Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg nyter det når jeg har barnefri. Savner også selvsagt, men det er ufattelig deilig med frihet, og savner passe slik at det er like deilig å ses igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg nyter det når jeg har barnefri. Savner også selvsagt, men det er ufattelig deilig med frihet, og savner passe slik at det er like deilig å ses igjen.

Det skal man ivertfall ikke ha dårlig samvittighet for!

Jeg tror jeg har litt separasjonsangst selv jeg rett og slett, og det er på en måte litt, jeg føler meg litt teit på en måte, at jeg ikke syns det er deilig/tar initiativ til å dra på tur med venninner osv, hundekurs og trening har fått en heeelt annen prioritet osv, når de andre jeg kjenner tar seg en tur på byen osv. Man "skal" liksom på et punkt komme dit at man vil ta seg litt fri, dra på venninneturer, være litt egoistisk osv. Jeg vil liksom bare være sammen med L, jeg. Uansett hvor slitsomt det kan være... Men nå jobber jeg 100 prosent, og har følt veldig på det hele tiden at det føles litt "feil". Så det ligger nok noe der tror jeg. At jeg føler at jeg ideellt sett skulle vært mer sammen med henne i hverdagen, og at det vi får er de siste timene før hun legger seg liksom. Og jeg skulle så gjerne gjort mer hverdagsting med henne hvor vi bare hadde god tid. Bare det å gå til butikken å handle. Ikke kjøre og stresse. Men da får jeg jo den "friheten" uten mann og barn på jobb på en måte. Selv om det er en ganske begrenset frihet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Marianne :)

Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg nyter det når jeg har barnefri. Savner også selvsagt, men det er ufattelig deilig med frihet, og savner passe slik at det er like deilig å ses igjen.

Det synes jeg ikke du skal ha, det har alle lov til. Vi har reist fra henne en natt tidligere og det var bare deilig. Men da var hun veldig trygg og enkel og var med besteforeldrene sine som vi stoler på. Da var det kjempegodt å reise bort. Men det frister ikke så mye når hun er sånn hun er nå. Men så lenge man er trygg på at de har det bra er det da virkelig lov til å nyte friheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på "Er jeg unormal :| " :lol:

Komisk! Alle føler seg unormale enten fordi de savner eller nyter. :D Får satse på at hele spekteret er like riktig og greit.

Soelvd, om H var på en sår plass så hadde det selvsagt vært noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på "Er jeg unormal :| " :lol:

Ifølge min erfaring (med mine bekjente) er det jeg som er unormal. Jeg trenger nok sakte tilvenning. Bare starte med at L er på badet uten meg. Etterhvert en liten tur ut. Så kanskje etterhvert noen timer.; :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min erfaring (med mine bekjente) er det jeg som er unormal. Jeg trenger nok sakte tilvenning. Bare starte med at L er på badet uten meg. Etterhvert en liten tur ut. Så kanskje etterhvert noen timer.; :P

Eller avvending :lol: Uansett, tror du det har noe med hvor fort man kommer seg ut å gjøre? Jeg var veldig bevisst på at med en gang jeg hadde muligheten skulle jeg dra meg ut så jeg fant ut at det var kjekt å være noe annet enn bare mamma hele tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Jeg har sinnsykt vondt i halsen og slørete i hodet og vondt i magen, da er det gøy å ha barn, hunder og valper gitt.

Teite skole! Hadde jeg ikke måtte være her pga praksis så hadde jeg blitt hos deg lenger så du kunne tatt det helt med ro :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller avvending :lol: Uansett, tror du det har noe med hvor fort man kommer seg ut å gjøre? Jeg var veldig bevisst på at med en gang jeg hadde muligheten skulle jeg dra meg ut så jeg fant ut at det var kjekt å være noe annet enn bare mamma hele tiden :lol:

Kan være, og for vår del så var jo bare sykehusoppholdet på over en måned (inkl et par dager før hun kom) og starten var jo litt spesiell og mer kritisk enn vanlig. Vi var jo "låst", ganske nervøse og slitne, til en kuvøse og senere til en bitteliten baby som skulle ha så mye som mulig tid hud til hud (gjerne hele døgnet). Da vi øvde på å amme de siste ukene fikk jeg max en halvtime utenfor sykehuset av gangen, selv om pappan var inne. Hun brukte da halvannen time på hvert måltid. ofte mer. Så var det tre timer mellom hver måltidsoppstart. Så jeg er nok litt "merket" sånn sett. Mer enn jeg vil innse selv kanskje.

Da vi kom hjem var jeg jo fort på hundetrening og sånt (da var jeg jo helt sulteforet på sånt) men L var jo helt avhengig av pupp hver tredje time eller oftere i lang tid, og selv om hun tok flaske var pappan meget nervøs veldig lenge for å være sammen med henne helt alene (på sykehuset var han den trygge, men etterhvert ble han kjemperedd for all gråt osv) så da ble det til at hun var med. Fortsatt er det sånn at jeg gjør ting og går ut fra at jeg må på en måte "organisere" at han passer på, mens han bare gjør ting, og går ut fra at jeg passer på. Det er nok litt fordi det er sånn organiseringen mellom oss er (og jeg syns det er greit) men også fordi han fortsatt ikke har helt vent seg til det at hun faktisk krever til og han må bruke krefter på å tilfredstille hennes behov (og vite hvordan;) Så sånn oppsummert er det vel flere ting som gjør at jeg ikke greier helt å ta helt fri og dra avgårde en tur:) Men altså, jeg NYTER turer i butikken alene da;) De er liksom akkurat passe lange. Eller de daglige turene med Linux:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i kveld! :frantics: Tenk om det er to der, a!

Lykke til!! :heart:

God bedring til Ask med voksesmerter og til Heljar som falt så stygt!

Yodel: Morsomme ting er gøy, men jeg er litt enig med Mari i at småbarnsbursdager har blitt så stort. Barn blir så bombardert med inntrykk nå til dags. Men det er mulig jeg mener det fordi jeg selv er en sånn person som trives aller best når ting er litt rolig og enkelt! :P

I@m totally with you., yet I am torn.

Altså, jeg elsker å holde på med sånne ting, og bare klør i fingra etter å ha theme-bursdager for T. Jeg syns det er skikkelig, skikkelig, skikkelig gøy å bake og dille, og sånn sett ville det nok være minst like mye for min del som for ungens :D men jeg ser helt klart innvendingen til Mari, for det er jo litt over-the top, og vil kanskje få enkelte foreldre til å sukke litt. Men ungene vil jo elske det, og hvis du ikke gjør det fordi du føler du , men fordi det er gøy, så syns jeg du bare skal peise på :)

Jeg synes du skal gjøre deg som er gøy både for deg og ungene Yodel! Da mine søstre har hatt barnebursdager opp igjennom har vi gjerne kjørt skikkelig utebursdag, med gjemmeleker, rebusløp, hesteridning (vi hadde egne hester altså), pil og bue-skyting og så videre. Noen av foreldrene syntes nok det var litt overkill, men samtidig så var det noe som både barna og foreldrearrangørene storkoste seg med.

Jeg tror vi går for det både Sindre og jeg vil: Det blir en Halloweenbursdag i mild utgave! Skal jeg si at de skal være utkledt kan være er kanskje bedre? Eller ikke?

Også lurer jeg litt på om vi skal be alle klubb-barna, både gutter og jenter (11) pluss nabojenta og to-tre bestevenner som MÅ med Det har vi egentlig ikke plass til, men kanskje om vi bruker både spisebord og stue (sofa) bord?

Rundt bordet her har vi plass til 10-12. Kan jo satse på at noen ikke kan komme?? :rofl:

Eller invitere alle guttene (5 stk) i "klubben" (førskolebarna) pluss naboen og de 3 bestevennene og naboen? Da blir det 9, det har vi plass til. Og skal Magnus få invitere EN venn? Eller holder det at han bare er med? Han henger godt sammen med de store gutta :P

Rak: so happy for you, håper det ordner seg nå!

Mari: Godt med en OK natt (skjønner det der med samsoving) og herlig samtale i bhg, er ikke det flott?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for halloween :ahappy: Istedenfor utkledning (som kan bli stress for noen foreldre.) hva med å feks skrive "mørke enkle klær" også ha ansiktsmaling som en aktivitet :) ?

Det var en super idé! :)

Kos dere med planlegging og gjennomføring av halloweenbursdag, ungene kommer til å kose seg gløgg ihjel! :)

Grattis med enda ei jente, Baby! Alle gode ting er tre er det ikke det de sier? Så koselig for de to andre også. :)

Lykke til Puttiva, jeg er veldig spent på deres vegne. Første ultralyd er utrolig spesielt, alt blir så mye mer virkelig og er bare superkoselig. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er kjempelurt Raksha! Det er jo, uansett hvor dumt det er, helt sikkert sårt for svigermor som føler seg avvist (vi vet jo at det er ubegrunnet, men sånn som du fremstiller det føler hun seg nok det allikevel). Da er det viktig å virkelig gjøre en innsats for å vise at det IKKE er henne du har noe imot, eller at dere ikke vil se henne ofte/la henne se Ida ofte, men at det er privatlivet deres som må vernes om. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok nå, etter all denne tiden, følt litt uvilje mot svigermor og verken hatt spesielt lyst til å komme inn dit eller invitere henne hjem, men nå er det sikkert lurt å legge det til side og gjøre en ekstra innsats for å være mye sammen - på dine premisser :) Flink du og dere er! (Og jeg kjenner meg sååå igjen ... Selv uten barn. Hos oss ble det sånn at jeg ikke klarte å stole på at mannen tok ting med svigers, selv om vi hadde avtalt det, så jeg måtte til slutt psyke meg opp og gjøre det selv. Det hadde vært bedre for forholdet mellom meg og svigermor om bare han hadde gjort det.)

Yep - er akkurat sånn, nå vegrer jeg meg med alt som har med dem å gjøre, tilogmed svigerfar selv om han bare er søt og snill og nesten ikke er her inne. Men skal ta meg sammen og gå inn med Ida i morgen. :)

Stor klem til rak! Godt at bonden sa tydelig i fra og at beskjeden ble motatt. Har en snikende mistanke at hun har hørt beskjeden før, men ikke brydd seg så mye fordi hun ikke har respektert deres grenser. Håper at hun endrer adferd!

Takk :) og jada, beskjeden var både mottatt og forstått - hun bare så ikke problemet, og da var det jo ikke noe vits i å gjøre som jeg ønsket.

Godt å lese at det gikk bra med H!

Lykke til Puttiva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra med H! Og gratulerer med ei jente til Baby!! :D

A var limt til meg 24/7 de første 6 mnd og jeg nyter allikevel barnefri. Savner han og synes stort sett det holder med et par dager, men det er deilig også.

Spesielt nå som ikke humøret hans akkurat er på topp for tiden. Heldigvis er han rimelig ærlig. Han trodde nissen ikke kom til han fordi han var slem. Jeg fortalte han at han var snill, så nissen ville komme. .Alle gjør slemme ting noen ganger, men man er ikke slem for det.

Han mente at han var mest slem fordi han ville gjøre slemme ting.

Det ble en laaaang samtale . Stakkars gutt, han skal da ikke tro han er slem . Alle vil gjøre slemme ting :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida har sovedag i dag, tror hun har sovet mer i dag enn hun har gjort totalt på dagtid hele forige uke. :lol: Ikke langt i fra hvertfall. Mageknipen kom og tok henne i stad, men med en gang det slapp så sovnet hun på skulderen min og jeg fikk lagt henne fra meg. Vi jeg stod opp kvart på 8 i dag, hun 8. Ammet, reiste til tynset med medbrakt mme - men ungen sov hun. Og sov, og sov og sov og sov. Nevnte jeg at hun sov? Glippet med øya og strakk seg noen ganger og så sov hun mer. Vekket henne rundt to for å få bort melkespreng (! melkespreng dere, det er ikke ofte her i gården), så dro vi hjem og rundt 4 drakk hun 110 ml erstattning etter mer amming - sulten av å sove så lenge, gitt! Og etter det har hun stort sett slumret på fanget mitt, kranglet litt med mageknip, både ammet og fått litt på flaske, og nå sover hun igjen. :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida har sovedag i dag, tror hun har sovet mer i dag enn hun har gjort totalt på dagtid hele forige uke. :lol: Ikke langt i fra hvertfall. Mageknipen kom og tok henne i stad, men med en gang det slapp så sovnet hun på skulderen min og jeg fikk lagt henne fra meg. Vi jeg stod opp kvart på 8 i dag, hun 8. Ammet, reiste til tynset med medbrakt mme - men ungen sov hun. Og sov, og sov og sov og sov. Nevnte jeg at hun sov? Glippet med øya og strakk seg noen ganger og så sov hun mer. Vekket henne rundt to for å få bort melkespreng (! melkespreng dere, det er ikke ofte her i gården), så dro vi hjem og rundt 4 drakk hun 110 ml erstattning etter mer amming - sulten av å sove så lenge, gitt! Og etter det har hun stort sett slumret på fanget mitt, kranglet litt med mageknip, både ammet og fått litt på flaske, og nå sover hun igjen. :D

Kanskje fordi du har fått en bør av dine skuldre klarer hun å slappe av mere også? Bebiser er like sensitive som hunder til folks følelsesliv..

Deilig for dere begge med sovedag :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi du har fått en bør av dine skuldre klarer hun å slappe av mere også? Bebiser er like sensitive som hunder til folks følelsesliv..

Deilig for dere begge med sovedag :)

Vet du, jeg satt faktisk og tenkte tanken. Hun må jo nødvendigvis merke at jeg er mye mer avslappet. Veldig deilig, sliten fordi vi har vært på farten i dag, ikke fordi jeg har gått sti i gulvet :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg satt faktisk og tenkte tanken. Hun må jo nødvendigvis merke at jeg er mye mer avslappet. Veldig deilig, sliten fordi vi har vært på farten i dag, ikke fordi jeg har gått sti i gulvet :lol:

Du skal se alt blir bedre nå Rak. Det unner jeg deg så veldig! :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 2!

En ting er å fortelle / lese om det når man er våken og rasjonell. Noe helt annet å oppleve det med kolikkunge, totalt utslitt fra før. Da har man ikke mye å gå på for å si det mildt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, Rak :ahappy:

Går mye bedre igjen her også. Guttene har en skrikeøkt eller to hver pr dag, men de sover masse! Sovner gjerne tolv på kvelden og våkner og vil ha mat klokka sju. Så slokner de igjen og sover til 10! Mer mat, så sove IGJEN! :D Det er helt fantastisk. I dag var jeg den første til å våkne :o Kolikken er ikke borte, men myyyye mye bedre.

Nå er jeg spent på Puttiva :aww:

Edit: Forresten, jeg kjenner ofte at det stikker i operasjonssåret. Særlig når jeg har anstrengt meg. Ikke på magen, men inni liksom! Tenker at det strekker der som de sydde i livmora eller noe sånt? Er det normalt? Ikke noe man gidder lege for, det?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...