Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Folk trenger ikke å huske det, så lenge vi foreldrene husker det. Vi vet faktisk best, vi kjenner våre barn best, og det er vårt valg om vi vil skjemme de bort ;)

Sant så sant, men alikevel. Det er jo det utroligste folk legger seg opp i. Jeg blir liksom litt ille berørt når folk jeg såvidt kjenner får hjertet i halsen, og er ikke redd for å snakke om det, av at jeg gir ungen min en brødskalk i en alder av 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vært hos legen nå. Jeg liker legen min, hun er kjempesøt. Alt sto bra til, og vi hørte på fosterlyden. Akkurat i det duppeditten treffer magen min, hører vi hjertet høytbog tydelig. Null tvil liksom. Sist måtte vi lete en del og slå oss til ro med bare lyden av bevegelse, ikke hjerterytmen. Men i dag var den der, kjempe tydelig. Også flyttet hun duppeditten over til andre siden av magen, og der var den der og. Høyt og tydelig. Angst! Hun spør om vi har tvillinger i familien, men det må vi ganske langt ut i slekta for å finne. Så prøver jeg meg på at da burde jeg vel vært en del større, men neida, jeg har visst en sånn kroppsfasong som er perfekt for å skjule store mager, med mine breie hofter og smale brystkasse. Dobbelangst! Også ler hun og sier at det er meget mulig ungen bare ligger på tvers på en slik måte at man hører den like bra på begge sider... det var visst ment som en slags spøk, men det var ikke helt vanlig at man hørte lyden så godt på to steder så langt fra hverandre... man spøker ikke med slik.

Nå syns jeg mandag og ul skal skynde seg enda litt mer.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEMLIG! Enig med deg, Mari, og egentlig er det jo helt logisk! Trenger ikke nødvendigvis masse forskning for å skjønne det. Mener jeg.

Puttiva, så spennende! :D Håper du får tvillinger :aww: Hvor langt på vei er du? Jeg mistenkte absolutt ikke tvillinger da jeg tok ultralyd i uke 12. Ble ikke svær før lenge etterpå. Og man trenger ikke ha tvillinger i familien for å få det. Sjansen for toeggede øker når man har det i familien, men eneggede kan alle få :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke kimse av J.K. Rowling :aww: En klok og varm dame som skriver bøker for barn og ungdom (og sånne som meg) med mål og mening og verdier i. Om du ikke gidder å se hele, så se i hvert fall de tre første minuttene:

http://youtu.be/Lnb-XIZwbY0

Litt om Lumos, som hun sponser, her :)

Åh, jeg mente ikke å kimse med å skrive Jesus egentlig, det bare passet så bra med J'en der. :P

Har ingenting imot Rowling jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puttiva, så spennende! :D Håper du får tvillinger :aww: Hvor langt på vei er du? Jeg mistenkte absolutt ikke tvillinger da jeg tok ultralyd i uke 12. Ble ikke svær før lenge etterpå. Og man trenger ikke ha tvillinger i familien for å få det. Sjansen for toeggede øker når man har det i familien, men eneggede kan alle få :D

18+4 i dag. Så snart halvveis, og i vanlige klær er det ikke mulig å se noe. Tettsittende kjoler osv buster meg, men det skal liksom litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager utfordringer for presten vi. Vil så gjerne ha min familie med i dåpen og da passer jula best. Men pga dialysen til svigermor så går ikke 1. Juledag, da er det alltid gudstjeneste her. Så nå skal han høre med kirkerådet om de kan flytte gudstjenesten til 2. Dag i stede. Da får vi med hele min lille familie og svigermor. Krysser fingre og tær!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare leste i en bok at når en føder kommer det stoffer som går i blodet, som hindrer at en kvinne besvimer under fødsel. Fordi det da kan være fatalt for barnet.

Er både litt underlig og logisk kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer, men vet ikke om jeg skal ha med barnet :)

Hvis du ikke har med barn vet jeg ikke om jeg kommer til å kjenne deg igjen, men bare si hei om du ser oss. :)

Synd Lill!

Hadde vært kult om dere kanskje får det til da ElZorro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare leste i en bok at når en føder kommer det stoffer som går i blodet, som hindrer at en kvinne besvimer under fødsel. Fordi det da kan være fatalt for barnet.

 

Er både litt underlig og logisk kjenner jeg.

Jeg besvimte mellom hver pressrie så spørs hvor rett det der er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besvimte under fødselen.

Jeg kan ikke huske å ha fått så mange "gode råd" jeg. Tio tross for at jeg fortsatt samsover og "skjemmer bort "A på oppmerksomhet. lot han spise selv fra han var 4-5-6 (??) måneder og i det hele tatt. HS var også bare greie og aksepterte mine valg. Både i Drammen og Oslo. Kanskje jeg har en eller annen " det er ikke oppe til diskusjon" utstråling? :lol:

Det eneste folk føler de må mene noe om er at han ikke får søsken. DER går visst grensa for hva folk aksepterer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er fordi vi er litt eldre, Loke? Folk har ikke gnålet noe særlig til meg heller egentlig. Evt er det bare tilfeldig.

Har fått hint om at vi skapte behovet for bæring, og jeg er enig i at vi til en viss grad opprettholdte behovet for bæring etterhvert, men ellers har det vært tyst.

Angående enebarn-greia får jeg begge deler, fra "enn så heldig han er" til "stakkars". Jeg blir litt :icon_confused: av begge deler. :P

edit: ved oksygenmangel så besvimer man. Hva er logikken bak at det ikke skulle gjelde for fødende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får veldig lite "råd" heldigvis. Mamma prøbde seg med at det var jo bare å øa henne skrike litt, men det ble med den ene gangen. Svigermor sa noe om at hun kom til å være våkem hele natta siden hun sov på dagen, hvorpå bondfn svarte noe om at det var hun uansett :lol: ikke hørt noe etter det fra genne heller. Til bondens stire overraskelse. Regner med det kommer mer slikt etterhvert. Hs er veldig herlig dame med veldig likt syn på ting som meg. Og jeg får beskjed om å gjøre det som fungerer :)

Rette feil når jeg kommer hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare leste i en bok at når en føder kommer det stoffer som går i blodet, som hindrer at en kvinne besvimer under fødsel. Fordi det da kan være fatalt for barnet.

Er både litt underlig og logisk kjenner jeg.

Man tåler vel mer i alle fall, har jeg hørt? Jeg har svimt av etter smerter som er mye snillere enn fødsel i alle fall, men svimte ikke av under fødsel.

Det er noen her og der som presse på oss bekymringer og råd. Men jeg er nok ganske kontant der så folk skjønner at det ikke er noen vits i å gnåle. "Det går helt fint" sier jeg bestemt og da gir de fleste seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er fordi vi er litt eldre, Loke? Folk har ikke gnålet noe særlig til meg heller egentlig. Evt er det bare tilfeldig.

Har fått hint om at vi skapte behovet for bæring, og jeg er enig i at vi til en viss grad opprettholdte behovet for bæring etterhvert, men ellers har det vært tyst.

Angående enebarn-greia får jeg begge deler, fra "enn så heldig han er" til "stakkars". Jeg blir litt :icon_confused: av begge deler. :P

edit: ved oksygenmangel så besvimer man. Hva er logikken bak at det ikke skulle gjelde for fødende?

Det er teit hvis det er alder som gjør det . Førstegangsfødene er førstegangsfødene, jeg visste ikke mer om babyer når jeg fikk A enn når jeg var 18 :lol:

Jeg fikk oksygen under fødselen, men det hjalp ikke all verden. Det var for mye smerter i for lang tid eller noe. Jeg husker ikke at jeg besvimte da. Jeg satte sikkert bare pris på det :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...