Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

I går var jeg til fotografering (fotograf tar portretter mellom de ulike "fasene" i denne omorganiseringen av ansiktet mitt). Seansen foregår i et atelier som selger kunst. Og på veggen der hang et bilde jeg forelsket meg i ved første øyekast. Og selv om kontoen er omtrent tom så bare VISSTE jeg at dette bildet MÅTTE jeg ha. Og fikk det lagt til side inntil videre.

Med litt goodwill fra arbeidsgiver, som i dag, på forespørsel fra meg, satte inn penger som lån inntil jeg får sykepenger inn på konto siden NAV ikke ser noen grunn til å ha hastverk med slikt (syke kan godt leve uten lønn - de har jo knappast behov likevel….tydeligvis…..) kunne jeg dra ned og løse inn herligheten :)

Så nå henger det på stueveggen min :)

IMG_0735.JPG

For mer om kunsteren

Det var lækkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Det bildet var kjempesøtt! Hva er størrelsen på det?

"Pluto" Grafikk
Teknikk: Etsning håndkolorert

Størrelse: Motivformat 29 x 22 cm Arkformat 54 x 42 cm, opplag 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund til kl 12 i morgen enda da, og megleren driver ikke og ringer andre interessenter kl ti på kvelden :lol:

:P blir spennende da, tipper iv taper det. var 7 andre der. barnefamileier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig bilde Amenity!

Litt slitent :) Har rukket utroolig masse idag mens eldste barnet var i barnehagen, hadde koselig besøk av Janka til middag (Godt å ha en annen voksen å snakke med altså og slippe å snakke om fantorangen for 143829 gang :lol: ) og jeg har slitne hunder. Samvittigheten er god ikveld :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig bilde Amenity!

Litt slitent :) Har rukket utroolig masse idag mens eldste barnet var i barnehagen, hadde koselig besøk av Janka til middag (Godt å ha en annen voksen å snakke med altså og slippe å snakke om fantorangen for 143829 gang :lol: ) og jeg har slitne hunder. Samvittigheten er god ikveld :)

Utrolig hva man kan rekke!

Her fikk jeg enda mer hjelp av samboer så alt er klart for akvarie :) Og ting begynner å bli bedre og bedre frem mot familiebursdagsselskap med påfølgende vennefest. Møbler har blitt flyttet, jeg har fått opp nye fine knaggen min, og skiltet (Home "where your life begins").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja. Iran er et land som har endret seg mye de siste årene, og dessverre til det verre. Jeg ville ikke dratt dit uten en lokal guide du stoler på, i alle fall. Samboeren min har jobbet i Afghanistan i et år, og har flere av de som jobbet med ham og er erfarne med å reise i midtøsten som har reist i flere av -stan-landene i ettertid. Opplevelsesmessig er det visst helt ubeskrivelig, det er fantastisk vakre land, men du skal vite hvordan du skal oppføre deg og helst ha noen gode kontakter.

Afghanistan på våren:

199908_5218821082_7130_n.jpg

198608_5218851082_5028_n.jpg

:heart: (samboers bilder)

Jeg drømmer om å reise til flere av disse landene selv en gang, men som blond og litt for naiv jente tror jeg det dessverre må forbli med drømmen, enn så lenge :)

Stan-landene er også del av drømmen. Den opprinnelige ideen var å begynne med Tyrkia, øst i landet, gjerne i kurdiske områder, både kulturreise (har kontakter gjennom FB som kan knytte meg til kurdiske nomader som fortsatt har salukier, men dette er jo ikke personer jeg kjenner, kun som jeg snakker med på nett) og for å oppleve fjellene i disse områdene. Med situasjonen i Syria er derimot disse områdene i Tyrkia ikke like fristende, det har vært episoder mot vestlige turister i kurdiske landsbyer de senere årene, og nå er det jo veldig tent på grensen mellom Tyrkia og Syria.

Iran er roligere, slik sett. Området som frister er nord og øst, mot Turkmenistan og Afghanistan, men jeg har kontakter sør i landet, i Shiraz. Stan-landene virker utrolig spennende, ikke bare opplevelsesmessig, men jeg har jo lyst på noe studieturer, for å bli kjent med myndetypene i området (tazi, tazy, taigan, saluki, afghaner, osv.) og kulturene som disse hundetypene er en del av—kulturer som fortsatt lever, noe vi i mindre grad kan si om bedouinene i de arabiske landene, og deres relasjon til salukien. Med FB er det lett å komme i kontakt med lokale folk, da først og fremst gjennom russere som har kontakter i russisktalende stan-land.

Også er det jo silkeveien...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What the.... VEPS.... VEPS???!! :cry: Veps på kontoret. Det er alt for tidlig.... :cry:

De er store og AGGRESIVE i år. Våknet i går natt av stor nærgående veps på soverommet, og jeg som er multiallergiker fikk panikk. Greidde ikke sove mer der så det endte med at jeg gikk ned i stuen og tok resten av natten på sofaen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er store og AGGRESIVE i år. Våknet i går natt av stor nærgående veps på soverommet, og jeg som er multiallergiker fikk panikk. Greidde ikke sove mer der så det endte med at jeg gikk ned i stuen og tok resten av natten på sofaen der.

:cry: :cry: :cry:

Jeg vet ikke om jeg er allergisk, men fy fader så redd jeg er veps. Det er min nemesis, my mortal enemy etc.... :lol: Men du, fiks deg myggnetting! Jeg smekka det opp for 2 uker siden, har våknet ca hver 3 natt med summende ondskap som "treffer myggnettinga og blir bisk", for så å forsvinne ut vinduet igjen.... Det føles deilig å bare snu seg og tenke "haha, jeg er trygg" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg Aro er superdog altså!! Ja, vi har issues altså.. Men setter det til side i dag. Vi har vært på fellestrening med AG gruppa i dag, og det gikk helt sinnsykt bra! Han er så flink, så jeg må nok bli flinkere til å prioritere agility fremover altså. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg til fotografering (fotograf tar portretter mellom de ulike "fasene" i denne omorganiseringen av ansiktet mitt). Seansen foregår i et atelier som selger kunst. Og på veggen der hang et bilde jeg forelsket meg i ved første øyekast. Og selv om kontoen er omtrent tom så bare VISSTE jeg at dette bildet MÅTTE jeg ha. Og fikk det lagt til side inntil videre.

Med litt goodwill fra arbeidsgiver, som i dag, på forespørsel fra meg, satte inn penger som lån inntil jeg får sykepenger inn på konto siden NAV ikke ser noen grunn til å ha hastverk med slikt (syke kan godt leve uten lønn - de har jo knappast behov likevel….tydeligvis…..) kunne jeg dra ned og løse inn herligheten :)

Så nå henger det på stueveggen min :)

IMG_0735.JPG

For mer om kunsteren

Det bildet var steintøft. Og de svære vepsene om våren er kanskje dronninger som har våknet fra dvalen? Jeg håper i alle fall det, for det sa jeg til eksgubben for et par uker siden, og han bruker alltid å avsløre meg hvis jeg påstår noe som jeg slettes ikke er helt sikker på.

Skal prøve å komme meg i seng til elleve, men jeg kjenner lusa på gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte akkurat time til kiropraktor med Kiter siden han halter på samme bein som forrige uke. Men så har han bare en stor sprekk i poten! :lol: Kanskje ikke så dumt å løfte på labben hans før jeg løfter opp telefonen og ringer! Fikk avbestilt, da, så sparer jeg de kronene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk tid for kapteinkjeks med ost og piiiitepitelitt rødvin.

Husker jeg ga deg en pakke Kapeinkjeks i julegave det året vi hadde en tråd om hva vi ville gi en sonis til jul :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjennes det ut som skinnet på ryggen begynner å passe til ryggtavla :P Blei sittende litt for lenge med ryggen mot sola, uten solkrem, så jeg blei skikkelig brannbilbrun :D Men for en fantastisk pinsehelg vi hadde på Koster :D

You and me both - jeg kan ikke flytte på skuldrene og overarmene uten at det gjør vondt.

Jeg skulle ønske det fungerte som en slankekur - at innsnevringen i huden gikk tvers gjennom armen, slik at en satt igjen med biceps når forbrenningen går over.

Er ikke black & tan fortsatt black & tan selvom hunden er overtegnet med hvitt? Hvor går grensen mellom b&t og tricolor?? Berner sennen feks er jo b&t med hvitt? Eller er den tricolor? :icon_confused:

Og ang B&T vs tricolor. Det handler vel om hvordan det nedarves også?

Men. Jobb nå...

En må skille mellom genotype og fenotype.

En hund kan være genetisk tricolour/tricolor, selv om den ikke framstår som trefarget.

Berner sennenhund er tricolor, men om den er overtegnet har jeg for eksempel sett at tanfargen forsvinner. Hunden er fremdeles i stand til å gi tricolorfargede valper.

Det er flere gen som styrer fargen på en hund - og innenfor hvert fargelocus er det ulike mulige alleler. På et locus sitter for eksempel genet for brunt eller sort pigment. På et annet locus sitter ingen hvite tegninger eller grad av hvite tegninger - de hvite tegningene på en berner kalles irish spotting, for eksempel, men det er variasjoner for hvor lyse og mørke de er innenfor IS.

Så, et fargelocus har som regel flere mulige alleler, men det er ikke alle alleler som er tilgjengelig på alle raser, med mindre det oppstår en mutasjon eller ligger en ukjent tjuvparring med annen rase lenger bak i stamtavla som brått slipper gjennom.

Om en lurer på hvilken farge en hund har, og tenker utenfor genetikkboka, kan en lese rasestandarden - der står de mulige fargene for en rase.

Og om noen vil lese mer om fargegenetikk, er genetikkheftet i dommerkompendiet en start.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ga deg en pakke Kapeinkjeks i julegave det året vi hadde en tråd om hva vi ville gi en sonis til jul :D

Det husker jeg også! I love kapteinkjeks med ost.

Hvis jeg løper opp trappa som en gal med hundene foran meg mens jeg kler av meg med den ene hånda og slår av alle lys med den andre så rekker jeg i seng før elleve! Natta!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hoppet jeg bukk over nerdeSFX sin genforelesning, enda jeg hadde hatt veldig godt av å lese den :icon_redface:

Men jeg har tuslet en time i deilig mairegn med hunder og en attenåring som deler så mye av det fine livet sitt med mammaen sin :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...