke opp ting og gi til oss, da smiler hun så lurt :wub:

Du vil ikke være den eneste som har ringt litt ofte de første dagene:) Ring hvis du er urolig, hun får jo ikke vite at du har ringt så det påvirker ikke henne ved at hun evt blir urolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

Oi det er sikkert litt heftig, men gratulerer med ny jobb! :D

Veldig godt å høre fra dere!

J bruker også veldig lang tid på å sovne fortsatt, men det er noe heelt annet når man kan sitte i stua å slappe av, og evt. bare gå inn innimellom, plukke opp ting fra gulvet, trøste litt (litt lei seg nå i forb. med barnehagestart, ikke vanligvis) og minne om at bamsene er trøtte så det er nok best å legge seg til å sove nå!

Håper det blir bra med storjenteseng :flowers:

Vi har det også veldig gøy med ord for tiden :ahappy: Mamma, pappa, bamse, teppe, smokk, komme, fanget, en to tre, holde hånda, drikke, tørst (vi trodde hun sa "dust" i begynnelsen :P )... Uendelig mange ord.

Også synger hun :D Og ikke bare tull lenger, hun synger "bæbæ lille lam" og "å aiaiaiaiboff, å aiaiaiaiboff" :D

J synger også. :D Bæ bæ lille... *tenkepause* ..."O" :lol::wub:

Det er veldig søtt med lille o altså. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke være den eneste som har ringt litt ofte de første dagene:) Ring hvis du er urolig, hun får jo ikke vite at du har ringt så det påvirker ikke henne ved at hun evt blir urolig...

ble ikke til at jeg ringte, tullete, men fikk ikke kommet meg hjem noe tidligere uansett. Er der om en halvtimes tid så da får jeg forhåpentligvis full rapport.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og lilletupp har blitt syk.. Jeg er heldigvis dårligst, mens lilletupp har bare litt feber..

Så den eneste som holder fortet oppe i dag er Linni. Rottisen er medlidenhetssyk, og Hippy har løpetid, så hun tror selv at hun er dødende.. Men Linni tar virkelig igjen for det tapte :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg jobbet nattevakter. Stakkars pappsen som har hatt ei lita ei som har holdt han våken hele natten og sovet fire timer på dagen. Veldig deilig for meg da, som har hatt det stille i huset på dagtid. Rart at alle har snudd døgnet samtidig :lol:

I sta var jeg på kjøkkenet mens lillemor drev på i stua, da jeg kom i stua satt hun i tripp trapp stolen sin med ipaden! Skjønner ikke hvordan hun har klart og klatre opp i den bøylesaken helt alene. Hun gjorde det på nytt mens jeg så på etterpå. Summelt at hun driver og balanserer sånn for å komme nedi. Da jeg tok bort bøylen, famlet hun jo ned fordi hun er vant til å kunne sitte urolig på stolen uten at noe skjer... jaja, hun har god balanse og kroppsbeherskelse, kanskje vi skal satse på turn? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene spydde noe så voldsomt på biltur i går. Begge to såklart, er ikke tvillinger for ingenting :aww: Heldigvis ble de helt fine igjen med en gang vi kom hjem. Men jeg får ikke lukta vekk fra bilstolene. Trekkene har jeg jo tatt av og vaska i vaskemaskinen, men selene lukter fortsatt ille, og det kom litt oppkast nedi festene :x Det frister mest å bare kaste dem og kjøpe nye, men jeg er ikke så rik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

Her kom ikke storjentesenga før nå nylig :aww: Det var til gjengjeld særdeles stor stas!

Men den skravlinga kjenner jeg igjen, her har det bare blitt verre. Hun skal fortelle om alt og alle i barnehagen, synge noen sanger, prate med bamsen/bamsene hun har med i senga, skravle med meg.. Det er forøvrig ganske snedig og veldig koselig at hun skal foreslå natta-sanger, og synge med til og med! :wub: Favoritten for tida er Mikkel rev.

Det er helt snålt hvor store de plutselig blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten for tida er Mikkel rev.

Det er helt snålt hvor store de plutselig blir.

Rart, det er favoritten her og! Hver natt!!

Her ble det storjenteseng fra i dag. L har hatt en køyeseng på rommet sitt, som "sofa", siden vi flyttet hit vi bor nå. Den har vært tenkt som "storjenteseng" fra starten, men vi hadde tenkt det skulle drøye litt til, og det har egentlig ikke vært noe tema. Men i dag var det helt klikk ved leggetid, hyl og skrik på badet, INGENTING var greit, ungen var rød og varm og jeg var rød og varm, til slutt var jeg også helt på gråten, s¨så da vi endelig fikk roet ned med bok, og jeg skjønte at vi var på god vei inn i en diskusjon om hvor man skulle ligge i natt, så fant jeg ut at vi bare sa det sånn at i dag skulle L sove i storjenteseng. Nå sover hun søtt heldigvis. Det er noen ettermiddager som er heftigere enn andre, og da velger vi med omhu hvilke diskusjoner det er verdt å gå inn i... Slitsomt å være to og et halvt, men jammen slitsomt å være mamman til en sånn og av og til. Og en som nå i tillegg har lært at det aldri er verdt å gi seg........ men så er det jammenmeg verdt det :heart: .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene spydde noe så voldsomt på biltur i går. Begge to såklart, er ikke tvillinger for ingenting :aww: Heldigvis ble de helt fine igjen med en gang vi kom hjem. Men jeg får ikke lukta vekk fra bilstolene. Trekkene har jeg jo tatt av og vaska i vaskemaskinen, men selene lukter fortsatt ille, og det kom litt oppkast nedi festene :x Det frister mest å bare kaste dem og kjøpe nye, men jeg er ikke så rik :P

Vaske engang til i maskin, denne gang med denne oppi: http://www.vanish.co.uk/products/vanish-oxi-action-extra-hygiene/vanish-oxi-action-extra-hygiene-powder

Det funket på vårt bilsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske engang til i maskin, denne gang med denne oppi: http://www.vanish.co.uk/products/vanish-oxi-action-extra-hygiene/vanish-oxi-action-extra-hygiene-powder

Det funket på vårt bilsete.

Trekkene er greie, det er resten som er problemet. Og den går ikke i vaskemaskinen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fuktig nedi selefestene? Ha på noe som trekker fylt. Salt/potet mel/ ol. Og så pirke og støvsuge godt nedi. Og så eddik.

Det er mer..... biter... :x

Tok trekkene ut av vaskemaskinen nå, og de er hvertfall ikke rene. Så da kjøper jeg middelet som foreslått over i morgen. Fortsatt mest lyst til å kaste dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer.... biter... :x

Tok trekkene ut av vaskemaskinen nå, og de er hvertfall ikke rene. Så da kjøper jeg middelet som foreslått over i morgen. Fortsatt mest lyst til å kaste dem :P

Grøss. Pirk med gaffel eller no, på med salt, det fester seg ikke, pirk mer og då eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...