Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Får litt angst av snørrpratet :P Snørr er det aller aller verste altså. Ingen som har vært plagsomt snørrete her ennå, men gruer meg til dagen kommer :P Jeg tåler alt som er ekkelt unntatt akkurat dét :lol:

Vi har hatt verdens skjønneste snørrefrie unge. Litt sånnn "usj, alle andres unger er så snørrete hele tiden - glad J ikke er sånn."

Også skjedde barnehagen. :P

Tenk at de første sonenbarna har blitt så store (ingen nevnt, ingen glemt), og nye babyer kommer etter! :wub:

Jeg er selvoppnevnt sonenbestemor, enten dere vil eller ikke!

Men vi vil! :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt verdens skjønneste snørrefrie unge. Litt sånnn "usj, alle andres unger er så snørrete hele tiden - glad J ikke er sånn."

Også skjedde barnehagen. :P

Men vi vil! :D:wub:

:lol: samme her! Hun har hatt snue av betydning én gang før i sitt liv. Så kom barnehagen...

Nå sover hun i fanget mitt her, prøvde å legge henne i stad, men halveis til soverommet så ble det ramaskrik med påfølgende gråting og eeenda mer snørr. så da sover hun her da :aww:

Men dere glupe damer! Hvordan i allverden får jeg ungen inn og ut av ergobaby i skogen? Bor endelig slik til at jeg kan gå rett ut i skogen med hundene løse (ingen sau! fantastisk!) men kommer jo ikke frem med vogn, og har ikke penger til å kjøpe noe fancy bæremeis eller noe sånt. Så jeg er stuck med ergobabyen ( aldri helt blitt venn med den, så stort sett brukt vogn frem til nå) så nå må jeg bli venn med den. Hjelp meg? Må ha henne på ryggen siden hun er for tung til magen og upraktisk med hoftebæring i skogen. Og jeg har lyst til å gå et stykke og så ta pause og la henne smake kreklinger og kjenne på lyng og sånt, men må nesten få henne nedi igjen også. Selv hjemme blir det gråt for å få henne plassert på ryggen alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere glupe damer! Hvordan i allverden får jeg ungen inn og ut av ergobaby i skogen? Bor endelig slik til at jeg kan gå rett ut i skogen med hundene løse (ingen sau! fantastisk!) men kommer jo ikke frem med vogn, og har ikke penger til å kjøpe noe fancy bæremeis eller noe sånt. Så jeg er stuck med ergobabyen ( aldri helt blitt venn med den, så stort sett brukt vogn frem til nå) så nå må jeg bli venn med den. Hjelp meg? Må ha henne på ryggen siden hun er for tung til magen og upraktisk med hoftebæring i skogen. Og jeg har lyst til å gå et stykke og så ta pause og la henne smake kreklinger og kjenne på lyng og sånt, men må nesten få henne nedi igjen også. Selv hjemme blir det gråt for å få henne plassert på ryggen alene...

Tja, setter på meg ergoen først så den henger der, så bare slenger jeg ungen på ryggen? :lol: Hopper litt forsiktig opp og ned sånn at han kommer godt nedi? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en youtube video :) Har den på siden så drar jeg ungen og ergoen på ryggen.

link? Mener jeg så en sånn engang, men finner den ikke igjen.

Får prøve meg litt frem, må kunne gå med henne og hundene sammen og da er skogen beste alternativet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nå huske å smile skikkelig intenst mens du holder på tror jeg @raksha , ser sånn ut på videoen :aww:

Ja, det er viktig!

Åååh DET som er trikset?! :lol: Var heller varm og rød i toppen med unge som hylte og vred seg som en kålorm... ikke rart det ikke gikk. :lol:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh DET som er trikset?! :lol: Var heller varm og rød i toppen med unge som hylte og vred seg som en kålorm... ikke rart det ikke gikk. :lol:

Hvis du vil, så kan jeg sjekke ut om vi har en gammel bæremeis du kan få kjøpe billig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil, så kan jeg sjekke ut om vi har en gammel bæremeis du kan få kjøpe billig :)

Takk for tilbud, hvor gammel er gammel? Tror vi vil ha en relativt ny om jeg skal ha bæremeis, skal høre med en nabo, den de har skal ikke være så gammel (maks 5-6 år) om jeg ikke blir venn med ergo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbud, hvor gammel er gammel? Tror vi vil ha en relativt ny om jeg skal ha bæremeis, skal høre med en nabo, den de har skal ikke være så gammel (maks 5-6 år) om jeg ikke blir venn med ergo.

Nå skulle jeg til å si: ikke sååå gammel, men så kom jeg på at eg brukte jo den til lillesøstra mi, så den er jo i alle fall 10+ :lol:

Så da kan det egentlig bare kastes tror jeg :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen sov nesten 8 timer i natt. Blir nesten skremt. Pleier å våkne i 2-3 tiden for amming. Bråvåknet kl 5 og fikk sjokk når jeg så klokka.

I dag skal vi ha første møte med barselgruppa. Gleder meg.

Sitter her og hører det plasker ned. Godt med litt regn

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria og @raksha Alt er bare bra med oss. Jeg har fått ny jobb, må flytte til Østlandet igjen og T starter i bhg 1. oktober (om alt går etter planen) -grøss og gru som jeg gruer meg til det. Men, det må til.

Når hun flytter skal hun få eget rom med egen storjenteseng (noen klatrer ut av sprinkelsenga, så vi samsover fortsatt), så får vi se om frøken soversålettatmanknaptkanpuste sover noe bedre da. Så får vi også se om jeg slutter å kortslutte inni hodet mitt om folk fortsetter å spørre "Jammen, NÅ må hun da sove igjennom natten?"

Gurimalla så gøy det er med barn altså! Hun skravler i ETT SETT. "mamma, mamma, mamma MAMMA MAMMA MAMMAMAMMAMAMMA!!!" helt til jeg svarer. Når hun legger seg kommer hele ord reportoaret, og det er ikke rent lite, så vi bruker fortsatt evigheter på å sovne på kvelden. :wub: / :hmm::D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også veldig gøy med ord for tiden :ahappy: Mamma, pappa, bamse, teppe, smokk, komme, fanget, en to tre, holde hånda, drikke, tørst (vi trodde hun sa "dust" i begynnelsen :P ).... Uendelig mange ord.

Også synger hun :D Og ikke bare tull lenger, hun synger "bæbæ lille lam" og "å aiaiaiaiboff, å aiaiaiaiboff" :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...