Gå til innhold
Hundesonen.no

Den ultimate godbiten for din hund?


Artemis
 Share

Recommended Posts

Har deres hunder en spesiell godbit/matbit som de er villige til å gjøre nesten hva som helst for? Som de ser på med lengselsfullt blikk hver gang den kommer frem?

Jeg har nemlig en hund som er så uendelig glad i smør! Hver gang smørpakken kommer frem så står han der med et slikt drømmende lengselsfullt blikk. Han bare ELSKER smør(!) En gang spiste han et helt kilo smør... og skulle gjerne stjålet et kilo til.

Har deres hunder en favorittrett/favorittgodbit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting er så snadder at han gjør hva som helst for det :( men det som funker for nesten hva som helst er kylling, kalkunkaker, leverpostei og sånne twisters med kylling eller fisk kjøpt hos dyrebutikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes tørrfisk i en praktisk variant så det går an å belønne med det?

Provit med frysetørket sei ;) Stor favoritt her!

Begge mine dør på seg av fiskepudding! Det absolutt beste de veit. Tørrfisk på andre plass. Begge er ekstremt glade i fisk. På tredjeplass kommer nok Gilde karbonaner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt velkomment, fra hundegodis til middagsrester, frukt og grønnsaker. Vi er relativt strenge på å gi utenom måltidene, så når det vanker noe ekstra er Mira villig til å gjøre hva som helst.

Edit for å legge til at vi selvsagt er rause på belønningen når vi trener og "godteposen" er alltid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Khela låst seg på et ekorn f.eks. er det vel i grunn ingenting av all verdens godbiter som kan fange oppmerksomheten hennes, heller ikke om det kommer folk inn døra og hun skal si i fra om det :P Men det beste hun vet er leverpostei, kylling og tunfisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna bare eeeelsker pølse. Selve ordet skaper så stor forventning at hun er på med en gang. Derfor er dette ordet hysj-hysj i vårt hus..

Enya gjør hva som helst for hvilken som helst godbit nå, eller leke, eller ball eller ros. Enkel Border Collie. :lol:

Derfor er det fint med Frolic, som deles i fire, ikke er klissete, og kan kjøpes inn i stooort volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonader, leverpostei og blodpølse topper lista her. Fiskepudding eller fiskekaker er også en vinner. Treningsgodbitene fra handlers, og noe jeg kjøpte i dyrebutikken som inneholdt kylling og svinekjøtt, med ca samme konsistens som handlers-godbitene er favorittene av den type godbiter. Som retrievere flest er det lite han sier nei takk til, men de nevnte godbitene jobber han desidert best for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evita er kresen, så med henne er det pølse som er den store hitten! Men det meste går ned om det er snadder; fiskekaker, leverpostei, kjøttboller og lignende. Vanlige godbiter vil hun skjeldent ha.

Athena er en lettvinn sjel, hun spiser alt! Men favoritten er leverpostei eller annet digg med mye lukt og smak, men som sagt hun finnes ikke kresen så blir hun tilbydd en leverkjeks så går det også rett i grisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittgodbit til Ida? Hmm... Eneste kriteriet er at det er spiselig egentlig. Gulrot, pølse, tomat, fisk.. :P

Hawannah er litt mer kresen, det skal helst være kjøtt el. Hun er veldig glad i kyllingting, enten det er pølser eller kjøttboller osv.

Jeg pleier egentlig ikke å jakte på den ultimate godbit til hundene mine, men det kan jo ha noe med at de er såpass lettmotiverte at jeg ikke trenger det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...