Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg har egentlig ikke fått noe særlig råd uten å ha spurt. Men så har jeg særdeles enkle unger å ha med å gjøre så har aldri vært noe særlig å gi råd om. Verre under svangerskapet :lol:

Jeg skal gi deg råd! Bind fast Jaran så han må ligge rolig, for da er han baby lengre. Du må for all del IKKE la han utvikle seg i sitt eget tempo!

(håper alle skjønte at dette var ironi :D )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Ser på Parenthood, jeg.

Crosby bærer på sin nyfødte datter som gråter; "I'm sure you're going to be the most amazing thing that ever happened to me, but right now I just really hate you." :lol:

Og det første han sa til henne da hun kom ut (moren er afroamerikaner); "She's so white!" :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er fordi vi er litt eldre, Loke? Folk har ikke gnålet noe særlig til meg heller egentlig. Evt er det bare tilfeldig.

Har fått hint om at vi skapte behovet for bæring, og jeg er enig i at vi til en viss grad opprettholdte behovet for bæring etterhvert, men ellers har det vært tyst.

Angående enebarn-greia får jeg begge deler, fra "enn så heldig han er" til "stakkars". Jeg blir litt :icon_confused: av begge deler. :P

edit: ved oksygenmangel så besvimer man. Hva er logikken bak at det ikke skulle gjelde for fødende?

Evolusjon? En bevisstløs mor er en fare for barnet, og barnet er viktigere enn moren for artens opprettholdelse? Men så var det altså ikke tilfelle at fødende ikke besvimer, teorien er motbevist av to soniser!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjon? En bevisstløs mor er en fare for barnet, og barnet er viktigere enn moren for artens opprettholdelse? Men så var det altså ikke tilfelle at fødende ikke besvimer, teorien er motbevist av to soniser!

Jo, greit nok. Jeg tenkte mer på den rent biologiske logikken. Ved oksygenmangel og ekstrem utmattelse så svimer man av liksom, uansett hva man holder på med. I ekstremsituasjoner går kroppen i beredskapsmmodus, det er vel neppe ulikt en fødsel og det setter i gang plenty av prosesser i kroppen. Så at terskelen er høyere kan jeg se for meg da. I dunno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikken sitter litt i ennå :( Grusomt. Er jo MYE bedre enn det var da, men likevel. Hatt en helt ****** skriketokt nå. Han har klort seg fast i håret mitt og klatret med bena oppover magen min. Helt helt desperat. Nå merker jeg at hånda har løsna litt fra håret og han slapper mer av... Se om han klarer å sove litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikken sitter litt i ennå :( Grusomt. Er jo MYE bedre enn det var da, men likevel. Hatt en helt ****** skriketokt nå. Han har klort seg fast i håret mitt og klatret med bena oppover magen min. Helt helt desperat. Nå merker jeg at hånda har løsna litt fra håret og han slapper mer av... Se om han klarer å sove litt...

:hug: første kvelden uten tegn til kolikk på over en uke her. Vanvittig deilig! Begynt med minifom igjen, men begynte i dag så vet ikke om det er det eller bare tilfeldig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de snart er kvitt den dritten, Wed!

Så bra at lille Ida er bedre :) hvordan gikk det med brystene? Gikk det over?

Jeg er superglad for at jeg kjøpte det infrarøde termometeret! Isa har fått vaksine i dag og jeg kan følge med tempen hennes mens hun sover!

Burde ha sovet, men ligger våken og leser blogger jeg ikke burde om kreftsyke barn og andre grusomheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superglad for at jeg kjøpte det infrarøde termometeret! Isa har fått vaksine i dag og jeg kan følge med tempen hennes mens hun sover!

Vi kjøpte sånn, ikke et billig et engang, men jeg dobbeltsjekket noen ganger og det var opp til en grads forskjell på det og vanlig termometer. :hmm:

God bedring til Isa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte tetmometeret som kom best ut i test i foreldre&barn. Tror det heter microlife eller noe. Uansett er det termometeret mye mer nøyaktig en min subjektive måling ned min hånd på hennes hode. Og om jeg slipper å vekke ungen min i tillegg er det jo genialt. Drive å ta av pysj og bleie for å stikke inn termometeret var ikke noe alternativ i går.

Hadde jeg hatt en unge med feber som resultat av sykdom så hadde jeg kanskje dobbelt sjekket resultatene. Dette er jo "bare" normalreaksjon etter vaksine.

Nå begynner det å synge ved siden av meg! Godt tegn! Da kan vi stå opp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt ikke ment om kritikk altså. Tro meg, jeg er all over ebay jeg nå for å få kjøpt et som funker. :lol: Fant denne testen, husker du om det er den samme? Fant Topcom til under 200 kroner og det er så verdt dobbelt så mye om det funker.

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article442349.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den testen jeg fant. Sjekket litt rundt og Litauen-siden er ikke en scam så da er den nyere versjonen bestilt til under 300,- inkl frakt. Med momsen blir det ca det samme med med mindre pakken sniker seg gjennom. Det er lov å håpe. :)

Det skal bli deilig, H synes det er vondt å ta tempen og det er en kjip kamp for alle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de snart er kvitt den dritten, Wed!

Så bra at lille Ida er bedre :) hvordan gikk det med brystene? Gikk det over?

Jeg er superglad for at jeg kjøpte det infrarøde termometeret! Isa har fått vaksine i dag og jeg kan følge med tempen hennes mens hun sover!

Burde ha sovet, men ligger våken og leser blogger jeg ikke burde om kreftsyke barn og andre grusomheter.

Ja, kulene for svant i løpe av dagen - tror ullinnleggene var gull altså. :D Tror jeg må ha et sett til så jeg kan bytte på - vintern er kommet her.

Ååh gruer meg intenst til vaksine... 2 uker igjen til vaksiner her, men selv om jeg gruer meg så syns jeg vi skal følge vaksineprogrammet...

En kveld helt uten mageknip var seriøst helt fantastisk!

Og yayayayay for babyer som gråter mindre! Serilst, så helt fantastisk!

Jaa - er det sånn det skal være om kvelden? :lol: Ungen lå og sov på meg, spiste litt, var blid, ble overtrøtt, sutra litt, sovna, sov - sov- sov - sov - våknet - spiste litt - var blid og god og i det heletatt :wub:

Ble jo sittende oppe lenger enn jeg måtte bare fordi det var så kos å ha henne rolig og avslappa hos meg på kvelden. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes - Raksha seler på bikkjer, kler på unge, kler på seg selv og trosser "snøstorm" for å gå tur så ungen kan sove en stund. Ungen sovner før vi kommer ut av tunet, og rører seg ikke en eneste gang på 45 min. Idet jeg svinger opp bakken inn til tunet "Ding! Ferdig sovet!" Hilsen Ida. Rakk ikke stoppe vogna engang. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...