Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Etter en time med bæring i "kolikk"stilling og en halvtime på stellebordet med prating med skybert og stryking og kosing så har hun nå sovnet igjen med nesa inntil puppen min. :aww:

Yep - kan skrive monolog her jeg. :lol:

Min mor har forøvrig skrevet på fbsiden min "Nå har bestemor vært på shopping i Texas, gled deg til jul ida" :lol: spent på hva hun har funnet på!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Er i Bergen på landstreff med termingruppa fra jeg gikk med maya. Moro. Men som jeg savner henne. Har vært borte et døgn nå og er ikke hjemme før søndag kveld. Aldri vært borte fra henne mer enn 6 timer før!!!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er det? Kanskje jeg bare fikk en som var bust. :hmm:

Mulig dere har funnet det ut, jeg orker ikke lese alle testene. Men av det vi har lest så anbefales ikke de temometerne fordi babyer og barn gjerne får en kald overflate på pannen for å holde på varmen inni kroppen eller noe sånt. De vi har prøvd har fungert dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep. Nå har du prøvd så lenge å være snill og fortelle henne at en avtale på forhånd hadde vært fint, og når hun ikke respekterer det får du rett og slett gå litt hardere til verks.

yep, hun kom mens jeg dekket på til middag "oi forstyrrer jeg midt i middagen? " "ja" sier bonden. Og hun går å setter seg!!! Ba om å få holde ida da, som nettopp hadde sovna. Det kunne hun drite i. Soiste middagen min og tok ida så bonden kunne spise. Rett før hun gikk så sa hun "får håpe jeg treffer på henne når hun er våkem snart" da svarte jeg at da må hun si fra på forhånd. Så nå regner jeg med at hun er dødssur på meg og ikke følte seg velkommen, nei du er ikke velkommen midt i middagen og når ungen endelig sover etter en lang dag med mye kollik.

Bonden skal bort i morgen. Da låser jeg dørene mens han er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep, hun kom mens jeg dekket på til middag "oi forstyrrer jeg midt i middagen? " "ja" sier bonden. Og hun går å setter seg!! Ba om å få holde ida da, som nettopp hadde sovna. Det kunne hun drite i. Soiste middagen min og tok ida så bonden kunne spise. Rett før hun gikk så sa hun "får håpe jeg treffer på henne når hun er våkem snart" da svarte jeg at da må hun si fra på forhånd. Så nå regner jeg med at hun er dødssur på meg og ikke følte seg velkommen, nei du er ikke velkommen midt i middagen og når ungen endelig sover etter en lang dag med mye kollik.

Bonden skal bort i morgen. Da låser jeg dørene mens han er borte.

Blir helt matt av å høre sånn! Bor jo på landet vi og, og det flyr i dørene både i tide og utide, men aldri har jeg opplevd noe sånt. Er vi opptatt, så reiser/går folk igjen.

Drit i om hun er fornærma, hun legger veldig opp til det her selv. Kos deg med låst dør i morgen, også får vi håpe det skjer en drastisk endring snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tramper jeg sikkert i salaten her, men hvis svigermor hadde holdt Ida så hadde jo dere sluppet å spise på tur?

1. Når kolikkbabyen endelig sover så legger man den ikke på "fremmed fang" da våkner den.

2. "Belønn" at hun ikke respekterer det jeg har bedt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Når kolikkbabyen endelig sover så legger man den ikke på "fremmed fang" da våkner den.

2. "Belønn" at hun ikke respekterer det jeg har bedt om?

Ask roet seg alltid bedre hos bestemødre han, men alle er jo ikke like. Neida, hun bør vel strengt tatt ikke belønnes, men noen ganger trenger man ikke være prinsippfast av prinsipp. Med A hadde jeg utnyttet muligheten, men hvis hun ikke er trygg nok på bestemoren så blir det jo noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask roet seg alltid bedre hos bestemødre han, men alle er jo ikke like. Neida, hun bør vel strengt tatt ikke belønnes, men noen ganger trenger man ikke være prinsippfast av prinsipp. Med A hadde jeg utnyttet muligheten, men hvis hun ikke er trygg nok på bestemoren så blir det jo noe annet.

Men vi har ikke noe problemer med å spise på tur altså. Og hun roer seg ikke hos andre. Er heller ikke prinsippfast bare for å være det, er man desperat så prøver man det meste, men flytte henne til andre enn meg, til nød pappan, på slike dager er bare å be om bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet Rak! Nesten så man får følelsen over at hun gjør det av prinsipp, at hun mener hun kan komme og gå som hun vil. Skjønner ikke at du holder ut :console: Når man først har begynt å irritere seg så blir jo alt uutholdelig. Jeg hadde ikke vært så tålmodig som deg, jeg hadde eksplodert for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor trenger å høre i klartekst at hun må respektere deres hjem og at dere er en egen liten familie nå, hvis ikke kommer hun til å ødelegge relasjoner hun ikke ønsker å ødelegge. Dette er ikke i hennes interesse.

Klarer du å si når hun kommer at "hei hei, akkurat nå passer det dårlig, kan vi ta det en annen gang?" og så låse døra, eller er det kleint? Det er litt bedre enn å bare låse døra synes jeg, men om du synes det blir for ekkelt så støtter jeg deg i å låse i vei. Vern om trivselen din, og legg litt press på Bonden. Forstår han at du føler deg invadert? Det kan kanskje være nøkkelen her, at han skjønner hvordan du føler deg? Du og Ida er hans nærmeste familie nå, dere tre er den harde kjernen, det er deres trivsel som må være viktigst, moren hans har fått en ny rolle. Huff altså, det er ikke en kul situasjon.

Jeg tror ikke greia til Raksha er at hun absolutt ikke vil at Ida skal til bestemor, men at hun føler at privatlivet hennes blir invadert, at grensene hun setter ikke blir respektert men totalt ignorert. Om det var meg ville det gått veldig utover trivselen min. Hjemmet mitt er hula mi, den tryggheten jeg har her er viktig for meg, og om det var et menneske som helt uforutsigbart kom rett inn døra i hytt og pine så hadde det ødelagt mye og vært en tydelig stressor i livet mitt. Det spiller ingen rolle hvem det er, men det er helt sikkert at de vil ødelegge forholdet vi har om de ikke begynner å høre på mine ønsker og følelser.

Jeg har ikke noe problem med å skjønne deg jeg, Raksha. Det er komplisert og ubehagelig. All sympati, virkelig. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet Rak! Nesten så man får følelsen over at hun gjør det av prinsipp, at hun mener hun kan komme og gå som hun vil. Skjønner ikke at du holder ut :console: Når man først har begynt å irritere seg så blir jo alt uutholdelig. Jeg hadde ikke vært så tålmodig som deg, jeg hadde eksplodert for lenge siden!

ja jeg begynner jo å lure... men vet liksom ikke hva jeg skal gjøre heller... vil liksom ikke lage krig heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg begynner jo å lure... men vet liksom ikke hva jeg skal gjøre heller... vil liksom ikke lage krig heller.

Om du forteller på en ordentlig og respektfull måte som gjør det umulig å misforstå og det blir krig? Da er det ikke du som har startet den krigen.

Hun er en voksen dame som må ta ansvar for det hun gjør og de konsekvenser hennes handlinger har. Du kan (dessverre) ikke kontrollere hva andre gjør eller føler, men du kan og skal sette de grenser som verner om deg, din famile og din trivsel.

Det er ikke urimelige krav du kommer med, det er helt legitime grenser, det er ikke du som er tverr og kjip. Den største utfordringen er å formidle det man ønsker å formidle på en måte som er klar og tydelig nok, for det er tross alt en j*** ubehagelig situasjon somhelt sikkert føles skjør.

Responsen må hun selv stå ansvarlig for, den er hennes og ingen andre sin.

Selvsagt, krig ønsker man aldri i familier, det er det alltid bare destruktivt. Men frykten kan ikke stoppe deg, for dette vil bare gnage mer og mer og mer om det fortsetter slik det er nå. Det forstår jeg så innmari godt også. Jeg tror uansett at det er langt til en krig, for du er åpen for komprimisser og du ønsker jo å unngå nettopp en krig. Men om det mot formodning skulle ende der, så synes jeg ikke du skal legge den på din kappe. Det er ikke du som er problemet her.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha: :hug:

Trengte du fler ammeinnlegg? Jeg har et par i 100% merinoull som jeg gjerne kan sende til deg :) Jeg trenger dem ikke. Aldri tatt ut av pakka! Har noen engangsinnlegg fra medela også. Den pakka er åpna og tatt noen av, men resten er pakka i plast hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, føler med deg Raksha!

Det finnes vel ikke noe fasitsvar på situasjonen, men jeg syns jo det høres ut som det er mannen din som må si ifra til moren sin på en måte så hun virkelig forstår. Hun hører jo ikke på deg, og beskjedene du har prøvd å gi gjennom svigerfar har heller ikke sunket inn? Det er jo ikke greit å bare gå inn i noen andres hus når man selv føler for det, selv om hun sikkert har eieforhold til gården og føler at hele gården er "hjemme".

Du trenger ikke starte krig med svigermor, men du skal ikke ofre privatlivet ditt heller. Bonden bør ta tak for deg. Jeg hadde klatret i taket om jeg ble tvunget til å være sammen med min svigermor hver dag, heck, til og med min egen mor uten at jeg selv valgte det! :)

PS: Vet det er din samlivssituasjon og at det er vanskeligere å stå midt oppi enn å se det fra siden og prøve å gi litt nytteløse råd :hug: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva mer jeg kan si heller, hun fikk jo åpenbart med seg ønsket mitt etter at jeg snakket med svigerfar for samme dag så spurte hun på telefon om hun kunne komme. Begynner å lure på om hun demonstrerer litt? Men nå må bonden si noe. Nå har jeg prøvd på en fin måte og det går åpenbart ikke inn. Da får jeg liksom ikke gjort noe mer? Låse? Ta ungen og gå hver gang hun kommer uanmeldt? Sånt blir det bråk av... men jeg orker ikke ha det sånn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wed : å gjerne! Vanlige trenger jeg ikke for lekker ikke, men fe av ull hadde vært supert!

:hug: takk! Er godt å se at det ikke er urimelig det jeg ber om. Jeg nekter å la det ødelegge mellom meg og bonden, men nå må han si noe ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære rak, det virker jo som om du har sagt i fra flere ganger direkte i det siste sånn at iallefall svigerfar har skjønt poenget. Det beste hadde nok vært om bonden tok en skikkelig prat med moren sin sånn at hun forsto. Det er jo ikke sikkert at hun tror at han mener det om han sier noe heller fordi hun tror at dette er kun din agenda.

Jeg hadde helt klart begynt å låse dørene, for det virker ikke som om hun respekterer at dette er deres hjem. Evt vurdert å flytte og brukt plassmangel som unnskyldning. Alt for husfredens skyld, for dette må jo tære på forholdet også :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep. Det må bli en ordning på dette, det går ikke... Flytting er desverre ikke et reelt alternativ nå, men Bonden får si fra, og låse dører... Dvs. jeg kan alltid dra min vei, men da vil jeg jo heller ikke trives - vil jo ha bonden min, gården, svigerforeldre - hele pakka, bare med litt mer privatliv... Vil ikke miste alt dette pga en teit svigermor som ikke vil ta et hint... Som ikke lenger er hinting men klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak :hug:

Skjønner ingenting av oppførselen hennes. Skulle jo tro hun hadde skjønt det nå? Og hun tuller jo til alt, for bare hun hadde gjort som du hadde sagt hadde du jo blitt kjempeglad og det hadde blitt hyggelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik svigermor selv, jeg er luft og mine meninger tells ikke. Eneste måte er at jeg får t til å si nei ol. Enda godt hun bor unna! Men jeg må holde t i øra nesten for å få han til å si ting til hun.

Be bonden om hjelp, de burde jo forstå at dere er en familie og trenger privatliv. Og at bonden nå har sin egen lille familie som går først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...